Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme SF aer conditionat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
vladdracu
Salut si scuze daca nu postez unde trebuie
Dar am o problema majora ce a aparut de circa un an de zile
Si am decis sa scriu poate ma ajuta cineva
Pt ca toti spun ca e altceva
Am un clio symbol 1.5 dci de 65 cp k9k700
Cu aer conditionat manual
Si problema e urmatoarea
Apas sa porneasca clima si bevul nu se aprinde
Daca il las peste aprox 5 min se porneste
Alta data porneste imediat
Va rog ajutor
Mentionez ca din 2003 de cand e masina ni am incarcat instalatia
Dar cel la care am vrut sa merg sa o incarce a zis sa vin cand merge
Ajutati-ma voi
Multumesc
RazvanF
Poate fi de la preostat, poate fi o conexiune imperfecta, desi s-a mai vorbit despre asta. Poate fi de vina si panoul de unde actionezi butonul de AC.
http://www.reno.ro/-t55633.html
devilgenius
La mine e goala instalatia de AC, dar becul se aprinde instant chiar si cu motorul oprit daca ventilatia este pe 1, desii nici compresorul nu functioneaza... cel mai probabil ai o conexiune imperfecta, sau cum zicea colegul de mai sus, problele la panoul de comanda.
bundy220
QUOTE(vladdracu @ 27 Apr 2015, 00:03)
Salut si scuze daca nu postez unde trebuie
Dar am o problema majora ce a aparut de circa un an de zile
Si am decis sa scriu poate ma ajuta cineva
Pt ca toti spun ca e altceva
Am un clio symbol 1.5 dci de 65 cp k9k700
Cu aer conditionat manual
Si problema e urmatoarea
Apas sa porneasca clima si bevul nu se aprinde
Daca il las peste aprox 5 min se porneste
Alta data porneste imediat
Va rog ajutor
Mentionez ca din 2003 de cand e masina ni am incarcat instalatia
Dar cel la care am vrut sa merg sa o incarce a zis sa vin cand merge
Ajutati-ma voi
Multumesc
*


Nu vreau sa te jicnesc cu intrebarea, dar se poate intampla si aceasta varianta si de aceea intreb:
E pornita ventilatia,macar prima treapta cand pornesti AC-ul?
Daca da,atunci intr-adevar e o problema undeva. Daca nu,atunci verifica dupa pornirea ventilatiei.Se preapoate sa fie o problema acolo,nu la AC.,si daca nu exista informatia de ventilatie pornita,nici AC nu porneste.
vladdracu
QUOTE(bundy220 @ 27 Apr 2015, 12:18)
Nu vreau sa te jicnesc cu intrebarea, dar se poate intampla si aceasta varianta si de aceea intreb:
E pornita ventilatia,macar prima treapta cand pornesti AC-ul?
Daca da,atunci intr-adevar e o problema undeva. Daca nu,atunci verifica dupa pornirea ventilatiei.Se preapoate sa fie o problema acolo,nu la AC.,si daca nu exista informatia de ventilatie pornita,nici AC nu porneste.
*



Nu e nici o jignire
La mine cand pornesc clima ea porneste si fara ventilator dar daca esti cu motorul oprit auzi cum porneste si ventilator la treapta unu
Alta e problema si nu am gasit inca rezolvarea
Sper sa ma ajute cine
Nu asa pe incercate si pe cumparat piese sa vedem care nu e buna
bold.cristian
Salut,

am o problema similara cu cea a colegilor :
- ieri am circulat prin oras cu masina, cu clima pornita.. totul ok
- am oprit la birou.. si peste ora am plecat iarasi .. surpriza: nu se mai aprinde becul din butonul de AC ... in concluzie nu mai primeste curent .. si pa pa clima.

ce pot face pentru a verifica panoul? sau ce ar trebui sa incerc ?
vladdracu
Pai daca il lasi pornit poate va porni
Astept si eu raspuns concret poate ne ajuta cineva
wolfin
Bold crisrian

posibil sa fi intrat protectia de aceea nu a plecat compresorul....(lipsa freon chiar daca ai avut mai devreme)

poti verifica la un service de incarcari freon ...nu ar trebui sa fie mai mult de 50 lei.


