Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: [PROBLEMA] sau nu
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
vion
Salut dupa cum spun si in titlu nu stiu daca e problema dar ma uimeste un pic situatia. Despre ce e vorba - aceasta masina o am de noua si nu prea reuseam sa scartii rotile aproape deloc plecand foarte frumos la drum. Cam de cand am pus gpl cum ma dau la ea un pic salta repede botu' si las ceva cauciuc pe sosea. Chestia a sta o fac fara intentie (am o varsta cand am terminat cu minunile astea) dar pur si simplu se intampla. Din ce stiu eu (destul de vag) parca avea o chestie antidemaraj care dupa parerea mea impiedica lasarea cauciucului pe sosea la o pornire mai rapida. Intrebarea este - e o problema sau am halucinatii?
espacern
QUOTE(vion @ 22 Dec 2014, 21:13)
Din ce stiu eu (destul de vag) parca avea o chestie antidemaraj care dupa parerea mea impiedica lasarea cauciucului pe sosea la o pornire mai rapida.

Daca ai ESP......ai chestia aia.
vion
Da in urma studiului mai aprofundat am constatat ca chestia antidemaraj era on legatura cu codul de la cheie.
Yan78
probabil din cauza gpl-ului care da mai multa putere la masina. alta explicatie nu vad.
eduardsebe
N-ai inteles,de la butelia de gpl grea de pe spate de aia salta botu' si da scart.

Acum serios vorbind...unde e problema? blink.gif
RazvanF
placa de presiune....? era un post pe aici in care se zicea "ori cat de mult as incerca sa plec usor de pe loc masina smunceste" ...si gpl nu da mai multa putere.
http://www.reno.ro/Pedala-ambreiaj-tare-sm...1-2-t61339.html
vallixx
Iti dai seama ce problema mare. Ma mir cat timp liber au cate unii...."fratilor nu pot sa las cauciuc pe sosea"....
Mie mi se pare foarte tare, nu stiu voua.....
O rezolvare ar fi sa mergi cu frana de mana trasa si o sa se indeplineasca dorinta, o sa lasi cauciuc pe sosea. biggrin.gif

ESP pe Symbol, poate doar in visele ude. N-a avut asa ceva, ever.

Si sistemul ala parca e ASR si nu ESP.
ESP-ul corijeaza traiectoria in mers atunci cand detecteaza ca ai scapat masina de sub control, ASR -ul aplica frana pe rotile care patineaza.
janos
La multe masini ASR este inglobat in ESP (ma refer la functii), de aici micile confuzii.
vallixx
De fapt ASR-ul este o functie a ABS-ului.
RazvanF
Si ESP tot cu ABS ul lucreaza... biggrin.gif
vallixx
Iezact!
janos
Modelul in cauza nu are ASR (nici ESP), deci lipsa cauciucului pe sosea la o pornire mai rapida nu este din acesta cauza. Trece-l pe benzina si lasa pedala de ambreiaj la o turatie cat mai ridicata (cat te lasa inima) >4500 Rot/min si vezi daca face ceva smile.gif
vallixx
Mai intai sa incerce sa plece de pe loc in treapta a 5-a , sa vada daca nu patineaza ambreiajul.
theodor2004
QUOTE(vion @ 22 Dec 2014, 21:13)
Cam de cand am pus gpl cum ma dau la ea un pic salta repede botu' si las ceva cauciuc pe sosea. Chestia a sta o fac fara intentie (am o varsta cand am terminat cu minunile astea) dar pur si simplu se intampla. Din ce stiu eu (destul de vag) parca avea o chestie antidemaraj care dupa parerea mea impiedica lasarea cauciucului pe sosea la o pornire mai rapida. Intrebarea este - e o problema sau am halucinatii?
*



Chestia se numeste ASR (anti-slip regeling) si este inglobata in sistemul ESP. Taie din puterea motorului in unele situatii, cum ar fi:
-la pornirea de pe loc, daca tinzi sa rupi aderenta accelerand prea tare;
-in mers, cand o roata sau mai multe roti au tendinta sa patineze pe un drum alunecos.
Dacă o roata începe să patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat. Astfel puterea motorului, si cu aceasta forța de tractiune care trebuie transmisă, se reduc.

Daca ai ESP pe masina, implicit ai si ASR. Daca ai ASR, nu ai cum sa lasi dara de cauciuc in urma la demaraje (cu conditia sa nu decuplezi sistemul).
Am ASR la Skoda si nu reusesc sa rup aderenta daca sistemul este cuplat pe ON.
vallixx
Absolut aiurea.

