Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Arcuri fata Megane 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
cristian.iliescu88
Salutare,
In urma cu vreo doua zile am inceput sa am un zgomot la roata din fata dreapta ca atunci cand calci pe o gura de canal.
Am observat ca la arcul rotii am o jumatate de spira rupta, chiar acolo unde calca arcul pe talerul amortizorului.
Am fost la 3 magazine unde aduc piese pe comanda si la toate 3 mi-au spus ca se gasesc doar arcuri pe origine, nimic aftermarket, la preturi incepand de la 500 ron blink.gif .
Mentionez ca am PDG iar pe arcuri am doua marcaje cu vopsea verde. La unul din magazine am cerut codul si mi-au dat 8200040088.
Va cer ajutorul caci mi se pare cam mult sa dau peste 1000ron pe doua arcuri.
Sunt ceva sanse sa gasesc aftermarket?
ciprivat
Am eu un prieten la Bardi auto,cel mai ieftin e 100 RON.Megane 2 1.6 16V,daca conteaza motorizarea.Am si eu aceeasi problema,dar inca nu m-am incumetat sa cumpar arcul.
cristian.iliescu88
Conteaza motorizarea, tipul suspensiei si marcajul cu vopsea pe care il ai pe arcurile actuale. Tocmai am fost si la Bardi auto si la fel..580ron OEM..nimic aftermarket..
cj98czh
Arcurile se schimba doar in pereche ...

Nu gasesti PDG ... pune 4 normale ... iesi mai ieftin decat sa cumperi unul pdg ... parerea mea.
cristian.iliescu88
Stiu ca se schimba doar in pereche.
Daca pun arcuri normale nu trebuiesc schimbate si amortizoare +bielete antiruliu??
Totusi nu as renunta la PDG
Dezmembrari_Megane
arcurile sunt aceleasi pdg fara pdg , trebuiesc luate in functie de motorizare pe fata si de caroserie pe spate .
cristian.iliescu88
La toate magazinele la care am fost mi-au spus ca dupa codul vin, masina configureaza cu suspensii normale. Eu stiu ca am PDG. Este posibil sa apara gresit configuratia masinii pe baza codului vin??
ciprivat
sunt aceleasi arcuri.din ce judet esti ? daca vrei la ~100 ron/bucata noi suna-ma sau scriemi pe whatsapp. 0742199701
cristian.iliescu88
Nimeni nici o idee in legatura cu configuratia masinii pe baza codului vin?? Din cate am mai citit pe forum am inteles ca megane 2.2 facute pentru Romania au venit toate cu PDG.
Maxy25
Salut , cauta la magazine de desfacere la distribuitori mari (gen Augsburg , Unix , Elit , Auto Total) eventual chiar depozite (gasesti nr. de telefon pe net) exista arcuri bune calitativ cu pret pana in 500 ron pe 2 buc. Pe baza seriei VIN din certificat gasesti chiar mai multi producatori pentru modelul tau.
cristian.iliescu88
Salut. Am cautat la destul de multe magazine care primesc piese de la distribuitori mari. Pe baza seriei VIN imi spun ca am suspensie standard si imi gasesc arcuri incepand de la 150 ron ceea ce mi se pare ok.
Dar eu am PDG si nu imi gasesc decat pe origine incepand de la 500 ron bucata. Toti m-au intrebat de marcajele cu vopsea de pe arcurile care le am.
Chiar nu stiu in ce fel sa procedez. Nu credeam ca voi avea atatea complicatii pentru niste arcuri.
cristian.iliescu88
M-am hotarat sa schimb toata suspensia, sa renunt la PDG. Inca caut cu cat se micsoreaza garda de la trecerea la non-PDG.
cristian.iliescu88
Revin cu o problema pentru care nu vreau sa deschid un topic nou.
Am achizitionat arcuri si amortizoare fata KYB + bielete antiruliu.
Am reusit sa fac schimbul pe partea dreapta, urmand si pe stanga.
Problema este ca eu speram ca masina sa mai coboare vreo 2 cm dar s-a intamplat sa mai urce vreo 3,5 cm.
Este mult prea cocotata. Imi este si frica sa ma apuc sa schimb pe partea stanga.
Este posibil sa fi gresit undeva?
djcristi
in nici un caz nu se alege arcul dupa VIN. nici macar in programul oficial de piese Renault nu stie dupa VIN ce tip de arc s-a pus pe masina, dar te intreaba codul de culoare de pe el ca sa-ti dea codul OE, apoi dupa acest cod OE cauti pe aftermarket (in caz ca exista la acel cod).
ai aici lista pt arcuri fata , si aici pt spate.
Daca ai verde+verde (pe aceeasi spira) pe arc este corect codul 8200040088 , e cu PDG si nu exista echivalent pe aftermarket, deci poti lua doar pe origine.

