Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme frana de mana
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
CrusaderRO
Salut! Am un Renault Symbol din 2008 pe diesel si am niste probleme la frana de mana.

Cand trag maneta, jumatate de cursa ea se ridica extrem de repede (nu tine deloc, si se aude un parait destul de strident, ca si cum sare peste niste dinti metalici), si abia in a 2a jumatate incepe sa tina, dar nu prea bine (adica nu cred ca ar sta intr-o rampa de inclinare mai serioasa).

Din pacate trebuie sa fac un drum mai lung si e posibil sa am mare nevoie de frana de mana biggrin.gif
Va rog spuneti-mi care ar putea fi cauza acestei probleme si daca ar trebui sa am grija de anumite lucruri la mers normal.

Sa folosesc totusi frana de mana atat cat mai tine? risc sa stric iremediabil niste subansamble mai importante?

Un nene de la un service mi-a zis ca ar putea fi sabotii de vina, insa nu stiu daca sa-l cred. Mi-as dori tare mult sa fie ceva pe care sa-l pot rezolva maine (si fara comanda de piese) smile.gif

Va rog frumos ajutati-ma cu un sfat, si eventual niste preturi/magazine de incredere, la ce piese credeti ca ar putea fi de vina.

Multumesc!
myhay1208
Incearca sa reglezi frana de mana chiar de la maneta. Undeva sub capacul de platic trebuie sa existe un surub (sau o piulita) de reglaj care se strange.

Si eu am o problema similara la al meu clio dar frana tine destul e bine. O sa o verific dar nu prea curand.

Asta ar fi cea mai rapida varianta pe care o poti incerca. Poate te vor lumina mai tare colegii care au facut operatiunea asta.

Success!
CrusaderRO
Multumesc! Inca n-am incercat sa desfac plasticul de pe frana de mana... mi-e cam teama ca nu stiu sa trag de el si rup ceva pe acolo... si mai e si problema pusului la loc biggrin.gif dar o sa ma uit maine sa vad ce reusesc.

Sa inteleg ca nu pot fi sabotii de vina?
ccoto
E posibil ca din cauza prafului sa se fi blocat parghia de la sabot, cea care e actionata de frana de mana. Oricum trebuie sa desfaci, sa vezi despre ce este vorba. Daca incerci sa intinzi cablul din surubul de reglare de sub frana de mana, nu rezolvi cauza ci doar o faci sa tina mai jos pentru cateva zile, apoi revii la aceiasi situatie. In mod normal, un set de saboti tine 120.000-150.000 km. Ai tai cati km au?
CrusaderRO
Cred ca au 3-40.000km. Eu am luat-o la 180.000 km si am mai facut vreo 30.000, dar proprietarul dinainte stiu ca i-a schimbat cu aproximativ 1 an inainte sa mi-o vanda.

Voi incerca maine sa ajung intr-un service, dar nu stiu ce sa le zic alora sa faca daca nu sunt sabotii de vina (adica cum sa-i prind daca incearca sa ma minta). Voi incerca varianta cu piulita sa vad daca e vreo diferenta. Problema este ca trebuie sa fac un drum de 1500km vineri, in care n-o sa am timp sa trec pe la service, si deci nici sa comand piese si sa mi le inlocuiasca pe cele defecte maine.

Daca continui sa folosesc frana de mana, risc ceva in astia 1500km (in parcare, in rampa cand urc pe munte etc)? Se mai strica si alte lucruri?

Mentionez ca ieri mi-a mers foarte bine frana de mana, iar azi dimineata, cand am tras de ea in parcare, aproape ca mi-a fugit in sus. M-am si speriat putin pentru ca a facut un zgomot mult mai strident decat eram obisnuit pana atunci. Am testat-o apoi intr-o panta mica, si nu se opreste imediat dupa ce o trag la maxim, dar pana la urma ramane pe loc. Practic imi tine cam la 30-40% din cum era inainte.
alexgeogabriel
Daca esti nesigur si urmeaza sa faci un drum lung, nu mai pierzi vremea pe forum, vei gasi si piese pe la service-uri sau alte magazine din zona. Cat poate sa fie diferenta de bani?
z_fdd bacau
Sa nu fie un sabot dezlipit, blocat un piston... eu as spune totusi sa tragi o fuga la un service si sa dai jos tamburii pentru o verificare, nu dureaza mai mult de jumate de ora (teoretic)... si macar iti iei o piatra de pe inima (chiar si un service care face operatiuni rapide - ulei, filtre... - cred ca te poate rezolva sa dea jos si sa vada ce e acolo)

nu stii ce s-a intamplat acolo, s-a blocat ceva, s-a dezlipit un sabot si...doamne-fereste!!! ai drum lung, du-te si rezolva!
CrusaderRO
Multumesc, da, o sa fac asta. Am gasit un service cu program prelungit in zona. Mi-e teama sa nu-mi strice mai rau ce e acolo.

