Dupa cum am zis am sa prezint rezolvarea problemei:
Pentru a putea aerisi instalatia de ambreiaj trebuie inlaturate:
baterie, ECU, support baterie, fitru de aer (doar daca se doreste un spatu mai mare de manevra).
- Se dau jos bornele de la baterie
- Se indeparteaza bacteria
- Se desfac cele 3 surube de la suportul de baterie
- Se indeparteaza ECU
- Se indeparteaza conducta de admisie aer
- Se indeparteaza suportul de la baterie
- Se desface colierul de la admisia de aier dinspre filtru spre motor
- Se indeparteaza filtrul de aer
[attachmentid=1627992567] cam asta este spatial de manevra
Aerisitorul[attachmentid=1627992569]
pentru a aerisi se procedeaza astfel:
- montati un furtun de cautiuc in locul unde se vede capacelul de pe aerisitor si punetil intr-un borcan unde sa colectati lichidul de frana
- se apasa pe siguranta metalica si se trage de conducta cu siguranta metalica apasata
- trageti de conducta pana conducta iese 4-5mm, nu o scoateti mai tare ca o sa iasa cu totul din bufa care merge in cutia de viteze.
- desfaceti capacul de la borcanul cu lichid de frana si complectati cu lichid
- lasati sa curga lichidul prin furtun sa se aerisieasca
- puteti sa faceti si cateva pedalae de ambreaj
se poate repeat operatia de 2-3 ori pentru siguranta
Acum sa va arat ce a fost problema la a mea
dupa ce am desfacut la masina dupa cum se vede in aceasta poza
[attachmentid=1627992570]
fiind convins ca arcul de la pedala are o problma, am constatat cu uimire ca era intreg, asa ca am trecu la desfacera compenentelor din compartimentul motorului pentru a avea acces la toata instalatia de ambreiaj.
Dupa o ora de privit ''eu la masina masina la mine'' am zis: "dece nu mai am lichid de frana in borcan", am complectat cu lichid, si am trecut la aplicarea catorva pedale de ambrea. Ne fiind nici o schimbare la pedala de ambreaj am mers sa verific borcanul, care era gol din nou. Am complectat cu lichid iarasi... moment in care imi pica fisa "poi daca nu mai am lichid, si acuma am pus si din nou nu am lichid => ca pe undeva curge lichidu"
Ma aplec sa ma uit sub masina... imaginati-va ca mi-a luat ceva tiomp sa ma aplec la 135kg ale mele
, sub masina mea o balta de de lichid de frana care picura in continuare.
- am inceput sa verific conducra care vine de la pedala de ambreaj pana in cutia de viteza, cand ajung la cutie, totul ud de la lichid si observ capacelul de la aerisitor desfacut.
- inched aerisitorul pun lichid de frana si fac pedala... surpriza... capacelul sare si lichidul curge din nou.
- merg in casa iau "manualul de reparatie" so dau sa caut - gasesc cum se aeriseste si incep manevrele dupa cum erau descries in carete, raman cu mufa in mana.
- in acest moment am realizat ca defapt muva mea iesise si era in pozitie de aerisire.
- am complectat cu lichid si am inceput sa aerisesc folosind o pompa de vid pt aerisirea franelor.
dupa o verificare amanuntita a instalatiei am gasit si problema pentru care teava a iesit afara din mufa
[attachmentid=1627992571]
reparatia a constat in inlocuirea acelui support cu 3 soriceri de cablu