Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sugestii monitorizare incarcare FAP si regenerare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2, 3
sibian
Salutare tuturor. Stiu ca sunt multi posesori de Megane 3 cu FAP. Sistemul FAP de la Renault e destul de ok dar niciodata nu strica daca avem un indicator care ne ajuta sa vedem starea filtrului de particule.
Am vazut pe alte forumuri auto din ro ca sunt colegi care au reusit sa instaleze niste martori care ii ajuta sa vada cand se desfasoara procedura de regenerare a fap-ului.

Un thread de genul asta poate fi gasit pe forumul peugeot. Ei au identificat ca atunci cand se face regenerarea se porneste dezaburirea in luneta si multi au montat un led ca ca stie exact cand se regenereaza filtrul de particule.

Credeti ca s-ar putea face asa ceva si la megane 3 1.5 dci 110?

Ce alte posibilitati de verificare incarcare fap avem pentru megane 3?

Din care am auzit la anumite vehicule de marfa exista indicatori de incarcare fap chiar in bord. Cred ca un astfel de indicator ar fi util celor care merg pe distance scurte cu o masina echipata cu fap.

Astept sugestiile voastre.


al.g
eu l-am anulat din soft si eliminat fizic. best money ever spent.
sibian
al.g am citit pe un alt thread despre anularea dpf la masina ta.

Eu personal consider ca e mult mai ecologic sa-l avem pe masina si de aceea cautam sugestii pentru un sistem de monitorizare care sa ne ajute sa prelungim durata de viata a filtrului de particule si sa exploatam corect masina.
madhorsefuzzy
Eu propun sa nu transformam thread-ul in unul despre ecologie si poluare. biggrin.gif

Cu CLIP-ul se poate vedea istoricul regenerarilor? Se poate vedea incarcarea FAP/DPF-ului?

Util ar fi un programel pe Android cum este Torque care conectat cu un adaptor OBD II pe bluetooth sa citeasca incarcarea filtrului de particule. Eventual si ceva istoric de regenerari.

Mie personal mi se pare mai putin util sa ma anunte sa nu opresc motorul ceva in bord ca isi face regenerarea decat o statistica si o incarcare curenta.
k0b3
CLIP-ul îți aratã ultima regenerare realizatã cu success precum și încercãrile eșuate de la ultima regenerare pânã în prezent. În momentul când se realizeaza o nouã regenerare perfectã, istoricul încercãrilor eșuate este șters.
sibian
QUOTE(k0b3 @ 13 Dec 2014, 18:50)
CLIP-ul îți aratã ultima regenerare realizatã cu success precum și încercãrile eșuate de la ultima regenerare pânã în prezent. În momentul când se realizeaza o nouã regenerare perfectã, istoricul încercãrilor eșuate este șters.
*



k0b3 ai ideea care e cea mai ieftina varianta de clip care merge pe megane 3 1.5 dci 110 ?


Eu am torque cu ceva plugin ptr renault dar nu pot vedea nimic despre fap.
rMegane
QUOTE(al.g @ 9 Dec 2014, 22:44)
eu l-am anulat din soft si eliminat fizic. best money ever spent.
*


Stii ca particulele eliberate de motoarele diesel sunt cancerigene, nu?
Ai voie sa faci o astfel de modificare? Adica nu o sa ai probleme la RAR, ITP?
sibian
Din cate vad topicul nu prea a avut succes. Am vazut ca si pe formul dacia se interesau de posibilitatea monitorizarii procesului de regenerare fap dar nu a venit nimeni cu nici o solutie.

Credeti ca am muta topiul pe un forum mai general intrucat nu doar megane 3 are fap?

djcristi
QUOTE(al.g @ 9 Dec 2014, 22:44)
eu l-am anulat din soft si eliminat fizic. best money ever spent.
*



intr-un cuvant , ti-ai batut joc de acea masina si de mediu. Astia ca tine ar trebui trimisi iar la RAR sa plateasca timbru de mediu pt Euro 4 si nu 5 !

<span class='edit'>15 Feb 2015, 21:56:</span>
QUOTE(sibian @ 15 Dec 2014, 11:34)
k0b3 ai ideea care e cea mai ieftina varianta de clip care merge pe megane 3 1.5 dci 110 ?
Eu am torque cu ceva plugin ptr renault dar nu pot vedea nimic despre fap.
*



torque este o aplicatie pt o interfata gen ELM327 , adica intra doar pe ECU pe protocol Generic-OBD (sau Euro-OBD) , deci nu stie sa citeasca si parametri specifici ci doar generici.

