Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Uleiuri pentru 1.4 benzina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
Dacia_47_akm.2
Sallut baieti, am intrat si eu destul de recent in familia renault, am un clio 1.4 benzina si 90 000 km reali si as dorii sa ii fac schimbul de ulei, dar nu stiu de care sa ii pun, mie personal imi place mobil 1, de altfel, stiu ca cele mai bune uleiuri sunt mobil 1 si castrol, acum treaba e ca nu stiu exact de care, la dacie foloseam mobil 1 15w40 multigrade si a fost ok, dar, acum e cu totul alta treaba, deci intrebarea este ce grosime trebuie sa aibe si daca trebuie mineral sau syntetic?



Sper sa nu se supere pe mine administratorii, dar imi permit sa fac un mic off-topic, vreau sa schimb si kit-ul de distributie si cel de la cureaua de accesorii, numai ca, kit-ul de la cureaua de accesorii este foarte scump, dar, doar cureaua singura este mult mai ieftina, asa ca va intreb, are ceva daca schimb doar cureaua de accesorii fara sa schimb tot kit-ul ?

Imi cer scuze pentru off-topic !!! smile.gif

Multumesc !!! smile.gif
Ayden_CJ
fără să fiu ofensator: trebuia să cauți înainte de a posta , sunt informații care au fost postate deja.
schimbi cureaua degeaba dacă se paradește vreo rolă, atunci să vezi veselie cu supape îndoite, vei zice că un kit nu era așa de scump
Dacia_47_akm.2
QUOTE(Ayden_CJ @ 17 Jan 2015, 21:47)
fără să fiu ofensator: trebuia să cauți înainte de a posta , sunt informații care au fost postate deja.
*



Apreciez observatia ta, imi pare rau !

P.S. am uitat sa precizez ca este 1.4 8V nu 16V, este acelasi ca cel de pe logan, banuiesc ca, conteaza

Multumesc !!! smile.gif
aurelyan
QUOTE(Dacia_47_akm.2 @ 17 Jan 2015, 21:04)
...este 1.4 8V nu 16V, este acelasi ca cel de pe logan, banuiesc ca, conteaza

Cu siguranta, fiecare motor cu uleiul lui. cool.gif

Sunt topicuri cu uleiuri de motor mai mult decat suficiente, inclusiv pe forumul paralel Dacia, daca le citesti pe toate s-ar putea sa nu ajungi la vreo concluzie. Foloseste ce iti recomanda producatorul, cel mai simplu.
razvantrc
schimba tot, ca sa fie bine, pe urma va plangeti ca renou e prost
augustinel64
elf evolution 5w40
z_fdd bacau
vrei recomandari de uleiuri... eu folosesc mobil 5-40 pe acelasi motor ca al tau si nu vad nicio problema la 105.000 km... deci as putea sa-ti recomand acelasi lucru... sintetic sa fie (la cati km ai tu)

curele, distributii, accesorii.... s-a discutat, au zis bine baietii smile.gif cauta ca e un topic plin de informatii...

distributia am schimbat-o complet, kit + pompa de apa... nu e mare cheltuiala, sincer sa fiu, ca nu le schimb lunar...

kitul de accesorii.... eu am schimbat doar cureaua acum cateva zeci de mii de km.... dar ai putea sa schimbi tot kitul daca te tine buzunarul, pentru ca se cer schimbate, simt asta la mine smile.gif

acum...dupa buget... smile.gif

roland
QUOTE(Dacia_47_akm.2 @ 17 Jan 2015, 20:22)
kit-ul de la cureaua de accesorii este foarte scump, dar, doar cureaua singura este mult mai ieftina



QUOTE(Ayden_CJ @ 17 Jan 2015, 20:47)
schimbi cureaua degeaba dacă se paradește vreo rolă, atunci să vezi veselie cu supape îndoite, vei zice că un kit nu era așa de scump
*



Ce legatura are una cu alta? Kit accesorii e una, kit distributie e alta.
Supapele nu sunt antrenate de cureaua de accesorii!!!
alexgeogabriel
Mai, hai sa nu mai raspundem aici, sa se scrie pe topicurile dedicate si raspundeti acolo.
Ayden_CJ
dacă,din cauza vreunei role blocate sau detereiorate, se face ferfeniță cureaua de accesorii este posibil să sară cîțiva dinți cureaua de distribuție și nu prea e bine.
Dacia_47_akm.2
Voi care dintre aceste uleiuri ati folosi pentru 1.4 8V benzina?
Eu unu, as alege mobil 1 esp, dar nu stiu sigur daca este pentru benzina sau diesel
z_fdd bacau
Mobil 1 e varianta de top de la uleiurile Mobil
Mobil Super e clasa standard