ASR (anti slip regulation.....niciun regeling) este practic o functie a ABS-ului si previne patinarea rotilor aplicand frana pe roata care patineaza. ASR-ul nu taie nicio putere pe nicio roata pentru simplul fapt ca lucreaza exclusiv cu frana.

Ceea ce taie puterea motorului este TCS-ul, adica Traction Control System, care integreaza ABS-ul (deci si ASR-ul) si vine cu ceva in plus, adica cotrolul transmiterii puterii la roata.

ESP-ul, adica Electronic Stability Program, integreaza toate aceste sisteme, ABS, ASR, TCS...,.etc....astfel ajuta la mentinerea traiectoriei imprimata masinii din volan prin franare selectiva a rotilor, taiere de gaz....samd, pe baza informatiilor venite de la o serie de senzori.

In afara de asta, daca erai atent vedeai ca masina in cauza este un Symbol, care nu are decat cel mult ABS. Nu s-a instalat ASR pe Symbol. Deci nu avea ce sa comute pe ON sau OFF.

Aaa si mi-a placut faza cu regeling.....care de fapt este regelung.
Numa' ca tu ai luat denumirea din engleza (anti slip regulation) si cea din gerrmana (Antriebsschlupfregelung) si le-ai mixat intr-o germ-gleza.
Ai obtinut o struto-camila juma englezeasca (anti slip) si juma nemteasca (regelung).

Frumos up.gif
RazvanF
QUOTE(theodor2004 @ 24 Dec 2014, 10:10)
Daca ai ESP pe masina, implicit ai si ASR.
*


Nup! Poti avea doar ESP, ASR e dotare extra.
vallixx
Nope!
Aici are dreptate. Daca ai ESP, ai si ASR.
Invers da, poti avea ASR dar fara ESP.
RazvanF
Acum nu vreau sa fac antireclama la alta marca...biggrin.gif dar stiu de opel vectra c 2005 care are doar ESP si ABS. Poate cei de la Renault ofera mai multe.
vallixx
Are si ASR dar nu l-au mai mentionat. Oarecum se subintelege.
theodor2004
Valixx,
Nu inteleg de unde iti vin agresivitatea si rautatea fata de mine, mai ales in zilele de sarbatoare. Termenul folosit de mine pt ASR este un termen consacrat, numai ca nu vine din engleza.
Nu am zis ca provine din engleza, asta a fost inventia ta. Daca ai avea rabdare sa cauti, ai gasi si acest termen, care este uzitat. Afirmatia ca este o struto-camila jumatate englezeasca, jumatate nemteasca, iar nu stiu de unde ti- a venit. Iti place sa arunci cu acuzatiile.
Am ASR pe masina (la Skoda) si stiu cum functioneaza. Nu este neaparat inglobat in ABS. Stiu foarte bine si cand intra. Mai multe discutam cand ma intorc din concediu si pana atunci nu ar fi rau sa te mai domolesti cu acuzatiile. Poate mai verifici intre timp.
vallixx
Tati, n-am nici agresivitate si nici altceva fata de tine, insa ma deranjeaza cand vorbesti (ma rog, tastezi), fara sa ai idee depre ce vorbesti si fara macar sa te documentezi cat de cat inainte. Si te-am si rugat sa nu mai faci asta, pentru ca livrezi informatii inexacte.

Strotucamila este faptul ca ai amestecat un termen engelzesc cu unul nemtesc, nu are nicio relevanta de unde provine. Ori il denumesti in engleza de la cap la coada, ori in germana....tot de la cap la coada.
Tu ai pus termenul englezesc la cap si ala nemtesc in coada. Si ala nemtesc mai era si gresit, dar acolo pot admite ca ar putea fi un typo, avand in vedere ca tastele I si U sunt una langa alta.

Deci, poate ai si tu amabilitatea sa te documentezi. Eu unul am facut-o inainte sa scot porumbelul.

In plus ii explicai colegului ca e de vina ASR-ul, (lasand la o parte ca nu stii ce face ala), cand el pe masina nu are ASR. Masina era in semnatura, nici nu te-ai obosit sa te uiti.

Daca tu ai la Skoda e posibil sa fi observat EFECTELE, nu si cum anume se produc aceste efecte.