==============

si acum referitor la prima ta postare, iti pun niste poze (gasite prin arhiva mea) sa vezi cam ce poti vedea pe diag cu CLIP/DDT (DDT-ul vede mai multe).

exemplu de aplicatie: orice parametru se poate citi prin ELM327 de exemplu , construind o aplicatie pt aceasta chestie. ID-urile si conversia numerica se pot gasi in baza de date de la DDT2000, eu de exemplu mi-am facut o aplicatie de Android care imi citeste din UCH presiunea pneurilor tot prin ELM327, deschid aplicatia dau un click si am instant valorile.
espacern
QUOTE(djcristi @ 15 Feb 2015, 21:54)
intr-un cuvant , ti-ai batut joc .. de mediu. Astia ca tine ar trebui trimisi iar la RAR sa plateasca timbru de mediu pt Euro 4 si nu 5 !

Ecologistule la RAR nu se uita nimeni dupa FAP....doar in acte/baza de date.
RAR-ul nu are treaba cu taxa de mediu....ANAF-ul e incasator pentru bunastarea ecologiei! tongue.gif
djcristi
ce am zis eu si ce ai inteles tu!
spuneam ca ar trebui dusi la RAR sa fie re-omologat motorul ca unul Euro 4 , ca apoi sa plateasca la ANAF timbrul de mediu conform Euro. Nu procedura conteaza , ci ideea !

espacern
Ideea este ca nu se poate ce spui tu......capici?

O masina daca are o anumita norma asa moare popa.gif

Bineinteles ca daca te consideri nedreptatie,ca ecologist,poti sa te legi cu lanturi de respectivul autoturism (parca asa fac ecologisti nu?)....pana la remediere modificare! laugh.gif
djcristi
iar nu ai inteles, nu spunem ce se intampla in realitate LEGAL, ci spuneam cum ar trebui sa fie LEGEA/Procedura dupa parerea mea !

ti se pare normal ca la megane-ul din semnatura (euro4 cu FAP, 128g) am platit 750euro in Ianuarie-2014 , iar unul cu Euro5 cu FAP-ul scos plateste mult mai putin si polueaza mult mai mult ?!

imi pare rau sa vad ca incurajezi poluarea (sa nu mai spun de softurile FAP-off care dau peste cap si functionarea normala a injectiei, dar asta e alta discutie).
espacern
QUOTE(djcristi @ 15 Feb 2015, 22:17)
ti se pare normal

E normal sa platesti....daca ai de unde si vrei o lume ecologizata!
Trebuie sa vezi partea buna...ai numere de RO! tongue.gif

Referitor la incurajarea poluarea...vezi avatarul meu adica ENERGIE CURATA!
djcristi
eu la euro 4 plateam lafel si daca nu aveam FAP, asa ca nu conteaza optiunea mea in legatura cu mediul.

Dar unul cu Euro 5 tocmai deasta plateste mai putin taxa (ca are FAP respectiv nivelul de co2 mai scazut) si cand colo el il scoate :|

vai de tara asta, halal cultura!
espacern
QUOTE(djcristi @ 15 Feb 2015, 22:25)
si cand colo el il scoate :|

vai de tara asta, halal cultura!

Denunta-l....urgent!

