Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bujie blocata / intepenita
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
SanKraN
Salut, recent am dat de o alta belea, am descoperit ca masina avea nevoie de un schimb de bujii, are 4 ca numar. Am fost la service mi-au inlocuit 3 si pe a 4-a nu, pe motivul ca nu pot sa o scoata ca este intepenita din cauza oxidarii si trebuie sa desfaca chiuloasa pentru ca bujia sigur se va rupe daca forteaza. Procedura destul de costisitoare(4500ron aprox) deoarece trebuie distributie noua, garnitura de chiuloasa semeringuri etc.

Intrebarea mea este daca este ok sa rulez cu astea 3 bujii sau trebuie neaparat sa o deblochez si pe a 4-a doarece in timp o sa ma afecteze.

Cei de la service mi-au zis sa merg linistit asa cu ea blocata ca nu o sa am probleme celelante 3 bujii active or sa isi faca treaba, gen moare masina de batranete inainte sa fie necesar sa inlocuiesc bujia respectiva.

Mentionez ca asta iarna am mers doar cu o bujie activa si nu am avut probleme.
R19/16v
Cand nu folosesti masina, de exemplu in weekend, poate, torni acolo degripant din plin. Faci asta o vreme si bujia va ceda.
Asta in cazul in care nu e stricat filetul, bineinteles.
pistritu
vezi ca iti trebuie si cheie buna serioasa. Iti recomand sa incerci dupa ce o lasi cu wd40, cu o cheie tubulara lunga + prelungitor + teu. Sa nu folosesti cheie cu clicket ca o strici rapid
SanKraN
Au incercat baietii la service timp de 5 ore cu degripant si nu s-a lasat, cica nu are nici o problema filetul ci portiunea de dupa filet s-a oxidat si umflat deoarece nu a fost schimbata la 60k km. Daca era de la filet o scoteau. Masina are acum 103k km. In cazul asta ce este de facut ? o las asa si rulez doar cu 3 bujii ?
Kojak
Ce degripant au folosit?
Ma gandesc ca daca au folosit WD40 e destul de slab ca degripant, daca e intepenita asa de rau, ar trebui ceva mai puternic.
De aia e bine ca la orice schimb de bujii, filetul unei bujii noi sa fie uns putin cu ulei inainte de montarea in chiulasa. N-ai sa vezi asa ceva niciodata intr-o reprezentanta, le iau si le monteza direct.
La fel de important e si cuplul de strangere, bujiile nu se strang ca prezoanele de roti. Cati mesteri folosesc dinamometrica cand strang bujiile...
espacern
https://www.youtube.com/watch?v=rSTNopDs3Pc

https://www.youtube.com/watch?v=Tq06zNegfcw

Extragerea bujie rupta se poate face si fara demontare chiuloasa.
pistritu
vezi ca nu e bine ca dupa aia se solidifica de la ulei si greu o desfaci pe urma. E ca la prezoane daca le ungi si dupa aia le strangi de te urci cu picioarele pe cheia de roti. Vazusem la un vecin in parcare zilele trecute cum facea cu altcineva ... nici nu vreau sa ma gandesc ce-o sa se chinuie cand trebuie sa desfaca roata la o pana sau cand trebuie sa umble

Cureti filetul si strangi normal la mana cu cheia bujia si apoi se intoarce usor un sfert de tura inapoi. Atat smile.gif

Lasa ca si bujiile de logan schimbate la service in garantie si sa le schimb eu dupa 6 ani m-am chinuit sa le desfac cu teava pe cheia tubulara lunga si prelungitor. Mai sunt dinastia care strang ca apucatii in service. Mare noroc ca n-am stricat filetul la demontare

Solutii desfacere bujie ramasa blocata,intepenita :

1.Se incearca prima oara cu un spray degripant bun.Se da cu spray,se strange un pic bujia,iar se da cu spray asteptati cateva minute dupa ce aplicati spray(5-7 minute) si pe urma se incearca desurubarea.Daca bujia nu este intepenita rau se va desface.

