aalex_i
15 Feb 2015, 22:02
Dupa cum am promis revin cu detalii pentru eliminarea problemei cu blocul de stergatoare
In primul rand va trebuie doua relee la 12v minin 5 A (pompa consuma 2.5A deci 5A este ok)
Eu am folosit o placuta de test unde am facut conexiunile pentru relee -Poza1-[attachmentid=1627982254] [attachmentid=1627982253] ca in –Poza2- [attachmentid=1627982251] .
As recomanda de aici sa se scoata si borna bateriei pentru siguranta!
Se desface cochilia volanului – are 2 suruburi torx sub volan. – Poza 3- [attachmentid=1627982255]
Se trage in sus si jos de cochilie pana se desprinde (are niste cleme de plastic care se pot rupe).
Rotiti volanul la 90 grade asa incat sa aveti acces la mufa care vine de la blocul de lumini –Poza 4-[attachmentid=1627982256] .
Scoteti mufa de la blocul de lumini folosind o surubelnita subtire daca trageti de fire riscati sa iasa din mufa.
In spatele blocului de stergatoare aveti doua mufe care trebuie deconectate (la cea cu multe fire trageti clema spre contact si se elibereaza).
Trageti blocul afara (are doua cleme una sus-care se apasa, una jos care se impinge)
La conectorul cu 6 pini - poza 5-[attachmentid=1627982252] avem doua fire mai groase astea sunt de la claxon le lasam in pace.
De la firul galben (+12v) si cel negru (GND) trebuiesc trase doua fire la montajul cu relee.
Firele roz si gri se taie si se leaga la montajul cu relee ca in poza 2.
Dupa ce se fac conexiunile si se izoleaza firele, montajul se ascunde (eu l-am fixat pe sub firele de acolo)
Faceti un test sa vedeti ca e totul merge ok
Daca respectati schema cu relee din poza 2 o sa mearga bine daca merge comenzile sunt inversate va trebui sa inversati firele gri cu roz (nu conteaza daca sunt cele care vin de la blocul de stergatoare sau de la pompa)
Dupa ce am facut modificarea asta eu am mai pus si doua supape de sens (sunt niste supape de 5 lei bucata care se folosesc la acvarii si se potrivesc de minune) pe furtunele care vin de la pompa chiar langa rezervoul de apa. - Asta ajuta sa inceapa stropirea cand apasati pe maneta si nu mai are delay-
Sper ca va este de folos!
Daca vrea un admin poate sa uneasca cu celalalt topic cu fumul de sub volan.
George Paul
16 Feb 2015, 13:43
Solutia ta rezolva o cauza presupusa: consumul de 2.5A al pompei.
Dar si tu spui ca "Daca desfaci maneta aia o sa vezi ca are niste lamele de contact care culiseaza pe o placuta, in timp acolo nu mai face contact bine si se incalzesc contactele! De acolo pana la magicul "fum din spatele volanului" nu mai este decat un pas.".
Daca apare un scurt-circuit cand fac contact acele lamele (cum si
userul comanr spune), ajuta la ceva acest montaj?
aalex_i
16 Feb 2015, 14:23
Raspusul este cu siguranta DA!
Scurtul apare in urma incalzirii contactelor, incalzirea apare din cauza curentului care trece prin contacte (aprox 2.5A) daca faci modificarea asta, prin contacte o sa ai un curent de aprox. 100- 200mA (consumul releului pe care il pui). La un consum de 10 ori mai mic sunt foarte putine sanse sa se mai incalzeasca si sa faca un scurt acolo!
Montajul reelelor ajuta daca inca e functional comutatorul sau daca a fost inlocuit ca sa nu mai apara defectul...
RazvanF
18 Feb 2015, 08:35
Rolul releului este de a prelua sarcina electrica la care erau supuse contactele din maneta. Daca la el a dat rezultate merita incercat.
bogatu
12 Dec 2015, 08:22
Eu am pus o siguranta pe pompa... am pus cea mai mica siguranta pe care am gasit-o. Nu m-am complicat cu relee. Ghici ce! S-a ars iar... nu e de la pompa.