Tu de fapt ai vrut sa scrii un post in care sa te lauzi cat de multe cunostinte auto ai.
N-am nicio problema sa le ai, chiar te felicit.
Nu am o problema sa ni le arati cand e cazul, oricand e cineva care poate invata de la tine, dar macar da informatii exacte si daca nu esti sigur arunca un ochi macar pe wikipedia.
Insa daca chiar esti interesat iti pot recomanda www.howstuffworks.com


vion
La multi ani, in primul rand! Apoi nu prea stiu ce sa fac sa ma bucur ca cineva a citit intrebarea mea, sau sa ma intreb de ce nu a citit ce am scris. Poate nu m-am exprimat prea clar, deci sa reluam. Am precizat ca masina pleaca cu scartait de cauciuc foarte repede, nu faptul ca NU reusesc sa scartai rotile. Probabil timpul liber de care dispun (conform unei pareri foarte transante) m-a impiedicat sa descriu foarte pe larg intrebarea pe mi-o puneam( nu mai spun problema pentru ca iar se va exprima cineva ca unde e problema). De fapt am vrut sa stiu daca in momentul in care s-a conectat instalatia electronica a GPL la instalatia electronica a masinii se putea conecta sau deconecta ceva pe acolo care sa dea simptomele descrise. Simplu,nu?
janos
La Multi Ani !
Raspuns: la modelul tau NU. Oricum trebuie sa o legam de ceva. Ai schimbat anvelopele? Conditiile de drum au fost (sunt) identice la "test"?
theodor2004
Scriu acest post cu intarziere, in virtutea dreptului la replica. Fiind in concediu, nu am putut scrie mai devreme.

1)Termenul de ,,anti-slip regeling" provine din limba olandeza, si chiar asta inseamna: ,,sistem de control al tractiunii". Este acelasi lucru cu ASR-ul din germana. Daca cautam pe internet vom vedea ca denumirea este des intalnita pe site-urile olandeze de masini. Deci nu este nicio struto-camila englezo-germana. Termenul chiar exista, doar ca este in limba olandeza.

2)ASR-ul (sau sistemul de control al tractiunii) nu functioneaza strict prin aplicarea unei forte de franare pe roata/rotile care patineaza.
In realitate acest sistem este mai complex, si, dupa cunostintele mele, functioneaza in felul urmator:
-sistemul foloseste senzorii ABS-ului, comparand numarul de rotatii/minut al rotilor autoturisumului (verificari care se fac cam de 25 ori/secunda);
-daca una dintre rotile motoare se invarte mai repede , este clar ca ea patineaza, si atunci intervine sistemul;
-prima actiune (treapta) este cea de reducere a injectiei de carburant. Astfel cuplul motor se mentine la o valoare dorita, astfel incat roata sa nu patineze si mai tare;
-daca roata/rotile motoare se invart in gol in continuare, se trece la actiunea urmatoare: reducerea sau taierea (pt un timp f scurt) a scanteii pe una sau mai multe bujii. Efectul este reducerea de putere pe injectorul respectiv. Functia este posibila doar la motoarele cu aprindere prin scanteie.
-daca si acum o roata motoare patineaza, se trece la etapa a treia a ASR-ului, cea de actionare a franei corespunzatoare rotii care patineaza;
-o alta treapta este de reducere a presiunii din turbina (si implicit a puterii motorului), treapta caracterisitca motoarelor cu turbina.
Mentionez ca sistemul functioneaza in orice treapta de viteza, si se poate decupla prin apasarea unui buton din bord.

Asa functioneaza sistemul de contol al traciunii de pe masinile actuale (ex sistemul Bosch). El nu consta numai in aplicarea de frana pe roata care patineaza, ci prin mai multe actiuni, asa cum am spus mai sus (reducerea injectiei de combustibl, reducerea tensiunii electrice din bujii, frana pe rotile care patineaza, scaderea presiunii din turbina). La un moment dat, interventia poate consta in una sau mai multe dintre aceste actiuni.

De curios m-am uitat in manualul de utilizare pt Skoda Octavia sa vad ce scrie la sistemul de control al tractiunii (ASR).Citez din manual:
,,Sistemul de control al tractiunii (ASR) este dispozitivul de reglare pentru impiedicarea patinarii rotilor motoare la accelerare. ASR usureaza sau chiar face posibila, in conditii grele de trafic, demararea, accelerarea sau deplasarea in rampa.