<span class='edit'>30 Apr 2015, 15:23:</span>
QUOTE(Dezmembrari_Megane @ 20 Mar 2015, 14:13)
arcurile sunt aceleasi pdg fara pdg , trebuiesc luate in functie de motorizare pe fata si de caroserie pe spate .
*



de cand sunt lafel? la PDG sunt mai lungi si mai subtiri.
valabil si pt @ciprivat , care isi mai face si publicitate pe o sectiune non-bursa. E greu sa citesti regulamentul.

<span class='edit'>30 Apr 2015, 15:31:</span>
QUOTE(cristian.iliescu88 @ 20 Mar 2015, 16:28)
La toate magazinele la care am fost mi-au spus ca dupa codul vin, masina configureaza cu suspensii normale. Eu stiu ca am PDG. Este posibil sa apara gresit configuratia masinii pe baza codului vin??
*



nu , in configuratia masinii este 100% corect. nu te mai lua dupa ce iti zic cei din magazine, ei nu pot vedea dupa VIN daca ai sau nu pdg, ei dupa vin iau doar tipul caroseriei, si le apar multe variante de arcuri / amortizoare apoi.

<span class='edit'>30 Apr 2015, 15:33:</span>
QUOTE(cristian.iliescu88 @ 20 Mar 2015, 14:08)
Stiu ca se schimba doar in pereche.
Daca pun arcuri normale nu trebuiesc schimbate si amortizoare +bielete antiruliu??
Totusi nu as renunta la PDG
*



ba da, tb schimbate toate.

<span class='edit'>30 Apr 2015, 15:51:</span>
QUOTE(cristian.iliescu88 @ 10 Apr 2015, 15:44)
Revin cu o problema pentru care nu vreau sa deschid un topic nou.
Am achizitionat arcuri si amortizoare fata KYB + bielete antiruliu.
Am reusit sa fac schimbul pe partea dreapta, urmand si pe stanga.
Problema este ca eu speram ca masina sa mai coboare vreo 2 cm dar s-a intamplat sa mai urce vreo 3,5 cm.
Este mult prea cocotata. Imi este si frica sa ma apuc sa schimb pe partea stanga.
Este posibil sa fi gresit undeva?
*



pai acum depinde ce model de la KYB ai luat, ca sunt multe si difera la lungime etc, lafel si la amortizoare.

ce tip de caroserie ai, sedan? (ca nu ti-ai trecut la profil)
Catalinmodena
Nu ai dreptate.User-ul Dancva avea PDG,si avea pe masina arcuri mai scurte,dar cu aceiasi grosime a spirei fata de non PDG,asta pe fata.Pentru mine sunt o necunoscuta arcurile astea.
budspencer07
Pentru coborarea garzii la sol se schimba doar telescoapele si bieletele.Arcurile originale pot fi lasate daca sunt in regula.Lungimea acestora s ar parea ca e aceeasi la ambele versiuni si difera usor doar taria lor.
Catalinmodena
Vin de la masina, am verde - verde pe fata !
djcristi
@Catalinmodena , nu difera asa mult grosimea spirei, dar sunt diferite si la lungime si la grosime in functie de pdg, daca ai verde+verde pe fata esti in situatia colegului din acest topic, cu pdg. Vezi postarea mea anterioara (linkul catre topic), ai acolo lista completa de amortizoare fata/spate puse pe meg2. Pe spate ce culori ai, ar tb sa fie galben+gri.
Pe fata difera foarte mult (in functie de motor , caroserie , pdg)

