Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sistemul de racire - golire/umplere/aerisire ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
zerillos
Am Clio II, 1.4 benzina, 8V, 55kw, an 2000, cumparata SH acum 5 ani. Mi-a fiert apa acum cateva zile si am verificat vasul de expansiune, furtunele, etc. Aveam O crema maronie si era clar ca nu circula apa. Am crezut ca e garnitura de chiulasa, dar in primul rand am scos termostatul. Dupa ce l-am scos, masina merge perfect. Acul nu se mai ridica, am fost cu ea 100Km si radiatorul fiind continuu deschis fara termostat, acul nu a urcat nici macar pana la jumate unde statea tot timpul. Cred ca se infundase putin, dar incalzindu-se apa, a curatat tot uleiul de pe instalatie ( banuiesc ca fostul proprietar o fi avut niste probleme ca era vasul murdar cand am luat-o ).

Ideea e ca dupa faza asta am furtunele si instalatia necuratata corespunzator. Vreau sa-i fac o spalare cu apa sau cu solutie speciala de curatat. Asa ca intreb urmatoarele:

- Cum golesc instalatia de racire ?
- Cum o umplu la loc ?
- Cum fac aerisirea ?

- Pot sa pun apa intr-un bidon de 5l si sa-l folosesc ca vas de expansiune sa recircul apa (eventual cu solutie ) ca sa spele instalatia?



12 May 2015, 06:26:
Interesant ... din 50 de vizualizari, chiar nimeni nu a putut sa-si dea cu parerea ???
espacern
QUOTE(zerillos @ 11 May 2015, 12:08)

- Cum golesc instalatia de racire ?
- Cum o umplu la loc ?
- Cum fac aerisirea ?



Desfaci busonul vasului si scoti capatul furtunului de jos dela radiator.....lasi sa curga tot lichidul apoi le remontezi.
Bagi lichid in vas dupa ce ai desfacut surubul aflat pe conducta care intra in habitaclul.....cand iese lichid pe acolo il strangi la loc.
Pornesti motorul si lasi sa functioneze pana porneste ventilatorul.....apoi opresti lasi sa se raceasca si faci nivelul pe o suprafata plana.

Procedura este explicata pe forum.....trebuie doar sa cauti nu sa astepti "mura'n'gura".
nascutinvingator
Sfaturi de pe alt forum,poate te ajuta:

"
Materiale necesare :
-3 L antigel de firma
-3L apa distilata
-10L apa distilata
-5L otet alimentar (cel mai puturos de pe piata-ala e cel mai bun)

Cum am facut eu :
-desfaci furtunele de la radiator sa curga zeama , NU pe la canea .
-pui furtunele la loc
-umpli instalatia cu otet si apa distilata
-pornesti motorul si'l lasi vreo jumate de ora sa se incinga , nu uita sa dai drumu' si la caldura in interior sa circule apa si prin calorifer , mai astepti pina se raceste un pic motoru' .
-golesti otetul si pui furtunele la loc
-acum pui apa distilata si repeti operatiunea X 2ori
-repeti chestia cu apa distilata se se clateasca bine instalatia de otet .
-desfaci suruburile de la radiator , priza de aer , ventilatorul de pe radiator.
-scoti radiatorul si 'l cureti la exterior(fagurii) si interior(cit poti) piatra care s-a depus pe furtune(o adevarata cariera) -- ai grija e fragil :!:
-cureti si gresezi motorul ventilatorului
-cureti vasul de expansiune
-se monteaza totul cum a fost . :!:
-acum se pune apa si antigel
-pornesti motorul sa faca amestecul apa/antigel
"
zerillos
Mersi ... radiatorul pe exterior nu il curat ca e de anul trecut si e ok, doar ca e instalatia plina de solutia aceea maloasa ... l-am mai spalat eu cu apa simpla. S-a mai curatat nitel. Vroiam ceva sa scoata grasimea de pe furtune, dar am gasit ceva la un magazin. O sa incerc cu ala apoi spal si reumplu sistemul ... bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.