Mod de functionare
ASR se conecteaza automat la pornirea motorului si executa o autotestare. Sistemul supravegeaza, cu ajutorul sensorilor ABS, turatia rotilor de tractiune. Daca rotile patineaza, forta de tractiune este adaptata conditiilor de trafic, prin reducerea turatiei motorului. Sistemul functioneaza la toate vitezele.
Sistemul functioneaza impreuna cu sistemul ABS. Cand se defecteaza sistemul ABS, ASR nu functioneaza".

@Vion: personal nu cred ca montarea unei instalatii GPL iti poate da simptomele respective. Eu unul nu vad cum ar putea GPL-ul ,,sa iti salte botul si sa lasi cauciuc pe sosea".
Poate ai facut si altceva la masina, si nu iti amintesti.
vallixx
Mda, macar acum ai facut un pic de cercetare, dar tot cu virgula iti da. Dar oricum.....te felicit de data asta pentru ca este evident ca te-ai informat.

Si iti zic asta fara ironie, tu crezi ca am ceva cu tine.....dar te inseli.

De ce iti da un pic cu virgula?

1. Termenul din olandeza este irelevant, pot sa-ti dau si eu termenul din coreeana.
Ideea este sa folosim termenul original, care este cel nemtesc, intrucat o firma nemteasca l-a inventat. Putem pe planul doi sa folosim engleza pentru ca este o limba oarecum internationala. Insa mi se pare fara rost sa folosim termenul sau mai bine zis traducerea din germana in olandeza, franceza, chineza.....etc.

2. ASR-ul functioneaza exclusiv prin franarea rotilor, el depinde de ABS.
De asta la Skoda ta, daca se strica ABS-ul nu mai ai nici ASR.

TCS-ul pe de alta parte, adica traction controlul este cel care reduce cuplul transmis rotilor.

ESP-ul integreaza aceste sisteme si pe baza unor informatii primite de la o serie de senzori si comanda diversele sisteme: TCS-ul pentru reducerea cuplului transmis rotilor, ASR-ul pentru franarea lor (selectiva sau nu)......etc

3. Topicul plecase de la un Symbol, care nu a avut niciodata pe el ESP, TCS, ASR......ci doar cel mult ABS si atat. Deci problema pe care o avea initiatorul nu avea cum sa fie de la ASR, pentru ca pe acea masina nu exista ASR.



vion
N-am facuut nimic la masina,pentru mine reprezinta doar un mijloc de deplasare din punctul A in punctul B fara alte transformari. Poate doar consumul destul de mare care il am de ceva timp sa influenteze chestoa asta.
vallixx
Daca ai consum mare dar putere scazuta exista posibilitatea sa mearga cumva inecata si in loc sa arda carburantul, sa-l arunce afara pe evacuare.
Asta ar fi o explicatie pentru care carburantul "se duce" fara insa sa simti si putere la roata.

De ce si cum ar putea merge inecata.......e o intrebare buna.

Noxele cum ies?
razvantrc
cum zicea si janos, pe benzina face la fel? daca functioneaza normal, atunci te duci frumos la aia care ti-au pus gpl-ul si sa-i corecteze timpii, probabil baga prea mult gaz si de aici probabil prea multa putere
roland
QUOTE(vallixx @ 7 Jan 2015, 16:52)
2. ASR-ul functioneaza exclusiv prin franarea rotilor, el depinde de ABS.
De asta la Skoda ta, daca se strica ABS-ul nu mai ai nici ASR.


Pentru ca literatura de pe internet, la ASR, mentioneaza de reducerea puterii motorului prin diverse artificii (si am citit multe linkuri, wiki, howstuffworks, etc), poti te rog sa dai cateva link-uri unde scrie clar ca ASR functioneaza prin franarea rotilor (folosind frana) si nu altfel?

Mersi frumos.
vallixx
Nu la ASR se mentioneaza de reducerea puterii ci la TCS. Insa pentru ca ele de cele mai multe ori lucreaza in tandem, ajung sa se confunde.

M-am interesat si pe net, dar majoritatea informatiilor le-am luat din carti de specialitate auto. (atentie nu reviste gen Autoexpert & stuff, ca si ei le mai confunda pe alocuri)
Sunt fanul acestor carti, manuale de mecanica.....etc.

Insa o sa caut si locurile de pe net de unde m-am mai documentat si cu siguranta le voi posta aici intrucat nu pot fi considerate reclama.

