QUOTE(Mein Herz Brennt13 @ 16 Aug 2015, 10:37)
am verificat fiecare topic ce ma interesa si nimic nu m-a ajutat.
Sunt convins, mai ales ca
QUOTE(Mein Herz Brennt13 @ 16 Aug 2015, 10:37)
Problemele referitoare de electric au fost rezolvate foarte usor
QUOTE(Mein Herz Brennt13 @ 16 Aug 2015, 10:37)
Si "amenintarea" ca sa ii zic asa, ca topicul nu o sa aiba zile multe, ma lasa chiar rece
)
Nasol, dar n-a fost nici o "amenintare", nu obisnuiesc.
Tocmai pt. ca
QUOTE(Mein Herz Brennt13 @ 16 Aug 2015, 10:37)
am dorit doar sa tin o continuitate
aici, si daca mai imi premiteti va tin la curent in legatura cu proiectul meu
,
ideea e sa nu deschidem un topic nou de fiecare data cand avem o problema la masina (mai ales ca sunt 99.9% sanse ca acea problema sa se fi discutat/rezolvat in alte topicuri, iar unii chiar
au muncit pt. a grupa problemele intalnite si rezolvarea lor), daca avem un jurnal (topic dedicat), nu e important "cine e pe primul loc" la un moment dat.
Succes !
Mein Herz Brennt13
19 Aug 2015, 20:21
Am inteles, merci pentru explicatii! Spor
Mein Herz Brennt13
16 Nov 2015, 21:07
Salut, prieteni! Doamna mea se pregateste acum sa intre in iarna. Am scos apa din sistemul de racire, am depozitat bateria intr-o incapere cu temperatura ideala pentru pastrare si o noutate pentru masina mea, dupa 11 ani este primul an in care nu mai sta sus pe butuci. Pentru anul ce vine, am o lista maricica: sistemul de franare verificat -schimbat garnitura pompa de benzina, are pierderi de ulei- furtunuri la sistemul de incalzire, radiator incalzire, caseta climatizare, bucse, burdufuri si chestinui de tin de aspect -rezolvarea zgarieturilor si elementelor de caroserie cu mici defecte-. Dupa am in vedere ultima faza, ITP, asigurare si vineta.
Un scurt clip de acum 2 luni cu dansa -turatie marita este din cauza jiglorului care a fost setat in acest fel, fapt pentru care a ars mai multa benzina si am ramas in pana prostului la 7km de casa pe un camp
https://www.youtube.com/watch?v=4uNY3gG7jd4
eye88full
16 Nov 2015, 22:54
eu zic sa pui amestec de apa distilata cu antigel, nu sa o lasi fara apa deloc pt ca apare rugina in interior...parerea mea, eu asa am facut la a mea, chiar daca e la hibernat, are antigel cu apa distilata, iar bateria o tin acasa
spor
Amestec apa+antigel ar trebui folosit tot timpul, nu doar iarna.
eye88full
17 Nov 2015, 13:16
corect Maho, tot timpul pt ca astfel previi deteriorarea pompei de apa, a furtunelor, etc..
sobolan
18 Nov 2015, 23:42
ceva nu e in regula cu farul de faza scurta stanga
Mein Herz Brennt13
19 Nov 2015, 18:29
Ochiul s-a rupt si nu mai sta fix in masca, e pus provizoriu. Ma gandeam recent sa ii cumpar niste antigel si 2/3 l de benzina pentru o pornire macar o data pe luna, dar ramane de vazut.
eye88full
19 Nov 2015, 18:39
inca un sfat...daca vrei sa-l iei in considerare...cu 2-3l pe fundul rezervorului..nu e bine pt ca se scorojeste si toate gunoaiele or sa stea pe fundul lui...pune-i cat mai multa benzina sa nu se usuce peretii...eu imi tin rezervorul jumate sau putin peste jumate ca sa evit problemele cu sorbu...spor!