<span class='edit'>30 Apr 2015, 21:30:</span>
QUOTE(budspencer07 @ 30 Apr 2015, 17:28)
Pentru coborarea garzii la sol se schimba doar telescoapele si bieletele.Arcurile originale pot fi lasate daca sunt in regula.Lungimea acestora s ar parea ca e aceeasi la ambele versiuni si difera usor doar taria lor.
*



daca punem suspensie din auzite , ajungem sa distrugem stabilitatea masinii. La orice schimbare intre pdg si non-pdg se schimba amortizoare + bielete + arcuri. Iar daca este deja non-pdg si se doreste coborarea, se pot schimba doar arcurile cu unele mai sport, eventual si amortizoarele, depinde ce rigiditate se doreste.
Catalinmodena
Cand voi merge la revizie,voi pastra arcurile fata si pe spate le voi schimba cu Kyaba non Pdg.In functie de cat va cobori pe fata voi vedea ce fac,dar ar trebui sa coboare macar diferenta dintre talerul amortizorului.
djcristi
pai daca schimbi arcurile pe spate cu unele non-pdg , tb sa schimbi si amortizoarele spate tot cu non-pdg, ca sa fie corecta manevra.

In primul rand de la KYB nu exista arcuri non-pdg spate pt sedan, cele de origine sunt gri+roz (8200346349)
budspencer07
Catalin solutia ta e cea mai buna .
cristian.iliescu88
Sedan este masina.
Amortizoarele sunt pentru suspensie normala, se vede clar diferenta. Arcurile au aceeasi lungime cu cele care le-am avut pe masina, insa singura explicatie pentru care masina nu a coborat ci a urcat este ca sunt mai tari.
Am sa revin maine cu poze cu diferenta dintre amortizoare, amortizoarele si arcurile cumparate si codul lor.
Ma gandesc sa imi fi dat arcuri pentru alt tip de motorizare(spre exemplu diesel) si sa fie mai tari.
djcristi
tb vazut intai pe un sedan non-pdg cu motorizare similara ce culoare au arcurile de pe fata, ca sa-ti spun ce echivalent aveai nevoie. Daca te-ai luat dupa mag de piese 99% ai gresit. Kyb sta foarte prost cu echivalarile dupa modelu de masina, deasta se cauta dupa codul celui de origine.

vedem mai multe dupa ce pui si ce coduri ai luat si restul.
Catalinmodena
Nu sta post,trebuie comparat cu ce dau ei in catalogul oficial de pe site-ul Kayaba.Spre exemplu,ei dau acelasi arc KYB RH2712, pentru fata pentru motorizarile 1.4,1.6 si 1.5.

Acum asta nu-i bine,ca 1.5 e mai greu ,sau poate nu?

Acum pe spate avem KYB RC5883 ca varianta pentru sedan,care sunt pentru non pdg.Din ce am vazut,kayaba nu face arcuri pentru PDG,sau nu am gasit eu,dar face amortizoare.

Iar arcuri fata pentru PDG,eu nu am gasit la niciun producator.Am gasit pentru spate decat la LESJOFORS.

djcristi
catalogul kayaba e varza, deasta iti ziceam. Pe spate difera in functie de caroserie si de pdg, iar pe fata in functie si de motor.

dupa cum ti-am spus in postul anterior, deja ai facut o greseala , acestea sunt 11x362x101
"In primul rand de la KYB nu exista arcuri non-pdg spate pt sedan, cele de origine sunt gri+roz (8200346349)" , exista insa de la alti producatori , dar pretul este mult mai mare (dublu).
iar tu ai luat RC5883 care sunt 10.5x359x96 care sunt echiv pt 8200276539 , deci pt hatch non-pdg.

La ce arcuri ai pe sedanul tau pdg, nu gasesti nici fata nici spate aftermarket cu pdg.
Poti gasi doar pt fata fara PDG , dar tb vazut intai la una cu motorizare similara sau 1.6 16v fara pdg ce culoare de amortizor are din fabrica, ca sa stii ce pui pe aftermarket.
Catalinmodena
Pentru spate la hatch este KYB RC5886,diferite de sedan.
cristian.iliescu88
Arcurile si amortizoarele mi le-a dat in functie de caroserie, motorizare si suspensie. Eu am cerut suspensie normala.

