Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu sta relanti la rece! Megane 2 1.6 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
crystyb
Salutare tuturor, am achizitonat de curand un Megane 2 1.6 16V si am probleme cu relanti.
Cand o pornesc fie dimineata la rece fie ziua dupa ce merg cu ea si ma opresc ptr cca 5-10 min, dupa ce o pornesc sta 1-2 secunde pornita dupa se opreste daca nu o tin accelerata din pedala, masina a stat 4 LUNI la reprezentanta la Renault la Roman si au zis ca e decaloru in cele din urma dar citind mai multe topicuri am vazut ca alti colegi au specificat electovalva de la fulia defazoare, senzori ax came etc. Nu inteleg ce sa mai fac cu ea... pe tester nu are apare nimic.
geo82cl
Si masina mea facea la fel la -2 -5 grade, se oprea iar daca plecam cu ea mergea o perioada inecata, pana se incalyea. De la un timp nu mai face. Am mai auyit discuíi despre carburant, eu alimentam de la LUKOIL iar acum de la rompetrol. Poate e de vina si carburantul. Incearca sa schimbi PECO.
Catalinlungu
Salut, si a mea Megane 2 1.6 16v din 2005, face la fel. Cand e rece porneste 90% din cazuri si restul de 10% o ia din a 10-a incercare... dar se opreste dupa cateva secunde si merge in socuri pana ce se incalzeste la 30 grade. Senzor volanta schimbat,bujii schimbate, curata electrovalva, curatat clapeta acceleratie+curatat contacte bobine si senzori cu spray contacte dar doar s-a rotunjit mersul... de oprit tot se opreste cand e rece... sad.gif Am luat o bobina ptr tata de rezerva la a lui si o voi lua sa o schimb pe rand cu ale mele sa vedem daca nu cumva e de acolo.
In rest orice idee e binevenita.
Mentionez ca la diagnoza mi-a iesit captatorul de la defazor si cel de la volanta+sonda lamda (cred ca sonda a iesit in urma montarii GPL). Dupa steregre a mers ok o saptamana, in jurul 500km(credeam ca am scapat) insa intr-o zi iar a inceput sa faca figuri...
Urmeaza sa merg iar la diagnoza in lipsa de alte idei.
red_apple
IAT( intake air temp. )
MAP (Manifold Absolute Pressure)
MAF(A mass (air) flow sensor) - acest senzor este posibil sa nu-l ai , el este localizat de obicei intre carcasa filtrului de aer si corp clapeta.(daca nu vezi nmk pe acea conducta dintre cele doua inseamna ca n-ai asa ceva.)

Curata cu spray special : senzorul MAF , MAP si IAT.(exclus curatare cu spray de carburator/corp clapeta).

Posibil ca in senzorul MAF sa ai integrat si IAT daca nu il gasesti separat.

P.S. incearca in prima faza sa le cureti dupa care daca ai putea sa le testezi separat ar fi foarte bine.

zavatecristian
Buna!
Simptomele mele au aparut de cateva zile, se apropie de cele descrise aici, dar nu 100%: dimineata, la prima pornire la rece masina porneste normal, la sfert, fara zgomote fulie defazoare, accelereaza normal iar turatia scade gradual spre 750 rpm pe masura ce creste temperatura motorului. Problema e ca daca plec de pe loc mai devreme de 20-30 secunde dupa ce pornesc motorul, simt ca nu am putere in sarcina si motorul tinde sa se opreasca. Chiar si daca nu incerc sa plec de pe loc, in aceste prime 20-30 de secunde atunci cand accelerez se mentine pierderea de turatie, fara sa moara motorul. Daca astept ca motorul sa mearga la relanti 1 minut de la pornire totul e ok. Ulterior, in timpul zilei nu mai am deloc problema, in rest am senzatia ca parca motorul nu mai zvacneste ca acum cateva saptamani. Am curatat recent clapeta, cu reinitializare, dar fara modificari. La tester, care a fost facut la cald, nu am gasit erori.
Sa incerc tot cu IAT, MAP si senzor volanta? Sau poate fi de la sensor ax cu came? Electrovalva defazor? Astea sunt sugestii de aici sau de pe forumuri din Anglia. Pe alte forumuri straine am gasit frecventa problema de ezitare la pornirea la rece, dar nici o solutie concreta. Ma pregatesc sa schimb oricum in cateva zile uleiul (trec la 10w40 de la 5w40) si distributia si daca tot intru in ea as incerca si rezolvare.
Multam!
Dreamer
Din pacate cam din alea e problema, trebuie luate la rand, daca te poate ajuta un coleg care un motor identic cu al tau ar fi ideal. Piesele luat cu imprumut sa vezi de unde e problema.
Din proprie experienta ... e ca si la ruleta ruseasca smile.gif
budspencer07
Verifica pompa de alimentare si filtrele.
zavatecristian
ok. Deja se adauga....desi facand cerecetari am descoperit ca asa fac multe, din strategia de injectie de la pornire.
Catalinlungu
QUOTE(Catalinlungu @ 24 Feb 2015, 22:15)
Salut, si a mea Megane 2 1.6 16v din 2005, face la fel. Cand e rece porneste 90% din cazuri si restul de 10% o ia din a 10-a incercare... dar se opreste dupa cateva secunde si merge in socuri pana ce se incalzeste la 30 grade. Senzor volanta schimbat,bujii schimbate, curata electrovalva, curatat clapeta acceleratie+curatat contacte bobine si senzori cu spray contacte dar doar s-a rotunjit mersul... de oprit tot se opreste cand e rece... sad.gif Am luat o bobina ptr tata de rezerva la a lui si o voi lua sa o schimb pe rand cu ale mele sa vedem daca nu cumva e de acolo.
In rest orice idee e binevenita.
Mentionez ca la diagnoza mi-a iesit captatorul de la defazor si cel de la volanta+sonda lamda (cred ca sonda a iesit in urma montarii GPL). Dupa steregre a mers ok o saptamana, in jurul  500km(credeam ca am scapat) insa intr-o zi iar a inceput sa faca figuri...
Urmeaza sa merg iar la diagnoza in lipsa de alte idei.
*



