QUOTE(loganmpi16 @ 16 Feb 2015, 11:48)
Daca ai citi ordonanta ...
... Taxa cea mai mica o va avea o masina cat mai veche si cu un euro cat mai mare. Inteles?
Eu am citit si tocmai asta vreau sa demonstrez , faptul ca este o ABERATIE ! Omul va folosi masina cat timp ea va merge ok si nu este dauna totala! Masinile din 2006-2008 sunt mai fiabile decat cele mai noi , pentru ca asa merge economia asta si nu mai vor sa faca masini fiabile. Nu o sa mai vedem masini fabricate in 2012-2015 cu 500.000 km la bord peste 15 ani , pentru ca aceste masini se defecteaza de atatea ori cand utilizatorul va renunta la ea inainte sa bage dublul valorii ei in piese de rezerva. Euro 3-4-5 si celelalte norme europene prevede si RECICLAREA si REFOLOSIREA componentelor din aceste masini la sfarsitul vietii lor, doar ca ei fac piesele atat de proaste incat multe se strica in timpul garantiei si mai multe in urmatorii ani , nici gand sa tina zeci de ani ca masinile din trecut. Pur si simplu componentele/aliajele din care sunt facute , sunt gandite sa NU reziste atatia ani .
In Franta vor sa interzica masinile facute inainte de 1996 ... de ce oare ? Ca polueaza ? Aiurea ! Apoi vor aduce perioada de folosire a masinilor maxim la 15 ani si apoi la 10 ani. Oare Franta este cea mai poluata tara din UE ?
Toate statisticile facute de autoritati si utilizate in calculul unor taxe sunt folosite si interpretate NUMAI in folosul legilor si a taxelor mai mari , nu in interesul cetateanului ! La fel si in cazul asigurarior si al impozitelor si la TOT !
rMegane : "N-ai inteles care e scopul FAP-ului. Acesta e un fagure care retine particulele de cenusa si le arde periodic in procesul de "regenerare". Deci, daca indepartezi acest filtru vei avea norisori de fum la teava.
Nu stiu daca influenteaza cantitatea de CO2 dar presupune rescrierea softului masinii dupa indepartare, altfel vei avea un mers defectuos si automat noxe mai mari.
Pe viitor mi-as dori sa aduci niste argumente care sa-ti sustina punctul de vedere."
Eu cred ca TU nu ai inteles rolul sau cel putin principiul de functionare ! FAP-ul arde PERMANENT acele particule poluante , nu numai cenusa , ca motorul nu scoate cenusa , ca nu este locomotiva !
Deci arderea de particule din procesorul post-ardere interna este PERMANENTA , iar procesul de regenerare este de fapt cel mai NOCIV si daca te prinde RAR-ul sa-ti faca testul de noxe cand motorul face regenerarea , ramai fara talon daca inginerul este imbecil si nu stie de fumul alb.
Norisorii de fum se fac la masinile cu probleme la motor , nu neaparat la cele fara FAP ! Daca ar fi cum spui tu , TOATE masinile fara FAP scot numai norisori , ceea ce este total gresit. Ce inseamna acel fum si cum se creeaza el , prin ce componente ramane si de ce iese cand iese si cum iese , poti studia pe net sau pe aria dedicata FAP-ului .
Noxele masurate si "platite" reprezinta de fapt CO2 , deci tu spui ca nu stii daca influenteaza cantitatea de CO2 , dar "automat va avea noxe mai mari" ??? Pai ori nu stii , ori esti sigur de ceva ?
FAP-ul de fapt RETINE particulele mai MARI de diametru decat cele lasate sa treaca de catalizator , acesta din urma fiind primul "arzator" de noxe cu adevarat poluante. Deci trec particulele nocive care sunt mai mici de un anumit volum de catalizator si apoi sunt preluate de FAP, care retine o alta parte din ele , mai mari de un alt volum , iar pe cele mici , le lasa sa iasa . Particulele cele mai mari raman sa fie arse/diminuate/fragmentate de catalizator , iar celelalte ramase in FAP , raman sa mai treaca inca o data prin ardere/diminuare/fragmentare in FAP.
Cantitatea TOTALA de noxe produsa de motor este ACEEASI fie ca masina are FAP , fie ca nu are, diferenta fiind facuta de marimea particulelor nocive iesita pe esapament , iar reducerea de cateva grame de fapt este AMANAREA de iesire a particulelor mai mari decat permite FAP-ul , prin redentia lor pentru ardere/diminuare/fragmentare.
Daca elimini CATALIZATORUL cu siguranta vei avea MULT mai multe noxe si ITP-ul nu-l iei sigur.
De asta este recomandat ca inainte de RAR si noxe sa-i dai talpa si sa mergi mai mult si tare , daca ai FAP , sa fie facuta o regenerare (curatare) inainte de testarea de noxe , iar daca nu ai FAP , noxele suplimentare (depunerile) ramase pe galeria de evacuare si toate componentele implicate in evacuarea noxelor sa fie cat mai curate pentru ca aparatul sa inregistreze cat mai putine noxe (particule toxice) iesite in acel moment din evacuare.
Eu nu lucrez in domeniu , eu doar citesc , deci eu nu pot sa FABRIC argumente si singurul sfat este sa citesti si tu mai multe despre aceste componente ale masinilor chiar si in topicurile dedicate lor dar si pe alte site-uri.
P.S. Nu lucrez in domeniu si daca cineva are alte idei sau completari ale subiectului , este liber sa le impartaseasca.