Buna seara. Deoarece in ultimii 2 ani de zile tot am avut probleme cu relantiul si nu ii dadeam de cap m-am decis sa sap si mai adanc si am reusit pana la urma sa ii dau de cap.
Mentionez ca sunt posesor de benzinar, cu clapeta de acceleratie electronica.
Am efectuat urmatorii pasi iar acum relantiul nu mai cade la 500 rpm si nu se mai accelereaza singura.
1. se ia minusul de la baterie si apoi plusul acesteia.
2. se demonteaza si se curata senzorul de citit turatia de pe volanta.
3. se pune plusul la baterie si apoi minusul acesteia.
4. aici este nevoie de 2 persoane: 1 persoana pune contactul si ii da la automat (deoarece senzorul de turatie de pe volanta nu este montat motorul nu va porni), iar cea de-a 2 persoana da cu spray de curatat carburatoare in fanta unde intra senzorul de turatie de pe volanta si o curata (eu am prelungit tubul prin care iese sprayul cu 20 cm de izolatie de la un cablu electric). Activitatea se va efectua de 2 ori a cate 15 secunde.
5. se ia minusul de la baterie si apoi plusul acesteia.
6. se demonteaza clapeta de acceleratie de pe galeria de admisie a motorului.
7. se curata clapeta cu spray de carburator, periuta de dinti si carpa (puteti sa o deschideti/inchideti in timpul curatirii, garantat nu are nimic).
8. se desurubeaza acele 4 suruburi torx de 30 de pe corpul clapetei si se desface prin tragere acel plastic (se trage mai greu deoarece are o garnitura de cauciuc care odata cu trecerea timpului s-a lipit de corpul metalic al clapetei.
9. acum ati ajuns la magnetul clapetei si bobina acesteia, care in functie de apasarea pedalei de acceleratie genereaza un camp magnetic mai slab sau mai puternic care roteste magnetul si implicit deschiderea clapetei. bine tot ce este aici este motorasul pas cu pas sau MPP, care la masinile noastre cu acceleratie electronica este inclus in corpul clapetei. mai tarziu cand voi scrie de reinitializarea clapetei de acceleratie noi vom efectua propriu zis reinitializarea motorasului pas cu pas.
10. Deasemenea curatati fara frica cu mult spray de curatat carburator. Eu am dat bine pe bobina si prin toate gaurile de pe acolo, repet, dati bine cu spray.
11. lasati sa se usuce bine apoi puneti capacul de plastic la loc si strangeti cele 4 suruburi torx de 30.
12. montati la loc clapeta de acceleratie pe galeria de admisie motor.
13. se pune plusul la baterie si apoi minusul acesteia.
14. puneti contactul 20 de secunde.
15. luati contactul si asteptati 20 secunde.
16. puneti contactul si porniti motorul. nu va atingeti de pedala de acceleratie. lasati-l sa functioneze la relanti pana atinge temperatura de optima de functionare, apoi plecati la drum cu masina pentru a reinitializa/reprograma clapeta si senzorul turatie de pe volanta.
17. trebuie sa va duceti pe un drum unde sa puteti sa luati ceva viteza (cca 90 km/h) dar si sa puteti sa reduceti pana aproape de tot, fara sa fiti deranjati sau sa deranjati alti participanti la trafic.
18. reinitializare clapeta: in treapta a 3 a cutiei de viteza (2 pt cutie automata) accelerati pana ajungeti la o turatie cuprinsa intre 3000-3500 ture, apoi luati piciorul de pe aceleratie pana cand motorul decelereaza singur pana pe la 1500 ture (cand ati luat piciorul de pe acceleratie nu mai atingeti nici una din cele trei pedale). dupa ce motorul a juns la 1500 ture, tot in treapa a 3 de viteza accelerati pana la o valoare cuprinsa intre 2000-2400 ture si iar luati piciorul de pe acceleratie si lasati-o sa decelereze singura pana la 1500 ture.
19. programare senzor turatie: se face in continuare astfel: tot in treapta a 3 de viteza (2 pt cutie automata) se accelereaza pana la 4000 ture si apoi se ia piciorul de pe pedala de acceleratie. acum, fara se atingem nici una din cele trei pedale, lasam motorul sa decelereze singur pana cand simtim ca o sa accelereze el singur din nou (turatia va scadea pana pe la 600-800 ture apoi veti simti cum accelereaza el singur usor). dupa ce motorul accelereaza el singur, tot in treapta a 3 de viteza, acceleram din nou pana in 4000 ture si luam iar piciorul de pe pedala de acceleratie si il lasam sa decelereze singur pana cand simtim ca va accelera el singur. acceleram usor tragem pe dreapta si oprim motorul.
20. acum avem din nou senzorul si clapeta curatate si reprogramate.
PS: Pasii de reinitializare i-am citit din manualele de service existente pe net, doar ca avut rabdare sa le resfoiesc. Deasemenea NU SUNT SIGUR, dar cred ca reinitializarea aceasta se poate face la orice tip de renault benzinar care are acceleratie electronica.
PS la PS: De fiecare data cand lucrati la masina si ii decuplati bateria aceste componente trebuie reinitializate.