Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1300 - "Frantuzoaica" sau autohtona
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2
dann_00
Salut!

Sper sa nu fie in plus postul, dar eu avand acum aceasta dilema pot spune ca e destul de greu de gasit/filtat toata informatia adunata in atatia ani si discutii pe aici... mellow.gif

Dupa aceasta introducere... asa cum zice titlul, as vrea sa adunam aici, cu ajutorul cunoscatorilor/binevoitorilor smile.gif , diferentele care dau de gol o frantuzoaica sau o autohtona 1300. rolleyes.gif

multumesc anticipat pt sprijin si informatie! biggrin.gif


24 Jan 2015, 17:58:
cele mai evidente fiind:

- frana de mana -- la bord pt frantuzoaice, intre scaune pt romaneasca.
- tampoane cauciuc bara protectie - mari pt frantuzoaica, mici pt romaneasca.

- cotiera pt frantuzoaica (pt ca e spatiu intre scaune smile.gif )
STORMTROOPER
Motor:
810-T02 - pentru frantuzoaice
810-T99 - pentru romanesti.
harby ;))
-prezenta nervurilor(zisa si vipusca) de la stalpii spate(langa aerisiri)
-bari late cu buza inferioara indoita(ca sa zic asa)
-la primele: masca fata cu ochelari gri din tabla
-lampi parcare
-lipsa ornamentelor de prag + portbaaj (69-70,pana la o anumita serie)
-mocheta gri fata
-cutie de acte dintre scaune
-carburator solex
-capota in V


Anumite elemente din lista au fost puse pana la o anumita data , nu pot sa spun sigur insa.

Sper sa vina cineva cu date mult mai exacte.

O seara faina

roby_1300_rap

mai pune lampile de parcare PK pana aproape de sfarsitul lui 71 , ceasuri Jaeger , manere mici la usile fata ( care s-au pus dupa si in perioada 79-82) ornamente cromate grila aerisire ,pompa de benzina sofabex, bobina ducelier, delcou ducelier stergatoare sev marchal sau bosch, scris mare dezlegat portbagaj smile.gif , scris UAP aripa , vultur mare grila fata smile.gif
Maniak22
QUOTE(tavi_dacia1100 @ 24 Jan 2015, 22:25)
<span class='edit'>24 Jan 2015, 23:26:</span>

+ multe alte detalii...
*


Spune ce stii si tu atunci ca doar nu e secret de stat si e binevenit un topic ca asta pentru incepatori sa invete de la cei mai invatati.
Ca sa fiu ontopic cu frantuzoaica care are stopuri Seima cu marginea cromata si faruri si semnalizari Cibie pe cand cele romanesti din cate stiu toate erau facute de Elba.
harby ;))
QUOTE(Maniak22 @ 26 Jan 2015, 14:03)
Spune ce stii si tu atunci ca doar nu e secret de stat si e binevenit un topic ca asta pentru incepatori sa invete de la cei mai invatati.
Ca sa fiu ontopic cu frantuzoaica care are stopuri Seima cu marginea cromata si faruri si semnalizari Cibie pe cand cele romanesti din cate stiu toate erau facute de Elba.
*



Faza cu stopurile nu se aplica smile.gif,deoarece au fost puse si dupa 72(69-jumatatea lui 72 au fost adevaratele frantuzoaice).
dann_00
wink.gif)+26 Jan 2015, 16:29-->
QUOTE(harby wink.gif) @ 26 Jan 2015, 16:29)
Faza cu stopurile nu se aplica smile.gif,deoarece au fost puse si dupa 72(69-jumatatea lui 72 au fost adevaratele frantuzoaice).
*




asta e un alt motiv pt thread-ul asta... pentru neinitiati e destul de greu sa faci corect deosebirea.
Cum parte din repere au fost comune, si au mai modificat si proprietarii.. trebuie sa stii dupa ce sa te uiti cand cauti una sad.gif
Maniak22
Cred ca cel mai indicat e sa se posteze poze iar mai apoi cei care se pricep sa vina cu explicatia ca de ce e din anul respectic etc.
La asta mi-a spus proprietarul ca e din 1972 si am vazut ca era motorul romanesc pe ea. A spus ca a luat-o cu multi ani in urma de la un neamt. Se exportau in 72 deja ?
Ov
Frantuzoaice 100% sunt pana la jumatatea anului 72, cele cu motoare frantuzesti si cu frana de mana sub bord. Exista si cu vipusca frantuzesti la inceputul anului. Dupa aceea sunt cu piese romanesti din ce in ce mai mult pana in anul 1978 cand teoretic toate piesele ar trebui sa fie romanesti. Aici vorbesc evident de masini "normale" nu comenzi speciale facute pe pile, masini de export sau alte minuni de genul asta.
tavi_dacia1100
QUOTE(Maniak22 @ 26 Jan 2015, 18:41)
Cred ca cel mai indicat e sa se posteze poze iar mai apoi cei care se pricep sa vina cu explicatia ca de ce e din anul respectic etc.
La asta mi-a spus proprietarul ca e din 1972 si am vazut ca era motorul romanesc pe ea. A spus ca a luat-o cu multi ani in urma de la un neamt. Se exportau in 72 deja ?
*


Masina din poze e '71 100%! Lampile de stationare au disparut de pe la seria 8600-8700, iar in '71 ultimele serii erau undeva la 13 - 14.000.