la problema lui Vlad...eu inclin spre un contact imperfect...dar pot fi multe pe traseu..de la compresor pana la panoul de comanda bulit.-

constatare service....
vladdracu
As dori daca poate cineva sa imi spuna unde e localizat presostat la clio si cum arata.multumesc
devilgenius
Este pozitionat pe radiator in partea dreapta...
vladdracu
Multumesc o sa verific la sfarsit de saptamana
oanadenisa
aceeasi problema am avut si eu rezolvarea a constat prin inlocuirea butonului din panoul de comanda.La mine clima porneste automat ventilatorul pe treapta I.
vladdracu
QUOTE(oanadenisa @ 6 May 2015, 19:46)
aceeasi problema am avut si eu rezolvarea a constat prin inlocuirea butonului din panoul de comanda.La mine clima porneste automat ventilatorul pe treapta I.
*



Dar si la tine nu se aprindea becul din buton?


7 May 2015, 21:38:
Si ai gasit doar buton sau ai schimbat tot panoul?
Ms
devilgenius
La mine se aprinde becul din buton si nu am freon in instalatie... nu cred ca are legatura becul cu presiunea freonului... oricum poti verifica usor daca ai presiune pe cele doua valve.
oanadenisa
nu se aprindea becul si am schimbat butonul din interior.daca te pricepi putin la electronica il schimbi fara problemebutonul il cumperi de la magazinele de electronice 5ron
vladdracu
QUOTE(oanadenisa @ 8 May 2015, 06:29)
nu se aprindea becul si am schimbat butonul din interior.daca te pricepi putin la electronica il schimbi fara problemebutonul il cumperi de la magazinele de electronice 5ron
*


Ok o sa incerc.ms
Deniel
Salut....sper sa nu ma injurati prea tare....sunt nou pe aici....dar am aceasi problema ca cea de mai sus....am fost aseara si am bagat freon......cand mi sa spus la service sa pornesc masina sa dau drumu la ac.....nu se mai aprindea butonu ca sa cupleze....am oprit motoru lam pornit iar mam jucat la cele trei rotite am mai apasat butonu si intr-un final a luato.....mentionez ca pana acasa in jur de 30 de min nu am oprit....acasa am oprit ptr 20 de min cand am plecat butonu stins....nu mai vrea sa se aprinda neam....daca nu se aprinde nici nu cupleaza ac.....ma poate ajuta cineva ???Toata Stima
vladdracu
Daca isi rezolva cineva aceasta problema as dori daca poate sa ne anunte si pe noi
Mersi
vladdracu
Asadar dupa 12 ani am reincarcat clima mai avea 440 g freon si 6 g ulei
A fost adus in limite 660 freon si 16 g ulei
Dar problema a reaparut la temperaturi joase tot nu porneste
vulturu78
care e presiunea in instalatie in zilele reci? : e posibil ca senzorul de presiune vede valori prea scazute si interzice pornire compresor. (poate pt ca senzorul e defect ?)

o citire erori ai facut ?
verde
Compresorul meu porneste cand vrea muschii lui. Mai exact am observat asa: sub 30 grade afara merge perfect. Cand creste temperatura nu mai vrea , dar dupa o perioada de mers pleaca singur , de regula cand ajung la coltu blocului. Initial am suspectat releul si nu e el. acum am achizitionat sonda de presiune freon si trebue s-o montez.Intrebarea e cum desfac furtunu admisie aer de pe tabla aia de la baterie ca sa am putin acces la sonda ? Ce sistem de prindere are furtunul pe tabla ?DDTul zice sonda defecta presiune mare freon permanent .
Daca-l desfac din filtru si rotesc de el iese? / dincolo de tabla nu vad nimic , e montata goarna de la alarma taman in gura lui.
RazvanF
Sper sa fie la fel ca la mine....scoti furtunul din cutia filtrului de aer si rotesti de el spre tine, spre fata masinii, el este prins de tabla prin rotire. Iti recomand sa il prinzi cat mai aproape de tabla, are un plastic acolo.
Ca sa il pui inapoi...sigur te vei descurca biggrin.gif
Nu vei pierde freonul daca o scoti din locasul ei?
Sonda aia de presiune la mine este situata jos, in partea dreapta, cea cu pasagerul, in spatele proiectorului de ceata spre dreapta lui cum te uiti din fata masinii.
p.s cauta alt loc pentru goarna de alarma si nu obtura calea de acces a aerului spre motor, un loc mai bun ar fi sub carenajul stergatoarelor montata cu gura'n jos sa nu uitre apa in ea.
verde
Multumesc de raspuns . Maine o bag in lucru . Voiam sa-mi fac o idee cam cat timp voi pierde pe langa ea dar dupa servici o atac.Voi reveni cu rezultatul dar probabil saptamana viitoare sa urce temperatura iara peste 30.