Parerea mea e ca problema vine de la motorul de la stergatoare. Asta s-a intamplat iar cand aveam frunze pe evacuarea apei din zona stergatoarelor.
Al meu Clio 3 e din nov. 2007 si inca nu a avut pb. asta,niciuna de altfel-intretinere curenta,am taiat capetele la scurgerile de cauciuc de sub grila si mentin curat locul de frunze= o pb.
rey2003
6 Feb 2019, 22:39
Va salut! Am intampinat si eu vestita problema cu modulul maneta stergatoare + comenzi radio! A iesit fum bine de tot, miroase de trazneste, am dat jos modulul, l-am desfacut, sunt 2 placi acolo, cea cu problema, era pur si simplu topita, straturile placii de baza, erau, gaura.. Dupa ce am mai citit pe forum pe aici si la clio 3 si la modus, am luat un modul SH la un pret bun.L-am desfacut si pe acesta sa vad cum functioneaza acolo contactele. ..pur si simplu este un plastic in forma de fier de calcat..in talpa are niste roti ca la tren..2 discuri si o osie impinsa de deasupra de un arc...si manerul fierului de calcat este prins doar in partea din spate printr-un FIR de plastic subtire care se indoaie de fiecare data cand tragem de maneta...tragi de maneta..manerul fierului de calcat se ridica si trage in acelasi timp si rotile peste 2-3 contacte pe placa. Se uzeaza atat de tare acel FIR de plastic incat ramane contactul pornit de la pompa de lichid si face scurt...PROBLEMA ESTE DE LA ACEST PLASTIC IN FORMA DE FIER DE CALCAT DIN MODULUL DE COMANDA...nu este nici de la pompa de lichid nici de la motoras stergatoare nici de la scurgeri desi este bine sa le verificam si pe acestea.. sper ca am reusit sa lamuresc si pe altii despre aceasta problema si intr-adevar solutiile colegilor de la modus si de la clio 3 de a modifica cu relee sau cu buton sunt ok dar nu deajuns..cea mai buna metoda de a repara permanent aceasta problema este sa se cumpare un modul de comanda SH BUN, si se trag fire pentru buton.
Atasez pozele cu placile de la un modul bun, functional, si cu elementul care cauzeaza problema.
Mai departe se pot trage fire dar nu stiu ce buton cu PUSH (fara retinere) trebuie luat, cred ca ceva cu 3 pini..
rey2003
13 Feb 2019, 16:19
Claudiu93, nu iti pot raspunde la PM deoarece se pare ca nu am suficiente postari.Nu am reusit sa pun buton, am incercat sa intaresc firul acela de plastic cu plastic topit insa nu este suficient de elastic.Se pare ca tot cu buton este rezolvarea.
Claudiu93
13 Feb 2019, 18:35
Daca mai faci si alte modificari te asteptam cu poze informative
George Paul
15 Feb 2019, 14:38
@rey2003: daca "plastic topit" este batonul de silicon de uz general, la peste 40 grade Celsius devine maleabil, n-o sa-si pastreze locul fix.
Nu inteleg clar ce face firul si piesa care seamana cu fierul de calcat. Ce il uzeza si sub ce forma se manifesta uzura?
Nu se poate substitui firul de plastic cu ceva metalic?
Scrie tot ce crezi ca e de ajutor, nu te opreste nimeni sa ajuti la ferirea altora de aparitia acestui defect nenorocit.
clio 3 al sotiei din 2007 nu a avut acesta problema dar i-am tinut scurgerile curate si chiar daca apare pb iau un bloc de lumini noi de la reprezentanta.este max 1000 ron cu tot cu montaj.merita si el la 12 ani un bloc nou de lumini.
George Paul
16 Feb 2019, 21:28
O merita, dar la 10 ani ți se spune și că e normal să te lase mașina de spălat, frigiderul, centrala termica, aparatul de AC, hidroforul, generatorul de energie electrică etc. Și nu pe toți îi prind aceste momente in cele mai bune dispoziții, financiare sau de altă natură. Poate nu ai chef să afli că trebuie să schimbi toate astea, sau alte 10 componente vitale ale mașinii începând de mâine dimineață.