L.E.: E de vanzare? La ce pret?
Tommi.
Imi spune si mie cineva care sunt lampile de stationare? Sunt cele de pe aripa oare?
Dragos BN-LIA10
QUOTE(Maniak22 @ 26 Jan 2015, 16:41)
Cred ca cel mai indicat e sa se posteze poze iar mai apoi cei care se pricep sa vina cu explicatia ca de ce e din anul respectic etc.
La asta mi-a spus proprietarul ca e din 1972 si am vazut ca era motorul romanesc pe ea. A spus ca a luat-o cu multi ani in urma de la un neamt. Se exportau in 72 deja ?
*



Da se exportau 100% smile.gif in 1972, am avut si eu vreo doua cu frina de mina sub bord una am cumparat-o de la Slovaci iar cealata de la Cehi smile.gif smile.gif smile.gif

26 Jan 2015, 18:29:
QUOTE(Ov @ 26 Jan 2015, 16:58)
Frantuzoaice 100% sunt pana la jumatatea anului 72, cele cu motoare frantuzesti si cu frana de mana sub bord. Exista si cu vipusca frantuzesti la inceputul anului. Dupa aceea sunt cu piese romanesti din ce in ce mai mult pana in anul 1978 cand teoretic toate piesele ar trebui sa fie romanesti. Aici vorbesc evident de masini "normale" nu comenzi speciale facute pe pile, masini de export sau alte minuni de genul asta.
*



Aunci inteleg eu bine ca o caroserie "fara vipusca" a fost doar pina in ´72 construita? egal ca este Renault sau Dacie?
Maniak22
QUOTE(tavi_dacia1100 @ 26 Jan 2015, 18:41)
Masina din poze e '71 100%! Lampile de stationare au disparut de pe la seria 8600-8700, iar in '71 ultimele serii erau undeva la 13 - 14.000.

L.E.: E de vanzare? La ce pret?
*


Asa ziceam si eu ca e pana in seria 8750 dar daca omul zice ca masina lui e din 72 nu pot sa ii dau in cap la fel cum a spus ca nu e schimbat motorul. Intradevar nu am vazut talonul dar probabil e de export si exportau cu motoare romanesti cu totul ca din cate stiam abia din 75 au inceput sa le exporte.
Ar fi de vanzare dar nu stiu cat s-ar merita ca nu e nici in zilele ei de glorie de cand numai are garaj.
Ov
QUOTE(Dragos BN-LIA10 @ 26 Jan 2015, 19:17)
Aunci inteleg eu bine ca o caroserie "fara vipusca"  a fost doar pina in ´72 construita? egal ca este Renault sau Dacie?
*


Si pe R12 de la mama lui din franta a aparut vipusca wink.gif

QUOTE(deceneu32 @ 26 Jan 2015, 19:38)
Chestiunile astea s-au mai discutat pe Dacia Frantuzoaica.E necesar deschiderea unui topic special?
*


facem recapitulare smile.gif
tunderbird
QUOTE(deceneu32 @ 26 Jan 2015, 19:38)
Chestiunile astea s-au mai discutat pe Dacia Frantuzoaica.E necesar deschiderea unui topic special?
*



Eu cred ca da. Topicul de frantuzoaica este atat de stufos incat este este extrem de greu de gasit esentialul. Pe topicul acesta se incearca o sintetizare a acestui subiect.
Poate ar fi bine sa se faca sub forma de lista urmand ca urmatoarea postare sa copieze lista si sa aduca completarea adecvata.
Daca o anumita completare nu este sustinuta/probata, atunci prin grija unui moderator se sterge greseala.

27 Jan 2015, 14:27:
QUOTE(Tommi. @ 27 Jan 2015, 14:20)
Imi raspunde si mie cineva?
*



Da, sunt cele de pe aripile fata!
Ov
il propun pe deceneu sa faca lista smile.gif
Tommi.
Multumesc frumos de raspuns , Tunderbird smile.gif
tunderbird
QUOTE(Ov @ 27 Jan 2015, 16:03)
il propun pe deceneu sa faca lista smile.gif
*



Da, si eu cred ca este persoana cea mai indicata, avand cele mai multe abilitati pentru documentarea in aceasta directie. smile.gif
Iar pe ceilalti colegi, inclusiv colegul de la Suceava, ii rugam sa confirme/infirme bazandu-se pe observatiile/constatarile reale asupra masinilor personale sau mai putin personale.
Tommi.
Lampile de mers inapoi cand au inceput sa le puna?
Laba de urs in ce an s-a pus?
Ov
laba de urs pana in 71
lampile dupa 78
Tommi.
Multumesc frumos, Ov, de raspuns smile.gif
tunderbird
Scrisul DACIA cu literele mari dar legate intre ele, cand a aparut?
deceneu32
Din ce-am inteles,nu a fost echipare de uzina.Era livrat ca piesa de schimb in magazine,service....
horace1971
Din 1973 s-a siplificat / unificat matrita.
deceneu32
Insa nu este echipare de uzina.Cateva exemple din 1973:
tunderbird
Sunteti siguri?

Eu am vazut D1100 din '71 cu acel scris... ba chiar si la o D1300 din '69 era la fel, iar scrisul 1300 era separat si se afla sub stopul dreapta... in cazul ambelor masini proprietarii sustin originalitatea integrala a masinilor. smile.gif
tavi_dacia1100
QUOTE(tunderbird @ 7 Feb 2015, 23:41)
Sunteti siguri?

Eu am vazut D1100 din '71 cu acel scris... ba chiar si la o D1300 din '69 era la fel, iar scrisul 1300 era separat si se afla sub stopul dreapta... in cazul ambelor masini proprietarii sustin originalitatea integrala a masinilor. smile.gif
*


Niste poze ar fi bine-venite!
deceneu32
QUOTE(tunderbird @ 7 Feb 2015, 22:41)
Sunteti siguri?