Cand ai decis sa-ti cumperi DIESEL nu ai "culturalizat" ca este printre cele mai poluante motoare.....nu doar CO2 se elimina!
djcristi
oricat ar fi de poluant, deviem de la ideea initiala, in fine, fiecare cu parerea lui.
marius80_eugen
Ideea este ca cei care au FAP ok ar vrea sa-l monitorizeze ca sa nu aiba probleme cu el , iar cei care au probleme vor sa-l scoata , pentru ca nu-si permit sa dea acea suma colosala pentru schimbat, iar persoanele care l-au scos deja sunt multumite ca au scapat de o grija , desi au dat totusi niste bani si pe acesta operatiune.
Daca cineva le ofera acel schimb de FAP , pur si simplu GRATUIT , iar ei refuza, atunci infiereaza-i cat vrei , dar pana atunci fiecare se descurca cum poate. Cand merg in trafic si vad masini mari , autobuze din 1900 toamna si taxiuri care e clar ca nu au cum sa aiba ITP-ul facut pe bune si nu stii pe unde sa mai fugi din norul din spatele sau lateralul lor ... te poti gandi ca si acele persoane care se folosesc direct sau indirect de acele masini trebuie sa rezolve cumva problemele si trebuie sa aiba de unde manca o paine. Cu siguranta motorul colegului fara FAP , NU va avea acei nori de fum , ci doar noxe putin mai mari decat din fabrica , in loc de 109 - 125 gr , poate ajung la 135-140 , desi am inteles chiar in topicul special dedicat acestui subiect ca NU cantitatea noxelor se mareste , ci marimea particulelor , iar acestea , indiferent de marimea lor , oricum sunt respirabile prin plamanii omului, dar culmea este ca particulele mari pot fi filtrate , iar cele mici nu, iar toxicitatea am inteles ca este aceeasi indiferent de marimea lor.
Si eu sunt PRO ecologie , pro aer curat (abia m-am intors de la munte) si daca ar fi dupa mine as folosi numai apa si aer ca sa merg cu masina , dar asta nu este posibil. Gropile , drumurile , traficul , blocajele de trafic (pe DN1 era coada de peste 5 km si pe Paraul Rece si dinspre Predeal) , toate astea produc consum enorm fata de cel al masinilor care merg normal si asta NU se rezolva , asa ca mi se pare o mare ipocrizie sa ma iau de un om care pur si simplu a rezolvat o problema mare a masinii cu cat si-a permis sa dea pentru ea , dar in rest sa tac si sa inghit taxele , legile si toate porcariile care de fapt ne fac sa nu avem bani sa traim decent si sa ne permitem niste masini mai bune si chiar sa le reparam conform specificatiilor tehnice pe cele care le avem.
Oare taxa asta e bine calculata ? Diferenta de 300-400 euro este justificata intre 2 masini ambele Euro4 , una care are 126 gr. si una 138 gr ? Dar diferenta de 550 euro intre una Euro 4 si una Euro 5 , la 116 gr si 138 gr ?
Daca cu aceleasi noxe , una care este din 2003 si una din 2009 , ambele Euro4 care este justificare de diferenta de aproximativ 250 euro in plus pentru cea din 2009 ?
Oare de ce toti se gandesc la acele grame si nu la consumul real al masinii ? Dar cu calitatea carburantilor cum ramane ? Nu cumva acele noxe sunt mai mici daca si carburantii ar fi mai buni ?
espacern
QUOTE(marius80_eugen @ 15 Feb 2015, 23:38)
Si eu sunt PRO ecologie .....si daca ar fi dupa mine as folosi numai ...aer ca sa merg cu masina , dar asta nu este posibil.

Cand cumperi masina....ca suntem ecologisti nu?


http://www.mdi.lu
djcristi
QUOTE(marius80_eugen @ 15 Feb 2015, 23:38)
Oare taxa asta e bine calculata ? Diferenta de 300-400 euro este justificata intre 2 masini ambele Euro4 , una care are 126 gr. si una 138 gr ? Dar diferenta de 550 euro intre una Euro 4 si una Euro 5 , la 116 gr si 138 gr ?
Daca cu aceleasi noxe , una care este din 2003 si una din 2009 , ambele Euro4 care este justificare de diferenta de aproximativ 250 euro in plus pentru cea din 2009 ?
Oare de ce toti se gandesc la acele grame si nu la consumul real al masinii ? Dar cu calitatea carburantilor cum ramane ?  Nu cumva acele noxe sunt mai mici daca si carburantii ar fi mai buni ?
*



e aiurea cum se calculeaza taxa, defapt sunt niste praguri, chiar si la Euro4 la 128g era 750e si la 120g doar vreo 400e parca , o aberatie.
Valoarea CO2 din talon este calculata in functie de consumul mediu, la a mea parca era 5% respectiv 128g , oricum consumul meu e mai mare, nu am scos niciodata sub 6% media.
Mai ales ca la motoarele mai noi , gen Euro6 s-a schimbat si modul de calcul al consumului , deasta vedeti motoare si cu 4% mediu si 3% in afara, rezulta nivel co2 mic, dar in realitate ele consuma lafel ca unul Euro4 la mers in traficul de RO.

spuneai mai sus de cei care au probleme cu FAP-ul, pai au daca folosesc cine stie ce uleiuri, dovada ca la mine la 225mii km mers numai cu Elf FAP functioneaza corect.
rMegane
QUOTE(marius80_eugen @ 15 Feb 2015, 23:38)
Cu siguranta motorul colegului fara FAP , NU va avea acei nori de fum , ci doar noxe putin mai mari decat din fabrica , in loc de 109 - 125 gr , poate ajung la 135-140
*


N-ai inteles care e scopul FAP-ului. Acesta e un fagure care retine particulele de cenusa si le arde periodic in procesul de "regenerare". Deci, daca indepartezi acest filtru vei avea norisori de fum la teava.
Nu stiu daca influenteaza cantitatea de CO2 dar presupune rescrierea softului masinii dupa indepartare, altfel vei avea un mers defectuos si automat noxe mai mari.