Eu pana acum am folosit Mobil Super 5-40
Alea speciale pt diesel stiu ca au mentionat pe eticheta... (poate ma insel, hai sa mai asteptam pareri, poate a folosit cineva)
vallixx
Io i-am dat Castrol Edge 5w40.
Se pare ca ii place gustul, nu a comentat.
BannedHost
MOTUL 8100 X-cess 5W40
Dacia_47_akm.2
baietii care cunosc, sa ne spuna si noua daca uleiul din imagine este pentru benzina sau diesel
smile.gif
vallixx
Uita-te pe eticheta pe spate si vezi ce zice. Ce specificatii are?

http://www.uleiauto.ro/phpeuri/tehnice.php
Kojak
E bun si ptr benzina, dar in special recomandat ptr. diesel cu dpf (filtru' de particule).
Are continut redus de sulf si cenusa, protejeaza mai bine catalizatoru', bla, bla, bla...
UXE
Eu folosesc Motul 6100+ Synergie 10w40
Dacia_47_akm.2
M-am hotarat sa iau ulei ca cel din imagine mobil 1 5w40 esp, am sunat pe mai toate site-urile pe care l-am gasit si toti mi-au zis ca e cel mai smecher si ca e cel mai bun si ca e si pentru diesel dar si pentru benzina, doar ca nimeni nu il are in stoc si ca poate le vine peste vre-o luna, unii au incercat sa imi dea altceva sau acelasi ulei doar ca e 5w30 in loc de 5w40, nu am nimic cu ei, incearca si ei sa isi vanda produsele radmasa.gif smile.gif

in schimb am gasit un fel de tabel cu specificatii ale uleiurilor de la mobil si mobil 1, il postez sa il vedeti si voi smile.gif
lucianm
Eu as pune ELF Evolution 5W40 sau Castrol Edge 5W40. Nu contest ca sunt alte uleiuri si mai bune, insa motorul este simplu, de generatie veche, nu merita sa investesti prea mult intr-un ulei scump pentru ca va merge la fel.... parerea mea
alexgeogabriel
Si Edge-ul de la Castrol este cumva ieftin? Cam cu inca jumatate la pret pe langa Elf. intr-adevar nu e o caruta de bani. Elf 5w40 este full syntethic? Din cate am citit pe aici, ar fi tot semi-sintetic. Parca i-as da si eu niste 5w40 dar parca as lasa deoparte Elf-ul, mi s-a parut mai zgomotos motorul cu cel romanesc.
Dacia_47_akm.2
Eu am devenit fan mobil 1, pentru ca la fosta masina, o dacia 1410 injectie, am avut mai multe uleiuri si nu imi placea deloc ca faceau o gramada de spuma si era uracios de tot si foloseam 20w40 clasic, cum se folosea la dacie, asa ca am cautat sa gasesc cel mai bun ulei, in prima faza am vrut sa ii pun ulei sintetic, ulterior am aflat ca e mai bun un ulei mineral pentru ca era un motor de tip vechi asa ca i-am bagat mobil 15w40 multigrade, diferenta a fost enorma, motorul mergea mult mai frumos, parca aveai senzatia ca, componentele din baie se mangaie intre ele smile.gif , zgomot mai mic, aveai senzatia ca e si un pic mai voinic, ca sa nu mai zic ca iarna pornea mult mai usor si nu mai chinuia electro-motorul si nu mai facea nici spuma, acel ulei l-am folosit ani de zile si a fost ok, acest lucru ma face sa cred ca cei de la mobil chiar isi fac treaba bine, asta ma facut sa devin fan mobil si atunci eu ma gandesc, daca mobil 1 este gama de top de la mobil, atunci inseamna ca este foarte bun, lucruri bune am auzit si despre castrol, ba chiar stiam ca, castrol e mai bun decat mobil 1

QUOTE(vallixx @ 3 Feb 2015, 00:28)
Io i-am dat Castrol Edge 5w40.
Se pare ca ii place gustul, nu a comentat.
*


La care i-ai dat, la ex-ul 8v sau la actualul 16v? smile.gif
alexgeogabriel
La 16V i-a dat, nu mai are 8v:D
vallixx
La 16.
Chiar saptamana trecuta am luat un bidon de 5 kile, ca in 1000 km tre sa-l schimb.
Acu' cica nu-i mai zice Edge simplu ci Edge Titanium si mai nou e pt. benzina & diesel, inainte erau difierite.

