Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Symbol 1.2 v16 probleme multiple
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
anti77
Salut,

la symbol 1.2 din 2011 cu 55000km fara accidente si fara probleme pana acum, au aparut aproape simultan mai multe probleme:

- la viteze de peste 60km/h suiera ceva in fata. Asta poate fi de la deflector (piesa de plastic care prinde aripa fata de protectia motor) ca are 2 suruburi rupte?

- in marsarier cand sa dau drumul la ambreiaj moare destul de des motorul indiferent daca e cald sau rece motului. Am schimbat bujiile pe unele noi la reprezentanta Cluj, nu ajuta. Azi fiind mai frig afara (-7 grade) o scos si fum mai negru, ca la diesel, desi e pe benzina. Bujiile vechi erau destul de innegrite (eventual pot sa fac poze daca ajuta).

- Dupa schimbatul bujiilor am observat ca parca "aluneca" masina in stanga sau dreapta, desi drumul e perfect uscat, anvelopele sunt de iarna. La viteze mari nu trage volanul in nici o directie.

- aplicatia HobDrive care se conecteaza la calculatorul masinii printr-un ELM327 cu Bluetooth mi-a dat un warning: "fuel system low efficiency - long term fuel trim was reached a value of 47.7 which is more than de defined value of 11. Check for possible problems with air/fuel supply system or with exhaust system."

Poate ca problemele nu au legatura una cu cealalata. Masina trage bine, nu consuma mai multa benzina fata de 6.5-7.0 cat consuma si inainte.

Masina este in garantie. Ceva idei ce sa verific inainte sa ma intorc cu ea la service?
BannedHost
Salut. Vad ca esti din Cluj. Hai sa ne intalnim sa vedem mai exact cum se manifesta problemele.
Iti las un numar de telefon pe privat.
Pana la Anul nou adica maine sunt prin zona.

Problemele nu se prea leaga una cu cealalta..

Daca tu zici ca bujiile erau negre asta e clar problema la sistemul de alimentare.
Eu la 50.000 km cand am schimbat bujiile (ngk) aveau o culoarea galena spre portocaliu.
Cei de la reprezentanta pot face un update de soft ecu-lui si sa vezi daca se mai manifesta problema.
Eu am cerut in al doilea an de achizitie sa se faca update la masina si s-a facut fara probleme.

De la 60 la ora poate suiera si vantul pe la chederele geamurilor ...

Acel scut de care zici se prinde de scutul de tabla doar cu 2 suruburi mari, celelalte mici sunt niste nituri de plastic.

Iar despre aplicatie nu stiu sa ma pronunt ca nu am folosit-o pana acum...
anti77
QUOTE(BannedHost @ 30 Dec 2014, 18:56)
Eu am cerut in al doilea an de achizitie sa se faca update la masina si s-a facut fara probleme.

La a 3-a revizie in primavara am reclamat consumul cam mare comparativ cu cele oficiale, atunci au vrut sa-mi faca update, dar au constatat ca masina o fost livrata deja cu ultima versiune. Mi-au facut totusi gratuit un test de noxe, care a dat rezultate impecabile.

QUOTE(BannedHost @ 30 Dec 2014, 18:56)
De la 60 la ora poate suiera si vantul pe la chederele geamurilor ...

Pai chederele le-am uns la inceput de tomna cu ulei pt. chederele termopan, nu cred ca-i de acolo. Daca ar fi de la chedere, ar trebui sa se schimbe frecventa suieratului, insa se schimba doar intensitatea.

QUOTE(BannedHost @ 30 Dec 2014, 18:56)
Acel scut de care zici se prinde de scutul de tabla doar cu 2 suruburi mari, celelalte mici sunt niste nituri de plastic.

Da, exact cele 2 suruburi mari is rupte, nu prea tine nimic acel scut de plastic.

Oricum caut si pe alte forumuri, semnele ar fi de la o ardere imperfecta, ar trebui sa verific:
- filtru aer
- senzori
- esapament (daca nu e cumva infundat)

BannedHost
vezi ce erori da pe tester... eu am un elm 327 bluetooth pe care il conectez la telefon si imi zice erorile...

scutul acela ar trebui sa il prinzi cumva, ca sa scapi de un zgomot in plus....

Eu am acel suierat care se aude clar de la chedere., deci daca nu e de acolo, ar fi bine o inspectie amanuntita pe sub ea...

Legat consum, a mea consuma 9 in oras si cam 6 in afara, asta daca te ajuta cu ceva. Oricum, daca nu da nimic pe tester e o problema mecanica

La benzinare nu prea se infunda esapamentul, mai ales la varsta masinii...
anti77
Cu orice alt program as incerca ELM327 pe bluetooth, desi se conecteaza, nu-mi da nici o eroare. Ma gandesc ca martorul (SERV) de pe bord ar trebui sa fie aprins daca ar fi erori/warninguri importante.