Pe viitor mi-as dori sa aduci niste argumente care sa-ti sustina punctul de vedere.
loganmpi16
QUOTE(marius80_eugen @ 15 Feb 2015, 23:38)
...
Daca cu aceleasi noxe , una care este din 2003 si una din 2009 , ambele Euro4 care este justificare de diferenta de aproximativ 250 euro in plus pentru cea din 2009 ?
...
*


Daca ai citi ordonanta prin care s-a stabilit taxa, ai observa ca exista un coeficient de reducere. acest coeficient este mai mare la masinile vechi si mai mic la masinile mai noi. El este stabilit pe durata medie de fucntionare a unei masini. Adica o masina din 2003, cu o durata medie de 15 ani, va mai circula -teoretic- (si implicit polua) pana in 2018, pe cand una din 2009 va mai circula pana in 2024, deci va polua mai mult timp. Cam asta e pe scurt ideea guvernantilor si de aici diferentele de taxa. Taxa cea mai mica o va avea o masina cat mai veche si cu un euro cat mai mare. Inteles?
djcristi
QUOTE(rMegane @ 16 Feb 2015, 11:48)
N-ai inteles care e scopul FAP-ului. Acesta e un fagure care retine particulele de cenusa si le arde periodic in procesul de "regenerare". Deci, daca indepartezi acest filtru vei avea norisori de fum la teava.
Nu stiu daca influenteaza cantitatea de CO2 dar presupune rescrierea softului masinii dupa indepartare, altfel vei avea un mers defectuos si automat noxe mai mari.

Pe viitor mi-as dori sa aduci niste argumente care sa-ti sustina punctul de vedere.
*



orice diesel fara FAP da pufuri la plecari de pe loc sau acceleratii bruste dupa un mers constant indelungat.

Ideea FAP-ului e sa nu elimine asa multe particule intr-un singur loc ci sa le arda treptat in mers.

16 Feb 2015, 12:09:
QUOTE(loganmpi16 @ 16 Feb 2015, 11:48)
Daca ai citi ordonanta prin care s-a stabilit taxa, ai observa ca exista un coeficient de reducere. acest coeficient este mai mare la masinile vechi si mai mic la masinile mai noi. El este stabilit pe durata medie de fucntionare a unei masini. Adica o masina din 2003, cu o durata medie de 15 ani, va mai circula -teoretic- (si implicit polua) pana in 2018, pe cand una din 2009 va mai circula pana in 2024, deci va polua mai mult timp. Cam asta e pe scurt ideea guvernantilor si de aici diferentele de taxa. Taxa cea mai mica o va avea o masina cat mai veche si cu un euro cat mai  mare. Inteles?
*



corect, asa se calculeaza, dar taxa in sine este o aberatie, pentru ca cel cu masina mai veche (care mai mult ca sigur are defecte) va merge mult mai mult cu ea (poate si 15-20 ani) fara sa repare un injector sau ceva si va polua mult mai mult in acesti ani decat una mai noua in primii 5 ani de exemplu.
marius80_eugen
QUOTE(loganmpi16 @ 16 Feb 2015, 11:48)
Daca ai citi ordonanta  ...
...  Taxa cea mai mica o va avea o masina cat mai veche si cu un euro cat mai  mare. Inteles?
*