Ptr cei interesati mai gasii ceva tot butonand:
http://www.forum-auto.com/pole-technique/m...sujet461889.htm
verde
Manopera relativ simpla. Se scoate furtunul admisie aer cum a zis Razvan , apoi se desfac cele 2 chestii de plastic care prind masca radiator pe caroserie. Se trage usor de masca spre in fata si aveti acces direct (vertical ) la senzor. Trebue o cheie de 14 pentru senzor si una de 12 parca ptr tinut contra (piulita sudata pe teava). Senzorul are o garnitura O-ring.
Problema nerezolvata dupa schimbare , tot asa face , ramane ipoteza cu butelia dezumidificator care se infunda.
Deniel
Stie cineva unde pot schimba si eu butonul de la panoul de comanda AC ca aceasi problema ca si voi o am si eu....porneste AC cand vrea muschii lui si becu la buton la fel.....dar am mai bagat de seama ca daca pornesc motoru si intr-un final se aprinde becu si cupleaza AC pot sa il opresc si sa il pornesc de cate ori vreau.....problema mare e sa nu opresc masina ca sansele sunt 95% sa nu mai porneasca neatingand panoul de comanda.....Astept pareri...ca sa lamuresc deabea i sa bagat freon....Toata stima!!!
myhay1208
Vezi ca butonul este lipit pe placa. Becul lui e un led care e comandat de partea electronica.
De unde ai ajuns la concluzia ca e el defect ?

Eu l-am desfacut si mi-am pierdut cateva ore bune sa-l pun la loc. Pierdusem o biluta de la butonul de selectare a treptei de viteza. Atentie sa nu invarti de el dupa ce ai scos tot panoul cu butoane ca nu gasesti prea usor o biluta de dimensiunea respectiva.
Butonul in sine nu este foarte complicat, parca are 6 pini care se lipesc pe placa... Eu unu nu m-as baga la schimbarea lui daca nu am ustensilele necesare. Cu un pistol de lipit trebuie sa fii profesionist si sa medic chirurg sa nu strici cablajul. Mie unu mi s-a parut destul de firav.

EDIT: Daca totusi il desfaci, poti face cateva poze inainte sa-l dai jos ?
Ma intereseaza sa vad cu arata partea de la aeroterma unde intra firele alea otelite care schimba raportul de temperatura cald/rece si pozitia pe unde sa vina aerul in bord. Ma intereseaza cele de pe aeroterma si nu cele de pe spatele panoului de comanda. Sunt foarte scurte firele respectiva si dure ca naiba. Sper sa ai degetele tari smile.gif.
Deniel
Sincer daca e asa de complicat ma gandesc sa optez sa cumpar de la dezmembrari un panou de comanda....am inteles ca este 100 lei unu.....si poate am norocul sa fie el de vina....si nu ma bag eu sa il desfac ca am vazut sarmele alea otelite si imi e frica ca nu mai stiu sa le fac inapoi.....
vladdracu
Asadar m-am apuc ieri sa desfact panoul
Nu e greu
Dupa ce desfaci cele doua suruburi apoi desfaci consola de la schimbator cu 3 suruburi
Scoti panoul prin dreapta si poti scoate mufa
Apoi se scoate fata panoului foarte usor
Cu c
Grija sa nu pierdeti cele trei bilute de la fiecare comutatoare
Am desfacut si buton de la clima
Si tot degeaba
Am curatat tot
Dar degeaba
Tot asa porneste cand vrea
Ma gandesc ca data viitoare sa dau jos si placa cu circuite
Nu mai am idei ce poate fi
Iar nou panoul costa 600 ron
hellcat
QUOTE(vladdracu @ 3 May 2015, 00:48)
La mine cand pornesc clima ea porneste si fara ventilator dar daca esti cu motorul oprit auzi cum porneste si ventilator la treapta unu
*


"Clima" (aerul conditionat) nu are cum sa porneasca cu ventilatorul oprit, iar daca ventilatorul functioneaza cu motorul oprit si cheia nu e pe accesorii, atunci masina are o problema electrica destul de serioasa.