Mein Herz Brennt13
20 Nov 2015, 22:01
In momentul de fata in rezervor nu se mai afla benzina absolut deloc. Pe de alta parte am montat un filtru pe furtunul de combustibil dintre carburator si pompa, asa ca orice s-ar strange in spate nu are cum sa intre in sistem. Dar stau sa ma gandesc daca rezidurile pot fi asa de mari incat sa infunde conductele -cea ce nu prea cred- Multumesc de ponturi, chiar am sa le iau in considereare. Inca ceva, multi zic ca indicat sa pui ulei in parguri? Este o precautie, dar in cazul meu nu este rugina adanca acolo si cum in curand ma voi apuca si mai serios de ea, ce sens are sa manjesc tabla?!
sobolan
20 Nov 2015, 22:05
QUOTE(Mein Herz Brennt13 @ 20 Nov 2015, 23:01)
ce sens are sa manjesc tabla?!
are rost,eu as pune in locul tau !
eye88full
21 Nov 2015, 11:03
poti proceda asa: ia o cutie de vaselina, 3 l de ulei cel mai ieftin, pune intr-un vas mare vaselina cu uleiul si pune vasul la foc mic...cand se incalzeste, amesteci pana se face omogen amestecul si cat e cald, iei spritiera, o umplii cu amestecul de ulei si vaselina si bagi in praguri, dar inainte de operatiunea asta, sa astupi gaurile de scurgere de la prag..eu am mestecat guma si am bagat guma de mestecat pe post de dop
) eu am suflat cu aer bine in prag, dupa care am pus dop la fiecare scurgere si am bagat cu spritiera...am lasat sa se intareasca bine bine bine si am scos dopurile din gauri
spor!
Mein Herz Brennt13
21 Nov 2015, 21:48
Calumea reteta
multumesc mult!
sobolan
21 Nov 2015, 22:01
sau bagi ceara anticiroziva,la spray,are un furtun lung cu duze si arunca la 360 de grade.....uleiul+vaselina mai poate tine captiv condensul p-acolo....zic si eu,nu dati cu paru' ,eu puneam doar ulei,infundam scurgerile,mergeam asa cu ea 10km,ii dadeam drumul apoi si gata.......ulei puneam de ala de cutii t90 ca e al naibii de gros.....NU PUNETI ULEI DE MOTOR UZAT,ala corodeaza,deci atentie !!!
eye88full
23 Nov 2015, 10:40
si cu ceara merge, asa e
dar eu am mers pe sfaturile tatalui meu...si nu-mi pare rau, evident, ulei nou nu folosit!!!! de aceea am zis 3l de ulei cel mai ieftin
si e si mai ieftina solutia mea...acum el va alege una din aceste 2 variante, in functie de bugetul alocat pentru aceasta operatiune
spor!
roby_1300_rap
23 Nov 2015, 14:45
QUOTE(eye88full @ 23 Nov 2015, 11:40)
si cu ceara merge, asa e
dar eu am mers pe sfaturile tatalui meu...si nu-mi pare rau, evident, ulei nou nu folosit!!!! de aceea am zis 3l de ulei cel mai ieftin
si e si mai ieftina solutia mea...acum el va alege una din aceste 2 variante, in functie de bugetul alocat pentru aceasta operatiune
spor!
eu am bagat ulei si vaselina in usi , vezi cand ridici geamu si se vad dare de vaselina pe geam ce frumos e
eye88full
23 Nov 2015, 15:13
)))) eu am fost mai "mescher" si am bagat ceara la pistol, inainte sa pun geamurile, chederele si etc si nu se murdareste nimic
Mein Herz Brennt13
24 Nov 2015, 20:24
Pana una alta, cine ma poate lamuri si pe mine cum sta problema cu bucsele. Dupa cum v-am zis, masina mea a stat mai bine de 10 ani in garaj si are neaparata nevoie de schimbare de bucse. Problema este ca nu stiu ce trebuie sa schimb concret. Operatia o va face un mecanic, dar bucsele vreau sa la cumpar eu. Deci intrebarea este, ce trebuie sa cumpar si cat costa tot -cu manopera o estimare-.
