Pentru mine Samurai-ul este un vis mai vechi care, din fericire, a devenit realitate!
Este o masina extrema, dintr-o bucata, care imi place mai mult decat ma asteptam sa imi placa!
Este atat de distractiva in padure pe cat este si BMW-ul pe sosele libere si cu asfalt bun.
Intre cele 2 masinute nu exista concurenta, ele doar se completeaza reciproc. Samurai-ul este mic si ochelarist iar BMW-ul este viclean si incruntat.
Despre masina:
- 1.3 carburator
- an fabricatie 1989
- 2 seturi de jante, niste SIMEX-uri pentru padure si niste AT-uri obosite pentru strada.
- Hardtop pentru iarna, prelata pentru vara.
- arcuri springuite
- bucse poliuretanice
- carlig de remorcare
- bullbar
Masina merge bine, singurele probleme fiind legate de temperatura lichidului de racire si de caldura din masina.
- masina nu baga caldura prea bine
- ceasul de la apa abia se ridica.
=> o sa cumpar un termostat nou sa vad ce se intampla.
- aeroterma prezinta nu fenomen ciudat in care caldura, de fapt caldurica, nu vine decat pe la picioare. Pe aeratoarele frontale vine doar aer rece. NU STIU CE ARE !!! STIE CINEVA???
- aeratoarele pentru dezaburire nu merg => banuiesc o problema in sufele care le comanda.
O inmatriculezi, sau o tii doar de coclauri?
O inmnatriculez. 426E taxa...
sa ai noroc de el si noroaie cat mai mari, cu simexurile nu ai nici o grija:D
in primul rand schimba termostatul, daca apa nu este calda este greu sa bage caldura in masina....alta problema este aeroterma de la samurai care in timp se umple de pamant si de orice rest care intra prin grilajul fata de langa parbriz...si se acumuleaza totul jos in aeroterma... vezi si rominetul de la aeroterma daca functioneaza cand actionezi parghia de la cald la rece, robinetul se afla in compartimentul motor, pe langa baterie...este prins de panoul despartitor, o sa vezi tu unde intra cablurile de actionare....totusi ca sa dai jos bordul si sa ajungi la aeroterma este chin mare, dar sunt metode de rezolvare si mai usoare dar mai putin conventionale...iti pun un link pe pm cu modul de desfacere a aerotermei...
mie unu masina asta mi-a ajuns la suflet, sunt extrem de multumit de samurai si uimit de ce este in stare sa faca in teren...
daca ai intrebari te mai pot ajuta cu una cu alta...
De ce nu ai luat una mai noua putin? Pe langa taxa mai mica, in teren injectia e mult mai buna decat carbelitorul..
dr_mKe
31 Dec 2014, 09:03
Pe naiba !
Mai pune mana pe un almanah, ca nu le stii chiar pe toate.
corbex
31 Dec 2014, 09:07
Carbelitorul e oricind mai bun decit injectia. Mai neecologic, e adevarat, dar am aflat de la Garett ca incalzirea globala e un mit comercial.
Demult ma gandesc sa-mi iau si eu o jucarie de genul...si ma orientez spre injectie , carbelitor nu se compara cu injectia, in teren accidentat e mai stabila injectia in special la turatii joase, nu se ineaca nu da in nas, nu se deregleaza tot timpul cum face carburatorul, putere mai mare cu un consum mai mic, samd. In schimb e mai sensibila electronica daca faci scufundari, dar se poate proteja.
C a t a l i n
31 Dec 2014, 09:13
Si hidramata!
La Samurai nu e cazul, la alea mari sunt hidramate, si-si fac treaba foarte bine, mai ales daca nu ai experienta, faci treaba pe accidentat mai bine decat manuala.
Nu pot sa spun ca injectia este mai buna in teren decat carburatia, dar pot sa spun ca, in special la samurai, carburatorul este foarte problematic si in timp apar multe probleme...este un carburator cu 2 camere si cu multe vacumuri, extrem de complicat...putini meseriasi care sa-i dea de capat...eu unu am ajuns sa pun carburator de dacie si masina dupa ce se incalzeste merge foarte bine, nu am probleme indiferent de inclinatia care o urc sau cobor...si n-o menajez deloc..
si am impresia ca taxa este cam la fel indiferent ca-i injectie sau carburatie.
Am mers cu mai multe masini inainte sa o iau pe cea din dotare. Parerea mea e ca injectia e un pic mai sprintena fata de carburator, dar asta nu inseamna ca un carburator trebuie sa mearga prost doar pentru ca e carburator.
Spre exemplu, motorul de la Samurai merge mai bine decat cel de la BMW pentru ca la BMW am probleme cu motorasul de relanti: relanti instabil, nu porneste la sfert. Deci regula generala conform careia motoarele pe carbelitor merg prost si injectia e sfanta "o demontez" prin exemplul personal.
Carburator, injectie - nu conteaza! Important e sa mearga motorul bine!
