Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chiuloasa Clio 1.5 DCI WORK IN PROGRESS
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
R3pear
Ma poate ajuta si pe mine cineva sa imi spuna care sunt distantele pentru reglajul optim al tachetilor la clio 1.5 dci cat si cuplul de strangere al chiuloasei ?
espacern
La surub chiuloasa sunt 3 etape de strangere:
1-strangere la 2.5 daN
2-control de strangere toate suruburile la 2.5
3-strangere unghiulara la 255*+_10*

Distanta masurata motor rece:
Admisie :0,20+0,05/0,075 mm
Esapament:0,40+0,05/0,075 mm
R3pear
Multumesc espacern, din nou smile.gif
R3pear
Pentru segmentare motor mai este necesara alezarea blocului motor ??
bogdannicusor83
QUOTE(R3pear @ 16 Jan 2015, 13:52)
Pentru segmentare motor mai este necesara alezarea blocului motor ??
*




numai in cazul in care exista uzura pe cilindru....
R3pear
Am inteles, deci trebuie sa dau baia de ulei jos, Uzura de pe cilindru se verifca cu ce anume ??
verde
De fapt cred ca se referea la eventuale zgarieturi produse de sgmenti rupti sau blocati pe piston , saul uzura (sant )produsa de vreun bolt care freaca in lateral. Daca motoru a mers fara zgomote suspecte nu cred ca e cazul.

16 Jan 2015, 18:53:
Daca segmentii sunt intregi pe pistoane si nu sunt gripati /cocsati n-ai nici-o grija. Oricum stie mecanicul care face operatiunea daca e cazul.
espacern
Nu poti sa schimbi segmentii daca nu dai baia jos....doar daca esti magician!
R3pear
Corect faza e ca masina am luat-o mai mult pe nimica de la o cunostiinta problema e ca masina a mers o vreme cu turbina dusa si vreau sa ma ocup de motor sa il pun la punct ! ( consuma ulei )
espacern
QUOTE(R3pear @ 16 Jan 2015, 21:09)
vreau sa ma ocup de motor sa il pun la punct !

Un motor SH bun la care nu s-a umblat este de preferat la reconditionare pentru ca motorul de origine contine in interior piese de calitate....pe care in comert le gasesti greu si foarte scump.
Nu cred ca pentru reconditionarea motorului tau o sa cumperi piese de calitate care sunt scumpe.....nu mai spun de manopera speciala la asa lucrare.
Mai bine abandoneaza ideea cu reconditionatul motorului tau si cauta unul SH bun...parerea mea.
R3pear
Am cautat unul sh complet dar sare de 1000 de euro ! manopera o fac intr-un service la un prieten de familie Chiuloasa e deja reconditionata am schimbat toate supapele+simeringuri etc, mai trebuie sa schimb segmentii si asta e,turbina am cumparat una noua trebuie doar montata
espacern
QUOTE(R3pear @ 16 Jan 2015, 21:20)
si asta e

Ce bine ca este asa simplu.....oricum bafta cu lucrarea.
R3pear
Simplu nu este dar cu putina atentie rabdare si cash flow se rezolva, un motor sh complet ma ducea la 1300-1400 euro, pana acum investitia in retrofit e de 560 de euro !
espacern
Este adevarat ca cu reconditionatul este mai ieftin (motivele enumerate mai sus) dar calitatea motorului reconditionat este departe de cel SH de origine.
La cuzineti/arbore cotit inca nu ai ajuns cu verificarea/reconditionarea?
R3pear
La 1300 de euro mai pun inca 1500 si iau un clio sh asa am ales varianta mai usoara pentru buzunar ! PS: eu am incredere ca o sa iasa treaba buna..

17 Jan 2015, 03:10:
QUOTE(espacern @ 16 Jan 2015, 22:34)
La cuzineti/arbore cotit inca nu ai ajuns cu verificarea/reconditionarea?
*


Arborele cotit nu l-am verificat, inca !
espacern
QUOTE(R3pear @ 16 Jan 2015, 21:43)
Arborele cotit nu l-am verificat, inca !

La motorul care a functionat in regim de combustie necontrolata prin arderea uleiului TREBUIE schimbate TOATE componentele supuse uzurii fara ungere:segmentii/cuzineti/garniturii/etc.
Daca schimbi doar segmentii nu rezolvi mare lucru....mai ales la un motor care are aproape 400mKm.
R3pear
Segmentii ii am cuzinetii ajung deabia marti..
PS: un manual pentru reparatie pentru clio unde pot gasi si eu ??
gabidrideanu
Ti-am uploadat trei manuale aici , toate sunt pentru motorul k9k - 1.5dci

https://mega.co.nz/#!BUY2GKjY!DJVA-...EbBgiPWzTVWE95M

https://mega.co.nz/#!xFYwXDgS!3KrHA...gW5p1m2Ryq_tyNo

https://mega.co.nz/#!RVxiRLDD!mbx_w...YZgarkwQTFT4yWA
R3pear
Ms mult pt manuale !

LE: mai nou am descoperit ca preincalzitorul meu de antigel are cele 3 bujii duse, aveti idee unde pot gasi buji de aceeasi dimenisune ???
R3pear
nu stie nimeni ce bujii pot pune si eu pe preincalzitor ??
gabidrideanu
Ai incercat sa cauti dupa codul lor ? presupun ca trebuie sa existe ceva compatibilitati ...
R3pear
Dap am cautat dupa codul care este pansonat pe ele dar din pacate cred ca nu se mai fabrica....nu gasesc nimic, trebuie probabil sa caut unele asemanatoare...
bogdannicusor83
ca idee daca motorul respectiv a luat-o pe ulei, inainte sa montezi noua turbina, dupa ce il reconditionezi, sa ii faci neaparat o masuratoare de presiune de ulei.