Suntem siguri. smile.gif

9 Feb 2015, 10:36:
QUOTE(tunderbird @ 7 Feb 2015, 22:41)
Eu am vazut D1100 din '71 cu acel scris...

Aici nu ne bagam ca nu cunoastem. smile.gif


9 Feb 2015, 10:41:
QUOTE(tunderbird @ 7 Feb 2015, 22:41)
in cazul ambelor masini proprietarii sustin originalitatea integrala a masinilor

Sunt pensionari?Nu te lua dupa ei....


9 Feb 2015, 10:46:
QUOTE(tunderbird @ 7 Feb 2015, 22:41)
ba chiar si la o D1300 din '69 era la fel, iar scrisul 1300 era separat si se afla sub stopul dreapta...

Da,stiu si eu una! wink.gif
Fii atent ce evolutie au avut monogramele:
tunderbird
Mda! Am inteles! biggrin.gif

Posibil ca si la acea Dacia 1100 evolutia sa fi fost similara.

Multumesc pentru edificare! tongue.gif

LE

Uite poze cu o sutica frumoasa din 71 (ultimul an de fabricatie) cu scrisul DACIA de la D1300 si mocheta din acelasi material ca la D1300:

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

<span class='edit'>9 Feb 2015, 12:46:</span>
QUOTE(deceneu32 @ 9 Feb 2015, 10:35)
Sunt pensionari?Nu te lua dupa ei....


Tocmai ca nu sunt pensionari!
Pensionarii macar au scuza ramolismentului... radmasa.gif


Ceea ce mi se pare ciudat este faptul ca monogramele DACIA si 1100 pentru sutici care au aparut in 68 sunt dintr-o bucata, iar cele pentru 1300 aparute un an mai tarziu sunt separate, ulterior luandu-se decizia sa le unifice si pe acestea.
Din punct de vedere tehnologic, aceasta se cheama risipa!

Sau, probabil proiectul initial a fost pentru R12, dar datorita intarzierilor au fost nevoiti sa inceapa ad-hoc cu fabricatia R8 la care au devenit mai intelepti/experimentati cand au gandit monogramele... de monograma UAP care a fost intotdeauna dintr-o bucata (chiar daca au existat trei modele in evolutia sa) ce-am mai putea spune?... unde nu exista suficienta informatie, este mult loc pentru speculatii!
deceneu32
Nu ma pricep la Dacia 1100,nu ma bag.
Din ce mi-a explicat si mie un pasionat,pe capota spate la sutica nu exista emblema DACIA cu litere de metal,ca la Dacia 1300.Inscriptia DACIA a fost numai de plastic,tip placuta.Scrisul 1100 a fost cu litere legate printr-o linie orizontala.
Monograma DACIA cu litere unite printr-o linie verticala de pe masina din imagini a fost adaugata ulterior.

<span class='edit'>9 Feb 2015, 21:21:</span>
QUOTE(tunderbird @ 9 Feb 2015, 12:28)
de monograma UAP care a fost intotdeauna dintr-o bucata (chiar daca au existat trei modele in evolutia sa) ce-am mai putea spune?... unde nu exista suficienta informatie, este mult loc pentru speculatii!
*


1.Asta este pentru Dacia 1100:
user posted image
2.Asta este pentru Dacia 1300,echipare de uzina:
user posted image
Literele U si A sunt unite in partea superioara,literele A si P sunt unite in partea inferioara.
3.Astea sunt produse de reparatie,dupa renuntarea la montajul de pe aripa dreapta fata,un fel de after-market de epoca:U-A-P unite in partea superioara,A-P in partea inferioara:
user posted image[/URL]
4.Comparatie intre o monograma UAP pentru 1300,echipare de uzina(stanga) si un produs livrat in comert,ca piesa de reparatie,dupa renuntarea la montajul de pe aripa dreapta fata(dreapta):
user posted image

Sa va mai arat ceva:Dacia 1300 din 1969 cu inscriptia 1300 pe capota,nu pe fusta:
user posted image user posted image user posted image user posted image
Sunt doua variante:
1.Fie are capota schimbata
2.Fie emblema 1300 a fost mutata de pe fusta pe capota inca din 1969,nu din 1970 cum este general cunoscut.
Aici cel mai in masura ar fi sa ne raspunda Horace.El a avut doua Dacii 1300 din 1969 cu seria sasiu peste 300,deci mai noi decat cea din poze.
tavi_dacia1100
Intr-adevar, 1 3 0 0 -le s-a mutat pe capota undeva dupa seria 200.
tunderbird
smile.gif
Domn' profesor,

Tocmai pentru ca ziceti ca nu va pricepeti la D1100, cu permisiunea dumneavoastra as vrea sa aduc niste completari (nu le zic corecturi, pentru ca am vazut ca s-a creat o fobie la aceasta biggrin.gif ).


QUOTE(deceneu32 @ 9 Feb 2015, 20:56)
Nu ma pricep la Dacia 1100,nu ma bag.
Din ce mi-a explicat si mie un pasionat,pe capota spate la sutica nu exista emblema DACIA cu litere de metal,ca la Dacia 1300.Inscriptia DACIA a fost numai de plastic,tip placuta


Probabil acel pasionat nu a vazut si masini din ultimile loturi de fabricatie din 1971. Pe unele dintre acele masini, s-a pus monograma D A C I A cu litere separate de metal imprumutate de la modelul D1300, exact cum este masina din pozele atasate postului meu de mai sus... probabil se consumasera stocurile de placute de plastic si un sef de atunci a hotarat ca este mai comod si mai economic sa utilizeze piese din fabricatia curenta decat sa comande suplimentar piese pentru o fabricatie deja sortita sistarii.
Deci, la D1100 inscriptia DACIA nu a fost numai placuta de plastic, asa cum sustine acel pasionat... inca mai sunt destule masini fabricate in 71, pe post de marturie istorica.



