@eugeniuz2004
In cei 130 km de la Bazias la Orsova, maxim 5 km sunt macadam, adica sub 5 % din lungimea totala a drumului.
Iar macadamul este bun, nivelat, etc. Adica poti sa mergi cu masina pe el cu 30-40 km/h.
Asadar, sugestia mea este ca iti faci griji degeaba.
Ai aici o descriere strict a starii drumului de la Bazias la Orasva:
http://www.daciaclub.ro/Resita-si-Clisura-...52056-s30.html#Cat despre terminarea asfaltarii celor 5 km de macadam, nu cred ca se mai pune problema.
In iulie 2014 n-am vazut sa existe vreun santier, utilaj, muncitor, coada de lopata, etc
Daca vrei ca drumul sa fie in intregime asfaltat, atunci poti merge pe malul sarbesc.
Berzasca – Drencova – Svinița – Eibenthal – Dubova – Eselnița – Orșova – Partea a III-a.
Despre dulceață, gem și țuică de smochine.
[attachmentid=1627989168]
Păcat că la drumul national (DN 57) nu era niciun magazin în care să se vândă produsele obținute din smochine.
Nici măcar vreun indicator spre un astfel de magazin nu am văzut.
Orașul sârbesc Donji Milanovac.
[attachmentid=1627989169]
Oraș care a avut o soartă similară cu cea a Orșovei, în sensul ca orașul vechi de află acum sub apele Dunării.
La o tura (tot cu bicicleta) in 2009 am dormit o noapte în Donji Milanovac.
Țin minte că am ajuns la Centrul de informare turistică,la ora 20:50 iar pe ușă scria că se închide la ora 21.00.
Cu toate astea, sârbul de acolo, într-o engleză perfectă ne-a rezolvat imediat cazarea, fară să comenteze absolut nimic pentru că am ajuns cu 10 minute înainte de închidere.
Mai adaug doar că întâmplarea asta s-a petrecut într-un sfârșit de septembrie și intr-o zi din săptămână, nu in week-end.
Rămășițele cetății Tricule, cât se poate vedea din ele deoarece între drum și malul Dunării se află o proprietate privată îngrădită.
[attachmentid=1627989170] [attachmentid=1627989171]
Bornă din tablă.
[attachmentid=1627989172]
Cer aproape senin și asflat perfect.
[attachmentid=1627989173]
Intersecția cu drumul de macadam care urcă spre satele cehești Eibenthal și Baia Nouă.
[attachmentid=1627989174]
Cât stăteam să mă gandesc dacă mă încumet la cei 6 km de macadam în urcare, a apărut un Land Rover cu numere de înmatriculare din București.
Omu’ de la volan mi-a spus că pot ajunge la Eibenthal pe un drum asfaltat care începe la vreo 2 km mai în aval.
I-am mulțumit pentru informație și am decis că ar fi păcat să nu ajung în satul Eibenthal dacă există un drum asfaltat.
Încă o porțiune scurtă de macadam pe DN 57.
[attachmentid=1627989175]
Venind dinspre Berzasca, imediat după ce se traversează pârâul Liubotina se află drumul asfaltat care urcă spre satul Eibenthal.
[attachmentid=1627989176]
Podul de peste pârâul Liubotina.
[attachmentid=1627989177]
La vreo 500 de metri de intersecția cu DN 57 apare și indicatorul spre satul Eibenthal.
[attachmentid=1627989178]
Intersecția cu DN 57 și podul peste pârâul Liubotina, văzute de sus.
[attachmentid=1627989179]
Drumul, deși îngust, este impecabil.
[attachmentid=1627989180]
Mai apar și alveole în care mașinile să se aștepte una pe alta.
[attachmentid=1627989181]
Cutia care se vede in poza de mai jos am inteles ca ar fi nu stiu ce capcan pentru gandacii care distrug copacii.
Daca poate cineva sa dea mai multe detalii, raman dator.
[attachmentid=1627989182]
Dunărea văzută de sus.
[attachmentid=1627989183]
Drumul rămâne impecabil, iar în partea superioară are și sanțuri betonate pentru scrugerea apei (construcția șanțurilor a început din partea superioară spre cea inferioară).
[attachmentid=1627989184] [attachmentid=1627989185]
Aproape de intrarea în satul Eibenthal întersecția cu drumul de macadam care urcă din DN 57.
[attachmentid=1627989186]
Pe noul drum asfaltat sunt aproape 8 km de la intersecția cu DN 57 până la intersecția din poza de mai sus.
3 Apr 2015, 20:10:Berzasca – Drencova – Svinița – Eibenthal – Dubova – Eselnița – Orșova – Partea a IV-a.
În intersecție nu există (sau nu exista când am fost eu) vreun indicator către satul Eibenthal, de parcă satul asta vrea să rămână în continuare ascuns.
Ocazie cu care mi-am adus aminte de o glumă americană, care spunea ceva de genul “capitala Canadei nu poate fi cucerita pentru simplul motiv că orice armată s-ar rătăci prin pădure până ajunge acolo”.
Drumul asfaltat continua spre drepta, atracția să văd unde merge drumul era mare, așa că am ținut asfaltul.
[attachmentid=1627989199]
Nu a durat foarte mult până m-am întâlnit cu doamna viperă.
[attachmentid=1627989200] [attachmentid=1627989201]
Nu ne-am încurcat reciproc, pentru că eu am mers înainte iar vipera doar a traversat drumul.
În plus nici nu părea foarte grăbită, pentru că a durat ceva pănă m-am oprit și am reușit să scot aparatul foto din geanta de pe ghidon.
Asfaltul mai continuă câțiva km. apoi urmează macadamul.
Având în vedere întalnirea cu vipera am considerat că nu este cazul să continui.
[attachmentid=1627989202]
Veliki Strbac (768 m. altitudine) situat apoximativ față în față cu Ciucare Mare (318 m. altitudine), chiar în Cazanele Mari.
[attachmentid=1627989203] [attachmentid=1627989204]
Iarbă și cer.
[attachmentid=1627989205]
Drumul asfalt pe care am urcat (de la intersetia cu drumul de macadam).
[attachmentid=1627989206] [attachmentid=1627989207] [attachmentid=1627989208] [attachmentid=1627989209]
Am inteles ca acest drum cand va fi gata se va opri la niste relee de telefonie mobila si nu in satul Baia Noua asa cum am crezut initial.
Cimitirul satului Eibenthal.
[attachmentid=1627989210]
Intrarea în satul Eibenthal (Tisove Udoly în cehă).
[attachmentid=1627989211]
Câteva vorbe despre sat.
[attachmentid=1627989212]
Prima oprire a fost la cârciuma din sat, numita “
Urșii” (conform Google translate).
[attachmentid=1627989213] [attachmentid=1627989214]
Cârciuma este amenajată într-un fost grajd.
[attachmentid=1627989215]
Vederi, cu prețuri exprimate in Lei și Coroane cehești.
[attachmentid=1627989216]
Grătar cu proțap inclus, în curtea cârciumii.
[attachmentid=1627989217]