cristisad
27 Feb 2015, 14:56
Salut,
Masina mea are 7 ani vechime si de fiecare data cand ffolosesc AC sau caldura de la motor, uneori se simte la inceput un miros deranjant de la acel aer.
Stiu sigur ca e de la AC, de la instalatie. Acel miros il intalnisem si la aparatele AC de la birouri.
Daca merg cu ea la service, ce ar trebui curatat?
CipTal
27 Feb 2015, 15:08
Pentru inceput ar trebui curatat compartimentul exterior in care sta aeroterma si desfundate toate scurgerile (sunt 3 la numar si 1 separata pentru a/c) apoi inlocuit filtrul de la a/c. Daca mirosul persista e mai complicata problema (trebuie sa demontezi plansa de bord etc). Solutia cu spray si alte bazaconii este doar pentru cateva zile si iti garantez ca mirosul reapare. Trebuie indepartata cauza nu efectul.
daca cauza nu este un sobolan mort merge incercat cu un spray AC cu spuma.
CipTal
27 Feb 2015, 15:28
Adevarul este ca sobolanii iubesc Renault-ul in general...are dreptate si colegul.
cristisad
27 Feb 2015, 15:42
mirosul e de la AC.
Am gasit un topic in care se discuta problema asta.
Multumesc.
http://www.reno.ro/Curatare-instalatie-a-c-t41502.html
cristisad
9 Apr 2015, 13:01
Salut,
Am o problema mare deja, masina scoate un miros urat cand dau drumul la aer si eventual la AC. Se rezolva la service? Care e cea mai rapida solutie de a rezolva aceasta problema?
poti verifica filtrul de polen daca are miros.Daca nu are nimic sigur e de pe tubulatura iar daca e cu noroc scapi de miros folosind un tub din acela din supermarket pt instalatia de aer.
Eu inainte de sezonul cald mereu iau un spray chiar daca nu e miros , igienizeaza instalatia.
devilgenius
9 Apr 2015, 14:30
Unde sunt pozitionate scurgerile care trebuiesc desfundate?
devilgenius
10 Apr 2015, 14:18
Sa inteleg ca furtunasul de evacuare a condensului este sub filtrul de hartie sau sub carcasa filtrului ?
CipTal
15 Apr 2015, 07:59
Furtunasul de scurgere de la a/c este pozitionat intr-un spatiu mai greu accesibil, undeva la marginea frontala a carcasei a/c. Acest furtun trebuie curatat si urmareste daca acea carcasa exterioara neagra de la a/c este pozitionata/centrata corect pe furtun. In caz contrar furtunul este obturat.
wolfin
15 Apr 2015, 16:12
chiar daca s-a mai discutat
schimbati filtrul (ff simplu -exista topic) si igenizati cutia acestuia (ca este spray din carefur sau bionet nu conteaza - ideea e sa o faceti regulat cel putin 1-2 ori pe an)+ inainte de a ajunge la destinatie opriti ac dar lasati ventilatia sa meraga 2-3 minute sa se usuce...
ca pret
filtru de la 18-50 lei + spary 25 lei (cu folosire 2x)
credd ca nu e mult ....
bafta la mirosuri placute
ps
nu luati filtru ITN ca va blestemati zilele pana il bagati pe pozitie (material dur)
Legat de bagare: folosesc filtru polen Solentza si invariabil , marginea (baghetele) aia colorata pe care e lipita hartia filtranta e mai lata cu vreo 2 mm de cat trebue . Tai ambele parti cu o foarfeca exact pe linga armonica aia de filtru si intra fluierand , fara probleme.
BlueChaos
20 Apr 2015, 06:58
Salutare. Am si eu o mica problema cu climatizarea.
Cand dau drumu la aeroterma pe caldura,pt circa 2 minute dupa ce am dat drumul, vine un miros ciudat si oarecum greu si sufocant,dupa isi revine.As zice ca lucrul asta se intampla daca dau drumu dupa ce motorul este incalzit,daca dau imediat ce am pornit motorul nu face asa....
Mentionez ca la rece/ac nu face asa,iar filtru de polen l-am schimbat in ianuarie si facea asa si inainte sa il schimb.... Vre-o parere?
Trebuie sa faci igienizarea instalatiei de AC.
Bineinteles si filtrul de polen inlocuit cu ocazia asta.
Te-ai mira sa vezi in ce hal arata chiar si dupa 4 luni de folosinta.
cristisad
22 Apr 2015, 22:37
Cam ce trebuie sa schimbam si sa folosim pentru o igienizare completa AC?
1. Filtru polen.
2????
3????
andutu
22 Apr 2015, 23:58
Inafara de filtrul de polen nu ai ce schimba.
Pentru igienizare ai o groaza de solutii atat la magazinele auto cat si in hypermarket-uri.
Experienta mea.