Chiar a fost si un episod Top Gear unde se plimba tipul cu un Brabus de vreo 700 si ceva de cai si vreo 1100 Nm de cuplu si se vaita omul ca nu poate sa-i dea ca lumea talpa pt ca cuplul imens rupe aderenta extrem de repede astfel incat electronica intervine si pune frana, astfel ca dupa vreo 2 ture de pista i s-a aprins martorul de temperatura a franelor.

Evident ca poate se mai umbla electronic si la puterea masinii insa primul pas pe care il face ESP -ul in caz ca ai scapat masina de sub control este sa aplice selectiv frana astfel incat masina sa isi pastreze traiectoria impusa de volan.
Taierea puterii se face mai mult ca sa permiti franei sa isi faca treaba, ar fi aiurea sa acelerezi si sa franezi in acelasi timp, ar fi doua actiuni care s-ar anula reciproc. Asa ca frana se ocupa de restabilirea traiectoriei si controlului, iar taierea puterii se face ca sa nu "deranjezi frana" biggrin.gif din treaba pe care o are de facut.

Stima!
razvantrc
smile.gif dar nu mai bine facem topic separat daca nu exista vreunul, pe tema controalelor pentru masina abs teces etc bla bla.
Masina omului are doar abs (ma refer pe partea de roți/motor)si cam atat la sisteme de siguranta, nu are niciuna din sistemele mentionate de voi.
Clar problema este alta la el.
Asteptam sa ne zica daca pe benzina face la fel, daca nu cumva a rezolvat treaba.
theodor2004
Eu stiu ca ASR-ul (in germana Antriebsschlupfregelung) si TCS-ul (in engleza Traction control system) sunt de fapt unul si acelasi sistem, doar ca poarta denumiri diferite (si de aici traduceri diferite) in functie de producator.
Producatorii germani normal ca prefera denumirea in germana (ASR). Spre exemplu masinile VAG sunt dotate cu sistem ESP produs de firma Bosch, si folosesc denumirea de ASR. Am in familie o Skoda Octavia cu ESP marca Bosch, si in manualul de utilizare scrie ca in ESP sunt integrate urmatoarele sisteme:
-EDS (blocarea electronica a diferentialului)
-ASR (controlul tractiunii)
-DSR (sistem de asistare a directiei)
-ABS (sistem antiblocare frane)
-AFU (asistenta la franare urgenta)
-HHC (asistenta la urcarea in panta sau hill hold control).
Nu se spune nimic de TCS, si imi e greu sa cred ca Bosch nu a echipat sistemul ESP cu TCS. De ce nu se spune? Pt ca ce face TCS face si ASR, doar ca are alta denumire.

Cu alte cuvinte unii producatori prefera denumirea de TCS, altii de ASR.
In final ASR=TCS.

Pana la urma nici ESP-ul (electronic stability program) nu are o denumire standard, din moment ce companiile asiatice il numesc ESC (electronic stability control). La fel si EBD (electronic brake distribution) la unii producatori (ex nemti) se numeste EBV (Elektronische Bremsen Verteilung ). Sunt unul si acelasi lucru.

Si acum eu am terminat cu off-topicul. Indiferent de replici, continui discutia numai daca Hellcat deschide un nou topic, ceva gen ,, Cum functioneaza diverse lucruri la masina (ESP, ABS, ASR, EBD, EDS, DSR, AFU, HHC), preluand ultimele 5-6 postari.

Respect!

@Vion: asa cum a spus razvantrc, daca mergi numai pe benzina, masina face la fel?
vallixx
Topic daca vrei poti deschide si tu.

Tu crezi ce vrei pana la urma, in ce limba vrei.
ESP de exemplu este in engleza, ASR se intampla sa aiba aceleasi initiale in ambele limbi (germana si engleza). Deci daca in carte scrie ESP (in engleza ) e logic sa presupui ca atunci cand vezi ASR e tot in engleza.

ASR- ul se ocupa cu franele. Controlul traiectoriei se face din frana, taierea gazului e ca sa te impiedice pe tine sa dai la "gioale" franelor accelerand, atunci cand ele (franele), trebuie sa franeze.