Eu am citit si tocmai asta vreau sa demonstrez , faptul ca este o ABERATIE ! Omul va folosi masina cat timp ea va merge ok si nu este dauna totala! Masinile din 2006-2008 sunt mai fiabile decat cele mai noi , pentru ca asa merge economia asta si nu mai vor sa faca masini fiabile. Nu o sa mai vedem masini fabricate in 2012-2015 cu 500.000 km la bord peste 15 ani , pentru ca aceste masini se defecteaza de atatea ori cand utilizatorul va renunta la ea inainte sa bage dublul valorii ei in piese de rezerva. Euro 3-4-5 si celelalte norme europene prevede si RECICLAREA si REFOLOSIREA componentelor din aceste masini la sfarsitul vietii lor, doar ca ei fac piesele atat de proaste incat multe se strica in timpul garantiei si mai multe in urmatorii ani , nici gand sa tina zeci de ani ca masinile din trecut. Pur si simplu componentele/aliajele din care sunt facute , sunt gandite sa NU reziste atatia ani .
In Franta vor sa interzica masinile facute inainte de 1996 ... de ce oare ? Ca polueaza ? Aiurea ! Apoi vor aduce perioada de folosire a masinilor maxim la 15 ani si apoi la 10 ani. Oare Franta este cea mai poluata tara din UE ?
Toate statisticile facute de autoritati si utilizate in calculul unor taxe sunt folosite si interpretate NUMAI in folosul legilor si a taxelor mai mari , nu in interesul cetateanului ! La fel si in cazul asigurarior si al impozitelor si la TOT !


rMegane : "N-ai inteles care e scopul FAP-ului. Acesta e un fagure care retine particulele de cenusa si le arde periodic in procesul de "regenerare". Deci, daca indepartezi acest filtru vei avea norisori de fum la teava.
Nu stiu daca influenteaza cantitatea de CO2 dar presupune rescrierea softului masinii dupa indepartare, altfel vei avea un mers defectuos si automat noxe mai mari.
Pe viitor mi-as dori sa aduci niste argumente care sa-ti sustina punctul de vedere."

Eu cred ca TU nu ai inteles rolul sau cel putin principiul de functionare ! FAP-ul arde PERMANENT acele particule poluante , nu numai cenusa , ca motorul nu scoate cenusa , ca nu este locomotiva !
Deci arderea de particule din procesorul post-ardere interna este PERMANENTA , iar procesul de regenerare este de fapt cel mai NOCIV si daca te prinde RAR-ul sa-ti faca testul de noxe cand motorul face regenerarea , ramai fara talon daca inginerul este imbecil si nu stie de fumul alb.
Norisorii de fum se fac la masinile cu probleme la motor , nu neaparat la cele fara FAP ! Daca ar fi cum spui tu , TOATE masinile fara FAP scot numai norisori , ceea ce este total gresit. Ce inseamna acel fum si cum se creeaza el , prin ce componente ramane si de ce iese cand iese si cum iese , poti studia pe net sau pe aria dedicata FAP-ului .
Noxele masurate si "platite" reprezinta de fapt CO2 , deci tu spui ca nu stii daca influenteaza cantitatea de CO2 , dar "automat va avea noxe mai mari" ??? Pai ori nu stii , ori esti sigur de ceva ?
FAP-ul de fapt RETINE particulele mai MARI de diametru decat cele lasate sa treaca de catalizator , acesta din urma fiind primul "arzator" de noxe cu adevarat poluante. Deci trec particulele nocive care sunt mai mici de un anumit volum de catalizator si apoi sunt preluate de FAP, care retine o alta parte din ele , mai mari de un alt volum , iar pe cele mici , le lasa sa iasa . Particulele cele mai mari raman sa fie arse/diminuate/fragmentate de catalizator , iar celelalte ramase in FAP , raman sa mai treaca inca o data prin ardere/diminuare/fragmentare in FAP.
Cantitatea TOTALA de noxe produsa de motor este ACEEASI fie ca masina are FAP , fie ca nu are, diferenta fiind facuta de marimea particulelor nocive iesita pe esapament , iar reducerea de cateva grame de fapt este AMANAREA de iesire a particulelor mai mari decat permite FAP-ul , prin redentia lor pentru ardere/diminuare/fragmentare.
Daca elimini CATALIZATORUL cu siguranta vei avea MULT mai multe noxe si ITP-ul nu-l iei sigur.
De asta este recomandat ca inainte de RAR si noxe sa-i dai talpa si sa mergi mai mult si tare , daca ai FAP , sa fie facuta o regenerare (curatare) inainte de testarea de noxe , iar daca nu ai FAP , noxele suplimentare (depunerile) ramase pe galeria de evacuare si toate componentele implicate in evacuarea noxelor sa fie cat mai curate pentru ca aparatul sa inregistreze cat mai putine noxe (particule toxice) iesite in acel moment din evacuare.
Eu nu lucrez in domeniu , eu doar citesc , deci eu nu pot sa FABRIC argumente si singurul sfat este sa citesti si tu mai multe despre aceste componente ale masinilor chiar si in topicurile dedicate lor dar si pe alte site-uri.