2.Daca nu a mers cu metoda 1 poate fi deja lipita,sudata de bloc de la schimbari cald,frig si atunci nu merge decat asa :Se forteaza bujia pana ce aceasta se rupe (o sa ramana filetul doar in bloc plus partea dinauntru),Se da cu bormasina gaura prin bujie pentru subtierea peretilor acesteia in dreptul filetului si cu o surubelnita,sula se apasa de jur imprejur pe filet dinspre margine spre interior pentru ruperea acestei parti a bujiei (bujia nu o sa cada niciodata in blocul motor fiindca spatiul unde sta bujia este ca o palnie ascutita in jos iar bujia e conica ,deci ramane acolo,la fel nu au cum sa cada resturi sau bucatele de bujie in motor ),Se baga apoi un ghevimbor pentru a da filet in ce a ramas din bujie si se infileteaza un extractor (stiti cu contragreutate).Prin trasul puternic si loviturile extractorului ,un mecanic sau cine cunoaste sculele o sa inteleaga, bujia o sa iasa si se curata un pic in urma ei urmele de funingine lasate pe blocul motor cu o sula.

Ptr Bucuresti , se merge la un mecanic pe la Filaret ,un turc ,Hagi. Operatiunea dureaza cam 2 ore si nu se desface chiulasa de pe masina
SanKraN
QUOTE(pistritu @ 14 Apr 2015, 17:56)
vezi ca nu e bine ca dupa aia se solidifica de la ulei si greu o desfaci pe urma. E ca la prezoane daca le ungi si dupa aia le strangi de te urci cu picioarele pe cheia de roti. Vazusem la un vecin in parcare zilele trecute cum facea cu altcineva ... nici nu vreau sa ma gandesc ce-o sa se chinuie cand trebuie sa desfaca roata la o pana sau cand trebuie sa umble

Cureti filetul si strangi normal la mana cu cheia  bujia  si apoi se intoarce usor un sfert de tura inapoi. Atat  smile.gif 

Lasa ca si bujiile de logan schimbate la service in garantie si sa le schimb eu dupa 6 ani m-am chinuit sa le desfac cu teava pe cheia tubulara lunga si prelungitor. Mai sunt dinastia care strang ca apucatii in service. Mare noroc ca n-am stricat filetul la demontare

Solutii desfacere bujie ramasa blocata,intepenita :

1.Se incearca prima oara cu un spray degripant bun.Se da cu spray,se strange un pic bujia,iar se da cu spray asteptati cateva minute dupa ce aplicati spray(5-7 minute) si pe urma se incearca desurubarea.Daca bujia nu este intepenita rau se va desface.

2.Daca nu a mers cu metoda 1 poate fi deja lipita,sudata de bloc de la schimbari cald,frig si atunci nu merge decat asa :Se forteaza bujia pana ce aceasta se rupe (o sa ramana filetul doar in bloc plus partea dinauntru),Se da cu bormasina gaura prin bujie pentru subtierea peretilor acesteia in dreptul filetului si cu o surubelnita,sula se apasa de jur imprejur pe filet dinspre margine spre interior pentru ruperea acestei parti a bujiei (bujia nu o sa cada niciodata in blocul motor fiindca spatiul unde sta bujia este ca o palnie ascutita in jos iar bujia e conica ,deci ramane acolo,la fel nu au cum sa cada resturi sau bucatele de bujie in motor ),Se baga apoi un ghevimbor pentru a da filet in ce a ramas din bujie si se infileteaza un extractor (stiti cu contragreutate).Prin trasul puternic si loviturile extractorului ,un mecanic sau cine cunoaste sculele o sa inteleaga, bujia o sa iasa si se curata un pic in urma ei urmele de funingine lasate pe blocul motor cu o sula.

Ptr Bucuresti , se merge la un mecanic pe la Filaret ,un turc ,Hagi. Operatiunea dureaza cam 2 ore si nu se desface chiulasa de pe masina
*



Din ce mi-au explicat mecanicii eu ma incadrez in stadiul 2, este deja sudata mai jos de filet ca si in videourile puse de espacern, dupa ce le-am urmarit am vazut totusi ca exista o sansa sa scapi finalul bujiei in blocul motor daca cel care opereaza nu are o mana de chirurg. Poate cineva sa ma indrume catre o persoana specializata pe astfel de probleme si care a iesit cu brio dintr-o astfel de problema? si la ce costuri se ridica. Ca la mine la service mi-au zis ca se baga daca le dau acordul dar sa ma pregatesc si cu bani pt desfacerea chiuloasei etc in caz de se rupe... Nu vreau sa ma duc undeva sa imi zica ca se rezolva si sa ma trezesc ca au rupto si trebuie sa desfaca blocul motor. Pur si simplu nu am banii astia, la salariul meu trebuie sa mor 4 luni de foame ca sa imi permit chestia asta.
75AIM
QUOTE(SanKraN @ 14 Apr 2015, 14:57)
Salut, recent am dat de o alta belea, am descoperit ca masina avea nevoie de un schimb de bujii, are 4 ca numar. Am fost la service mi-au inlocuit 3 si pe a 4-a nu, pe motivul ca nu pot sa o scoata ca este intepenita din cauza oxidarii si trebuie sa desfaca chiuloasa pentru ca bujia sigur se va rupe daca forteaza. Procedura destul de costisitoare(4500ron aprox) deoarece trebuie distributie noua, garnitura de chiuloasa semeringuri etc.