[attachmentid=1627992588] [attachmentid=1627992589] [attachmentid=1627992590]

DanCVA
Cam asa arata masina mea cu amortizoare kyb non-pdg peste tot, arcuri kyb pe spate si arcuri cu bulina albastru cu alb.

Imi pare cam ridicata de fata si stau in dubii daca sa pun inapoi arcurile pe care le-am avut pe fata portocaliu cu alb (sau gri nu stiu exact ce culoare e), care sunt cu 8-10 mm mai putin inalte decat cele albastru cu alb.
Alta optiune ar fi sa iau direct arcuri noi kyb pentru fata.
cristian.iliescu88
[attachmentid=1627992595] [attachmentid=1627992596] [attachmentid=1627992597]

Iata si poze cu distanta dintre pasajul aripii si roata.
Ochiometric, nu vi se pare cam ridicata pentru o suspensie normala??
DanCVA
Si masinile cu suspensie normala de origine par destul de inalte daca te uiti doar la pasajul rotii.
cristian.iliescu88
Totusi este prea cocotata. Comparand-o cu una fara pdg mi se pare exagerat de inalta.
Ceva recomandari pentru alte tipuri de arcuri care sa o mai coboare??
Recomandati arcurile sport cu aceleasi amortizoare care le am pe ea??
Catalinmodena
La DanCva recomand sa puna arcurile de le-a avut pe masina,iar la tine arcuri de pe 2.2 cu Pdg,verde-verde ,sau combinatia de culori de a avut-o DanCva pe masina.

La Pdg,sunt mai scurte si va cobori cel putin distanta dintre talerul amortizorului,pe cand la voi a cam ramas la fel,parca la tine chiar s-a inaltat,si iti zic si de ce:arcurile kayaba de le-ai pus sunt si pentru diesel 1.5 si sunt mai lungi si dure,de asta nu a coborat si s-a inaltat.

La DanCva au fost mai moi,dar degeaba,ca au fost mai lungi !
cristian.iliescu88
Nu sunt mai lungi. Au aceeasi lungime si acelasi numar de spire. Nu cred si nici nu te contrazic ca s-ar pune aceleasi arcuri pe diesel si pe benzina. Verde-verde am avut pe ea dar mi s-a rupt un arc si a trebuit sa iau altele.
Catalinmodena
Intra in configuratorul kayaba si ai sa vezi.Sau pe un site de piese auto si configureaza masina ta,si apoi una la fel,doar schimbi motorul.
djcristi
QUOTE(Catalinmodena @ 1 May 2015, 11:02)
Pentru spate la hatch este KYB RC5886,diferite de sedan.
*



pe codul pt spate hatch non-pdg (8200276539) , KYB da 2 dimensiuni respectiv modele RC5886 si RC5883 , asta inca o confirmare ca e varza catalogul lor.

<span class='edit'>1 May 2015, 20:14:</span>
QUOTE(Catalinmodena @ 1 May 2015, 13:37)
Intra in configuratorul kayaba si ai sa vezi.Sau pe un site de piese auto si configureaza masina ta,si apoi una la fel,doar schimbi motorul.
*


nu mai indruma lumea sa se ia de acolo, toate magazinele/producatorii au un catalog generic dupa Tecdoc. De multe ori sunt gresite.
Deasta v-am pus pe ambele topicuri de arcuri culorile si codurile (din Dialogys , ca sa nu existe dubii), ca sa cautati dupa cel de origine. Cel putin pt spate aveti codul exact in functie de caroserie si pdg. Pe fata difera si in functie de motorizare, dar vom face o lista corecta in curand.

<span class='edit'>1 May 2015, 20:28:</span>
QUOTE(DanCVA @ 1 May 2015, 11:34)
Cam asa arata masina mea cu amortizoare kyb non-pdg peste tot, arcuri kyb pe spate si arcuri cu bulina albastru cu alb.