Mein Herz Brennt13
17 Feb 2016, 21:18
Incet dar sigur ne indreptam spre ITP. Zilele trecute am pus instalatia de racire la punct si am curatat compartimentul motor. In cele din urma, am reusit sa dau vechiul stut de la chiuloasa jos si sa il inlocuiesc cu unul nou. Am avut parte si de descoperiri interesante, aveam o pierdere de ulei in zona pompei de benzina, eu banuiam ca este garnitura dar s-a dovedit ca este crapat corpul inferior al pompei. Saptamana urmatoare masina merge la mecanic pentru schimbarea bucselor. Cu putin noroc in aprilie/mai avem ITP si venim la Brasov
17 Feb 2016, 22:20:pompa
sobolan
17 Feb 2016, 22:07
stutul ala de apa de la chiulasa e boala generala la dacii,la mine ramasese un ciot,am dat cu lampa de gaz in el si apoi cu grija l-am ciocanit si desfiletat....trebuie sa-mi cumpar vreo 3-4 sa am,cine stie pe ce dacie pun geana iar vreodata ?
Mein Herz Brennt13
17 Feb 2016, 22:14
A mers relativ usor la mine, l-am crapat cu o surubelnita si un ciocan dupa l-am scos cu un cleste. Cel nou nu s-a infiletat tot, pur si simplu nu voia sa mearga mai departe e cam pe la jumatea filetului dar sta strans nu pierde. Am sa mai cumpar 2 de rezerva, problema am cu garnitura la pompa de b. fiindca nu gasesc nicaieri pe cea de plastic -asta pe care o am s-a crapat, ma gandeam sa o lipesc cu Picatura, dar nu stiu cat va tine-
sobolan
17 Feb 2016, 22:16
QUOTE(Mein Herz Brennt13 @ 17 Feb 2016, 23:14)
Cel nou nu s-a infiletat tot, pur si simplu nu voia sa mearga mai departe e cam pe la jumatea filetului dar sta strans nu pierde.
pai e conic man,nici nu-l forta sa intre "prea bine",doar atat cat sa nu piarda....sfat: daca vrei sa mai umbli la el si sa-l scoti usor pune vaselina pe filet....
razvan32
18 Feb 2016, 23:29
salut. cum ai reusit sa scoti stutul ? la mine este rupt intr-un unghi de 45 grade si ma gandesc care este cea mai eficienta metoda.
sobolan
19 Feb 2016, 00:05
ai citit post-ul #120 ?
Mein Herz Brennt13
19 Feb 2016, 19:50
Da, sobolan asta am facut! Sa ii fac o spalare cu otet si dupa ii torn antigel sa vedem pe unde ar pierde. Trebuie sa ii schimb corpul pompei de apa, are capetele mancate..dar in viitorul apropiat. Btw tu cum cureti compartimentul motor?
19 Feb 2016, 20:56:razvan32, man citeste in urma sunt 2 variante ti-a explicat si sobolan
sobolan
19 Feb 2016, 22:33
nu baga otet pe circuitul de racire.....poti baga apa cu PUR de vase,amestec,bagat oleaca de forja vreo 10-15 minute,lasat motorul la racit,dat afara si apoi pui antigel cu apa.....nu pune lichidul de racire rece cand blocul/chiulasa is calde....lasi la racit,scoti si pui la loc !!!
Compartimentul motor nu il spal niciodata....motorul e curat,nu arunca ulei/antigel pe nicaieri,ce rost ar avea ?