CipTal
Problema la tine este legata de starea anvelopelor. Sunt sigur ca au dpasit demult termenul de valabilitate de 4 ani. Odata cu scaderea temperaturii acestea se intaresc si scade foarte mult aderenta. Cam asta e tot.
roland
QUOTE(vallixx @ 8 Jan 2015, 14:41)
ASR- ul se ocupa cu franele. Controlul traiectoriei se face din frana, taierea gazului e ca sa te impiedice pe tine sa dai la "gioale" franelor accelerand, atunci cand ele (franele), trebuie sa franeze.


Revin cu rugamintea unor link-uri edificatoare.
Ce am gasit eu spune, despre ASR, ca lucreaza si cu frana si cu "taierea gazului" prin diverse metode, functie de versiune. De fapt asta ai spus si mai sus, deci nu e exclusiv din frane.
vallixx
Am zis 2 lucruri in principal

1 Ca ASR-ul lucreaza cu franele si nu cu gazul
2. CA TCS-ul lucreaza cu ASR-ul (adica cu franele) + taiatul de gaz, insa taiatul de gaz nu e ca sa corecteze traiectoria sau sa te impiedice sa patinezi rotile, ci doar ca sa te oblige sa lasi ASR-ul (franele) sa-si faca treaba.
3. Problema initiatorului topicului nu este de la ABS, ASR, TCS....PLM, ....pentru ca masina lui nu are decat cel mult ABS.

Cu linkurile mai greu, pentru ca asa cum ti-am zis, multa informatie o am din carti de specialitate care ma pasioneaza. Am un prieten care lucreaza la o librarie/anticariat si cum ii ajung prin mana carti de genul, stie ca-s pasionat si ma suna. E un pic peste mana sa fac scan-uri din pasaje de carte.

Linkurile de pe net sunt destul de ambigue, pe undeva il inteleg si pe theodor.
Daca a cautat pe net, a gasit oarecum acelasi lucru ca si restul lumii, ca si mine, ca si tine. De exemplu pe Wikipedia zice ca ASR si TCS sunt cam acelasi lucru, desi nu sunt, mai ales ca au si aparut la ani buni distanta unul de altul.

Daca nu ma insel (si cred ca nu o fac), ASR-ul a aparut imediat dupa introducerea ABS-ului, intrucat este un sistem strans legat de ABS. La acel moment inca mai existau masini cu carburator......deci din parti taierea gazului.

Manualele de utilizare ale masinilor iar sunt ciudate, acolo zic chestii care se bat cap in cap cu informatiile de pe net. Exemplu fiind manualul de Skoda al lui theodor, unde zice ca ASR-ul taie gazul.....dar "daca nu mai ai ABS nu mai ai nici ASR" (oarecum logic si si corect pentru ca de fapt ASR-ul lucreaza cu ABS-ul ), insa n-are nicio legatura cu gazul.

In fine. O sa incerc sa ma ocup in weekend sa caut mai multa informatie edificatoare.
roland
Salut. Ai gasit ceva informatie legat de ASR / TCS ?
vallixx
Mai, am gasit cate ceva, treaba e ca se bat cap in cap.
Unii zic ca ASR-ul si TCS-ul sunt doua chestii diferite(asa cum stiam si eu), altii zic ca e acelasi lucru. Site-urile de prin state zic ca e acelasi lucru, europenii zic ca nu e.

Altii merg mai departe si zic ca ASR = TCS = ESP.....ceea ce e o prostie, dar am vazut si d'astea.

Manualele masinilor iar zic altceva......e atat de ambigua informatia.

Eu am preferat pana acum sa dau crezare surselor tehnice si mai putin unor site-uri care nu sunt ale unor producatori de sisteme d'astea si isi dau cu parerea exact cum ne dam si noi pe forumuri.
vion
''Problema la tine este legata de starea anvelopelor. Sunt sigur ca au dpasit demult termenul de valabilitate de 4 ani. Odata cu scaderea temperaturii acestea se intaresc si scade foarte mult aderenta. Cam asta e tot.''
Avand in vedere ca folosesc masina cel putin 25 km in fiecare zi iesind din Bucuresti ( iarna , centura , zapada, gheata, camioane) nu imi permit sa am anvelope proaste, second sau alte aberatii. Deci asta sigur iese din discutie. Iar chestia asta cu ''sunt sigur'' este destul de aproximativa. Din punctul meu de vedere am cam primit raspuns de la Janos in postul nr. 23 .Asa cum spunea si titlul MA INTREBAM daca e o problema sau nu. Cu multumiri tuturor celor care intr-un fel sau altul m-au bagat in seama.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.