QUOTE(vladdracu @ 27 Apr 2015, 01:03)
Dar am o problema majora ce a aparut de circa un an de zile
*


Mai e un pic si trece si vara asta, faci 2 ani...ai putea sa te obisnuiesti si fara aer conditionat wink.gif
akonflorin
QUOTE(vladdracu @ 28 Jun 2015, 08:41)
Asadar m-am apuc ieri sa desfact panoul
Nu e greu
Dupa ce desfaci cele doua suruburi apoi desfaci consola de la schimbator cu 3 suruburi
Scoti panoul prin dreapta si poti scoate mufa
Apoi se scoate fata panoului foarte usor
Cu c
Grija sa nu pierdeti cele trei bilute de la fiecare comutatoare
Am desfacut si buton de la clima
Si tot degeaba
Am curatat tot
Dar degeaba
Tot asa porneste cand vrea
Ma gandesc ca data viitoare sa dau jos si placa cu circuite
Nu mai am idei ce poate fi
Iar nou panoul costa 600 ron
*


dute cu masina la tonny, este un service care se ocupa doar cu ac pentru masini sigur te poate rezolva. Uite si adresa Petru Maior nr.7 Sector 1 Bucuresti
vladdracu
Asadar sunt din timisoara si nu pot merge in bucuresti la service
Iar hellcat da pe accesorii se aprindea bec din buton clima
Si mege fara sa pornesti ventilatorul deoarece cand apesi buton clima si se aprinde bec automat porneste si ventilator pe treapta unu
Mentionez ca am masina de noua din 2003
Iar aceasta problema a aparut in toamna
Multumesc de sugestia cu sa ma obisnuiesc fara clima e de mare valoare
Forumul acesta e sa ne ajutam nu sa facem misto
Ca asa ma gandesc sa cumpar alta masina noua si se rezolva
Deci zic sa revenim la topic
Multumesc
hellcat
QUOTE(vladdracu @ 28 Jun 2015, 18:33)
Forumul acesta e sa ne ajutam nu sa facem misto
*


Forumul chiar ajuta, intradevar nu-ti repara si masina, asta trebuie s-o faci tu.
Ai o problema pe placa de comanda, un contact imperfect, cred ca e evident.
vladdracu
Sper asa sa fie ca vreau sa comand acel tablou
Mersi
Sper sa am noroc
vallixx
Ai o problena destul de ciudata pentru ca functionarea pe care o descrii tu este extrem de ciudata.

Instalatia AC functioneaza astfel:

Cu ventilatia pe oricare dintre pozitiile 1-4, daca apesi AC se aprinde butonul, se aude declicul care arata ca a plecat compresorul, se vede o oscilatie pe turometru, pleaca ventilatorul de la motor. (electroventilatorul)

Daca butonul de la ventilatie e pe 0, cand apesi pe AC nu pleaca nimic si nici nu se aprinde nimic. Apasarea butonului AC cand ventilatia e oprita nu iti porneste in mod normal ventilatia decat la modele cu AC automat.

La AC manual, daca tie iti porneste ventilatorul desi comutatorul lui e pe 0 ceva nu e ok. Nu e o manifestare normala. Am avut si eu Symbol din 2003 cu AC manual si functionarea corecta era asa cum ti-am descris-o mai sus.

In plus, un compresor de AC care funtioneaza cu 600+ gr. de freon, porneste si cu 400. Nu mai ai eficienta la racire, dar comoresorul pleaca.
Tre sa scazi sub 200, poate si mai mult, pentru ca compresorul sa nu mai plece deloc.