Otetul (de fapt acid acetic) poate fi util dar si riscant: cu siguranta curata depunerile de calcar (daca s-a folosit in trecut apa chioara in loc de distilata), probabil si alte depuneri, mai ales din radiator si din calorifer. Riscul e ca vreun por astupat provizoriu de calcar/rugina sa se destupe, si sa inceapa sa picure pe acolo. Metoda cu otet as aplica-o pe radiator si calorifer, daca ar fi demontate de pe masina, ca apoi sa le probez de etanseitate separat, si sa pot lua masuri daca a aparut vreo scurgere. Oricum, chiar si otetul nu are efect instantaneu, trebuie lasat ceva timp (minim cateva ore, in functie de concentratie, ca totusi nu-i acid pur) sa actioneze, deci in 10-15 minute nu-i un risc prea mare, posibil chiar sa nu fie nici un efect .
Daca tot ii faci o spalare, pt. proba daca pierde sau nu baga-i apa distilata, ca-i de vreo 20 de ori mai ieftina decat un antigel bun; apoi o golesti si bagi (daca te-ai convins ca nu pierde) amestec apa+antigel.
Intre Pur si otet, eu as alege totusi otetul, pt. ca l-am testat pe calcar si e brici; pur-ul e pt. grasimi.
Mein Herz Brennt13
20 Feb 2016, 19:51
Sobolan, bineinteles ca nu pui fluidele cu motorul cald. Despre metoda cu pur nu stiu ce sa spun, este prima data cand aud, dar cum spune si maho detergentul de vase curata grasimi. Iar maho, nu m-am gandit la varianta cea rea cu destuparea unui por, dar din ce am vazut cand am demontat ansamblul de racire, montat noul stut este multa mizerie calcarosa in sistem si alta solutie nu vad, decat cea cu otet, acum imi asum orice risc. Caloriferul si radiatorul sunt curate, le-am verificat.
Motorul a pierdut ulei din cauza pompei de benzina fisurate si mi-a facut mizerie, am curatat totul cu grija astazi cu degripant, am aplicat pe portiunea murdara, am asteptat si am luat totul la perie, dupa am sters cu o carpa totul. A fost destul de migalos, dar a meritat din plin, am totul curat in compartimentul motor.
dstdan
20 Feb 2016, 20:21
Toate variantele sunt ok, curata, dar cea cu otet mai si actioneaza asupra locurilot deja afectate de rugina si, ,carii, in exces, degresantul oricum s-ar numi, are alta treaba, o intuiti nu fac pledoarie.
Daca ati fi utilizat permanrent antigel, ceva gen G12 (bloc, chiuloasa aluminiu, etc.), nu mai aveati nevoie
Mein Herz Brennt13
21 Feb 2016, 13:33
dstdan masina a ajuns pe mainile mele de anul trecut, in mare este in stare buna, dar ca orice masina de 31 de ani sunt si minusuri. Este masina familiei, deci de tratament barbar nu a avut parte + mai adauga 11 ani de stationare care nu i-au facut bine deloc
.
sobolan
21 Feb 2016, 15:34
QUOTE(Mein Herz Brennt13 @ 21 Feb 2016, 14:33)
11 ani de stationare care nu i-au facut bine deloc
.
pai de acolo si depunerile si stutul ala mancat,etc.....eu totusi
nu as da cu otet prin ea,nu stiu ce sa zic,garnitura de chiuloasa/furtune......chiar n-as face asta,chiar nu.....totusi exista solutii dedicate de curatare a circuitului de racire gen "radiator flush" ,de ce nu incerci ?
Mein Herz Brennt13
21 Feb 2016, 19:53
Furtune nu mai am nimic vechi pe ea, garnitura de chiuloasa se schimba..motorul nu e crapat
). pompa de apa poate eventual sa cedeze, in rest totul se poate schimba. Uite ca nici la asta nu m-am gandit
cel mai sigur o solutie dedicata
Mein Herz Brennt13
29 Mar 2016, 23:21
Progrese importante, saptamana asta "Ramona" s-a deplasat pe rotile ei pana la mecanic. Dupa o inspectie la prima vedere, motorul nu are defecte. Se va lucra la bucse -spre surprinderea mea nu se va schimba tot-, si evacuare -avem pierderi-. aceeasi poveste si cu franele -doar placute,garnituri si cablu frana de mana-. Pentru linistea mea voi schimba pompa de apa si caloriferul. Cam atat deocamdata, incerc sa va tin la curent
Mein Herz Brennt13
17 Aug 2016, 18:57
Dupa aproximativ un an si ceva, masina este 100% functionala si gata de inspectie. Acum mai am de lucrat la partea estetica, putin chit, vopsea si rabdare.
