Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1300 80'' MM 21 AGI
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3
ArtyTheBiker
Vremea a decis sa fie foarte calda astazi asa ca apa a inceput sa fiarba in radiator dupa o pornire, vina desigur termostatul nou care nu se deschide nici macar la temperaturi peste 100 grade. Maine dimineata cand e racoare am sa scot termostatul si voi urmari temperatura.
Are cineva un termostat facut pe vremuri sau stiti vreo marca mai buna ?
owy_2010
QUOTE(ArtyTheBiker @ 20 May 2015, 20:33)
Vremea a decis sa fie foarte calda astazi asa ca apa a inceput sa fiarba in radiator dupa o pornire, vina desigur termostatul nou care nu se deschide nici macar la temperaturi peste 100 grade. Maine dimineata cand e racoare am sa scot termostatul si voi urmari temperatura.
Are cineva un termostat facut pe vremuri sau stiti vreo marca mai buna ?
*


da, termostate de IAMC Vaslui smile.gif , si inca mai gasesti la mn la bursa wink.gif
adifulful
vad a ca avansezi rapid, ieste foarte frumos. Astept sa o vad cat mai repede.
STORMTROOPER
Fara suparare dar termostatul produs de Vaslui este o petarda ordinara. Intr-un an am dar jos 3 facute bucati din masina. Cauta Calorstat Vernet si daca gasesti nul care sa deschida pe la 80 de grade ar fi perfect. Cauta pe la magazinele Dacia sau pe la reprezentanta. Aici pe forum parca intr-o vreme era si codul pentru asa ceva.

L.e.: Trebuie doar sa cauti pe forum ca gasesti orice informatie ai nevoie:
1. Thermostat 73-79 => 60 01 544 060
2. Thermostat 87-89 => 60 01 544 059
ArtyTheBiker
Ms adifulful, ar putea avansa si mai repede daca as avea timp doar pentru ea si ms de info stormtrooper .

Am scos termostatul si ceasul indica 80 grade dupa 5 min cu motorul pornit, ceasul pentru presiunea la ulei cat ar treubui sa indice ?
Daciotul_98
Asta e bun?
ArtyTheBiker
daciotul_98 nu stiu sa iti zic dar posibil sa fie ca si modelul care l-am scos din masina.
owy_2010
QUOTE(ArtyTheBiker @ 22 May 2015, 23:07)
daciotul_98 nu stiu sa iti zic dar posibil sa fie ca si modelul care l-am scos din masina.
*


poate ai vz, eu nu am mai zis nimic, fiecare face si zice cum crede
dar eu atat am vrut sa zic, am termostat de iamc vaslui, de peste 15 ani, si nu am avut probleme biggrin.gif
si acum tot de asta am la dacia gri , si merge atat iarna cat si vara, eu nu dau jos termostatul niciodata, ptr ca motorul functioneaza la parametrii lui intr 82- 87 gr
repet_ fiecare face cum crede ca e bn ptr masina sa
eu am in stoc cewa termostate atat iamc, cat si calorstat sau alte firme, dar eu il aleg tot pe asta de vaslui biggrin.gif
STORMTROOPER
@Daciotul_98 - ala e tipul de termostat Calorstat Vernet, dar din pacate este de 89, cam mare pentru temperaturile astea si ce ii trebuie lui. Lu-i i-ar trebui unul de 82.
ArtyTheBiker
Am decis ca scot termostatul pentru ca masina nu va circula pe vreme rece si astfel vara nu voi avea nevoie de el, voi cumpa unul in caz de rezerva oricum.
Astazi am pornit masina dupa ce am golit primul plin de radiator si am pus antigel verde cu apa distilata, dupa 15 min ceasul arata constant 89/90 grade.
owy_2010 te contactez saptamana vitoare.
bucatzel
Error. Ai nevoie de el tot timpul.

Daca o scoti din oras, si la drum intins iti mai arata tot 80+ grade, mai ai de muncit, ca ti-i infundat ceva prin traseul de racire. Am stat fara termostat vreo saptamana acum ani buni. Prin oras, nu conta in mod special. Cum ieseam din oras, temperatura scadea la 60.
Ov
QUOTE(ArtyTheBiker @ 21 May 2015, 10:29)
Am scos termostatul si ceasul indica 80 grade dupa 5 min cu motorul pornit, ceasul pentru presiunea la ulei cat ar treubui sa indice ?
*



Verifica firul de masa de la alternator la caroserie. S-ar putea sa fie o indicatie gresita a temperaturii wink.gif
ArtyTheBiker
Ov ms de sfat, am sa verific
bucatzel nu vad cum vara ar fi vreo problema temperaturi scazute daca ar fi cazul, dar poate ai dreptate si voi incerca totusi biggrin.gif
bucatzel
QUOTE(ArtyTheBiker @ 25 May 2015, 17:10)
Ov ms de sfat, am sa verific
*


Cam in 5 minute la relantiu, motorul ajunge la ~80 de grade, asa ca nu cred ca-i aia

QUOTE(ArtyTheBiker @ 25 May 2015, 17:10)
bucatzel nu vad cum vara ar fi vreo problema temperaturi scazute daca ar fi cazul,
*


Nooo, chiar ii face placere sa fie mai rece. Sau oare prefera sa se lafaie in jurul temperaturii de regim, temperatura care-i in jurul celei pe care o pastreaza termostatul?


