Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ambreaj Scenic 1.9dci 6 trepte
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
baban sergiu
Salutare, dupa ce tocmai facusem revizia la masina si totul parea ok. am avut parte de o noua surpriza:
Azi cand veneam acasa, (norocul a afacut sa se strice exact in poarta) masina a functionat perfect, ambreajul fara problem tot, cand dau sa deschid poarta si apas ambreaju la masina si frana, masina mea a dat in nas ambreajul ne mai facandusi treaba.
pedala a ramas cam la 3-4 cm si nu urca mai sus decat daca o trag sus.

deci:
cu motorul oprit - pot schimba in toate vitezele, evident cu el pornit nu
- pedala de la ambrej sta jos, o pot ridica si ramane sus, dar daca o apas ramane jos nu mai revine sus.
- am verificat lichinu care era scazut si am vazut ca a curs lichidul din instalatie pe la aerisitorul de jos la intrare in cutia de viteza. nu inteleg dece a aruncat lichidul pe acolo.
- am complectat cu lichid - pedala este tot in aceiasi stare

acuma daca cineva poate sa imi dea ceva indicate - cum pot verifica care este problema - fara sa ma pun sa dau jos pompa principal de ambreaj - sau cea secundara care este in cutie --- adica nu prea as vrea sa dau jos cutia de viteze si apoi sa realizez ca nu este acolo problema..

Masina:
Scenic 1.9dci 130hp, 2007, 6 trepte
BiGBearRO
salut, si eu am patit oarecum la fel, doar ca la mine sa intamplat in intersectie si am ridicat pedala cu mana si apoi a mers din nou
din intersectie am dus-o fara sa fortez direct in service si problema era la pistonasul care actioneaza ambreiajul (din cutie), daca tot am umblat am schimbat tot ambreiajul ca era destul de uzat.
eu am 1.5 cu 5 trepte - dar cred ca sistemul e cam la fel
baban sergiu
da, dar chiar daca ridic pedala tot nu functioneaza. si am pierdut lichidu din instalatie. acuma ma pun sa verific toata instalatia sa vad daca mai pierde dupa care o sa incerc din nou, doar ca am desfocut aproape toata masina sad.gif
Nu prea as vrea sa o Montez sa am ce desface din nou biggrin.gif

Si sper sa nu fie in cutia de viteza problema - ca aici ma scot la cat costa manopera.

Rulmentu de presiune ii 50 de lire da manopera ii peste 200 sad.gif

<span class='edit'>28 Apr 2015, 17:04:</span>
Salutare,
Pedals este din nou sus, se pare ca din cauza ca am pierdut lichidul nu a Mai function at.
In incercarea de a aerisi instalatia am vazut ca conducts catre intra in cutia de viteza a iesit afara. Se pare ca unu din suporti de plastic in care Sta conducts este din plastic si Sa rupt. O Sa pun poze cu reparatia tipic romaneasca dupa ce term in si fac si proba.😊

Imi cer scuze pt scris. Dar telefianele cu auto correct ma omoara😃

28 Apr 2015, 20:54:
Problema sa rezolvat, pedala merge ambreajul merge si el.

Singura mea problema este ca prinde mai jos decat inainte. Parca mult prea jos.
Credeti ca ar trebui sa mai aerisesc instalatia ?
baban sergiu
Dupa cum am zis am sa prezint rezolvarea problemei:


Pentru a putea aerisi instalatia de ambreiaj trebuie inlaturate:
baterie, ECU, support baterie, fitru de aer (doar daca se doreste un spatu mai mare de manevra).
- Se dau jos bornele de la baterie
- Se indeparteaza bacteria
- Se desfac cele 3 surube de la suportul de baterie
- Se indeparteaza ECU
- Se indeparteaza conducta de admisie aer
- Se indeparteaza suportul de la baterie
- Se desface colierul de la admisia de aier dinspre filtru spre motor
- Se indeparteaza filtrul de aer
[attachmentid=1627992567] cam asta este spatial de manevra smile.gif
Aerisitorul[attachmentid=1627992569]
pentru a aerisi se procedeaza astfel:
- montati un furtun de cautiuc in locul unde se vede capacelul de pe aerisitor si punetil intr-un borcan unde sa colectati lichidul de frana
- se apasa pe siguranta metalica si se trage de conducta cu siguranta metalica apasata
- trageti de conducta pana conducta iese 4-5mm, nu o scoateti mai tare ca o sa iasa cu totul din bufa care merge in cutia de viteze.
- desfaceti capacul de la borcanul cu lichid de frana si complectati cu lichid
- lasati sa curga lichidul prin furtun sa se aerisieasca
- puteti sa faceti si cateva pedalae de ambreaj

