besonic
6 May 2015, 08:26
Buna,
Am si eu o nelamurire, am tot cautat pe forum si nu am gasit prea multe informatii, sper sa aflu totusi care ar putea fi problema. Masina este Symbol 1.5 DCI modelul nou din 2010. motor de 62 KW.
La accelerare, in special in treptele superioare, in plaja de rotatii 2500-3000 se aude un fel de tacanit/zbarnit ... ca un fel de ventilator care bate cu paletele in ceva ... cand iau piciorul dupa acceleratie se opreste brusc cu un zgomot specific ... ca si cum s-ar inchide ceva.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
RazvanF
6 May 2015, 16:49
Incearca sa izolezi sunetul, din ce parte vine, de la motor, de sub motor, dreapta-stanga. Ca si prima verificare o poti face la cutia filtrului de aer, la toate capacele de plastic, practic trebuie sa te uiti peste tot sa vezi daca ai ceva desprins sau slabit.
Poti verifica si piciorul de sustinere a capotei sa fie prins in clema lui,
Si la mine se aude un sunet tot intr-o plaja de turatii aproximativ 1800 ~ 2000 si ceva cei drept am motorizarea de 48kw.Se aude cel mai bine daca tin acceleratia intr-un punct fix daca iau piciorul sunetul dispare brusc daca accelerez la fel dispare.
Sursa zgomot= Injectoare.
Dar nu cred ca au probleme cel putin asa au facut mereu si masina este luata de noua.
besonic
7 May 2015, 10:26
Am urmarit atent; zgomotul provine de undeva din zona turbinei sau a EGR-ului... cel putin asa am sesizat...
Oricum o sa ma duc la o verificare la service ... cred ca e cel mai sanatos asa...
besonic
12 May 2015, 11:10
am fost la reprezentata, si propunerea lor este sa se incerce curatarea injectoarelor cu o solutie speciala, cu motorul pornit sa fie "alimentat" din acea solutie... pana se termina solutia respectiva...
orice parere este binevenita
multumesc
PS: daca este cineva interesat sa verifice, pot incarca un fisier cu inregistrarea sunetului respectiv.
andutu
12 May 2015, 12:53
besonic
12 May 2015, 14:32
Cred ca da... insa nu sunt sigur ca asta va resolva problema
RazvanF
12 May 2015, 17:23
besonic
21 May 2015, 09:35
Revin pe aceasta tema. Am executat acea curatare insa rezultatul este nul. acum e mai zgomotos. Dupa mai multe discutii cu diversi specialisti, am primit urmatoarea parere: se pare ca zgomotul este de la unul din injectoare, care nu da eroare insa pe diagnoza pentru ca este pur mecanic. Zgomotul este unul de detonatie, si pentru faptul ca da mai multa motorina in capul pistonului apare acest zgomot in sarcina. Problema trebuie insa remediata pentru ca altfel se "arde" si pistonul, datorita cantitatii mari de motorina pe care o primeste" si reparatia va fi una si mai costisitoare.
CipTal
21 May 2015, 10:18
Si ceva fum negru ar trebui sa scoata daca intra mai multa motorina. Zgomotul poate sa provina si de la alte surse. De obicei zgomotul scos de injectoare este un fel de "tacanit metalic" mai strident care isi modifica frecventa si intensitatea odata cu variatia turatiei motorului. Sau poate sunt uzate supapele de retur de la injectoare dar in acest caz motorina se duce inapoi in rezervor nicidecum in cilindri.
besonic
2 Jun 2015, 13:23
Exact. Scotea si fum negru in acea plaja. S-a rezolvat problema. Inlocuit injectoare. Zgomotul era unul de "detonatii"; se pare ca nu inchideau injectoarele.
Ai inlocuit toate injectoarele si ai pus noi? Cat te-a costat toata treaba? Eu as fi inlocuit doar injectorul in cauza.
besonic
2 Jun 2015, 17:38
Mai era in garantie ... insa am avut o intreaga aventura ca sa mi le inlocuiasca in garantie. A trebuit sa merg la 3 reprezentante sa se lamureasca care este problema. Ideea este ca pe tester nu da eroare... insa se poate observa in mers faptul ca injectoarele nu inchid. Si mai ales zgomotul pe care il facea suna ca "avansul" dereglat la daciile vechi.
hellcat
2 Jun 2015, 19:43
QUOTE(besonic @ 2 Jun 2015, 14:23)
...se pare ca nu inchideau injectoarele.
Acest aspect se determina printr-un test "de retur", ceea ce cred ca ai facut dupa curatarea injectoarelor.
besonic
2 Jun 2015, 22:29
Dupa ce au fost inlocuite nu am mai facut nici un test. Nu cred ca mai era necesar sa le testam pe cele noi. La cele vechi s-a facut, insa testul a fost multumitor. Dupa studii personale si discutii cu mai multi specialisti si mai ales cu cei din reprezentante am inteles ca defectul a fost unul oarecum atipic si ca urmare mai dificil de stabilit cauza.
crisolro
3 Jun 2015, 11:25
QUOTE(andutu @ 7 May 2015, 04:24)
Si la mine se aude un sunet tot intr-o plaja de turatii aproximativ 1800 ~ 2000 si ceva cei drept am motorizarea de 48kw.Se aude cel mai bine daca tin acceleratia intr-un punct fix daca iau piciorul sunetul dispare brusc daca accelerez la fel dispare.
Sursa zgomot= Injectoare.
Dar nu cred ca au probleme cel putin asa au facut mereu si masina este luata de noua.
daca o accelerezi usor incepand din acea plaja, nu mai face ... nu-i asa?
mi se pare ca acolo face cand incerci sa accelerezi ceva mai brusc (nu foarte) si asta din cauza ca e putin subturata ... mi se intampla din prima zi din care am masina si asta in mod special la iesirea din curbele luate prin oras, atunci cand viteza nu e chiar pt. treapta a doua si incerc sa accelerez ceva mai brusc
daca imi aduc bine aminte, un mecanic reno a spus ca este din injectoare si bataia dureaza pana se recalibreaza pe accelerare, tu venind din decelerare si incercand sa accelerezi ceva mai brusc ... e posibil sa fi inteles eu gresit
besonic
3 Jun 2015, 12:40
La mine zgomotul incepuse sa se manifeste recent ... si s-a agravat dupa curatarea sistemului de injectie.... astfel incepand sa faca acel zgomot de injectoare la 2200 RPM si continuand pana peste 3200 RPM. Bineinteles ca isi modifica frecventa in functie de turatia motorului. Se manifesta astfel numai in sarcina... atunci cand era necesar de putere in treptele inferioare... iar intr-a 5-a se manifesta la orice atingere a acceleratiei.
crisolro
3 Jun 2015, 12:54
atunci clar vorbim de altceva
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.