8-ul a mers pe Elf Competition ST 10W40 semisintetic.

Eu iti recomand sa mergi pe un ulei de calitate (Castol Edge, Elf Evolution..etc) insa usor de gasit.
Nu te complica cu un ulei pe care il gasesti greu si despre care nu stii daca la urmatorul schimb mai dai de el.
In definitiv nu cred ca este diferenta atat de enorma de calitate intre gamele premium de la marcile consacrate. Adica nu cred ca ESP-ul de la Mobil este peste Edge-ul de la Castrol. Si chiar de ar fi, desi ma indoiesc, nu cred ca diferenta e atat de mare.
Dacia_47_akm.2
QUOTE(vallixx @ 12 Feb 2015, 00:53)
Eu iti recomand sa mergi pe un ulei de calitate (Castol Edge, Elf Evolution..etc) insa usor de gasit.
Nu te complica cu un ulei pe care il gasesti greu si despre care nu stii daca la urmatorul schimb mai dai de el.
In definitiv nu cred ca este diferenta atat de enorma de calitate intre gamele premium de la marcile consacrate. Adica nu cred ca ESP-ul de la Mobil este peste Edge-ul de la Castrol. Si chiar de ar fi, desi ma indoiesc, nu cred ca diferenta e atat de mare.
*



am gasit o oferta, e bun uleiul asta pentru 1.4 8v?
http://www.emag.ro/ulei-motor-castrol-edge...3/pd/DCD3ZBBBM/
diesel_power
Merge, in limitele unui Catastrol.
Oferta si mai grozava este la Elf 5W40 (105 lei) : http://www.emag.ro/ulei-motor-elf-evolutio...5/pd/DKR8LBBBM/
Dacia_47_akm.2
Vrand sa cumpar uleiul din oferta celor de la emag, dai apoi vazand si oferta evidentiata de diesel_power, am comparat caracteristicele celor doua uleiuri si am observat cateva diferente:

Castrol:
Vascozitate:5W40
Tip ulei: Sintetic
Norme ACEA: ACEA C3
Norme API: API SN

Elf:
Vascozitate:5W40
Tip ulei:Sintetic
Norme ACEA:ACEA A3/B4
Norme API:API SN/CF

Observati diferentele:
Castrol: ACEA C3 si API SN
Elf: ACEA A3/B4 si API SN/CF

Vazand ca difera, ma facut sa ma gandesc care ar fi cel mai potrivit pentru 1.4 v8-ul meu, asa ca am cautat cartea autovehicol-ului sa vad ce zice, am gasit, dar nu ma lamureste prea mult, scrie exact asa:

Benzina, fie norma europeana ACEA A2 sau A3, fie norma API SJ de grad 15w40, 10w40, 5w40 sau 5w50

Diesel, fie norma europeana ACEA B2, B3 sau B4, fie norma API CF de grad 15w40, 10w40, 5w40 sau 5w50

Pe mine ma intereseaza la benzina, deci, de grad poate sa inteleaga fiecare ce vrea, nu zice ca trebuie un grad anume, zice ca poate sa fie ori 5w, 10w, sau 15w, aici cred ca ramane sa aleaga fiecare cum vrea, dar in schimb am vazut ca cere ACEA A2 sau A3 si API SJ, bun dar acum ce inseamna lucrurile astea, asa ca am cautat pe internet si am dat de un site, pe care mi-l aratase colegu' mai de mult, dar care nu ii datusem importanta.
QUOTE(vallixx @ 3 Feb 2015, 16:47)
Uita-te pe eticheta pe spate si vezi ce zice. Ce specificatii are?

http://www.uleiauto.ro/phpeuri/tehnice.php
*


Danke smile.gif

Asa ca am cautat sa vad ce inseamna fiecare in parte:

ACEA: Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile
A2: Ulei multigrad de vascozitate normala pentru motoare pe benzina
A3: Ulei multigrad stabil la forfecare, de mica volatilitate. Proprietati foarte bune de curatire, stabilitate excelenta