O mașină ar trebui să aibă câteva locuri care sa reziste la un număr mare de solicitări, iar blocul de lumini e unul dintre ele. Un sistem care ia foc liniștit lângă volan este doar un rebut.
Renault a livrat un rebut cu ceasul de declanșare necunoscut.
uite ca totusi nu a aparut la toate,cele de turkye cu pdg de ex.1000 ron nu e
o mare valoare iar daca nu-ti permiti suma asta atunci treci la bicicleta.
toata lumea adepta de sh ca nou cauta masina intretinuta in service autorizat,ok dar el cand tb sa inlocuiasca o piesa umbla la dezmembrari sau la diverse carpeli improvizate,pai e corect sa ceri altuia masina intretinuta la dealer stiind ca tu nu o sa calci pe acolo ever?
George Paul
20 Feb 2019, 20:57
A cârpi un subansamblu defectat PREDICTIBIL și rezonabil, fiindcă te dai mare și nu îți permiți întreținerea decentă a mașinii, e una.
A repara sau a bricola ceva pentru evitarea producerii unui defect grav, ce apare datorita unei proiectări deficitare este un act brav, care presupune înțelegerea erorii produsului și corijarea efectivă a acesteia. Adică necesită mai multă inteligență și spirit practic decât cumpărarea aceluiași produs, deși acum se mai și știe că e o bombă cu ceas.
Și mai e ceva: fiecare face ce vrea cu banii lui. Nu cred că ascultă cineva de un sfat de tipul "ia-ți bicicletă". Bicicletă o să îmi iau doar când voi dori. Și bicicletă cu preț echivalent cu modulul in cauză să își ia cine oferă soluții în doi peri la o problemă tehnică.
Eun topic destinat unui tutorial de reparare, și dacă se reușește și prevenirea dezastrului, cu atât mai bine.
Eu îți înțeleg frustrarea, știu că ai avut pe mâna un Clio 3 de nou, dar la fel sunt și eu. Și trăiesc fără ajutorul nimănui și decid singur ce fac cu mașina mea.
ce frustrare?ca nu mi s-a intamplat beleaua?
s-a parademonstrat ca pb apare de la scurgerile infundate prin scurtcircuit,explicatie oficiala de la renault si voi veniti acum sa spuneti ca uzura de min 10 ani e pb de proiectare...de ce nu a aparut la toate pb asta?mie daca imi apare acum dupa 12 ani de utilizare reclam pb de proiectare cand durata medie de utilizare a masinii e de 10 ani?
radunre
22 Feb 2019, 10:33
O prietena a patit-o azi dimineata, trist. Este clar o problema de proiectare si Renault trebuia de multa vreme sa faca o rechemare.
Treaba cu scurgeri infundate si scurt-circuit este o "gaselnita", daca cineva s-a uitat pe schema electrica treaba este cat se poate se clara.
Motorul stergatorului de parbriz este comandat electronic de "unitatea de control/Switching Protection Unit" in compartimentul motor. Comenzile propriu-zise sunt transmise pe curenti foarte slabi (cativa mA) din maneta la UCH si de acolo informatia intra pe CAN, dupa care este preluata de "Switching Protection Unit".
Daca ar fi scurt-circuit la motorul stergatoarelor, unitatea de control taie alimentarea si asteapta remedierea problemei. In nici un caz nu scoate fum, in habitaclu.
Din toata maneta asta, singurul loc unde exista curenti mai mari (0,5-2 A) este contactul pentru spalator parbriz/luneta. Acesta are comanda directa din maneta, circuit pur electric.
Problemele apar mai devreme sau mai tarziu in functie de frecventa de utilizare (sa nu uitam ca pentru un impuls de stergere parbriz, se foloseste tot functia spalatorului) si, cred eu, cantitatea de vaselina folosita la asamblare.
212 - motor stergatoare parbriz
211 - motor stergator luneta
645 - UCH
677 - motoras pompa spalator
1519 - bloc de comanda / maneta
Atasez cateva imagini din patanie:
[attachmentid=1628100635] [attachmentid=1628100636] [attachmentid=1628100637] [attachmentid=1628100638]
Si 2 imagini postate de colegul rey2003, modificate pentru a ma face inteles, multumesc rey2003.