P.S. Nu lucrez in domeniu si daca cineva are alte idei sau completari ale subiectului , este liber sa le impartaseasca.
Laurentziu83
QUOTE(marius80_eugen @ 17 Feb 2015, 01:03)
Masinile din 2006-2008 sunt mai fiabile decat cele mai noi
*



Masinile 2006-2008 au fost mult mai proaste decat cele ulterioare. Poti compara fiabilitatea Megane 2 (cu 1000 de probleme) vs Megane 3 (ale carui probleme le numeri pe degete).

djcristi
si cam care ar fi cele 1000 de probleme? ca a mea nu prea a avut. Singura parte proasta (de proiectare) la meg2 este bordul, mai ales consola centrala care are un plastic prost si scartaie.
IancuMIC
QUOTE(marius80_eugen @ 17 Feb 2015, 01:03)

Eu cred ca TU nu ai inteles rolul sau cel putin principiul de functionare ! FAP-ul arde PERMANENT acele particule poluante , nu numai cenusa , ca motorul nu scoate cenusa , ca nu este locomotiva !
Deci arderea de particule din procesorul post-ardere interna este PERMANENTA , iar procesul de regenerare este de fapt cel mai NOCIV si daca te prinde RAR-ul sa-ti faca testul de noxe cand motorul face regenerarea , ramai fara talon daca inginerul este imbecil si nu stie de fumul alb.

Daca filtrul arde permanent acele particule, atunci ce rost mai are regenerarea? In filtru trebuie atinsa o anume temperatura, pentru ca sa poata fi arse acele noxe; aceasta temperatura este atinsa foarte greu; doar in conditiile rularii cu cca 130km/ora pe autostrada, cand se vorbeste despre regenerare activa. In general regenerarea declansata de ECU, prin injectarea de motorina pe circuitul de evacuare, face ca aceasta sa creasca temperatura in filtru.
QUOTE
FAP-ul de fapt RETINE particulele mai MARI de diametru decat cele lasate sa treaca de catalizator , acesta din urma fiind primul "arzator" de noxe cu adevarat poluante.

Catalizatorul are rol de oxidare, deci nu retine particule; daca ar fi asa ar avea nevoie si el de regenerare, de curatare.
marius80_eugen
Iancu am precizat ca poate nu le stiu eu pe toate , dar am explicat cu cuvintele mele ce am inteles eu din toata tehnologia asta.
Regenerarea FAP-ului de fapt reprezinta o curatare fortata , dar nu inseamna ca FAP-ul se curata numai la 130 km/h , iar cei care nu au Autostrazi prin apropiere au masinile sortite casarii dupa 2-3 ani icon_mrgreen.gif Daca ai citi conditiile de regenerare din topicul dedicat ai vedea ca ECU-ul stie in orice moment ce grad de colmatare are FAP-ul , ce temperatura au gazele la iesirea din catalizator , ce regim de functionare si turatii are masina si DACA este ok sa faca vreo regenerare intr-un anumit moment. Iarna e adevarat ca mai greu ajungi la temperaturi decente , dar vara poti merge si cu 80 km/h intr-a 5-a pe tempomat si sa se faca regenerarea.
Alta idee este ca FAP-ul arde permanent acele particule mai mari din el , nu neaparat in timpul regenerarii , dar daca tu mergi corect cu masina si are parte si de turatii ok , el se curata si in mersul normal , nu trebuie sa astepte regenerarile. A mea avea inregistrate 256 de regenerari efectuate in 174.000 km , toate efectuate cu succes , fara nici o eroare.
Vezi ca eu nu am spus ca ar avea rol de retinere la catalizator ... ci de FAP am spus...
Cred ca mai util ar fi pentru cei care citesc sau au intrebari sa COMPLETATI din ce stiti si voi sau din ce ati patit decat sa incercati sa rastalmaciti orice afirmatie a cuiva !
djcristi
@IancuMIC , gresit, nu se face la 130 , si nu stiu ce intelegi prin ACTIVA, regenerarea se face doar de ECU (indiferent de viteza) , in mers prin post-injectie , iar pe loc prin al 5-lea injector. Ceea ce zici tu cu viteza de autostrada, este doar in cazuri de urgenta cand se aprinde indicatorul de Speed Request si este aproape plin filtrul, dar si atunci se poate forta o regenerare pe loc pe Diag sau din mers.