QUOTE
Scrisul 1100 a fost cu litere legate printr-o linie orizontala.


"... linie orizontala mediana", as completa eu.
Aceasta monograma a fost dintr-o bucata de la bun inceput si unica... aici nu inteleg eu de ce au ales ei solutia mai complicata si mai putin economica cu litere separate pentru un model mai evoluat cum este D1300, in conditiile in care monograma RENAULT era dintr-o singura bucata, la R12 cel putin (daca gresesc in privinta monogramei RENAULT, te rog corecteaza-ma!)


QUOTE
Monograma DACIA cu litere unite printr-o linie verticala de pe masina din imagini a fost adaugata ulterior.

Nu stiu daca exista imagini cu o astfel de masina, pentru ca eu nu am apucat sa-i fac poze la vremea respectiva, si nu stiu daca mai exista acum... din pozele pe care le-am pus poti vedea monograma DACIA cu litere separate, exact asa cum a fost pusa de fabrica in 1971.
user posted image

QUOTE
1.Asta este pentru Dacia 1100:
user posted image


Corect! Acelea sunt pentru D1100. Monograma UAP din aceasta poza s-a pus numai pe D1100,,, dar nu toate D1100 au fost echipate cu acel model de UAP... pentru ca de fapt, majoritatea lor au fost echipate cu monograma UAP identica cu cea folosita la D1300.
Varianta aceasta din aluminiu eloxat, are liniuta orizontala a lui A ondulata care patrunde in interiorul lui U, este mai lunga si are piciorusele/gaurile din aripa pozitionate diferit fata de cele pentru UAP-ul cromat (cel folosit si pe D1300), adica se pupa exact cu piciorusele originale ale monogramei RENAULT pusa pe R8.
Acest model de monograma apare si pe coperta cartuliei de conducere si intretinere a masinii, editata in 1968 in Franta, este un model foarte rar si dintre masinile supravietuitoare pe care le mai stim, exista pe modele din 68 si inceputul lui 69... dar si pentru acestea nu este regula generala, exista masini din 68 care sunt echipate cu UAP-ul cromat (cum este la D1300)... de aici tind sa cred ca acest model de UAP a fost conceput si fabricat de Renault... cum probabil a fost si placuta de plastic DACIA de pe capota motorului.


QUOTE
2.Asta este pentru Dacia 1300,echipare de uzina:
user posted image
Literele U si A sunt unite in partea superioara,literele A si P sunt unite in partea inferioara.

Si majoritatea D1100 au fost echipate cu acelasi model.
Dunga aceea de pe muchia aripii tot echipare de uzina este? blink.gif



Cred ca in legatura cu monogramele separate vs dintr-o bucata ne-am lamurit cat de cat.

Propun o discutie acum despre echiparea cu dinam vs alternator si la roti cu capace romb vs capace ozn. smile.gif


LE Niste poze cu cartulia despre care am vorbit mai sus, aici in editia 2 din 1969... pe langa cele aratate mai inainte, este interesant de vazut sigla de pe botul masinii care nu a existat niciodata in realitate... deasemenea rog a se observa si un ornament pe muchia inferioara a caroseriei, care la fel nu a existat in realitate pe D1100... de aici a rasarit si intrebarea nevinovata referitoare la dunga de pe muchia aripii acelei Dacia 1300 visinie!
sorin105
Pe 1100 al meu,am UAP de 1300,nu cu codita alungita de 1100,este din '71,ultimul an,pe spate a avut scris legat DACIA,nu cred ca a fost schimbat ceva.
Scuzati mizeria,rugineste daca o spal icon_mrgreen.gif
tavi_dacia1100
QUOTE(tunderbird)
Probabil acel pasionat nu a vazut si masini din ultimile loturi de fabricatie din 1971. Pe unele dintre acele masini, s-a pus monograma D A C I A cu litere separate de metal imprumutate de la modelul D1300, exact cum este masina din pozele atasate postului meu de mai sus... probabil se consumasera stocurile de placute de plastic si un sef de atunci a hotarat ca este mai comod si mai economic sa utilizeze piese din fabricatia curenta decat sa comande suplimentar piese pentru o fabricatie deja sortita sistarii.
Deci, la D1100 inscriptia DACIA nu a fost numai placuta de plastic, asa cum sustine acel pasionat... inca mai sunt destule masini fabricate in 71, pe post de marturie istorica.

Subscriu: la ultimele masini din '71 scrisul de pe capota spate era identic cu cel de la 1300!