Imi pare cam ridicata de fata si stau in dubii daca sa pun inapoi arcurile pe care le-am avut pe fata portocaliu cu alb (sau gri nu stiu exact ce culoare e), care sunt cu 8-10 mm mai putin inalte decat cele albastru cu alb.
Alta optiune ar fi sa iau direct arcuri noi kyb pentru fata.
*



am vazut in celalalt topic ca ai pus poza cu ele.
Deci a ta a avut PDG din fabrica , nu ? deci a avut pe fata gri+portocaliu si acum i-ai pus gri+albastru (de pe model de masina a fost luat acesta?). Pe spate vad ca ai avut de PDG sedan (galben+gri) cu ce model de la KYB le-ai inlocuit? Defapt aici e greseala cred, te-ai luat si tu dupa mag de piese, KYB nu are echivalent pt spate non-pdg sedan (8200346349 gri+roz), si ti-au dat un model diferit de arc de la KYB.

<span class='edit'>1 May 2015, 20:33:</span>
QUOTE(cristian.iliescu88 @ 1 May 2015, 11:09)
Arcurile si amortizoarele mi le-a dat in functie de caroserie, motorizare si suspensie. Eu am cerut suspensie normala.

[attachmentid=1627992588] [attachmentid=1627992589] [attachmentid=1627992590]
*



ti-au dat pt fata arcuri KYB RH2712 , echivalent pt cele de origine 8200304218 (gri+roz) , daca gasesti pe cineva cu sedan non-pdg din fabrica cu motor ca al tau si are aceasta culoare (gri+roz) pe fata , inseamna ca ai pus ce trebuie. Desi tb vazut cum este cel de origine, pt ca acest model de la KYB are 12,5x391x154 iar de la alti producatori aftermarket dupa acest cod au 13x372x159.

<span class='edit'>1 May 2015, 20:36:</span>
QUOTE(cristian.iliescu88 @ 1 May 2015, 13:21)
Nu sunt mai lungi. Au aceeasi lungime si acelasi numar de spire. Nu cred si nici nu te contrazic ca s-ar pune aceleasi arcuri pe diesel si pe benzina. Verde-verde am avut pe ea dar mi s-a rupt un arc si a trebuit sa iau altele.
*



difera intre orice tip de arc , grosimea , duritatea si lungimea, nu sunt niciodata cele pdg lafel cu cele non-pdg.

puteai sa nu schimbi atatea ca sa treci la non-pdg , puneai de origine verde+verde si terminai problema.
EmiSeven58
Am observat ca dupa ce este ridicata masina pe cric/elevator, suspensia nu se apasa la maxim, trebuie mers cu masina si franat mai brusc de 2 3 ori.Am patit treaba asta cand am schimbat jantele si desii erau tot pe 15 mi se pareau mult prea mici smile.gif
cristian.iliescu88
La 500 ron bucata de origine verde-verde, adica 1000ron amandoua, am preferat sa schimb suspensia pe fata cu 840 ron. Asta incluzand si amortizoare + bielete antiruliu.
+ ca imi convenea sa mai coboare 2 cm pentru un aspect mai frumos.
Cred ca am iesit mai bine asa, singurul inconvenient este ce s-a mai ridicat putin.
Acum, ce arcuri imi recomandati ca sa o mai cobor putin?
O sa urmeze sa schimb si arcurile + amortizoarele pe spate si vreau sa stiu ce sa aleg sa nu mai am aceeasi "surpriza".
djcristi
ca sa ai o tinuta de drum corecta, se schimba complet fata+spate pe acelasi tip. Daca voiai sa o mai cobori putin, puneai amortizoare non-pdg si arcuri sport (care sunt doar la set complet 4buc), Eibach generice (doar un singur tip pentru toate motorizarile si caroseriile) sau la acelasi pret H&R care sunt exact ce trebuie (in functie de caroserie si motor).
cristian.iliescu88
Tocmai de asta vreau sa ma orientez la arcuri ca sa pun pe toate 4 de acelasi tip.
Ce parere ai de arcuri sport Supersport sau V-Maxx?
DanCVA
Asa arata cu portbagajul eliberat.
Sunt multumit cum arata.
Cine vrea arcurile mele de fata imi poate face o oferta.
djcristi
QUOTE(DanCVA @ 2 May 2015, 00:54)
Asa arata cu portbagajul eliberat.
Sunt multumit cum arata.
Cine vrea arcurile mele de fata imi poate face o oferta.
*



deci pe fata ai pus arc de la un hatch (gri+albastru) , si pe spate arc KYB ?