Cat despre API: SJ: Pentru toate motoarele folosite in prezent. A fost introdusa in clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decat SH in ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi inalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa

Bun si acum nelamurirea, dece sa caut un ulei full sintetic, cand in carte scrie ca trebuie sa fie multigrade, deci dupa cele scrise in carte, castrol-ul din oferta emag, nu se potriveste, acesta avand ACEA: C3 si API: SN, si nici Elf-ul nu prea ar fi potrivit

Deja munca unui proiectant de la NASA mi se pare mai usoara decat alegerea unui ulei radmasa.gif smile.gif
Ayden_CJ
de ce nu mergi fără probleme pe un 5w40? nu e mare filosofie, trebuie, din motive de economie de carburant ca uleiul să fie cît mai puțin vîscos, să aibă temperatura la care devine "marmeladă" cît mai joasă, să fie stabil la temperaturi cît mai mari ca să suporte regim de exploatare intens, adică să nu se descompună prea devreme, să aibă calități de ungere, de curățare și cam gata
prima cifră cu cît e mai mică are temperatura la care devine prea vîscos mai scăzută, nu stau acum să caut numele tehnic al acesteia a doua cifră indică stabilitatea la cald, sau așa ceva. Dacă țin bine minte, 0w și 5w sunt sintetice, 10w semisintetic iar 15w e mineral
Eu aș pune 5w50 dar nu am găsit așa ceva. de 8 ani mașina merge doar cu elf , doar la prima revizie berbecii de la rep renault sibiu mi'au pus 10w40, în rest doar 5w40, fac schimbul la un an și n'am nici o problemă.
Cred că te complici prea mult. Alege o marcă în care ai încredere și gata.
vallixx
Ce incerci tu, adica sa gasesti elementul decisiv in favoarea lui Elf vs Castrol sau viceversa este exact ca si comparatia Steaua vs Dinamo...Subaru STI vs Mitsubishi EVO...Ferrari vs Lambo......etc.

Adica valoarea e cam tot p'acolo, iar decizia tine exclusiv de preferinta personala.
In cazul tau, nu cred ca intre Castrol Edge si ELF SXR este o diferenta notabila.
Ambele sunt uleiuri bune care isi vor face treaba in mod identic.

Asta cum ca ELF e creat pt. Renault.....e mai mult sau mai putin adevarata.
Renault e firma franceza. Grupul TOTAL, care are ca si brand uleiul ELF e grup francez.
Castrol e marca a grupului britanic BP. Francezii se simpatizeza cu britanicii cam ca noi cu ungurii.
E usor de vazut tendinta. Nu cred ca ELF e mai bun pentru Renault decat Castrol.....cred ca sunt la fel de bune.

De ce sa alegi unul sintetic?
Iti dau 2 motive.

1. 5W40 e full sintetic, 10W40 e semisintetic.
Asta inseamna ca fluiditatea la rece este mai buna la cel 5W, in timp ce fluiditatea la cald e identica.
Ceea ce inseamna ca la rece, uleiul 5W este mai fluid decat cel 10W si face mai bine ungerea.
Daca uleiul e mai gros....mai vascos....el se imparstie mai greu prin motor.

Insa daca motorul are un grad ridicat de uzura, atunci e mai bun cel 10W, pentru ca vascozitatea mai mare mai "astupa" din jocurile (tolerantele) evidente dintre piese, jocuri datorate uzurii.

2. Uleuiul mineral se deterioreaza (se "arde") ceva mai repede decat cel sintetic.
Uleuiul semisintetic contine un amestec de ulei sintetic si ulei mineral, astfel ca in timp isi va pastra proprietatile ceva mai putin decat un ulei full sintetic.

Deci daca motorul tau nu are grad mare de uzura, baga-i un 5W40. Marca......e ...la alegerea ta. Steaua vs Dinamo. Tii cu una dintre ele, nu stii de ce.....asa iti vine....la fel si cu uleiul.
Ia-l pe care iti vine.....ambele cred ca sunt produse in UE.
Dacia_47_akm.2
QUOTE(vallixx @ 15 Feb 2015, 02:33)
Ce incerci tu, adica sa gasesti elementul decisiv in favoarea lui Elf vs Castrol sau viceversa este exact ca si comparatia Steaua vs Dinamo...Subaru STI vs Mitsubishi EVO...Ferrari vs Lambo......etc.