Intrebarea mea este daca este ok sa rulez cu astea 3 bujii sau trebuie neaparat sa o deblochez si pe a 4-a doarece in timp o sa ma afecteze.

Cei de la service mi-au zis sa merg linistit asa cu ea blocata ca nu o sa am probleme celelante 3 bujii active or sa isi faca treaba, gen moare masina de batranete inainte sa fie necesar sa inlocuiesc bujia respectiva.

Mentionez ca asta iarna am mers doar cu o bujie activa si nu am avut probleme.
*


Vrajeala....de ce sa faci distributia si pompa de apa sa o schimbi daca tu le ai in regula?eventual schimbi numai cureaua de distributie si cea de transmisie+ garnitura chiuloasa.La 1.5 dci distributia nu necesita cine stie ce inginerie ca vine la semne usor, apoi se da chiuloasa jos...chestie de max 2h la un mecanic priceput.
pistritu
2 mil te costa la service-ul de la filaret . E de munca cam 2 ore fara sa dai jos chiulasa
Str Cutitul de Argint (vis-a-vis de Autogara Filaret)
RazvanF
Nu ar merge cu un pistol de impact pneumatic?...Si eu le-am gasit stranse strasnic dar am reusit sa le dau jos si le-am strans la 10-15 Nm.
SanKraN
QUOTE(pistritu @ 14 Apr 2015, 22:07)
2 mil te costa la service-ul de la filaret . E de munca cam 2 ore fara sa dai jos chiulasa
Str Cutitul de Argint (vis-a-vis de Autogara Filaret)
*



Te rog frumos daca poti sa imi dai un nr de tel, tu ai fost la ei si te-au rezolvat cu o bujie rupta? Ma gandesc asa la ce este mai rau, inca nu s-a rupt dar cine stie...

QUOTE(RazvanF @ 15 Apr 2015, 06:13)
Nu ar merge cu un pistol de impact pneumatic?...Si eu le-am gasit stranse strasnic dar am reusit sa le dau jos si le-am strans la 10-15 Nm.
*



Ar merge dar nu stiu cine ar putea avea inafara de reprezentanta, si nu vreau sa ma duc sa dau niste bani si sa imi zica ca nu au reusit nici cu ala. Vreau sa merg la sigur.
SanKraN
Update: Done am rezolvat, dupa mai multe pile si sfori trase am ajuns intr-un circuit inchis de mecanici unde aveau toate sculele necesare pt extragere, din fericire nu a fost cazul datorita mecanicului dibaci care a scoso prin preancalzire in 10 min fara sa se chinuie.

Multumesc de sfaturi! Au fost foarte de ajutor!
#Dino
Circuit inchis de mecanici? Cum vine asta?
SanKraN
QUOTE(#Dino @ 17 Apr 2015, 10:51)
Circuit inchis de mecanici? Cum vine asta?
*



Gen lucreaza doar pe baza de recomandare.
andutu
Eu le-am schimbat singur, o tubulara lunga de 10, prelungitor si clichet inainte sa incep operatiunea timp de o saptamana am dat de 3-4 ori cu WD40 pe ele.Au iesit destul de usor iar operatiunea a fost facuta cu motorul rece.
alexutzuco
Exista o vaselina sub forma de spray de la WURTH care rezista la temperaturi foarte inalte. Este exact ca bronzul cu care se vopseau plitele de la sobe pe la tara. Cand am schimbat bujiile, cele noi au fost pulverizate din abundenta pe filet dar si pe partea de la filet in jos. Mecanicul care a facut operatiunea lucra la VW si mi-a spus ca asa se procedeaza si elimina intr-un procent mare aceasta problema.
MMVI
unde gasesti de cumparat produse WURTH?