Am desfacut azi filtrul de aer, si pe o portiune de ~1cm la un capat este imbibat cu o substanta uleioasa. Teoretic ar trebui sa fie ok o cantitate asa de mica. Am pornit motorul rece fara filtrul de aer, si cantitatea de fum negru initial a fost enorma, dar dupa 10 secunde a revenit la fum alb/gri. Am verificat si joja de ulei, este la maxim, ca in mai, deci nu se consuma uleiul.

Am masurat bujiile vechi, toate aveau distanta de 0.9mm, deci nu erau uzate dupa 55000km, doar negre.

Inafara de pornirea cu fum negru si ralanti la 1500 rpm (dupa 2 minute revine la 500), am mai constatat apa neagra care stropeste din esapament pe zapada. Nu e benzina, deci ar trebui sa fie ok.

Incerc sa nu mai alimentez de la Petrom (desi de 3.5 ani nu am avut probleme cu ei), poate ajuta.

janos
Daca ai probleme pe sistemul de monitorizare gaze ca urmare a amestecului necorespunzator coloborat cu softul prost ea se va stinge cand este OK si nu vei vedea nici o eroare.
Motorul acesta nu este prost insa softul cu siguranta...
eduardsebe
Daca spui ca masina e in garantie nu ar trebui sa iti faci asa multe probleme. Da o fuga la service,spune-le problemele si lasa-i sa investigheze ei.
RazvanF
Bujii negre = mix bogat, multa benzina si putin aer, de aia ies din toba de esapament particule negre, care sunt defapt depuneri de carbon, mix aer benzina ars partial.
Iar filtru de aer nu trebuie sa fie uleios, umed, doar are lor de filtrare a aerului nu a apei sau a uleiului.
Si inca ceva, cand faci schimbul de ulei nu pune pana la maxim, pe joja trebuie sa ai 2 liniute sub maxim.
Parerea mea este sa mai scoti din ulei, pana ajungi sub nivelul de maxim si vezi daca iti mai face probleme, dar daca este inca in garantie ar fi bine sa te duci la service.
p.s iarna daca parcurgi 10-15 km si apa iti indica nivel optim, 90 grade asta nu inseamna ca motorul a ajuns la temperatura normala de functionare, si nici uleiul din el.
vallixx
Amestecul aiurea poate fi si din sonda lambda, poate da semnal eronat catre ECU si ala iti baga mai multa benzina.
Eu nu as mai merge cu ea asa ca ii depui funingine in catalizator.

Uleiul poate fi si pana la semn, atata timp cat nu este peste nivel este in regula, nu dauneaza.
anti77
Va multumesc pt. sfaturi, se pare ca problema nu e cauzata de consumabile care nu fac obiectul garantiei (de ex. bujii, filtru de aer) asa ca ma programez sapt. viitoare la service.

Revin cu rezultate.
eduardsebe
QUOTE(vallixx @ 2 Jan 2015, 01:52)
Amestecul aiurea poate fi si din sonda lambda, poate da semnal eronat catre ECU si ala iti baga mai multa benzina.
Eu nu as mai merge cu ea asa ca ii depui funingine in catalizator.

*




Daca e sonda lambda care da amestesc prea bogat exista si riscul sa inece motorul mai ales ca acum iarna motorul da mai multa benzina la relanti cand e motorul rece. Eu am patit-o la fel si am pus-o pe tester dandu-mi eroare pe sonda lambda nr 1,drept urmare am schimbat-o si acum e totul ok.
RazvanF
Si nu aveai martorul de check engine aprins?
eduardsebe
Nu,doar a refuzat sa porneasca,s-a inecat si am lasat-o cateva ore pana s-a evaporat benzina de pe bujii,iar la urmatoarea pornire am ajutat-o din acceleratie,mergea in 3 pistoane si dupa 3-4 secunde si-a revenit. Pe tester singura eroare a fost scurt-circuit pe sonda lambda nr 1(amonte).
anti77
Revin cu problemele originale, dintre care doar "alunecarea" masinii s-o rezolvat cu schimbarea anvelopelor pe cele de vara. Mi-am dat seama ca aveam anvelope de iarna modele diferite pe spate rugaciune.gif ...

Am cumparat un cablu USB pentru teste, nu am erori in aplicatia DDT2000.

Am schimbat acum filtrul de aer, intr-un colt avea urme de ulei. La reprezentanta mi-au aratat un tub recuperator care intra in filtru aer in zona respectiva, ca e normal sa aibe ceva urme uleioase. Nici o schimbare in comportament dupa schimbare filtru aer.

Au dat o tura cu masina si raspunsul lor era ca pana nu mi se aprinde martorul de bord, din punctul lor de vedere masina functioneaza in parametri normal, si de vina ar fi benzina proasta. Am facut revizia de 4 ani, am facut si ITP-ul, au iesit toate noxele perfecte.

Mentionez cand accelerez cu forta se simte ca si cum un cilindru ar lucra impotriva celorlalte. Consum neschimbat, motorul are putere (la demaraj se invart rotile pe loc pe asfalt cateodata)...

Mai am doar 5 zile garantie la masina sad.gif
RazvanF
Stii cum e cu garantia asta....cand se termina incep toate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.