Deci daca motorul tau nu are grad mare de uzura, baga-i un 5W40. Marca......e ...la alegerea ta. Steaua vs Dinamo. Tii cu una dintre ele, nu stii de ce.....asa iti vine....la fel si cu uleiul.
Ia-l pe care iti vine.....ambele cred ca sunt produse in UE.
*



Daca as fi putut sa iti dau like, ti-as fi dat up.gif smile.gif

Ce parere ai la 90 000 km si din 2003, ce grad de uzura crezi ca are?, km nu ar fi multi dar are cativa ani!
vallixx
Merge 5W40, 90 de mii nu-i asa mare uzura.
Eu ii dau tot 5W40, am 95 de mii.
alexgeogabriel
Nu stiu daca ati vazut ce am scris pe topicul general pentru uleiul de motor. Toate ca toate doar ca sxr 5w40 nu este pentru benzina ci doar pentru diesel conform datasheet-ului de pe site-ul Total. Conform site-ului Total doar EVOLUTION 900 FT 5W40 este pentru benzina. Pe site-ul Elf.ro apare ca este si pentru benzina, parca mai mare crezare le-as da francezilor. Ce-i curios este faptul ca desi am trimis mail-uri catre Total, Elf fr. si catre Elf ro. nu am primit raspuns, inca putin si se face saptamana de cand le-am adus la cunostinta, deci...
Dacia_47_akm.2
Gata!, dupa mai bine de o luna de cercetari, dupa ce am verificat si comparat aproape toate tipurile de ulei, dupa ce m-am sfatuit cu zeci de persoane, in sfarsit am ajuns la concluzia finala si am decis ca cel mai bun ulei pentru 1.4 v8-ul meu este castrol magnatec 10w40 A3/B4

Motive:
1. Este cea mai renumita marca de ulei, acesta oferind garantia cu cei mai multi km intre schimburi dintre totate marcile de pe piata, inclusiv mobil
2. Respecta cerintele specificate in cartea autovehicolului
3. Am ales 10w40, desi e part sintetic, l-am ales pentru ca desi are 90 000 km, are cam multi ani avand in vedere ca e din 2003 asa ca am mers pe varianta mai "safe", mergea si 5w40 acum cand este mai frig, dar frigul mai tine cam o luna, schimbul am de gand sa il fac pe la 7500
Filtru am luat normal, e de logan dar am inteles ca se potriveste, sper ca e bun
Maine ii fac schimbul
Am sa revin cu detalii, daca observ vreo diferenta notificabila

Postez si o poza cu ce am cumparat smile.gif
lucianm
ce nu inteleg eu e de ce ai luat 5L cand in motor intra 3L?
alexgeogabriel
Mai are niste clante si balamale de uns.
roland
Nu stiu daca cei care te-au sfatuit au facut-o argumentat tehnic.

1. "Cea mai renumita" nu este un argument tehnic pentru a alege intre produse. Toate sunt, pana la urma, renumite si toate ofera multi km intre schimburi: Mobil 1, Elf, Castrol, Valvoline, etc. Mai important este sa fie original, nu contrafacut.

2. O gama larga de uleiuri respecta specificatiile.

3. Part synthetic nu este ok, evident e mai bine decat mineral, dar era de preferat un ulei full synthetic, care va oferi o protectie mai buna motorului tau.

10w40 din nou nu este o alegere prea fericita, datorita vascozitatii ridicate la rece (si nu vorbim de iarna aici). Era de preferat 5W sau chiar 0W. Verifica indicii de vascozitate.

Uzura motorului nu se masoara intotdeauna in numar de km sau in ani. Motoarele de conceptie noua (da, 2003 e relativ nou) nu "crapa" ca si cele de la vechiile Dacii, la 70000. Motorul tau poate fi in stare buna, sa nu consume ulei si atunci ar trebui un ulei adecvat. Repet, merge si cu 15W dar... o sa simti la pornire, de fapt mai mult o sa simta motorul (uzura accentuata).

In ziua de azi, cu tehnologia actuala, schimbul de ulei (ulei sintetic) se face la un an sau 15000 / 20000 / 30000 km, depinde de indicatii. 7500 se recomanda doar in conditii de mers preponderent urban.