Problema ta este cel mai probabil in panou, hellcat a intuit bine.
Du-te cu el la service. Forumul ajuta, dar unele probleme sunt mai complexe si nu toate rezolvarile se pot gasi aici.

Bafta multa.
vladdracu
Asa a functionat de cand am luat masina
Daca era ventilator pe zero si porneam clima se pornea si ventilator pe treapta unu
Se aude cum porneste si ventilator
Dupa mai multe verificari cica are un cip in buton care da comanda la calculator care porneste compresor
Si toti spun ca este acel panou
Ma duc sa incerc unul second
Si apoi daca e ok il iau pe acela cu 100 ron
Revin dupa
tull4net
A reusit cineva sa scoata cablajul din panoul de comanda?

Eu am incrcat dar nu am reusit. Ma gandeam sa fac o adaptare si sa trag niste fire direct din mufa si sa pun un buton separat pentru AC, dar nu reusesc sa identific care sunt firele pentru AC din mufa


Intr-adevar cel mai simplu este alt panou ( doar de la dezmembrari ca de la Reno nu te poti atinge-dublezi valoarea masinii cu el) dar am o problema tipul lui. la dezmembrari am gasit doar un tip cu butoane pt AC, dezaburire si recirculare, iar eu am unul doar cu AC si in spate are o singura mufa nu doua cum cele gasite. Stiti cum se poate adapta mufa sau aveti o schema electrica pentru asta?

Multumesc!
myhay1208
Da, l-am scos eu.
Nu te sfatuiesc sa faci lucrul asta. Motivul este ca acolo este o mica placa cu electronica si un doar un comutator chior. Fara sa am o schema electrica clara sa vad valorile pieselor si traseele, n-am insistat. Sunt SMD.
De desfacut, se desface usor. Atentie sa nu pierzi bilutele care vin la butonul de selectare a treptelor de viteza. Mecanismul e simplu: un arc are in cap 2 bile. Cand rotesti butonul bilele se misca asa ca in momentul in care ai iesit de pe canelura normala una din bile se duce in aer...
In plus, eu am impresia ca panoul de control, comanda zona de electronica care decide cand si cum sa porneasca AC_ul.
Daca il desfaci totusi, atenti la el. Ai nevoie de 4 maini la un moment dat sa ii poti desface capacele de plastic.
Si eu am aceeasi motorizare ca si tine dar am 2 butoane: 1 AC , 1 Recirculare.
anti77
Symbol 2011 proaspat iesit din garantie, peste 30 grade afara, cand pornesc AC-ul franeza motorul din aprx. 3 in 3 secunde, ca si cum as pisca frana. Aceasta simptoma o aparut de ieri si pe langa asta raceste mult mai bine ca inainte. Ce poate fi?
tull4net
mutumesc pentru raspuns.

Din mesajul tau inteleg ca ai desfacut doar capacul panoului de comanda acolo unde sunt butoanele , becurile si acel cablaj ( daca gresesc corecteaza-ma)

PE mine ma intereseaza sa scot cablajul sa am aces in spatele lui la lipiturile butonului.

Am vazut ca este destul de delicat cablajul si ca are niste cleme care il tine, dar nu stiu daca pinii din mufa de conectare la reteaua masinii fac parte integranta din cablaj.

daca il stric de tot iau altul, problema este ca ce am gasit la dezmembrari este din cele cu 2 sau chiar 3 butoane ( AC si recirculare sau AC, REC si dezaburire), iar la mine dezaburirea este in stanga volanului sub semnalizare, iar recircularea se face prin rotirea in sens invers a potentiometrului de ventilatie.