QUOTE(tunderbird)
Corect! Acelea sunt pentru D1100. Monograma UAP din aceasta poza s-a pus numai pe D1100,,, dar nu toate D1100 au fost echipate cu acel model de UAP... pentru ca de fapt, majoritatea lor au fost echipate cu monograma UAP identica cu cea folosita la D1300.
Varianta aceasta din aluminiu eloxat, are liniuta orizontala a lui A ondulata care patrunde in interiorul lui U, este mai lunga si are piciorusele/gaurile din aripa pozitionate diferit fata de cele pentru UAP-ul cromat (cel folosit si pe D1300), adica se pupa exact cu piciorusele originale ale monogramei RENAULT pusa pe R8.
Acest model de monograma apare si pe coperta cartuliei de conducere si intretinere a masinii, editata in 1968 in Franta, este un model foarte rar si dintre masinile supravietuitoare pe care le mai stim, exista pe modele din 68 si inceputul lui 69... dar si pentru acestea nu este regula generala, exista masini din 68 care sunt echipate cu UAP-ul cromat (cum este la D1300)... de aici tind sa cred ca acest model de UAP a fost conceput si fabricat de Renault... cum probabil a fost si placuta de plastic DACIA de pe capota motorului. 

Sunt de acord si cu ce scrie aici, pt. ca e corect.

QUOTE(tunderbird)
Si majoritatea D1100 au fost echipate cu acelasi model.
Dunga aceea de pe muchia aripii tot echipare de uzina este?  blink.gif

Adevarat in ceea ce priveste suticile, dar replica cu dunga nu isi avea rostul; e fix in plus. Multa lume si-ar dori o masina ca aia!

QUOTE(tunderbird)
Cred ca in legatura cu monogramele separate vs dintr-o bucata ne-am lamurit cat de cat.

Propun o discutie acum despre echiparea cu dinam vs alternator si la roti cu capace romb vs capace ozn. smile.gif

E limpede treaba cu emblemele, de fapt era si inainte; s-a mai dezbatut...

In ceea ce priveste dinamul si capacele treburile sunt simple: 1300 au avut dinam pana undeva dupa seria 1000. Capacele romb au fost pe '69, apoi au fost inlocuite de OZN-uri pana prin '75, apoi nu stiu si nici nu ma prea intereseaza.
tunderbird
QUOTE(sorin105 @ 10 Feb 2015, 13:16)
Pe 1100 al meu,am UAP de 1300,nu cu codita alungita de 1100,este din '71,ultimul an,pe spate a avut scris legat DACIA,nu cred ca a fost schimbat ceva.
Scuzati mizeria,rugineste daca o spal icon_mrgreen.gif
*



Hopa! Si acum de ce nu mai are acel scris legat? Poze?
--------------------------------
bucatzel
QUOTE(tunderbird @ 10 Feb 2015, 16:36)
Rolul acestui topic este foarte clar: acela de a sintetiza diferentele si evolutia in timp a echiparilor la D1300.
*


Exact.

Daca are cineva chef de povesti nemuritoare, exista celalat topic. Urmatorul post aici care nu contine informatii tehnice on-topic se "premiaza".

Bine, ma asteptam ca si topicul asta sa fie ceva mai concis decat este, dar asta e.
tunderbird


Si ca sa depasim momentul, putem vorbi despre echiparea cu planetare Glaenzer? rolleyes.gif


<span class='edit'>10 Feb 2015, 19:06:</span>
QUOTE(bucatzel @ 10 Feb 2015, 19:00)
...

Bine, ma asteptam ca si topicul asta sa fie ceva mai concis decat este, dar asta e.
*



Incercam sa facem lista aia, despre care discutam in prima pagina?
tavi_dacia1100
Planetarele Glaenzer au fost de mai multe feluri si bineinteles, nici la alea nu prea bate realitatea cu ce e in carti.
Pe '69 si inceput de '70 au fost cu cardan fara burduf, apoi cica ar fi fost cu burduf. Prin '71 sau poate chiar la sfarsitul lui '70 deja nu mai erau cu cardan, dar capatul dinspre cutie era rotund (spre deosebire de celelalte, la care era triunghiular). De prin '72 si dupa, erau tot cu cap normal catre roata, dar a revenit capul triunghiular la cutie. S-au montat pana prin '75, din cate am vazut eu.
Poze si mai multe detalii stiintifico-fantastice are deceneu32.
tunderbird
QUOTE(tavi_dacia1100 @ 10 Feb 2015, 19:26)
...
Poze si mai multe detalii stiintifico-fantastice are deceneu32.


Dom' profesor Deceneu,

La dumneavoastra este speranta... ne ajutati sa facem o lista concisa si documentata de poze si de alte dovezi/marturii? worship.gif rugaciune.gif


Ca sa avem un punct stabil de plecare, propun sa structuram lista dupa modelul celei aparute intr-unul din numerele revistei Autoturism din 1981... este departe de a fi completa dar pornind de la ea putem adauga foarte multe informatii "de domeniul SF". wink.gif
deceneu32
QUOTE(tavi_dacia1100 @ 10 Feb 2015, 10:42)
Intr-adevar, 1 3 0 0 -le s-a mutat pe capota undeva dupa seria 200.
*


Multumesc pentru informatie!Mai stii alta?
Eu din 1969 am opt(documentate) in arhiva.A mai aparut o poza pe forum cu una.E din primele exemplare9laba de urs maronie).Ce stiti despre ea?
user posted image

<span class='edit'>11 Feb 2015, 12:11:</span>
QUOTE(tunderbird @ 10 Feb 2015, 12:29)
monograma RENAULT era dintr-o singura bucata, la R12 cel putin (daca gresesc in privinta monogramei RENAULT, te rog corecteaza-ma!)