Legat de consum, mi se pare ca e la fel ca o Dacie: 7% cu 10%. E ok!
Pe viitor, nu exclud un sistem de alimentare cu GPL.
Un Samurai mai nou inseamna ca e mai nou fata de altele mai vechi, dar tot o masina veche ramane. M-a interesat mai mult sa mearga bine masina decat sa aiba un an bun de fabricatie.
@quick, multumesc pentru sfaturi. O sa revin cu noutati dupa ce schimb termostatul.
MyKe89
31 Dec 2014, 14:41
Daca ai avea mai multa grija de bmw, nu ar exista termen de comparatie intre ele.
corbex
31 Dec 2014, 17:43
Eu as vinde beemveul si-as scapa de-o grija. Mi-ar ajunge samuraiul.
Eu mi-as mai cumpara un 911... si nu numai.
vladut88
31 Dec 2014, 19:08
O masina bunicica , in teren , pe sosea cam lasa de dorit , daca nu esti atent imediat o pui pe dunga , atat in teren cat si pe sosea , iar legat de carburatie vs injectie , eu as alege carburatia , prieteni stiu de ce
cdadan
31 Dec 2014, 21:22
QUOTE(vladut88 @ 31 Dec 2014, 19:08)
Absolut!
QUOTE(vladut88 @ 31 Dec 2014, 20:08)
O masina bunicica , in teren , pe sosea cam lasa de dorit , daca nu esti atent imediat o pui pe dunga , atat in teren cat si pe sosea , iar legat de carburatie vs injectie , eu as alege carburatia , prieteni stiu de ce
in forma ei originala intradevar este chin cu ia si ingusta si cam rigida cu arcurile lamelare, dar cum orice se poate imbunatati samuraiu este printre cele mai pretabile la un upgrade... exista suspensi care aduc un confort si un lift mult imbunatatit, exista distantiere la roti care maresc ecartamentul...
la a mea am distantiere la roti de 35 mm si jantele intoarse, incat acuma roata iese mult inafara masini si din ce vad in poza si masina lui SiloS are jantele intoarse invers....
SiloS zi-mi putin ce ai facut cu valvele de la roti pt ca din cum vad eu pozele ai jantele intoarse...
Eu asa am luat masina, cu jantele intoarse. Din cate am inteles roata are 2 valve, una pe fiecare parte. Spre rusinea mea nu m-am uitat mai atent la ele cand le-am dat jos.
Are o mica bancheta in spate; cu bancheta montata nu mai are portbagaj...
ct-03-tvy
1 Jan 2015, 18:19
Daca nu ai facut inca o revizie ,ai face bine sa ii faci una. Macar sa inlocuiesti fluidele din diferentiale ,cutie viteze si transfer. Asta daca nu au inceput deja sa faca zgomot.
Nu am facut nici o revizie. Pana acum i-am schimbat casetofonul cu un cd-player si refacut de la 0 instalatia electrica aferenta, reparat claxonul, pus volanul "pe drept", reparat instalatia spalatorului de parbriz (era infundata
), confectionat un capacel pentru bord (era lipsa), schimbat sonda de temperatura apa (acul indicatorului era nemiscat). Deci nimicuri.
As vrea sa ii schimb toate fluidele, dar nu stiu de care trebuie.
QUOTE
- aeroterma prezinta nu fenomen ciudat in care caldura, de fapt caldurica, nu vine decat pe la picioare. Pe aeratoarele frontale vine doar aer rece. NU STIU CE ARE !!! STIE CINEVA???
In urma studiului facut am aflat ca asa functioneaza aerotermele pe Samurai, nu e o problema la mine.
Este adevarat ca e 4x2, 4x4, greu si usor?
ct-03-tvy
1 Jan 2015, 19:52
Nu stiu cum este la samy insa la hilux uleiul se schimba periodic la un anumit interval, uleiul cv de ex se schimba la 40 k km.
Uni oameni habar nu au ca se schimba uleiul si la transmisie.
Unele 4x4 au articulatii gresabile(se greseaza cu vaselina).
Trebuie sa iti faci rost de un manual,sa vezi exact ce intretinere trebuie facuta si cand.
Lucrurile astea le faci daca vrei o MASINA,daca vrei trompeta poti sa o lasi asa.