gabi.dragoi
http://lmgtfy.com/?q=produse+WURTH
RazvanF
Nu este recomandat sa folosesti acest tip de produse "in abudenta". Bujia incandescenta, la fel ca si bujia motorului pe benzina se alimenteaza cu minus(-) de pe blocul motor iar plus(+) vine din fisa/cablu.
Daca se pune prea multa solutie/vaselina antiblocare riscati sa pierdeti o buna parte din conexiunea cu minus(-) ce poate duce la aprinderea spiralei in cazul diesel iar la benzinare functionare iregulata a motorului.
radunre
Poate ajuta si asta http://www.molyslip.co.uk/copaslip.php

Eu am cumparat un tub de 100g. si-l folosesc la prezoane.
cosmingrigorescu
QUOTE(SanKraN @ 17 Apr 2015, 10:12)
Update: Done am rezolvat, dupa mai multe pile si sfori trase am ajuns intr-un circuit inchis de mecanici unde aveau toate sculele necesare pt extragere, din fericire nu a fost cazul datorita mecanicului dibaci care a scoso prin preancalzire in 10 min fara sa se chinuie.

Multumesc de sfaturi! Au fost foarte de ajutor!
*



cum sa fac sa intru si eu in contact cu acel circuit inchis de mecanici? Ca si eu am vreo doua bujii intepenite
jas2
Dupa ce a folosit el un culoar de trecere spre acel "circuit inchis de mecanici" l-a dinamitat.
froniecristian
Eu mi-am schimbat bujiile cu motorul rece. Pe cele noi le-am montat cu putin ulei de motor pe filet, pentru ca rezista cel mai bine la temperaturi inalte.
Yan78
salut! ma puteti ajuta cu o recomandare pentru o cheie bujii incandescente. ceva de la un magazin online?

trebuie sa schimb bujia a doua de la dreapta ( poate conteaza aspectul acesta).

multumesc!
cj98czh
Da, vezi ce cheie se potriveste .. de 10 de 12 ... vezi de care ...
smile.gif

Nu exista cheie speciala de bujii pentru cele incandescente.

Schimba bujia cu motorul cald ca sa nu plnagi pe urma pe aici ca s-a rupt si trebuie sa dai jos chiuloasa.

Spor!
RazvanF
Iti trebuie o tubulara lunga de 10, sa fie cat mai subtire. Posibil sa ai nevoie si de 1 prelungitor.
Yan78
Multumesc pentru raspunsuri.

Pana la urma am gasit intr-un magazin cheie pentru bujii de 10mm. Este lunga cu T si din chrom vanadium.

Citeam tot pe forum ca schimbul este recomandat sa se faca cu motorul rece.
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=600...dpost&p=1193744
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=600...dpost&p=1201526

@cj98czh sigur trebuie sa incerc cu motorul cald?


Si inca o intrebare legat de cuplul de strangere. La o bujie Bosch in specificatii, scrie ca ar trebui sa strang cu un cuplu de 10Nm. Este corect? Nu era 15Nm? Difera de la bujie la bujie sau de la motor la motor?

[attachmentid=1628026067]
RazvanF
Strangerea este intre 10 si 15 Nm, daca folosesti o cheie dinamometrica corect calibrata va avea o marja de eroare de + - 3% care este acceptata de construcorii auto. Daca folosesti o chinezarie poate avea marja de eroare si de + - 5%.
Este bine sa scoti bujia veche cand motorul este cald, astfel rezidurile dintre filet vor fi "moi" si vei putea desface mai usor.
Yan78
Multumesc razvan.

Am gasit si un film complet.

https://www.youtube.com/watch?v=fys6qSInzfc
cristixxxlog
Salutari!

A vorbit cineva despre un anume service pe la Filaret si un anume domn Hagi care se ocupa cu asta. Mai e valabil, aveti idee? Cum se numeste service-ul, un nr de telefon...
La mine e un caz mai special - trebuie dat jos motorul. Bujiile sunt pe peretele dinspre habitaclu si abia intra o mana pe acolo, nici vorba de extractor/bormasina...
grig1960
Salut,
Aici:https://www.reno.ro/extractii-injectoare-blocate-sau-rupte-t312145.html era o oferta, ei extag injectoare blocate, dar cred ca se descurca si la bujii blocate.
Cu stima.
cristixxxlog
Multumesc de info.
Iau legatura...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.