Da,te corectez! smile.gif
1.Intre 1969-31.08.1972 inscriptia RENAULT pe capota spate a fost cu litere separate,ca la Dacia 1300.
user posted image user posted image
2.De la 01.09.1972,de cand a aparut frana de mana intre scaune,si pana la 31.08.1973 inscris tip MOMOGRAMA,adica toate literele unite printr-o linie mediana. smile.gif
user posted image
3.De la 01.08.1973 pana la 31.08.1975,adica pana la aparitia phase 2,inscriptie tip placuta:
user posted image[/URL]

11 Feb 2015, 12:38:
QUOTE(tunderbird @ 10 Feb 2015, 12:29)
de aici a rasarit si intrebarea nevinovata referitoare la dunga de pe muchia aripii acelei Dacia 1300 visinie!
*


HNA-ul lui Danut.Nu mai faceti atata caz!


11 Feb 2015, 12:39:
QUOTE(tunderbird @ 10 Feb 2015, 16:36)
Hopa! Si acum de ce nu mai are acel scris legat? Poze?
--------------------------------
*


Sa lasam Daciile 1100 si sa revenim on-topic.


11 Feb 2015, 12:41:
QUOTE(tavi_dacia1100 @ 10 Feb 2015, 19:26)
Planetarele Glaenzer

O sa fac un post despre ele cu imagini si documentatie.


11 Feb 2015, 12:44:
QUOTE(bucatzel @ 10 Feb 2015, 19:00)
Bine, ma asteptam ca si topicul asta sa fie ceva mai concis decat este, dar asta e.
*


Da,topicul va fi foarte concis.Va rog,nu mai aruncati spre disccutie subiecte despre capace,embleme,busoane etc.


11 Feb 2015, 12:47:
QUOTE(tunderbird @ 10 Feb 2015, 19:32)
Ca sa avem un punct stabil de plecare, propun sa structuram lista dupa modelul celei aparute intr-unul din numerele revistei Autoturism din 1981

Vom face o lista cu evolutia pe an-model dar si pe sectiuni:Motor,CV etc.
tunderbird
QUOTE(deceneu32 @ 11 Feb 2015, 11:57)
Multumesc pentru informatie!Mai stii alta?
Eu din 1969 am opt(documentate) in arhiva.A mai aparut o poza pe forum cu una.E din primele exemplare9laba de urs maronie).Ce stiti despre ea?
user posted image


Chiar au existat si variante maron? Eu tind sa cred ca in acea poza este una neagra la care s-a curatat vopseaua.


QUOTE
Da,te corectez! smile.gif
1.Intre 1969-31.08.1972 inscriptia RENAULT pe capota spate a fost cu litere separate,ca la Dacia 1300.
user posted image user posted image
2.De la 01.09.1972,de cand a aparut frana de mana intre scaune,si pana la 31.08.1973 inscris tip MOMOGRAMA,adica toate literele unite printr-o linie mediana. smile.gif
user posted image
3.De la 01.08.1973 pana la 31.08.1975,adica pana la aparitia phase 2,inscriptie tip placuta:
user posted image[/URL]


Ok! Asta imi confirma (mie cel putin) ca inscriptiile D A C I A si 1 3 0 0 au fost concepute din timp in paralel cu cele ale modelulului R12... iar cele dintr-o bucata pentru D1100 au fost facute ulterior si in oarecare graba, fortati fiind de nerespectarea termenelor contractate pentru inceperea fabricatiei Daciei 1300.


QUOTE
Da,topicul va fi foarte concis.Va rog,nu mai aruncati spre disccutie subiecte despre capace,embleme,busoane etc.

<span class='edit'>11 Feb 2015, 12:47:</span>
De ce? Detaliile acestea nu prezinta niciun fel de importanta?

QUOTE
Vom face o lista cu evolutia pe an-model dar si pe sectiuni:Motor,CV etc.


up.gif smile.gif
deceneu32
QUOTE(bucatzel @ 10 Feb 2015, 19:00)
Urmatorul post aici care nu contine informatii tehnice on-topic se "premiaza".

Nu se va mai repeta! smile.gif
Sa incepem cu inceputul:

IDENTIFICARE DACIA 1300 intre 1969-1978
Multi se intreaba de ce Dacia 1300(si 1100) au atatea placute de identificare.Nu se cunoaste semnificatia acestora.

1.Placa romb cuprinde NUMARUL IN SERIA TIPULUI sau NUMARUL DE FABRICATIE.
Cand o masina era produsa la Uzinele Renault primea un numar de identificare,un fel de CNP. smile.gif Acesta era poansonat pe oala telescopului din dreapta si era numarul de identificare din ACTE.
user posted image[/URL] user posted image
Numarul in seria tipului era alcatuit din SAPTE cifre si a inceput de la 3 000 001.Prima cifra 3 era codul pentru berlina R 1170.Din 1975 prima cifra a fost 4.
Pentru modelul break(R1171/1330) numarul in seria tipului incepe cu cifra 7 si porneste de la 7 000 001.cifra 7 era codul pentru breakul de 1,3.
Dacia fiind un model produs sub licenta,a primit si ea numar in seria tipului,pana in 1978 cand a expirat contractul.
Mentionez ca pentru acest numar nu s-a respectat intotdeauna ordinea CRESCATOARE si nu corespunde cu SERIA DE SASIU.