Eu am doar o mufa de conectare , iar astea am vazut ca au doua.

am pus o poza cu ce am gasit la dezmembrari. Eu, acum nu am decat mufa neagra, nu si pe cea verde
myhay1208
Nu-i problema sa ai access la cablaj. E destul de simplu. In poza pusa de tine se observa clemele care tine partea frontala legata de cea din spate. Scoti partea frontala si ramane doar ce alba. Atentie cum scoti butoanele. Nu e greu, trebuie sa fii un pic atent ca iese usor si vor pica ( ma refer la de ac/recirculare). Butoanele mari raman pe fata. NU ROTI butonul de viteza a aerului (1-2-3-4).
Pe partea din spate iri raman butoanele lipite pe cablaj. Cablajul e prins in 1 sau mai multe suruburi. Unul din ele e siliconat ca sa ramana fix. Il racai un pic cu surubelnita si se desface. Atentie ca aici trebuie sa ai (sau nu) un fir care vine din mufa si e infipt la propriu in cablaj. Se scoate usor.
Desfaci suruburile si scoti placa. Atentie ca s-ar putea sa fie si ea in cateva clipsuri pe margine ca sa fie cat de cat fixa. Se scoate usor.
tull4net
multumesc!

Diseara, ori il repar ori il arunca. Ori la bal ori la spital
anti77

QUOTE(anti77 @ 7 Jul 2015, 12:32)
Symbol 2011 proaspat iesit din garantie, peste 30 grade afara, cand pornesc AC-ul franeza motorul din aprx. 3 in 3 secunde, ca si cum as pisca frana. Aceasta simptoma o aparut de ieri si pe langa asta raceste mult mai bine ca inainte. Ce poate fi?
*


Am observat ca in ralanti nu se manifesta problema, la 2000 rpm insa decupleaza/recupleaza compresorul. Ceva idei ce poate cauza acest comportament?
RazvanF
Mai bine verifici presiunea pe instalatie, eventual preostatul poate fi de vina.
anti77
11.6 bari AC oprit, cand pornesc AC creste la 27 bari, apoi incet se stabilizeaza la 21 bari. Daca accelerez are un joc intre 13 -27 bari (cupleaza/decupleaza). Astea masurate cu cablu de diagnoza.

Mentionez ca instalatia era undeva la 6.5 bari in martie, dar la ultima revizie era oferta la 99 lei pentru completare freon 200 grame la reprezentate... Sa se fi pus prea mult? Care e presiunea normala cu AC oprit respectiv pornit?
hellcat
Daca cupleaza/decupleaza e prea mult freon in instalatie.
alexgeogabriel
Stiu sio eu "oferta" aia, oare ala de ti-a umblat la masina n-a masurat si el sa vada cat freon ai deja? radmasa.gif , du-te frate peste ei.
lucianm
presiunea normala la rece este ~ 6 bar iar in functionare ~ 15 bar
vladdracu
Asadar clar e butonul ca am incercat un alt panou second si merge
Nu incercati sa uniti doua fire ca din acest tablou merg in calculatorul de confort si ar putea fi probleme
In alta ordine de idei cel cu un buton nu se mai gaseste nou niciunde
Nu se mai produce
Deci doar second
verde
Revin cu comportamentul ciudat.Pornesc masina si ACul dar compresorul nu pleaca-efectiv nu primeste comanda din UCE injectie. Dupa ce se incalzeste motorul , opresc motorul si dupa cca 5 minute daca pornesc totul e normal inclusiv AC cu compresor cu tot . DDTul spune initial presiune mare in circuit cand nu functioneaza. Banuiala mea e ca valva expansiune nu mai lucreaza corect si blocheaza circuitul deci compresorul creeaza presiune si mi-l da afara UCEul. In stationare caldura degajata de motor si acumulata sub capota incinge supapa de expansiune si o forteaza sa se deschida .Rugamintea mea e ptr cei care au problema asemanatoare si au posibilitatea sa incalzeasca cu un uscator de par rahatul ala de valva si apoi sa incerce sa porneasca motorul si clima . Daca dupa tratamentul asta porneste din prima e clar supapa . Eu stau la bloc si priza e mult prea departe de masina ca sa pot face operatiunea. Comportament similar vad ca e la moda si la Megane II.
cj98czh
QUOTE(anti77 @ 7 Jul 2015, 21:53)
11.6 bari AC oprit, cand pornesc AC creste la 27 bari, apoi incet se stabilizeaza la 21 bari. Daca accelerez are un joc intre 13 -27 bari (cupleaza/decupleaza). Astea masurate cu cablu de diagnoza.

*




Ai presiune prea mare in instalatie ... si ori ai prea mult freon .. ori electroventilatorul nu isi face treaba ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.