[attachmentid=1628100639] [attachmentid=1628100640]
Se observa ca traseele electronice de la contactele pentru comanda stergatoarelor (parbriz/luneta) sunt ultra-subtiri, sub 1mm.
Traseele pentru comanda motorasului pompei spalator (parbriz/luneta) sunt mult mai groase, 4-5mm, suportand un curent mult mai mare.
Din pacate, la un un punct de contact imperfect, apare fenomenul de incalzire excesiva, produce o avalansa de efecte secundare (se incalzeste puternic, produce carbon care intretine contactul electric samd.), auto intretinute.
Solutia prezentata de colegul aalex_i, este singura care poate ajuta posesorii de Clio 3.
Recomand implementarea ei cat mai curand posibil pentru a preveni acest defect. Cu ocazia implementarii, este bine sa se demonteze modulul manetei pentru o inspectie vizuala/curatare.
Bineinteles ca, orice operatiune, se face pe propria raspundere.
rey2003
7 Mar 2019, 12:30
Salutari si scuze de intarziere.
Am citit ce ati scris pe aici...sunt de acord cu voi ca si solutii doar ca firul acela de plastic se uzeaza pentru ca se indoaie de fiecare data cand tragem de maneta... plasticul in forma de fier de calcat cu maner..are o miscare fata-spate, iar manerul lui o miscare de sus jos in acelasi timp...si la un moment dat de rupe firul de plastic si ramane blocat si luand foc... o solutie este un modul SH dar cu buton separat pe care nu am reusit sa il implementez.
@George Paul nu pot fixa firul de plastic cu nimic altceva deoarece acela trebuie sa se indoaie. Am pus niste baton de silicon (plastic topit in denumirea mea) in speranta ca va sustine rezistenta firului de plastic dar nu cred ca va functiona mult timp.. la un moment dat o sa pun un buton cu push ca nu vad alta solutie.
George Paul
11 Mar 2019, 14:20
Nu inteleg ceva din schema de relee: daca se rupe acel fir de plastic (din motive pur mecanice) si trenuletul cu rotile metalice pune iar in scurt-circuit contactele pentru pompa, ce se intampla? O sa fie scurt-circuit cu curent mai mic care produce doar incalzire cat e cheia in contact, fara sa mai ia foc placa electronica?
rey2003
11 Mar 2019, 17:43
In teorie cam asa s-ar traduce dar pana nu se intampla cuiva nu vom sti. Eu tot pe buton separat as merge desi e usor inestetic, este cam singura solutie care sa nu se mai strice..sau altul nou la 1000 lei
)
<span class='edit'>11 Mar 2019, 17:48:</span>
eu nu inteleg de ce sunt 3 contacte acolo.. ma intreb daca as putea sa leg un buton push cu doar 2 contacte..pt liniuta din centru si pentru ultimul contact. din poza cu cel ok.
radunre
25 Mar 2019, 14:33
Sunt 3 contacte la fiecare pentru a obtine un sistem de protectie la inversarea polaritatii (modul in care este comandat motorasul pompei). Adica, nu poti da comanda de spalare parbriz in timp ce speli luneta si viceversa.
Altfel, exista riscul de a obtine un scurt-circuit pe alimentare.
Pentru a inlocui comanda de spalare cu un buton extern, este necesar un buton DPDT, cu auto-revenire la pozitia centrala:
[attachmentid=1628102394]
Sandu_Magnatu
8 Mar 2021, 15:39
Salutare. Am comandat din Ucraina acest modul de protectie cu microcontroller pentru maneta de la stergatoare.
Revin cu un review dupa montare.[attachmentid=1628125959] [attachmentid=1628125960]
isr2002
17 May 2021, 19:55
Mi s-a intamplat si mie anul acesta. Am schimbat blocul cu totul cu unul SH. Masina e din 2006.
dansori
13 Jan 2022, 15:11
nu sa vede nimic
13 Jan 2022, 16:13:
nu postezi si placa cu relee pe care ai facuto ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.