Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Clio 1.2 16V nu porneste dupa -21C
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
zaBulet
Salut,
Detin un Renault Clio 2 1.2 16V din 2003 care refuza sa mai porneasca. Iata firul evenimentelor

- Pornit cu o zi inainte de gerul de Craciun 2014 si lasat sa mearga motorul juma de ora la ralanti. Nu am circulat deloc in ziua respectiva
- Incercat sa pornesc a 2-a zi dimineata dupa ger. Motorul nu a pornit, bateria a invartit de vreo 2 ori motorul dupa care a inceput sa se auda un tacanit de la releu care persista atat timp cat am contact. De remarcat e ca de atunci bateria nu mai invarte motorul deloc dar tacanitul persista.
- Incercat sa incarc bateria cu fir si clesti de la alta masina. Nici un succes. Bateria nu misca motorul dar tacanitul se aude in continuare atat timp cat am contact.
- Luat baterie noua. Nici o schimbare. Motorul nu se invarte deloc dar tacanitul de la releu se aude in continuare. Se aprind toti martorii din bord si nu arata nimic suspicios. Atata doar ca se aude tacanitul de la releu atunci cand fac contact si martorul de la baterie clipeste f vag in ritm cu tacanitul (nu clipeste dea-binelea ... lumina emisa de martor se schimba in intensitate)

A mai intalnit cineva asa problema? Ceva sugestii?

P.S. Cunoasteti pe cineva (competent) in Iasi care se poate deplasa si face o diagnoza la Renault?

Multumesc anticipat
andutu
mie imi suna o problema al electromotorului, colegi alte pareri?
edit: cand vrei sa dai la cheie tacane cumva mai repede?
zaBulet
Cand dau la cheie nu se intampla nimic. Ritmul tacanitului rămâne același.
Axe
Chiar si acum cand s-a mai incalzit?
zaBulet
Da. Caldura nu a schimbat nimic.
RazvanF
Verifica daca electromotorul primeste curent in momentul in care vrei sa pornesti motorul.
vallixx
Baga in viteza si impinge-o juma de metru, nu mai mult, cat sa dai motorul peste cap de 1-2 ori.
Dupa aia da-i la cheie. Vezi daca o ia.
alexgeogabriel
Si care ar fi efectul? Parca bagata in viteza nu poti impinge masina.
Axe
Incearca asa cum a zis, poate fi o solutie
BannedHost
Porneste-o impinsa... cel mai simplu.. Daca stii ac motorul e ok si distributia nu e sarita, nu are ce sa se intample daca o pornesti de cateva ori asa....
vallixx
Eu nu as risca, poate sa sara de la punct distributia daca ai ghinion.

Incearca metoda mea ca nu are ce sa pateasca.
Eu ii dau peste 50% sanse sa o ia, ar fi a 4 masina pe care o "pacalesc" asa. biggrin.gif
zaBulet
Parca si eu stiam ca masina bagata in viteza nu poti s-o misti. Pe mine ma ingrijoreaza tacanitul ala care se aude in continuu. In alta ordine de idei am un vecin care se pricepe mai bine decat mine la masini si mi-a masurat tensiunile in diferite puncte si verificat toate sigurantele si nu a gasit nimic suspect. Cel putin la o inspectie sumara. Nu's ce sa zic. Pare o boala mai grea. Stiti pe cineva in Iasi care se poate deplasa si face o diagnoza la un Renault? As merge pe o recomandare decat sa iau primul anunt de pe net.