QUOTE(SiloS @ 1 Jan 2015, 19:39)
As vrea sa ii schimb toate fluidele, dar nu stiu de care trebuie.
eu am bagat in motor 10w40.
si in cutie, cutie transfer, diferential fata spate 80w90
dar poti sa bagi in in cutie de viteze si cea de transfer 70w90 pt ca cam asa zice cartea si 80w90 in diferentiale...eu am preferat sa iau doar un fel de ulei sa nu-mi mai bat capul.
cantitati ulei:
motor:4 litri
cutie viteze:1.3 litri
cutie transfer(reductor):0.8 litri
diferential fata: 2 litri
diferential spate:1.5 litri
Apropo de diferentiale.. doar cel de pe spate este blocabil? Se blocheaza din interiorul masinii sau cu vreo cheie de afara?
vladut88
1 Jan 2015, 20:28
DE fabrica doar cel spate , din masina prin cablu
de mentionat ca nu toate samuraiele au diferential blocabil din fabrica si cele care le au mai bine nu le-ar avea..in principui diferentialul blocabil din fabrica nu este proiectat pt a bloca diferentialul in caz ca ramai suspendat undeva, ci mai mult ca un ajutor pt frana de mana(asa scrie la carte)...samuraiele care au dif blocabil din fabrica au frana de mana pe cardan...si de cele mai multe ori cand este folosit difu blocabil pt a iesi dintr-o situatie nasoala se strica pt ca este proiectat destul de slab si din materiale slabe si nu face fata....
majoritatea samuraielor care au dif blocabil(din fabrica) sunt cele cu motor de 1 litru, sunt putine sj413(motor 1.3 litri) care au dif blocabil din fabrica...si cred ca 99% din samurailele care au dif blocabil sunt deja defecte...
Nu-mi dau seama din poze, dar Samuraiu are MRL manual sau automat? In caz ca e manual cum se cupleaza de la roata? E vreo maneta sau o cheie cu care cuplezi/decuplezi? Nu am gasit un filmulet reprezentativ.
vladut88
2 Jan 2015, 21:22
Mrl urile sunt manuale , in centru merlului e o cheita( daca putem sa o numim asa) rotativa care antreneaya o bucsa cu canelupi si intra peste alta bucsa canelata si blocheaza planetara , la aro e prin impingere , la samurai parca e prin tragere
Eu pun atatea intrebari ptr ca ma intereseaza o Vitara LWB 2.0 24v si banuiesc ca se aseamana la multe cu Samuraiu, mai putin la punti.
vladut88
2 Jan 2015, 22:10
Din cate stiu , la vitare sunt automate , mai ales la cele mai noi
Chiar daca sunt automate se poate trece pe manuale. Nu ar fi prea grea operatiunea. Eu doresc ceva din anii 90 - 2003. Si din cate am vazut nu au nici blocante, iar baietii se descurca destul de bine pe teren si fara ele. Dar sa nu poluam topicul omului
O sclipire de geniu am avut si... am pus un carton in fata radiatorului. Acum acul de la apa urca, caldura baga. Deci termostatul trebuie schimbat.
Intre timp, am schimbat si difuzoarele fata, am mochetat policioara din dreptul pasagerului si am montat o lampa care sa lumineze policioara respectiva.
Am sesizat o problema la etrierul drepta - care ramane blocat si imi incalzeste roata + trage dreapta - azi am demontat etrierul si am constat ca una dintre cele 2 culise avea rugina pe interior + cauciucul de protectie crapat. Am sperat sa remediez problema cu un smirghel fin si cu vaselina, dar se pare ca sursa problemei e de fapt etrierul in sine.
Cartoane la radiator au si unele masini nemtesti de ultima generatie, dar controlate electronic
ct-03-tvy
4 Jan 2015, 23:44
Cand ziceai ca I faci o revizie generala?
.
Verificare manuala si vizuala ai facut inainte sa o cumperi?
Adica pe elevator si control gen gynecologic ?
Daca nu e tragic.
Exista kit de reparatie pentru etrieri. Poate omu vrea sa se bage el.
De cele mai multe ori e suficient sa-i cureti si sa-i ungi (cu lichid de frina). Se depun mizerii pe piston si incepe sa ramina blocat.
QUOTE
Cand ziceai ca I faci o revizie generala?
Revizie generala nu e nevoie sa ii fac, cateva reparatii e normal sa ii fac.
E de asteptat sa nu fie perfecta, e o masina de 20+ ani cu care se merge (in padure).
Eu sper ca masina sa fie una pe care sa ma pot baza pana la primavara. Pana atunci, nu cred ca voi merge cu ea nici 1000km.
QUOTE
Cartoane la radiator au si unele masini nemtesti de ultima generatie,...
La BMW am nas de vara si nas de iarna. (
http://s64.photobucket.com/user/e30m42cab/...d73730.jpg.html )
ursu are radiator de diesel, sau ce?
Al meu a inceput sa ridice acul in 5-7 minute, stand pe loc.
Da, am radiator din ala mare. La E30 la drum lung merg pe vremea asta fara aeroterma pornita... si e cald in masina
)
In perioada sarbatorilor am facut cateva iesiri cu masina.
Prin ce paduri au fost facute pozele?
sorin1983
21 Jan 2015, 22:09
din noroiul ala a iesit singurica?
iesea fara probleme daca avea "sosonii" simex dar din ce se vede in poza nu are anvelopele potrivite...
sorin1983
21 Jan 2015, 22:40
asa mi s-a parut si mie ca nu le are pe alea "rele" dar eram curios de performante.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.