<span class='edit'>17 Aug 2016, 20:05:</span>
si spatele
johnybic
25 Aug 2016, 20:06
Ocupate și de jante și tranteste-i și capace țestoasă și ai sa vezi ca se schimbă radical
Mein Herz Brennt13
26 Aug 2016, 10:43
Jantele vor fi revopsite la timpul lor, cat despre capace prefer sa le pastrez in portbagaj. Ca ultim detaliu as mai avea bara parasoc fata-spate, masina a venit cu ele cromate, ele ar mai trebui schimbate.
Mein Herz Brennt13
5 Jan 2017, 20:31
Ca este iarna, perioada in care majoritatea strangem bani si piese pentru a ne repara/imbunatatii masinile, am o neclaritate si va cer ajutorul. Am observat ca am pierderi de ulei la cutia de viteze pe la simering unde intra cautatorul de viteze, care este principala problema? Logic cred ca e simerigul uzat, care e procedura de inlocuire? Am auzit mai multe vorbe de "mesteri" si sunt curios ce imi recomandati voi.
Adrian Frigo
5 Jan 2017, 21:07
QUOTE(Mein Herz Brennt13 @ 5 Jan 2017, 21:31)
... care e procedura de inlocuire?
Scoți șplintul cuplajului de la axul căutătorului,scos burduful de praf,pe urmă folosindu-te de o șurubelniță tragi semeringul afară.Pui semeringul pe poziție și cu un dorn/țeavă puțin mai mic/ă în diametru ca semeringul bați ușor până intră!Apoi inversul operației de demontare.
Baftă!
Mein Herz Brennt13
5 Jan 2017, 21:26
Interesant, am sa incerc! Merci mult
Mein Herz Brennt13
19 Feb 2017, 18:53
Cine a facut un polish la vopsea? Sunt curios daca pot estompa cat mai mult aceasta dunga ce a fost creata din cauza vopsirii efectuate prostesc de "mester".
sorin105
19 Feb 2017, 23:14
QUOTE(Mein Herz Brennt13 @ 19 Feb 2017, 19:53)
Cine a facut un polish la vopsea? Sunt curios daca pot estompa cat mai mult aceasta dunga ce a fost creata din cauza vopsirii efectuate prostesc de "mester".
Nu este dungă ci mai mult o gazare..
Polisarea unui element trebuie facuta cu grija,in functie de calitatea vopselei si cat de veche este.
Ia legătură cu un specialist,nu iti ia mai mult de 30 de lei.
Eu pot sa iti exlic,dar nu ai masina de polis si materialele ce iti trebuiesc.
sobolan
21 Feb 2017, 16:45
la retusuri se foloseste diluant de degazare pistolabil,se realizaeza trecerea intre nuante sau se revopseste intreg panoul(cel mai sanatos).....
...la ce e acolo putin probabil sa mai iasa la polish...incearca cu Prevent !
Mein Herz Brennt13
21 Feb 2017, 18:12
sorin105 noul strat de vopsea este 2k cu intaritor, iar cea de sus este originala, emaur banuiesc. altii mi-au spus ca s-ar putea remedia cu un polish cu grad mic de aschiere, jos cu p2000 si spre final p6000 pe ambele parti. nu mai vreau sa aplez la nimeni, m-am saturat, o data trebuie sa invat si partea asta, iar polizor, bureti si etc gasesti pe toate drumurile.
merci de pont sobolan!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.