O sa revin diseara cu o concluzie, asta daca nu-mi vor spune ca e totul in regula rolleyes.gif
mmgmarius
mai bine mergi la service si verifica sabotii ca risti sa ramai cu rotile blocate. acum 3 zile am patit asta. poate te ajuta discutiile de aici:

http://www.reno.ro/Roata-stanga-spate-blocata-t287899.html
CrusaderRO
Salut. Revin cu concluzia. Am fost la service si mi-au gasit sabotii destul de uzati, iar cel de pe dreapta chiar cazuse. Noroc ca a picat intr-o pozitie buna (dupa cum a spus cel de la service) si nu s-a distrus tamburul la frane. Cel mai probabil, zgomotul pe care l-am auzit cand am tras frana de mana, si faptul ca nu mai tinea cum trebuie, s-au datorat acelui sabot cazut.

A durat cam 3 ore toata treaba, pentru ca se terminase programul de livrari la comenzi, dar pot sa zic ca a meritat.
alexgeogabriel
Asa de uzati dupa 30-40.000 km, ce marca erau cei vechi?
CrusaderRO
Nu sunt sigur, dar parca au zis ca erau de la o firma din gama Renault (TRW sau ceva de genul). Iar cel de la service mi-a spus ca in general sabotii tin 30-40.000km, mai ales daca conduc in oras, cu multe frane etc. Cel putin au dat comanda de saboti marca asta, TRW, deci ramane de vazut cat ma vor tine, si cam care ar fi diferenta fata de cei vechi. Mai picura si cilindrul care tine lichidul de frana de la fiecare roata (nu mai stiu cum ii spune). Am platit 450RON cu manopera cu tot.
Adrian Frigo
QUOTE(CrusaderRO @ 30 Apr 2015, 21:30)
...... Am platit 450RON cu manopera cu tot.
*



Așa de mult? ohmy.gif unsure.gif se putea schimba și în fața blocului....
CrusaderRO
300 de lei au fost numai piesele si nu au fost cele scumpe smile.gif si nu cunosc pe nimeni care sa mi le schimbe in fata blocului si sa nu stau cu teama ca imi crapa ceva cand merg iar cu masina biggrin.gif oricum au muncit ceva baietii si s-au chinuit destul, ca erau intepenite si ruginite niste lucruri pe acolo.
alexgeogabriel
Un pic ciudat mi se pare sa curga toti cilindrii, i-ai schimbat pe toti 4?
z_fdd bacau
totusi, scump... eu am dat 100 de lei pe saboti (ATE) + 30 lei setul de arcuri... + 50 manopera
mi se pare cam mare diferenta pana la 450 ai tai... in fine, e bine ca problema e rezolvata smile.gif

tin 30-40.000 km? n-as crede... eu i-am schimbat prima data la 103.000 km

s-o fi tocind ei, dar daca pui ceva de calitate cred ca te duc mai mult decat un set de placute de frana, pentru ca nu sunt folositi ca franarea pe fata (placutele mele TRW au 20.000 km si mai au aproape jumate din carne)
alexme24
Personal nu am auzit sa tina doar 30-40000 km. Cred ca si daca pui cei mai ieftini saboti pe spate si te tin mai mult. Eu unul i-am parca la vreo 100.000 km ,mers 80% in oras si au costat undeva la 200 lei.
z_fdd bacau
am uitat sa precizez ca si eu am un regim urban tot cam pe la 80%... deci ar trebui sa te tina mult mai mult
CrusaderRO
Da,stiu ca pare scump dar cred ca astea-s preturile de bucuresti. Baietii au verificat ce piese se potrivesc la tipul asta de masina si apoi au dat comanda de cele mai ieftine. Am vazut cu ochii mei ca erau variante de 2-3 ori mai scumpe. Imi place insa ca n-au mers dupa ureche si sa-mi fi bagat anumite marci pe gat. Dar fiind la sfarsitul programului si urmand 1mai, au gasit greu firme de la care sa le si comande.

Si da,picurau ambii cilindri de lichid de frana,i-am vazut si eu. Au luat 2 bucati la 100lei. Mai erau si unii la 200 bucata smile.gif sabotii au costat 200 setul. Manopera mi-au cerut 150 si le-am dat ca oricum au stat 2ore peste program sa-mi repare masina pt a doua zi,din scurt. Mi-au mai facut si o verificare generala dupa,din oficiu,ca tot plecam la drum lung si voiau sa nu am probleme smile.gif
z_fdd bacau
stii ce firma au folosit la saboti?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.