Cand au fost calduri saptamana trecuta am pornit AC cam 20 min, dupa l-am oprit imediat a inceput sa vina un miros urat.Am scos filtrul de polen , era negru si el cand il pui este ALB.
Filtru schimbat in septembrie anul trecut.L-am spalat cu clor pus pe calorifer la uscat asta pana la revizie cand voi schimba toate filtrele inclusiv acesta.Mereu am procedat asa...de obicei mi se intampla sa am mirosuri ciudate o data, de doua ori maxim intre schimbari de filtre.
Cand incepe vara mereu iau un tub din supermarket dau drumu la AC pun pe recirculare tubul il pun jos la picioare la pasager dreapta fata.
Pe filtru nu dau mai mult de 40 lei.
wolfin
23 Apr 2015, 10:17
ar fi ideal sa fie curatat si vaporizatorul ...iar cu spary-l de "podea" e frectie la piciorul de carbon...ca nu ajunge acolo
acum daca functioneaza...pt mirosuri ...dar bacteria logionela in cutia filtrului unde este umiditate acolo apare....si din ce stiu tot ea da mirosuri urate
QUOTE(andutu @ 23 Apr 2015, 00:58)
Inafara de filtrul de polen nu ai ce schimba.
Pentru igienizare ai o groaza de solutii atat la magazinele auto cat si in hypermarket-uri.
Experienta mea.
Cand au fost calduri saptamana trecuta am pornit AC cam 20 min, dupa l-am oprit imediat a inceput sa vina un miros urat.Am scos filtrul de polen , era negru si el cand il pui este ALB.
Filtru schimbat in septembrie anul trecut.L-am spalat cu clor pus pe calorifer la uscat asta pana la revizie cand voi schimba toate filtrele inclusiv acesta.Mereu am procedat asa...de obicei mi se intampla sa am mirosuri ciudate o data, de doua ori maxim intre schimbari de filtre.
Cand incepe vara mereu iau un tub din supermarket dau drumu la AC pun pe recirculare tubul il pun jos la picioare la pasager dreapta fata.
Pe filtru nu dau mai mult de 40 lei.
Ptr. 30-40lei merita sa schimbi filtrul de polen.
Apropos, unul de logan e 15-20lei, nu se potriveste si la clio, nu sunt la fel?
Spray-urile "de ingienizare AC" din comert sunt apa de ploaie, bani aruncati d.p.m.d.v, au efect de moment...si cam atat. Un fel de odorizant, nici vorba de igienizare.
In plus costa cat un filtru nou de polen care chiar e util.
Eu il schimb de 3-4 ori pe an.
QUOTE(wolfin @ 23 Apr 2015, 11:17)
ar fi ideal sa fie curatat si vaporizatorul ...
Corect! Altfel n-ai facut nimic, adica nu se poate numi igienizare.
alexgeogabriel
24 Apr 2015, 07:05
Se potrivesc de Solenza dar sunt destule la 15-25 lei si pt Clio.
RazvanF
24 Apr 2015, 07:49
Ar trebui discutat aici
http://www.reno.ro/-t41502.htmlSe intinde discutia in topic nou cu aceeiasi tema.
alexgeogabriel
24 Apr 2015, 18:09
Stergeti postul.
alexgeogabriel
26 Apr 2015, 08:56
Am curatat si eu ieri vaporizatorul si fantele de aerisire+schimbare filtru, doar ca de data asta nu am folosit sprayul ci direct spuma la 27 lei de la acelasi
producator. Momentan a mai ramas un miros de la solutie dar in cateva zile dispare. Cert este ca acum nu mai miroase nimic putred nici la pornirea, nici la oprirea ac.
bg17aw
30 Sep 2015, 22:38
QUOTE(andutu @ 22 Apr 2015, 23:58)
Am scos filtrul de polen , era negru si el cand il pui este ALB.
Filtrele cu carbon activat nu sint albe, mai degraba spre negru, gri inchis.
Schimbarea filtrului nu rezolva problema mirosului, trebuie igienizat cu solutii speciale vaporizatorul.
Tubul acela pus la picioare e bunicel, dar mai bine un tup cu furtun care sa bage solutia direct pe vaporizator.
BannedHost
30 Sep 2015, 23:23
Ce este si mai bun, este programul de ozonificare. Mai nou am vazut ca au cei de la omv asa ceva, cu 6 lei si sincer chiar se merita, am facut 2 ozonificari si nu mai miroase nimic in masina. Bine asta dupa ce am schimbat filtrul de polen si am pus unul cu carbune activ.
kretzu77
1 Oct 2015, 10:01
Pe mine m-a invatat un mecanic batran mai demult
- vara filtru cu carbon + igienizare vaporizator
- iarna merge si filtru normal, ca nu mai este asa mult praf + igienizare
Pe pe forumul asta am aflat si de Bionet A15, care, impreuna cu regula de mai sus, e ideal.
Parerea mea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.