--------------------------------------------------------------------------------------------

A da, si un amarat de termostat se testeaza al nabii de simplu inainte de montaj, Se pune intr-un vas cu apa pusa la fiert. daca se deschide inainte sa inceapa apa sa fiarba, sanse mari sa fie in stare ok.
Poti sa adaugi si un termometru in ecuatie, daca vrei sa verifici ca se deschide la exact ce temeratura trebuie.
ArtyTheBiker
Nu cred ca e nevoie sa explici ca la 10 ani dar ms, acuma temperatura creste treptat pana la 89/90 grade dupa 25 min de mers in relantin.
bucatzel
Scuze daca am fost prea ironic.
Da' m-ai pornit la "poate ai dreptate".

Ii vorba de sistemul de racire, la care tot romanul o fost inventiv din cale-afara, parca aveau dorinte sa se planga dupa aia de masina si sa bage bani in ea degeaba.
Termostatul dat jos ca-i in plus, antigelul schimbat cu apa vara (nici macar distilata, de obicei), minuni de-astea, ca de ce sa mearga masina cum trebuie...

Termostatul e prima linie de protectie incat sa se aduca motorul la temperatura de regim cat mai iute. Motorul a fost proiectat sa mearga la ~80 de grade. nu la 100, nu la 60. Daca-i mai cald, risti sa-l gripezi pan' la urma, daca-i mai rece, o sa-i dai segmentari pe paine din cauza uzurii accelerate. Asa ca, pe perioada cat e rece motorul, termostatul blocheaza cativa litri de apa din radiator sa vina si ei, sa raceasca motorul atunci cand tinta e sa se incalzeasca rapid.
Amu' da, in ziua de azi trebuie sa sapi un pic dupa unul de calitate, asta e. De aia ti-am si scris mai sus cum poti sa-l testezi usor, inainte de montaj.
ArtyTheBiker
Am gasit termostat calostat vernet nou care se deschide la 89.
Cine ma poate ajuta cu un sfat la curatarea plafonierei, am incercat diluant, spuma de tapiterie, wd40, dupa toate astea tot au ramas pete, mai ramane benzina...
Ov
plafonierei adica lampii din mijlocul plafonului? Sau tapiseria de pe plafon (aia n-o poti curata de galbeneala din pacate)
ArtyTheBiker
Da scuze nu am zis corect tapiteria de pe plafon, oare chiar nu sunt soluti ?
tunderbird
Pe mine m-a invatat un vopsitor sa o curat cu o periuta de unghii inmuiata in Solvoxol de Policolor.
Ov
merge pe plafonul ingalbenit?? il freci pe tot sau doar unde e "pata"
ArtyTheBiker
Astazi AGI a luat itp cu putin noroc si fara probleme, pe sambata sper sa termin pentru intalnirea DRUM BUN de la Satu Mare.
ArtyTheBiker
Salutare
Agi a primit bara fata "noua", urmeaza sa fie schimbate planetarele, suspensile fata, tiranti si mici alte detali, mai sunt in cautare de proiectoare .

23 Jun 2015, 12:27:
Si cateva poze de la dezmorteala de saptamana asta pentru fata batrana.
Adrian Frigo
QUOTE(ArtyTheBiker @ 23 Jun 2015, 13:25)
.... mai sunt in cautare de proiectoare .

Dacă vrei ELBA,uite aici: http://www.daciaclub.ro/-VAND-Proiectoare-...0-t289073.html/ smile.gif
ArtyTheBiker
Salutare
Un mic update la AGI, care primeste telescoape bilstein fata spate, planetare, bielete directie, cap cremaliera, tiranti echipati, pivoti superiori/inferiori si o mult asteptata reglare de culbutori, carburator .
Am gasit in final magazin care nu comercializeaza piese ASAM, BREAKNER, MASTERSPORT biggrin.gif
Cu o zi inainte sa o duc la mecanic, AGI a decis sa mearga doar in trei pistoane de parca stia ca merge la doctor.
Are cineva o consola completa de vanzare ?
ArtyTheBiker
Am o nedumerire la masina si mai exact cand vreau sa pornesc motorul cateodata dupa ce invart cheia in contact nu se intampla absolut nimica doar se aude un usor click din compartimentul motor, bateria, buji, fise, platina, capac delcou toate noi si de obicei se intampla ca la a doua incercare porneste fara probleme. Aveti vreo idee ce poate fi cauza ?

17 Jul 2015, 11:28:
Si cateva poze cu ce am gasit saptamana asta printr-un catun din Maramu blink.gif
maho
Electromotorul.

