Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Imi afuma bujiile
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
bestseller144
Va salut sunt posesorul unui renault clio symbol 2001 55 kw 1.4 benzina si de ceva timp incoace se manifesta prin urmatoarele:relantiu neregulat,imi afuma bujiile,cuplu redus motorul nu trage....astept pareri!!!
vallixx
Una dintre cauze ar putea fi sonda lambda.
Daca da informatii gresite catre ECU sii ii "zice" ca e amestecul prea sarac, ECU compenseaza, baga benzina mai multa si ca atare merge inecat.
Explica bujiile si cuplul redus.

Si injectoarele mai pot da genul asta de manifestari.
madhorsefuzzy
1. Schimba benzinaria dupa ce golesti rezervorul.
2. Verifica bujiile - distanta dintre electrozi
3. Verifica bobina, fisele
4. Verifica sonde si alte chestii ...
wolfin
prima intrebare

cand au fost schimbate bujiile? sunt noi cele afumate? dar mai intai citeste mai ales ultima pagina (foloseste functia cautare)

http://www.reno.ro/Bujii-Pentru-Symbol-1-4...41077-s210.html
RazvanF
http://www.reno.ro/Symbol-1-2-v16-probleme...le-t284237.html
Poti citit tot, sau de la postul numarul 9 in jos. Duci masina la tester, martorul check engine se pare ca nu se aprinde cand sonda lambda (senzor oxigen) este dusa.
bestseller144
va salut bujiile nu au 1000 de km sunt noi beru,consumult este foarte mare si nu stiu ce sa ai fac..senzorul presiune aer admisie ce rol are? si cum pot verifica distanta dintre electrozi va multumesc si va apreciez pentru initiativa voastra.o seara frumoasa!
RazvanF
Aer rol de contorizare a aerului care intra in motor, astfel calculatorul masinii stie cata benzina sa bage pentru a forma mixul, dar sonda lamda, monitorizeaza nivelul de oxigen din gazele arse si daca transmite semnal fals/defect la calculator si ii zice ca este mult oxigen in gazale arse, atunci calculatorul baga benzina, sa compenseze, calculatorul crezand ca motorul functioneaza in regim saracacios, cand defapt el functioneaza in regim bogat si de aici iti rezulta bujii negre si lipsa de putere, multa benzina, putin aer. Daca nu iti repari defectiunea risti sa strici motorul. Dute cu masina la tester si vezi ce senzor nu iti functioneaza.
vallixx
QUOTE(bestseller144 @ 16 Mar 2015, 21:37)
va salut bujiile nu au 1000 de km sunt noi beru,consumult este foarte mare si nu stiu ce sa ai fac..senzorul presiune aer admisie ce rol are? si cum pot verifica distanta dintre electrozi va multumesc si va apreciez pentru initiativa voastra.o seara frumoasa!
*


Problemele tale au inceput dupa schimbul de bujii sau n-are legatura?
Distanta se verifica cu o lera sau orice alt obiect despre care ESTI SIGUR ca are aceeasi grosime cu distanta recomandata de producator. Bagi lera intre electrozi. Trebuie sa intre si sa atinga ambii electrozi, fara insa sa trebuiasca sa o fortezi. Prea lejer inseamna ca distanta e prea mare, prea fortat inseamna ca e prea mica.

Pare sonda, asa cum ti-am zis si eu si RazvanF.
Fa un test, nu merge mult cu ea asa ca o strici.
In primul rand faci catalizatorul varza.
bestseller144
ma gandesc sa nu fie de la senzorul presiune admisie situat pe colectorul de admisie a motorului,am vrut sa il curat si sa rupt capatul acestuia in admisie,dupa aceasta operatiune l-am lipit si imi da dureri de cap de la o vreme...
RazvanF
Pai daca ai rupt senorul ar fi indicat sa il schimbi, daca are 3 fire si ai un aparat de masura, porneste mororul seteaza aparatul de masura pe 20 VDC (volti curent direct) pune firul negru al aparatului de masura pe borna de minus a bateriei si sa fii sigur ca face contact cum trebuie pe borna, iar firul rosu al aparatului de masura incearca sa il pui la firul din mijloc al senzorului si iar trebuie sa fii sigur ca ai contact bun cu firul senzorului, trebuie sa atinga partea metalica din mufa.
Daca pe aparat iti indica tensiune, inseamna ca senzorul functioneaza, daca iti arata 0 atunci nu functioneaza, ar trebui sa arate macar un 5 volti.
Iar pentru sonda lambda, la fel, daca este cu 3 fire inseamna ca are element de incalzire in interior, un fir este negru si 2 albe, sper sa nu ma insel, firul negru este minus comun, firul alb din mijloc este plus catre calculator iar ultimul fir alb este plus 12 volti pentru elementul de incalzire. Cu un ac intepi firul alb din mijloc, plusul catre calculator, iar pe ac pui firul rosu de la aparatul de masura, firul negru il pui pe borna minus, cu motorul pornit citesti ce valoare trimite sonda lambda catre calculator. Daca este stricata semnalul ca oscila foarte repede si des, daca semnalul este stabil e posibil sa fie ok sonda.
Ce am zis aici este ca sa iti faci o idee despre senzori, sa "scapi de tester". Indicat este sa pui masina pe tester si sa vezi informatiile in timp real.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.