2.Placa ovala franceza cuprinde:
-modelul(R 1170-berlina de 1,3 sau R 1171/R 1330-breakul de 1,3)
-numarul de echipare(220 pentru Ro)
-NUMARUL DE SASIU IN GAMA R.N.U.R.
-anul de fabricatie.
user posted image
Pana in 1974 placuta cu litere decupate.Incepand din acest an a aparut o placuta model nou,cu caractere imprimate:
user posted image
NUMARUL DE SASIU sau NUMARUL DE ORDINE indica a cata masina fabricata pe banda la uzinele Renault.
Dacia 1300 si derivatele fiind o licenta Renault aveau ca numar de identificare in actele din epoca seria de sasiu franceza.Acest numar de sasiu numara atat exemplarele produse la Billencourt cat si exmplarele fabricate la Pitesti sau pe unde mai aveau ei linii de ansamblare.Din aceasta cauza Dacia era luata in evidentele Militiei dupa seria de sasiu franceza,nu UAP.
Era aplicat pe parbriz la iesirea pe poarta fabricii.
user posted imageuser posted image

Ia fiti atenti ce serie de sasiu mare avea Dan Becheanu pe 1301 in vechiul certificat:
user posted image

3.Placa ovala UAP
user posted image[/URL]
Indica seria de sasiu Pitesti si anul de fabricatie(doua cifre).Din 1975 anul de fabricatie este alcatuit din trei cifre:
user posted image
Nu era trecuta in documente,nici macar pe factura.
In epoca avea semnificatia unui numar intern,nu avea valoare juridica.
In noile certificate de inmatriculare a devenit numar de identificare,renuntandu-se la seria sasiu franceza.Ceea ce mi se pare corect.... wink.gif
Daca francezii au poansonat NUMARUL IN SERIA TIPULUI,romanii au poansonat seria sasiu UAP.
a)Primele 2000 exemplare au avut acest numar batut pe dublura oalei telescopului din stanga(1969-1970)
user posted image
b)Din 1970 au poansonat acest numar pe o consola de tabla in portbagaj,deasupra rotii de rezerva:
user posted image
c)Din 1975 sau 1976,nu stiu exact,acest numar a fost mutat pe oala telescopului din dreapta fata:
user posted image
4.Placa MOTOR
Indica tipul de motor si numarul de fabricatie al acestuia:
a)Motor frantuzesc,tip 810-02,montat din 1969 pana la seria sasiu France 468300(1972)
user posted image
b)Motor romanesc,tip 810-99,montat incepand din 1972,de la seria sasiu France 468301
Primele bucati(1972-1973) au placa cu caractere poansonate:
user posted image
Incepand din 1974 placa cu caractere decupate,ca la cele frantuzesti.Vopseaua de pe placa este foarte proasta,se curata repede.Am aici un exemplar cu vopsea originala:
user posted image
5.Eticheta CUTIE DE VITEZA
Rotunda,fixata pe un surub pe capacul CV.Indica tipul acesteia si numarul de fabricatie.
user posted image
Conform documentatiei de care dispun,CV Ro s-a montat pe Dacia 1300 de la seria sasiu France 580301.asta inseamna 1973.Eu stiam de 1974....Ramane in discutie!!
Oricum,trebuie facut un post separat deoarece au fost o multime de modele.
Identificare CV franceza:
user posted image
Identificare CV romaneasca:
user posted image user posted image user posted image

IDENTIFICARE DACIA DIN 1978
Incepand din anul 1978,in jurul seriei de sasiu UAP 400000,s-a renuntat la placutele frantuzesti(romb si ovala) si s-a adoptat un nou model de inregistrare:placa rectangulara si placa ovala.
1.PLACA RECTANGULARA
-tipul autoturismului:R 1170
-numarul autoturismului(a cata masina produsa la Pitesti):434776
-anul de fabricatie:1982
2.Placa ovala:
Primul rand de caractere-tipul autoturismului:R 1170

Al doilea rand de caractere:
1-tipul cutiei de viteze(manuala,4 rapoarte)
1 sau 0-nivelul de prezentare
221-numarul de echipmament pentru Ro(alaturi de 220)
000-numarul de echipament complementar(geamuri colorate,luneta cu degivrare

Al treilea rand-numarul de sasiu:00622413(a cata Dacie 1300)
tavi_dacia1100
Nu stiu exact pana la ce serie, dar la unele din '69 laba de urs era maro! Exact asa e si la 002.
deceneu32
Hai ca iar o dam in derizoriu.Acum discutati despre labe de urs. mad.gif
Vad ca va e mintea tot la capace....Hai sa facem si noi ceva sintetic,tehnic....
Aveti rabdare sa-mi termin postul de mai sus.Am zis sa incepem cu identificarea,ca de la ea pornesc toate.Vad ca nu va intereseaza. sad.gif
dann_00
QUOTE(deceneu32 @ 11 Feb 2015, 13:42)
Aveti rabdare sa-mi termin postul de mai sus.Am zis sa incepem cu identificarea,ca de la ea pornesc toate.Vad ca nu va intereseaza. sad.gif
*




E foarte ok informatia prezentata, te rog sa postezi in continuare! biggrin.gif

Pentru incepatori/necunoscatori - si nu numai- este foarte utila o asa sinteza .. plus ca acest post va ajuta pe oricine se va ocupa de un proiect de restaurare 1300 -- se pot identifica exact elementele care lipsesc/sunt necesare! (cand cauti masina, sau cand lucrezi efectiv la ea)
deceneu32
IDENTIFICARE DACIA DIN 1978
user posted image
Incepand din anul 1978,in jurul seriei de sasiu UAP 400000,s-a renuntat la placutele frantuzesti(romb si ovala) si s-a adoptat un nou model de inregistrare:placa rectangulara si placa ovala.
1.PLACA RECTANGULARA
-tipul autoturismului:R 1170
-numarul autoturismului(a cata masina produsa la Pitesti):434776
-anul de fabricatie:1982
2.Placa ovala:
Primul rand de caractere-tipul autoturismului:R 1170

Al doilea rand de caractere:
1-tipul cutiei de viteze(manuala,4 rapoarte)
1 sau 0-nivelul de prezentare
221-numarul de echipmament pentru Ro(alaturi de 220)
000-numarul de echipament complementar(geamuri colorate,luneta cu degivrare

Al treilea rand-numarul de sasiu:00622413(a cata Dacie 1300)
Al patrulea rand:1979-anul model al placutei
Daciotul_98
Am si eu o intrebare prin ce an s-a renuntat la sintagma "Fabricat dupa licenta rnur franta" de pe seria dreptunghiulara?
deceneu32
Renault 12 s-a lansat in noua nivele/niveluri,nu stiu varianta corecta,de echipare:L si TL.