Spun lucrul acesta deoarece s-ar putea ca motorul respectiv sa nu fii avut presiune de ulei si de aici beleaua cu turbo, implicit masuratoarea iti va spune multe, iar daca nu are presiunea corespunzatoare atunci vei strica si noua turbina.
R3pear
QUOTE(bogdannicusor83 @ 22 Jan 2015, 09:05)
ca idee daca motorul respectiv a luat-o pe ulei, inainte sa montezi noua turbina, dupa ce il reconditionezi, sa ii faci neaparat o masuratoare de presiune de ulei.
Spun lucrul acesta deoarece s-ar putea ca motorul respectiv sa nu fii avut presiune de ulei si de aici beleaua cu turbo, implicit masuratoarea iti va spune multe, iar daca nu are presiunea corespunzatoare atunci vei strica si noua turbina.
*



Dap bogdan aveam in plan acest lucru, oricum ms de sfat !
byl11
cu cele mai scumpe piese segmenti, cuzineti (origine), garnituri, curea distributie, ulei, antigel nu se ajunge la 1000 lei, fara manopera
R3pear
QUOTE(byl11 @ 22 Jan 2015, 17:08)
cu cele mai scumpe piese segmenti, cuzineti (origine), garnituri, curea distributie, ulei, antigel nu se ajunge la 1000 lei, fara manopera
*



Dar nu am spus ca fac masina cu cele mai scumpe piese !! iar manopera o fac la un prieten in service ! ca de fabrica nimeni nu o mai poate face !
espacern
QUOTE(byl11 @ 22 Jan 2015, 16:08)
cu cele mai scumpe piese segmenti, cuzineti (origine), garnituri, curea distributie, ulei, antigel nu se ajunge la 1000 lei

Postez cateva preturi si coduri de piese de origine......DOAR pentru informatie.

Cuzinet biela 7701478636 -150 lei
Cuzinet palier 8200859992 -50 lei
Cuzinet palier 8200859996 -50 lei
Segment 120330783R -230 lei
Piston cu segment 120A10282R -250 lei
Garnituri motor 7701476729 -400 lei
Kit distributie 7701477028 -500 lei
Supapa evacuare 7701476572 -90 lei
Supapa admisie 132011980R -83 lei
Garnitura chiuloasa 110444213R -230 lei

Pe langa astea mai sunt multe altele care sunt necesare.....turbina/lichide/filtre.
ClioGarnitura
O intrebare am va rog,la un clio 2 1,5 dci 2003 am alezat chiuloasa si mecanicul imi cere garnitura de chiuloasa "la cota" sau "la prima reparatie",care habar nu am ce inseamna ,dar cu siguranta nu e cea standard.m-am mai interesat si nici altii care se ocupa de piese nu au stiut sa imi zica si nici nu au gasit pe nicaieri.daca ma puteti ajuta cu o informatie.daca se gaseste asa ceva si unde anume?sau daca e ok sa foloseasca garnitura standard,pe care o am de altfel nou nouta(nu stiu daca are vreo relevanta dar am alezat chiuloasa si blocul motor,schimbat pistoane,ax cu came si reparat turbina)
byl11
segmenti mahle 380 lei pt 4 pistoane
cuzineti biela set 110
garnitura chiuloasa 110
4 supape 160 lei
garnitura baie 60
doar cureaua de distributie 120 lei gates
simeringuri supape 8 lei
antigel 3 litri 60

astea sunt ce mi-au trebuit mie, deci m-am inselat la pret cu uleiul deci 1200 in loc de 1000
espacern
Te-ai inselat la pret si la denumire operatiune....ce s-a facut la tine nu se numeste reconditionat motor!
byl11
imi cer scuze atunci, dar de atat a fost nevoie, camasile erau ok, pistoane ok, cuzinetii s-au schimbat pt ca tot s-a desfacut motorul. ce mai trebuia ca se se numeasca reconditionat?
espacern
Nu stiu....tu trebuie sa stii mai bine ca e motorul tau!
Daca tu esti multumit....e OK!
cosmin&b
QUOTE(ClioGarnitura @ 24 Feb 2015, 14:40)
O intrebare am va rog,la un clio 2 1,5 dci 2003 am alezat chiuloasa si mecanicul imi cere garnitura de chiuloasa "la cota" sau "la prima reparatie",care habar nu am ce inseamna ,dar cu siguranta nu e cea standard.m-am mai interesat si nici altii care se ocupa de piese nu au stiut sa imi zica si nici nu au gasit pe nicaieri.daca ma puteti ajuta cu o informatie.daca se gaseste asa ceva si unde anume?sau daca e ok sa foloseasca garnitura standard,pe care o am de altfel nou nouta(nu stiu daca are vreo relevanta dar am alezat chiuloasa si blocul motor,schimbat pistoane,ax cu came si reparat turbina)
*



Stiu ca e cam tarziu sa raspund, dar poate cineva va avea nevoie de informatie.
Dupa alezarea/rectificarea chiuloasei ar trebui sa primesti o nota de rectificare de la cei care au executata lucrarea.
Acolo se va scrie cam cum se vede in documentul atasat
In functie de cota la care s-a rectificat se alege garnitura de chiuloasa
baban sergiu
gasesti garniture de chiuloasa mai grasa cu 0.1mm ??? Nu prea cred

Renault nu recomanda indreptarea chiuloasei ci inlocuirea ei. biggrin.gif
devilgenius
Se gasesc si garnituri de chiulasa mai groase decat standard cu > 0.5 mm
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.