Mersi
theodor2004
1)Cam greu sa misti o masina bagata in viteza, daca motorul este oprit. Acesta e si motivul pt care masinile se lasa intr-o treapta inferioara de viteza, dupa ce au fost parcate: ca nu cumva sa o ia la vale.
Imi amintesc ca odata un taximetrist mi-a blocat masina din semnatura in parcarea unui magazin (venise omul la cumparaturi si nu s-a mai deranjat sa caute loc de parcare, a preferat sa o blocheze pe a mea pt ca era mai aproape de intrarea in magazin). 3 barbati solizi ne-am chinuit sa miscam din loc masina de taxi, si nu am reusit exact din acest motiv: era bagata in viteza. Am impins, se misca 2-3 cm... iar am impins, iar s-a miscat 2-3 cm, si tot asa pana am obosit. La final am observat ca nu mutasem masina mai mult de 20-30cm, asa ca am renuntat.
Eu vad lasatul masinii intr-o treapta de viteza ca o buna metoda de a o imobiliza. In nici un caz nu poti sa o misti prin impingere umana, decat cu vreo 15-20 cm.
2)In schimb mult mai fructuoasa a fost pt mine ,,impingerea" masinii, daca masina a fost scoasa din viteza.
Am aplicat metoda la Clio (deci masina cu distributie pe curea) si niciodata nu a sarit de la punct. Nu zic ca nu exista acest risc, dar mie niciodata nu mi-a sarit (si am facut-o cam de 10 ori).
Metoda este cam asa:
-soferul se suie la volan, scoate masina din viteza si elibereaza frana de mana;
-niste baieti mai vajnici imping masina din spate;
-cand masina prinde suficienta viteza, se apasa ambreiajul, se baga in treapta a II-a, si apoi se invarte cheia in contact.
De fiecare data masina a pornit.
Insa, la mine metoda a functionat pt ca ramasesem fara curent in baterie din diverse motive (de cele mai multe ori uitasem farurile aprinse). La o boala mai grea nu garantez ca mai functioneaza.
Bafta!
vallixx
Lasandu-l la o parte pe colegul theodor care iar se baga aiurea in seama dupa care se mira ca ma iau de el, ideea NU era sa impingi masina in viteza pana o pornesti.
Ci doar sa o bagi in viteza si sa o impingi numai un pic, 1 metru poate si mai putin, in ideea sa dai motorul pste cap de 1-2 ori. Pentru atata lucru distributia nu sare de la punct.

Masina lasata in viteza este infranata pe puntea motoare de compresia motorului.
Insa fortand masina sa se miste un pic, fortezi si motorul sa se miste un pic.
Asta si vreau sa obtin.

Dupa ce ai dat motorul peste cap de 1-2 ori, incerci sa-i dai la cheie cum faci in mod normal. Daca bateria e buna exista sanse sa o ia normal, mai ales ca azi nu mai e atat de frig.
Nu te costa nimic sa incerci si nu ai riscuri.

Metoda descrisa (prost) de colegul theodor este fix cea la care risti sa-ti sara distrubutia de la punct. Daca la el a mers , nu inseamna ca tu ar trebui sa risti.
Cand ramai fara curent masina se porneste luand curent de la altcineva, nu risti aiurea sa o pornesti impinsa.

In plus metoda este descrisa prost, pentru ca masina se impinge cu contactul pus, in niciun caz nu pui contactul cand masina deja merge. Ci il pui de la inceput, lasi sa-si faca initializarea, pui baietii sa impinga si cand ai viteza doar bagi a 2-a si ridici ambreiajul. Contactul se pune de la inceput si nici nu risti sa se blocheze volanul cand baietii vanjosi imping. Dar chiar si descrisa corect, nu recomand sa incerci asta.
razvantrc
sunt deacord cu vallixx.
Probabil la tine si cu baterie noua, face la fel adica acel țăcănit care se numeste bendix, adica treaba face, dar rotorul alternatorului nu mai invarte probabil "s-a sudat" rulmentii/bucsi sau posibil carbunii.
ca sa-ti faci o idee cum functioneaza un electromotor:
https://www.youtube.com/watch?v=nibLxS8EA6M
vallixx
Iezact. Practic zgomotul , tacanitul ala, marcheaza faptul ca funtioneaza solenoidul care angreneaza roata dintata a electromotorului cu coroana de pe volanta.

Astept sa vad daca colegul a incercat ce i-am recomandat si ce a rezolvat cu asta.
Poate are noroc si merge leacul meu "babesc". tongue.gif
zaBulet
S-a rezolvat. Era rupt un ditamai cablu care facea masa intre motor si caroserie. Nu se s-a vazut ca e rupt decat dupa o verificare mai amanuntita. Era mascat f bine de alte piese. Tare ingramadite mai sunt si Renault-urile astea. Multumesc oricum pt sfaturile bine intentionate.
espacern
Care cablu.....mai exact?
Cel din spate sau de la cutie?
zaBulet
Cutie
slider2
Putin offtopic
Un coleg de al meu a stat cu masina pornita la ralanti vreo 2 ore si subit i.a murit motorul. A incercat sa.l porneasca din nou dar fara succes. A pornit cu cabluri pe barerie. S.a dus la mecanic sa vada care.i problema ca bateria are abia 2 anisori. Raspunsul a fost urmatorul: la multe masini moderne alternatorul functioneaza prin excitatie, adica incepe sa incarce odata ce turatia motorului a trecut de o anumita turatie, de exemplu 2000rpm, prin urmare daca pornesti motorul si il lasi la ralanti alternatorul nu va incarca.
CipTal
Prostii...
andutu
mecanicul ala a facut scoala la parcul de fier vechi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.