Varianta L(pentru toate echipamentele):
-retrovizor interior fara reglaj
-chingi actionare usi
-parasolar pasager fara oglinda
-bancheta fata
-volan tip vechi(R8/Dacia 1100) dar restilizat,cu ornamente pe brate negre
-fara bricheta
-fara iluminare cutie acte si portbagaj
-fara reostat iluminare tablou bord
-fara martori luminosi frana de mana si pozitii
-levier schimbator de viteze indoit
-levier schimbator de viteze fara burduf si carcasa plastic ornamentala
-covor fata simplu
-bancheta spate fara cotier
-fara manere pentru viraj

Varianta TL(pentru toate echipamentele):
-manere usi fata spate
-retrovizor interior cu reglaj zi/noapte
-parasolar cu oglinda pasager
-scaune fata separate,individuale,cu cotier central
-cutie intre scaune
-martori luminosi frana de mana si pozitii
-volan tip nou,cu pernita centrala MUS
-bricheta cu iluminare
-iluminare cutie acte si portbagaj
-reostat iluminare tablou bord
-levier schimbator drept
-levier cu burduf si carcasa de plastic ornamentala
-covor fata cu decupaj patrat in zona carcasei levierului CV
-bancheta spate cu cotier
-manere pentru viraj

Dotari comune(L si TL):
-panouri interioare usi vinil SIMILI
-tapiteria stofa sau vinil SIMILI(optiune-118 franci)
-trei culori:negru,maro inhis,rosu inchis

Dotari optionale R 12-1969
Pentru L si TL:
-cutie radio
-presuri noroi roti spate
-vopsea metalizata(128 franci)
Pentru TL(exceptional):luneta cu degivrare

Dacia 1300 a fost lansata in august 1969.Numarul de echipament a fost 220(mai tarziu 221).Nu a avut niveluri/nivele de echipare ca R12.Practic,imbina caracteristici de la L si TL.Strutocamila... smile.gif

Carcateristici Dacia la lansare in august 1969

Elemente L:
-retrovizor interior simplu,fara reglaj
-volan tip vechi(R8/Dacia 1100)
-fara bricheta
-fara iluminare cutie acte si portbagaj
-fara manere de viraj
-fara dezaburire luneta
-fara reostat iluminare tablou bord
-fara manere pentru viraje

Elemente TL:
-parasolar pasager cu oglinda
-scaune fata separate,individuale,cu cotier central
-cutie intre scaune
-martori luminosi actionare frana de mana si lampi de pozitie
-levier schimbator drept
-burduf si carcasa plastic levier CV
-covor fata cu decupaj patrat in zona carcasei de plastic a levierului CV

Garnisaje interioare:SIMILI negru

Ceea ce am scris eu mai sus se refera la perioada de inceput a Daciei.Multe din dotarile inexistente pe Dacia in 1969 dar prezente pe Renault 12,vor fi asimilate in anii urmatori in productie(manere de viraj,bricheta,luneta cu dezaburire etc.)
Modificarile aduse de catre constructor modelelor R 12/Dacia 1300 sunt consemnate in cataloage de piese de schimb in functie de seria sasiu,serie motor,serie CV sau date calendaristice.Pentru sasiu se foloseste seria mare,frantuzeasca.
Modificarile nu sunt consemnate pe an CALENDARISTIC,cum suntem obisnuiti,ci pe an-MODEL.Acesta incepe in august si tine pana la 1 octombrie anul urmator:69-70,70-71,71-72,72-73,73-74,74-75.
Din 1975 nu se mai foloseste anul-model de la francezi.Renault 12 intra in phase 2,nu mai are nici o legatura cu Dacia.Modificarile Dacia sunt consemnate pe an calendaristic.
1.Anul-model 1969-1970
pana la 31.08.1970
numar in seria tipului:3 000 001-3 115 000
serie sasiu:1-110 727
2.Anul-model 1970-1971
01.09.1970-31.08.1971
numar in seria tipului:3 115 001-3 325 000
sasiu:110 728-296 080
3.Anul model 1971-1972
01.09.1971-31.08.1972
numar in seria tipului:3 325 001-3 517 000
sasiu:295 324-498 961
4.Anul model 1972-1973
01.09.1972-31.08.1973
numar in seria tipului:3 517 001-3 724 000
sasiu:531 738-692 664
5.Anul model 1973-1974
01.09.1973-31.08.1974
numar in seria tipului::3 724 001-3 924 000
sasiu:707 551-905 550
6.Anul model 1974-1975
01.09.1974-31.08.1975
sasiu:905 550-1 092 018
Daciotul_98
Ma poate ajuta si pe mine cineva cu intrebarea de mai sus?
deceneu32
Nu stiu sa-ti raspund exact.Majoritatea placilor pe care le-am vazut sunt vopsite,cojite...Asa stiu romanii sa-si vopseasca masinile. mad.gif
In 1987 inca mai exista.In 1990 disparuse.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.