Ca sumar, alegerea Castrol e fix la fel de buna ca si Mobil 1 sau Elf sau altul, problema e ca ar fi fost dragut sa pui un full synthetic 0W sau 5W.
Dacia_47_akm.2
Merci roland smile.gif , am sa iti spun dece am ales eu 10w40, am mers pe varianta asta "safe" cu ii zic eu pentru ca, eu nu am habar de ce ulei a folosit fostul propietar inaintea mea, ai putea spune ca sunt un pic temator, in a nu avea surprize, eu l-am intrebat pe fostul propietar ce ulei a folosit, insa acesta nu a stiut sa imi zica de care a folosit, acesta mia zis ca uleiul il schimba un prieten mecanic din cand in cand si nu i-a spus de care pune blink.gif , acum te intreb pe tine, nu am facut o alegere buna in aceste circumstante?

Iar in carte spune ca e mai indicat un ulei multigrade, iar 0w nu este pomenit deloc, in carte nu zice decat despre 5w, 10w sau 15w smile.gif

QUOTE(lucianm @ 16 Feb 2015, 18:29)
ce nu inteleg eu e de ce ai luat 5L cand in motor intra 3L?
*


Intra 4 litri, defapt 3,8
Un litru il tin in portbagaj ca nu strica, iar la urmatorul schimb, cumpar decat 3 litri, ce sa faci obicei vechi de daciot, mereu am avut un litru de ulei la mine smile.gif
aurelyan
QUOTE(Dacia_47_akm.2 @ 16 Feb 2015, 18:09)
Intra 4 litri, defapt 3,8

Eu stiu ca la 1.4 8v intra 3.1l oficial, întotdeauna am cumparat 3 bidoane de 1l si cu ce mai ramanea prin motor era suficient, nivelul era intre limite.
vallixx
E bun Magnatec, eu as fi bagat Edge 5W40 dar na....e alegerea ta.

Chiar si daca fostul proprietar pusese 10W40 nu ar fi fost o problema sa il schimbi cu 5W40 daca nu iti faci un obicei din a schimba mereu.
UXE
La mine a intrat cam 3.7l. MOTUL biggrin.gif ELF-ul nu mai intra, nu-sh ce are...
lucianm
Eu iti recomand cand faci schimbul, sa pui doar 3 litri, te uiti pe joja, vezi ca e full, si tii 2 litri in portbagaj. wink.gif

La mine nu a intrat niciodata mai mult de 3.1 litri.
UXE
Pai pe joja m-am uitat.


De fapt cred ca am pus vreo 3200ml
Dacia_47_akm.2
ar mai fi ceva, ce am uitat sa mentionez, clio-ul nu iti arata presiunea uleiului!, iar eu ca fost daciot si ca sofer de camion sunt invatat sa stau tot timpul cu ochii pe presiunea uleiului, si asta este un lucru stiut, care nimeni nu ma poate contrazice, un ulei mai vascos, intotdeauna va mentine o presiune mai mare, spre ex: un 10w40 va mentine o presune mai mare decat un 5w40, de aceea zic eu ca nu vreau surprize, de unde sa stiu eu cum e presiunea, daca nu o arata nicaieri


Trebuie sa gasesc un ceas pentru presune ulei si sa il montez ca imi e urat rau sa merg fara
vallixx
Aici gresesti un pic. Presiunea uleiului tine de vascozitate, insa la cald ambele au aceeasi vascozitate, ambele sunt W40. Ce e inainte de W reprezinta la rece, ce e dupa W reprezinta la cald.
Deci la cald sunt la fel. Ori motorul sta "la cald" infinit mai mult decat la rece.

Deci la cald nu-l ajuti cu ulei 10W40 in loc de 5W40.

Iar la rece, cand tot uleiul e in baie, piesele sunt reci, nelubrifiate....ar fi ajutat un ulei care sa fie mai fluid si sa se imprastie cat mai repede in motor, astfel incat sa stea cat mai putin fara ungere.



