OK, am avansat un pic. Am incarcat bateria si am desfacut capacul de cauciuc care da la rezervor, ca sa am acces la pompa de benzina.
Dar pentru ca bubu m-a intrebat ieri si daca se aprinde led-ul de injectie, astazi am filmat si ce led-uri se aprind cand pun contactul si apoi va zic si de pompa.
https://youtu.be/InTd9tFhO5Yhttps://youtu.be/myovXfrOr7M Asadar led-ul de injectie nu se aprinde.
Si cum va spuneam, am bagat nasul la pompa de benzina, ea fiind principalul suspect. Insa se pare ca nu are nici-o vina. Caci am masurat si nu primeste curent.
Mufa pompei are 4 fire. De la stanga la dreapta, cum se vede si in imaginile alaturate, firele sunt negru si portocaliu, mai subtiri, urmate de un negru si alb o idee mai groase. Ei bine, pe cele subtiri am 5.05V, pe cele groase nu am nimic. Banuiesc ca pe cel alb gros ar fi trebuit sa am +12V dar in realitate nu am nimic. Tensiunea este msurata cu contactul pus. Fara contact nu am nimic. Am incercat sa vad daca e diferenta daca dau lutin la automat nu schimba nimic, raman doar cei 5V pe firele subtiri.
[attachmentid=1627991756] [attachmentid=1627991757] [attachmentid=1627991758]
Urmatorul pas, dupa cum spuneti voi, ar fi sa controlez captorul de turatii. Bubu spune ca e intre cutie si motor. Ma puteti ajuta cumva cu o poza ca sa pot sa-l depistez mai usor?
Aveti alte idei de unde ar putea veni problema?
<span class='edit'>26 Apr 2015, 10:39:</span>
Revin cu ceva informatii pentru ca am primit mesaj pe privat, de la cel ce ne-a ajutat de fiecare data, bubu.
QUOTE
Bro..frana. Daca martorul de injectie nu se aprinde inseamna ca ai pb cu alimentarea calculatorului de injectie.
Presupun ca nu e cazul sa iti specific ca nu merge nimic pe partea de motor atata timp cat injectia nu se alimenteaza.
Vezi siguranta e injectie din interior, releul principal si siguranta de 25A de la motor (tot de injectie este si aia).
Daca nu...e posibil sa ai fire corodate sau mufe cu contact imperfect.
PS pana nu rezolvi aia, nu o sa iti porneasca masina.
lasa dreq senzorul de turatie si pompa. Poate ajungi sa strici ceva.
Deci nu de tampit te-am intrebat: "se aprine martorul de injectie ?"
Afla motivul pt care nu se aprinde. Daca nu ai martor de injectie sunt 2 cauze:
1. martorul este ars/lipsa (dar asta deja tu ar trebui sa stii daca inainte se aprindea sau nu)
2. Calculatorul motor nu se alimenteaza.
Vezi ca deja trebuie sa cam cunosti - alimentari comenzi de putere samd. Grija sa nu ii dai foc.
Asadar:
1. bubule, nici macar vreo secunda nu mi-a trecut prin cap sa cred ca de tampit zici una sau alta, esti de departe cel mai priceput de aici la Twingo insa hai sa scriem pe forum. Mai ales ca, ti-am spus, eu nu pot trimite mesaje, forumul nu ma lasa. Mesajul pe ym ti l-am trimis initial pentru ca nu stiam daca mai "activezi" pe-aici
[attachmentid=1627991835]
2. Sigurantele le mai gasesc eu, aveti idee cum dau de martorul injectie si cum aflu daca este ars? Din ce tin eu minte led-ul ala cu hasurarea se aprindea si apoi se stingea. Sper ca imi aduc aminte bine, stiti cum e... cand totul e bine nu stai sa bagi la bibilica ce becuri se aprind si ce nu pe acolo, 99.99% nici nu te prea uiti... Desi mi-ar placea mie sa fie siguranta dar nu prea cred, pentru ca dupa cum spuneam, m-a mai lasat o data in drum, tot din timpul mersului, acum cca 3 saptamani. Atunci dupa cateva incercari nereusite in care cand puneam contactul nu mai conecta pompa (nu se mai auzea acel zgomot) la un moment dat a mers. In ziua aceea masina a mers insa dupa ce am ajuns acasa la urmatoarea repornire n-a mai vrut. In afara de a-i completa antigelul nu i-am mai facut nimic si la urmatoarea cheie a repornit. Deci nu prea cred sa fie siguranta dar o sa ma uit, ca mi-ar prinde tare bine sa fie asa usor.
3. Releul principal pe unde il gasesc si cum il verific daca e bun sau nu?
4. Nu stiu alimentari comenzi de putere dar invat, nimeni nu s-a nascut invatat!
VA MULTUMESC FRUMOS!
Si intre timp am avansat un picut.
Am verificat sigurantele transparente atat cele din interior cat si cele din exterior:
[attachmentid=1627991851] [attachmentid=1627991852]
Am gasit pe net cum arata acel captor turatie, l-am localizat pe masina mea si am "purces".
Intr-adevar, cam inghesuit pe-acolo, dar merge, cu rabdare se desface fara probleme, as fi fericit daca s-ar scoate toate asa usor, vorbesc serios!
Cel mai bine este sa scoateti filtrul de aer, altfel e prea inghesuit. Dar cu filtrul de aer scos e ok.
Cat timp aveti filtrul de aer desfacut puneti o carpa in locul lui.
[attachmentid=1627991847] [attachmentid=1627991848] [attachmentid=1627991849]
Acum il curat un pic si-l pun la loc.
Unde gasesc martorul injectie si cum il verific?
27 Apr 2015, 00:37:bubu continua sa-mi scrie pe mesageria privata... Stan si Bran...
Aveti idee care din astea este releul principal si cum pot sa-l verific?
[attachmentid=1627991938]
Multumesc frumos!