se poate repeat operatia de 2-3 ori pentru siguranta

Acum sa va arat ce a fost problema la a mea smile.gif

dupa ce am desfacut la masina dupa cum se vede in aceasta poza
[attachmentid=1627992570]
fiind convins ca arcul de la pedala are o problma, am constatat cu uimire ca era intreg, asa ca am trecu la desfacera compenentelor din compartimentul motorului pentru a avea acces la toata instalatia de ambreiaj.
Dupa o ora de privit ''eu la masina masina la mine'' am zis: "dece nu mai am lichid de frana in borcan", am complectat cu lichid, si am trecut la aplicarea catorva pedale de ambrea. Ne fiind nici o schimbare la pedala de ambreaj am mers sa verific borcanul, care era gol din nou. Am complectat cu lichid iarasi... moment in care imi pica fisa "poi daca nu mai am lichid, si acuma am pus si din nou nu am lichid => ca pe undeva curge lichidu"
Ma aplec sa ma uit sub masina... imaginati-va ca mi-a luat ceva tiomp sa ma aplec la 135kg ale mele biggrin.gif, sub masina mea o balta de de lichid de frana care picura in continuare.
- am inceput sa verific conducra care vine de la pedala de ambreaj pana in cutia de viteza, cand ajung la cutie, totul ud de la lichid si observ capacelul de la aerisitor desfacut.
- inched aerisitorul pun lichid de frana si fac pedala... surpriza... capacelul sare si lichidul curge din nou.
- merg in casa iau "manualul de reparatie" so dau sa caut - gasesc cum se aeriseste si incep manevrele dupa cum erau descries in carete, raman cu mufa in mana.
- in acest moment am realizat ca defapt muva mea iesise si era in pozitie de aerisire.
- am complectat cu lichid si am inceput sa aerisesc folosind o pompa de vid pt aerisirea franelor.

dupa o verificare amanuntita a instalatiei am gasit si problema pentru care teava a iesit afara din mufa
[attachmentid=1627992571]

reparatia a constat in inlocuirea acelui support cu 3 soriceri de cablu
baban sergiu
Revin din nou in acest topic cu o noua problema la pedala de ambreiaj.

Dupa ce am aerisit si am facut tot a functionat perfect cam 3000 km, asta pana ieri cand am pornit cu masina si am vazut ca, dupa ce apas pedala, cand ridic piciorul, parca pedala nu mai revine pana sus.

Daca apas pedala aprox. 2 cm por sa schimb viteleze fara problema - nu trebuie sa o apas pana in capat.

Vitezele se schimba foarte usor, nu simt sa patineze ambreajul.

Am verificat lichidul hydraulic si este la nivel - deci nu am pierdut. pedala pare ca daca o ridic cu mana se ridica, dar coboara inapoi putin sub nivelui pedalei de vrana.

Ideei ?? ca nu as dori sa ma apuc sa desfac numa sa vad ce frumoasa ii volanta si discu biggrin.gif
espacern
Pompa de ambreiaj (comandata de apasarea pedalei)?
baban sergiu
Poti fi un pic mai explicit... idea ii ca nu scapa si daca apar pedala ambreajul functioneaza...
aceste lucruri ma duc totusi cu gandul ca rulmentul de presiune nu revine pana in capat ceea ce face ca pedala sa nu urce pana sus
o sa fac cateva poize cu masuratori sa am miscarea in "cm" concret.
daca totusi ar fi de la pompa cred ca nu ar trebui sa functioneze sau sa decupleze ambreajul doar cand pedala ajunge jos - ne fiinf suficienta presiune.
cj98czh
Mergi la un mecanic si schimba dupa care aeriseste pompa de ambreiaj ... de acolo vine problema ta.
baban sergiu
pot sa o schimb si eu - daca as fi sigur ca aia ii problema si nu este altceva, adica parca nu as da 50 de lire => 300 ron pe una si sa nu fie de acolo problema



tocmai m-am intors de la masina, am verificat nivelul la lichidul de frana si daca cumva scapa pe undeva -totul pare ok
am facut si cateva poze cu pedala:

aceasta este inaltimea la care revine pedala dupa ce o apas si o eliberez
[attachmentid=1627998676]

aceasta este inaltimea la care pedala eram obisnuit sa revina (aceasta este dupa ce am ridicat-o manual)
[attachmentid=1627998677]
cj98czh
Lichidul de frana in ce stare este? Au trecut mai jult de 4 ani de la ultima schimbare a lui? ca isi pierde si ala din proprietati ..

Poti sa schimbi pompa de ambreiaj singur nu aia este problema ... important este sa faci aerisirea dupa ... corect.
baban sergiu
Am gasit problema, functioneaza din nou in parametric normali biggrin.gif


[attachmentid=1627998715]
era sarit de la locul lui de nastere si l-am implantat inapoi - m-am chinuit putin da este ok
cristi_crs10
cine stie daca se potriveste kit-ul de ambreiaj de la motorul 1.9 dci f9Q, pe 1.6 16v K4M multumesc .
baban sergiu
Nu

la motorul de 1.9 are 240 mm diametru discu si la
1.6 are 220mm diamentru - deci nu cred ca se potriveste
cristi_crs10
m-am bucurat degeaba ...aveam un disc ptr 1.9 si voiam sa il pun la mine in viitorul apropiat daca ma lasa ambreiajul . multumesc pentru raspuns.
vsebir
Salutări. Aceiași problema o am si eu. Am călcat pedala de ambreiaj si a rămas la podea. Am vrut sa schimb si kitul de ambreiaj dar cei de la service au zis ca dacă schimb kitul este obligatoriu sa schimb si volanta.
BiGBearRO
QUOTE(vsebir @ 22 Aug 2019, 09:29)
Salutări. Aceiași problema o am si eu. Am călcat pedala de ambreiaj si a rămas la podea. Am vrut sa schimb si kitul de ambreiaj dar cei de la service au zis ca dacă schimb kitul este obligatoriu sa schimb si volanta.
*


Încearcă si la alt service.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.