@marius80_eugen , nici nu ai nevoie de autostrazi, eu am facut si 1000km in Bucuresti fara sa ies si filtrul era gol, se face regenerare dinamica si la viteze mici, astfel mai arde cate putin azi , cate putin maine, si nu sunt probleme.
marius80_eugen
DjCristi asta am vrut si eu sa subliniez , ca nu e nevoie de nici o autostrada , conteaza doar turatia motorului si timpul in care se face regenerarea. La multi se face si fara sa stie ei ca se face .
IancuMIC
QUOTE(djcristi @ 18 Feb 2015, 13:23)
@IancuMIC , gresit, nu se face la 130 , si nu stiu ce intelegi prin ACTIVA, regenerarea se face doar de ECU (indiferent de viteza) , in mers prin post-injectie , iar pe loc prin al 5-lea injector. Ceea ce zici tu cu viteza de autostrada, este doar in cazuri de urgenta cand se aprinde indicatorul de Speed Request si este aproape plin filtrul, dar si atunci se poate forta o regenerare pe loc pe Diag sau din mers.


Era vorba despre regenerarea pasiva sau spontana; adica aceea fara postinjectie; scuze. Regenerarea activa este tocmai procesul de curatare/regenerare, dictat de ECU.

QUOTE
Le filtre à particules développé par Renault présente l’avantage de pouvoir se nettoyer de façon spontanée lors d’une utilisation prolongée du véhicule sur autoroute, à 130 km/h. Dans ces conditions d’utilisation, la température du moteur, de même que celle du filtre, s’élève. En parallèle, la présence en plus grande quantité, dans les gaz d’échappement, de certains composés à fort pouvoir oxydant abaisse le seuil de température nécessaire à la combustion des particules : le filtre se nettoie alors tout seul, sans recourir à la post-injection – on parle d’autorégénération.


http://www.planeterenault.com/1-gamme/40-t...particules-fap/
Deci, utilizarea cu precadere a masinii la o viteza de genul celei expuse, face ca regenerarea dictata de ECU sa fie tot mai rara, tocmai datorita conditiilor intrunite pentru o regenerare spontana. Dupa cum ai vazut, nu e corecta formularea dumitale conform careia "regenerarea se face doar de ECU"
Despre ce indicator vorbesti?
Suntem pe o arie unde vorbim despre M3, nu?
djcristi
nu are nici o importanta, fap-ul la 1.5dci euro4 (meg2) sau 5 (meg3) functioneaza aprox lafel. despre indicator vezi aici
IancuMIC
In concluzie te-ai lamurit macar? Ai dat niste sfaturi eronate, legate de modul si conditiile de regenerare; de aia zic. biggrin.gif
djcristi
stiu ce spui tu, dar in practica nu cred ca se ating acele temperaturi la mers constant cu 130 , unde sarcina e foarte mica pentru motor deci temp mica pe evacuare mai ales iarna, gen 250 de grade.
IancuMIC
E nevoie de o temperatura a gazelor de minim 350*C pentru ca acele reziduri sa arda; aceasta temperatura se poate obtine, in anumite conditii de rulare.
E adevarat ca nu se obtine o curatare perfecta dar se evita acumularea in filtru; in cazul regenararii comandate de ECU, cu ajutorul postinjectiei, se ating 550-650*C.
djcristi
@IancuMIC , vara la alergat pe autostrada ar putea sa se obtina acea temp.
madhorsefuzzy
Alergat pe autorstrada inseamna dincolo de viteza maxima legala de 130Km/h presupun. Mai spre 160-170Km/h nu?

QUOTE(IancuMIC @ 18 Feb 2015, 21:00)
E nevoie de o temperatura a gazelor de minim 350*C pentru ca acele reziduri sa arda; aceasta temperatura se poate obtine, in anumite conditii de rulare.
E adevarat ca nu se obtine o curatare perfecta dar se evita acumularea in filtru; in cazul regenararii comandate de ECU, cu ajutorul postinjectiei, se ating 550-650*C.
*

De unde ai aflat de temperatura de 350*C?
IancuMIC
Nu neaparat; mai precis 3000rpm, in tr. IV.

http://www.carbon-cleaning.com/decalaminer...-particules-fap
djcristi
aia e defapt o estimare, depinde de motor si de conditiile meteo dupa cum spuneam, o sa urmaresc si eu la viitorul traseu pe autostrada cate grame sunt inainte si cate dupa, in cazul in care nu se face vreo regen activa pe parcurs.
coktavi
Salutare,

Cine a deschis topicul asta a specificat clar "MONITORIZARE REGENERARE FAP".
De oare place romanului sa fie pe langa mereu. Atatea vorbe aiurea offtopic. Daca este cineva admin pe aici, il rog frumos sa faca curatenie.