For info! Era cablajul de la senzorul volanta iar dupa plecarea din service a mers din ce in ce mai prost... picase si o bobina smile.gif Fericire mare smile.gif
chivu morris
Și eu am probleme cu relatiu la un megane ll 1,5 dci. Cu ce să încep, am mașină 330.000 km. Multumesc
Alxren
Salut spune.mi și mie dacă și cum ai rezolvat problema cu relantiul. Mă chinui cu ea de ceva vreme, am aceeași problema și aceeași 'masina '. Tester peste tester, ba ca e electrovana care s.a stricat fin cauza fuliei defazoare, ba senzor axa came sau camera clapeteI trebuie curățată. IN mare le.am eliminat pe toate și nu știu ce ar putea fi. Mulțumesc
RADU__
QUOTE(red_apple @ 24 Feb 2015, 23:25)
IAT( intake air temp. )
MAP (Manifold Absolute Pressure)
MAF(A mass (air) flow sensor) - acest senzor este posibil sa nu-l ai , el este localizat de obicei intre carcasa filtrului de aer si corp clapeta.(daca nu vezi nmk pe acea conducta dintre cele doua inseamna ca n-ai asa ceva.)

Curata  cu spray special : senzorul MAF , MAP si IAT.(exclus curatare cu spray de carburator/corp clapeta).

Posibil ca in senzorul MAF sa ai integrat si IAT daca nu il gasesti separat.

P.S. incearca in prima faza sa le cureti dupa care daca ai putea sa le testezi separat ar fi foarte bine.
*



Este singura explicatie coerenta conform defectului descris de catre initiatorul topicului cristib.
Ar fi bine de verificat cu un tester ce raporteaza ECU despre parametrii cititi de catre acesti senzori si interpretat daca este si real. Numai asa veti reusi sa delimitati corect (nu prin incercari succesive) cine "minte".
zavatecristian
La mine s-a rezolvat in 2 etape:
1. Fiind pe gpl, masina avea membranele vaporizator imbatranite. S-a schimbat kitul de membrane si s-a simtit o imbunatatire.
2. Inlocuit oring galerie de admisie, purjator si corp clapeta, curatat clapeta si resetat...ocazie cu care am dat si de 2 bobine fisurate. Dupa asta si-a revenit frumos.
oanavas
Daca cei de la Renault Auto Moldova ti-au zis ca e decalorul nu mai sta pe ganduri caci asa este. Domnii sunt niste meseriasi. Eu am avut aceiasi problema si sa rezolvat in 2009 ianuarie. De atunci nu am mai avut probleme. Recomand sa ai incredere in ei.
jas2
A mea facea la fel si dupa curatare corp clapeta nu mai "da in nas"
si tine relantiul perfect.
Dan Pătru
Salut. La mine ,,dădea în nas" la rece, iar după ce se încălzea, uneori nu ținea relanti-ul. La service, dupa diagnoză, înlocuit senzor volantă...totul ok. Merge perfect. Înainte de a merge la service, am curățat, singur, clapeta, senzorul de la volantă și electrovana( toate acestea le-am făcut în urma informării de aici).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.