Dacia_47_akm.2
cati km aveai tu la v8 de foloseai elf-ul 10w40?
Ayden_CJ
Stimate coleg, ai stat și ai citit și ai primit sfaturi, zic eu, pertinente, și ai făcut o alegere cam nepotrivită. Dacă, după tot ce s-a spus pe forumul acesta, de către colegii binevoitori, tu te-ai luat după simțul tău de fost proprietar de mașină de generație mai veche. După logica ta, eu am avut oltcit, trebuia să pun cel puțin 15w40. Îmi pare rău dar nu te-ai socotit prea bine. Și să nu te plîngi de creșterea consumului.
Nu ține uleiul în portbagaj că poate trebuie, la ce să trebuiască? să completezi? mă îndoiesc. În plus, dacă vezi că îți scade nivelul iei 1 litru proaspăt, nu-i vorbă stă și acela de ceva vreme prin depozite și completezi CÎND TREBUIE nu așa... preventiv. Și nu depăși cantitatea prevăzută de producător!
PS. edit: Deși am 1.4 16v nu văd să fie mare problemă, informativ, mașina are 113000 și are 5w40 ELF NF sau sxr( mi-e lene să mă uit pe bidoane la ora asta)
vallixx
QUOTE(Dacia_47_akm.2 @ 17 Feb 2015, 00:11)
cati km aveai tu la v8 de foloseai elf-ul 10w40?
*


P'ala l-au bagat de la inceput la reprezentanta. Si atunci fiind proaspat proprietar de Reno imi faceam totul la ei, ca ma gandeam ca ei stiu cel mai bine.
Intre timp m-am mai interesat, am mai citit, m-au mai sfatuit si colegii de forum si am vazut ca exista si alternative mai bune.

Si la 16v tot 10w40 avea, si tot d'asta mi-au bagat cat era in garantie si eram obligat sa pun totul de la ei. Dupa ce am iesit din garantie l-am schimbat imediat cu 5w.

E adevarat ca la noi e rece 2-3 luni pe an, nu 5-6 ca sa trebuiasca protejata in mod expres la rece, dar daca poti sa protejezi in plus chiar si alea 2-3 luni de ce sa nu o faci?
La mine insa a contat extrem de mult ca 5w -ul e full sintetic, asta a fost pe primul loc la decizia de a schimba 10w cu 5w.
Dacia_47_akm.2
QUOTE(Ayden_CJ @ 17 Feb 2015, 01:16)
Stimate coleg, ai stat și ai citit și ai primit sfaturi, zic eu, pertinente, și ai făcut o alegere cam nepotrivită. Dacă, după tot ce s-a spus pe forumul acesta, de către colegii binevoitori, tu te-ai luat după simțul tău de fost proprietar de mașină de generație mai veche. După logica ta, eu am avut oltcit, trebuia să pun cel puțin 15w40. Îmi pare rău dar nu te-ai socotit prea bine
*


Draga colegule, recunosc ca postarea ta ma amuzat teribil biggrin.gif , probabil pentru ca in proportie de 80% este si adevarata smile.gif , recunosc ca nu pot sa scap de gandirea mea vetusta, la dacie asa era, la 20w40 presiunea statea pe mijloc indiferent daca era la relanti sau la turatie, pe cand la 15w40 desi diferenta era destul de mare, presiunea oscila adica la relanti era mica iar la turatie era mare, problema nu ar fi mare, de schimbat ulei-ul, pot sa il schimb, sunt client vechi la magazinul de la care l-am luat, dar maine cand ma duc la service, am sa il intreb si pe mecanicul meu, sa isi dea si el o parere(si el are tot 1.4 8v), ma gandesc ca acest ulei 10w o sa fie un pic mai uracios acum cand este mai frig, dar ma gandesc ca la vara nu o sa mai fie asa mare diferenta, am preferat 10w40 din simplul motiv ca nu sunt sigur de gradul de uzura

Deci recunosc si defapt nu am sustinut niciodata ca 10w e mai bun decat 5w, e clar ca 5w este mai indicat
vallixx
La Dacie era altceva. Tehnologia nu permitea sa ai tolerante atat de mici ca acum. Si de aia trebuia un ulei "gros", ca sa mai preia din tolerante. Un ulei subtire nu era ok, il consuma mai repede.

Azi, tehnologia permite tolerante minime, materialele sunt mai bune, amestecul se face mai exact si nu mai produce atatea reziduuri.
Acum ai injectoare controlate electronic in timp real si aer masurat exact de un debimetru, nu mai ai carburator si jicloare.

Motoarele modern esunt de turatie, nu mai intra in " panica " la 3000 rpm.
E normal deci, ca cerintele ungerii sa fie diferite.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.