On topic:

Eu am vazut asa:
In momentul in care se regenereaza FAP-ul , se aude altfel motorul (sunet mai infundat) si pe bord indicatorul de schimbare viteza in treapta superioara nu se mai aprinde in jur de 2000 rpm ca de obicei ci peste 2500 rpm. In momentul ala se face regenerarea in mers la mine. Cred ca asa este la toata lumea.
Va rog sa monitorizati si voi .

Numai bine tuturor.
roland
Asta e o informatie pe care nu o stiam (cea cu indicatorul de schimbare care se aprinde dupa 2500 rpm in momentul regenerarii).

Daca se confirma, e un mod de a vedea ca se face regenerarea si e o informatie foarte utila.

Insa, faptul ca nu exista un led special este nasol, pentru ca te intereseaza ca se face regenerarea inainte de a opri motorul, in parcare. In timpul mersului, in general, esti atent la trafic, nu la indicatorul de schimbare de viteza.
rMegane
QUOTE(roland @ 25 Feb 2015, 09:04)
Asta e o informatie pe care nu o stiam (cea cu indicatorul de schimbare care se aprinde dupa 2500 rpm in momentul regenerarii).
*


Sigur? Acelasi comportament il ai si in rampa.
cj98czh
Doar ca in rampa chiar daca ai 2500 rpm ... cat timp esti in frana de motor injectia este oprita ..
b76bgaarh
frana de motor in rampa? vrei sa zici ca "fortezi" motorul sa o urci. aia cu schimbatul vitezei la alte valori o ai si in depasire.
coktavi
Am sa testez mai amanuntit si iti spun, insa m-am jucat cu indicatorul ala in timpul regenerarii pe drum intins si in forta si normal si nu se aprindea sub 2500 rpm. Cum a terminat regenerarea se aprindea de pe la 1900-2000 rpm.
Daca o judec putin este cat se poate de normal. In regenerare are nevoie de ceva forta pe evacuare, si de aceea te pune sa schimbi mai sus.
Am sa o mai verific si data viitoare si sper sa nu fi fost doar o simpla coincidenta.
cj98czh
QUOTE(b76bgaarh @ 25 Feb 2015, 12:06)
frana de motor in rampa? vrei sa zici ca "fortezi" motorul sa o urci. aia cu schimbatul vitezei la alte valori o ai si in depasire.
*




Ai dreptate, gresala mea.
djcristi
QUOTE(coktavi @ 25 Feb 2015, 12:21)
Am sa testez mai amanuntit si iti spun, insa m-am jucat cu indicatorul ala in timpul regenerarii pe drum intins si in forta si normal si nu se aprindea sub 2500 rpm. Cum a terminat regenerarea se aprindea de pe la 1900-2000 rpm.
Daca o judec putin este cat se poate de normal. In regenerare are nevoie de ceva forta pe evacuare, si de aceea te pune sa schimbi mai sus.
Am sa o mai verific si data viitoare si sper sa nu fi fost doar o simpla coincidenta.
*



acel indicator se schimba in functie de sarcina (apasarea acceleratiei si conditiile de drum), nu va arata mereu la aceeasi turatie.
se poate observa daca este pe regen prin idle-ul putin mai ridicat si raspunsul mai rapid al acceleratiei , plus un plus de putere, mai ales la plecarea de pe loc.
rMegane
Pe forumul citroen un membru se lauda ca a facut un sistem cu leduri care sa-l anunte cand temperatura turbinei este ridicata sau cand se face o regenerare. Desi probabil se poate face si la renault, presupune sa faci niste lipituri in calculator.
Mi se pare ca in bord exista un indicator pentru fap dar nu este folosit. Nu poate fi activat din soft? blush.gif
djcristi
daca citeai postarile mele anteroare aflai pentru ce este acel indicator din bord.

iar unul se poate face oricum, monitorizand pe CAN , e banal cu un MCU.
coktavi
Salutare,

M-am "jucat" cu sagetica din bord pentru schimbarea in trepte superioare si nu am reusit sa o fac sa se aprinda peste 2000 rpm in sus.
Si in sarcina, si in deal si in vale la aproximativ 2000 rpm se aprindea in regim normal (fara regenerare).
La voi in ce conditii se aprindea peste 2000 rpm sa incerc sa reproduc si eu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.