Pacat de Aro-ul ala, i se poate pune cruce.
Raduchu
+1 pt electromotor
oldtimercraiova
Frumoasa 1300 , felicitári !
ArtyTheBiker
Multumesc de raspuns Maho, Raduchu si pentru apreciere oldtimercraiova
Agi a primit o bine meritata reglare de culbutori, avans si carburator din buna vointa mecanicului cu ocazia de sambata in cadrul evenimentului fabricat in romania, cine vine la Baia Sprie sambata ne vedem acolo cu babutzele. Spor la munca
ArtyTheBiker
Salutare
Evenimentul fabricat in romania a fost super ok, din pacate nu au fost prea multe masini si totusi era o sportiva, oltcit, lastun, tv, care au devenit foarte rare. Cumva a ajuns si un audi gt pe acolo...


16 Aug 2015, 11:20:
Si militia normal prezenta pentru controlul tovarasilor biggrin.gif

Sper sa va placa pozele
iustin_uap
Din pozele pe care le-am vazut pana acum, evenimentul de la Baia Sprie pare sa fi fost cel mai reusit dintre cele patru din punct de vedere al fidelitatii si diversitatii masinilor prezente, fapt pentru care ii felicit pe organizatori si participanti.
maho
QUOTE(ArtyTheBiker @ 16 Aug 2015, 12:16)
Sper sa va placa pozele
*


Poza a 4-a face toti banii, si mai mult decat atat.
aplauze.gif
ArtyTheBiker
De ce mai exact a 4-a poza, maho ?
maho
Asocierea numar-steag. biggrin.gif
ArtyTheBiker
Ehh, proprietarul babutei este baimarean de origine dar traieste acolo de cativa ani buni... Sti cum e vorba aia " nu judeca o carte dupa coperta " biggrin.gif
maho
Nici vorba, a fost intrebat si la intalnirea de la Bv dac-ar purta pe masina drapelul nostru, si omul a gustat gluma, n-are nici o problema. Am schimbat cateva vorbe cu el si e chiar simpatic. Stii insa cum e, unii (si romani si maghiari) vad rosu in fata ochilor in conditii de-astea... etc. (n-are rost sa dezvoltam subiectul). Cand am spus ca poza aia face toti banii, n-am zis-o la modul peiorativ, ci apreciativ.
ArtyTheBiker
Eu am inteles intentia, maho biggrin.gif Si eu l-am cunoscut si e asa cum zici.
ArtyTheBiker
Ma poate ajuta cineva cu marimea la bara antiruliu pe spate ?
ArtyTheBiker
Salutare
Am participat cu AGI la evenimentul organizat la cluj "Klausenburg Retro Racing", organizarea a lasat de dorit dar a fost interesant sa concurez.

Un schimb de ulei inainte sa vina iarna si mai o iesire de duminica .
DACIOTUL_97
Frumusica masina ! smile.gif
johnybic
salut ce parere ai de uleiul care il folosesti acum acel castrol ,ai mai folosit ,consuma ulei ceva pareri multumesc
ArtyTheBiker
Salut, nu am mai folosit dar se simte diferenta fata de uleiul ce il aveam, presiunea este aceasi dimineata pe frig sau seara . Inca nu ma pot pronunta cu ceva concret despre castrol, dar raportul pret/calitate este ok. Am cumparat intentionat 15w40 pentru iarna sa nu fie prea vascos uleiul la temperaturi scazute, nu ca as umbla cu AGI iarna dar e ceva de considerat . Iar la consum de ulei aceasi problema, nu sant semeringuri la supape deci va manca ulei dar nu mult, in cazul meu cand am participat la klausenburg retro racing a papat vreo 100 ml in ziua aia. Daca te uiti la motul pe site poti gasi ulei dedicat pentru masini mai vechi dar si pretul este mai piperat. Spor la munca
Raul90
Eu am avut probleme cu presiunea la ulei de la Castrol 15w 40. Acuma am elf 20w50 si am scapat de probleme.
Ov
eu mi-am luat pt rable ulei d'asta:

http://www.epiesa.ro/poze/poze_accesorii/1947.jpg
ArtyTheBiker
Salutare
Vine iarna si ne pregatim pentru hibernare dar inainte trebuie remediate niste probleme precum, lipsa unui tur/retur la caloriferul de caldura si odata cu problema asta rezolv una veche pe care am sarito cand am reconditionat masina, mai exact curatarea si vopsirea zonei caloriferului. Astazi am avut o sambata libera si am scos caloriferul pentru a gasi rugina, scurgeri de antigel si multe frunze si praf acumulate de-a lungu a 35 ani. Acuma urmeaza sa aflu daca caloriferul mai e bun si daca il mai pot monta inapoi, am o intrebare in legatura cu comutatorul de pe bord, primul pe partea soferului langa butonul de stergatoare care nu sunt sigur ce face, dupa ce am scos caloriferul am realizat ca e legat la robinetul caloriferului dar nu stiu pozitia de inchis/deschis pentru el.
deceneu32
Acum am citit si eu topicul.
Felicitari!S-o stapanesti sanatos!
Masina este din 1980.Ce serie de sasiu are?
ArtyTheBiker
Multumesc deceneu !
deceneu32
Cu intarziere,multumesc si eu! smile.gif
ArtyTheBiker
Salutare, schimb garnitura de chiuolasa si vreau sa curat chiuolasa interior/exterior, ce soluti ar fi indicate ? Carbusolv, benzina... ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.