<span class='edit'>2 May 2015, 00:59:</span>
QUOTE(cristian.iliescu88 @ 2 May 2015, 00:47)
Tocmai de asta vreau sa ma orientez la arcuri ca sa pun pe toate 4 de acelasi tip.
Ce parere ai de arcuri sport Supersport sau V-Maxx?
*



nu stiu nimic despre acele arcuri. Eu m-am orientat catre H&R , astept sa vad cum arata pe masina lui @lostris234 care este tot break.

<span class='edit'>2 May 2015, 01:10:</span>
QUOTE(djcristi @ 2 May 2015, 00:18)
ca sa ai o tinuta de drum corecta, se schimba complet fata+spate pe acelasi tip. Daca voiai sa o mai cobori putin, puneai amortizoare non-pdg si arcuri sport (care sunt doar la set complet 4buc), Eibach generice (doar un singur tip pentru toate motorizarile si caroseriile) sau la acelasi pret H&R care sunt exact ce trebuie (in functie de caroserie si motor).
*



rectific, dupa o cautare mai amanuntita si de la Eibach exista in functie de caroserie si motor. De exemplu pt a mea (break,1.5dci) este setul E10-75-003-05-22 , pentru break 2.0dci E10-75-003-06-22 , pentru Sedan 1.6 16v = E10-75-003-07-22 , iar pentru hatch 1.6 16v = E10-75-003-01-22 .
Din cate observ la 1.4 16v, 1.5dci si la 1.6 16v sunt lafel cele de pe fata, asa s-ar putea sa fie si cele de origine, apoi alt model pt 1.9dci , 2.0dci, 2.0 si 2.0T. Deci pe fata difera in functie de la cele 2 seturi de motoare , iar pe spate in functie de caroserie (hatch/break/sedan) , deci par alese corect cele de la Eibach.
djcristi
exista cineva pe aici cu Sedan non-pdg din fabrica pe unul din motoarele 1.4 ; 1.6 ; 1.5dci ? ce cod de culoare aveti pe arcurile fata?
vanu85
Am si eu o intrebare ! Si pe dreapta si pe stanga mi s-a rupt cate o spirala din arcuri ..e vreo problema daca as mai merge cu ele asa? Bine cu grija mai mare la denivelari ?!
iDoctor
daca migreaza spira aia rupta poate babardi cauciucul , patit .
vanu85
Aia rupta am scoso de acolo.
carbon
Mai e valabila oferta arcuri spate?
Cat ceri pe ele?
djcristi
QUOTE(carbon @ 2 Jun 2015, 16:49)
Mai e valabila oferta arcuri spate?
Cat ceri pe ele?
*



cu cine vb? cred ca ai gresit topicul.
carbon
Pentru DanCVA "Asa arata cu portbagajul eliberat.
Sunt multumit cum arata.
Cine vrea arcurile mele de fata imi poate face o oferta."

Mai ai arcurile pe fata?
Cat ceri?
djcristi
ai citit si tu regulamentul forumului inainte? scrie-i pe privat (PM)
adrianmares
salut , ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat,trebuie sa schimb amirtizoare si arcuri fata pt masina din semnatura,pe masina am

23 Aug 2015, 14:26:
salut , ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat,trebuie sa schimb amirtizoare si arcuri fata pt masina din semnatura,pe masina am arcuri cu vopsea rosu si alb si amortizoare 8200348820!intrebarea mea e daca pot pune acest amotizor (http://www.mister-auto.it/it/ammortizzatore-anteriore/kyb-333718_g900001_a085333718.html) si aceste arcuri (http://www.mister-auto.it/it/molla-sospensione/kyb-rc5883_g188_a085RC5883.html) ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.