Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme aeroterma scenic 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
sarpe75
Astazi pe o ploaie ca n povesti brusc mi sa oprit aeroterma si nu a vrut sa mai pornesca de niciun fel.Am verificat sigurantele sunt bune,am demontat toata grila stergatoarelor sa ajung la aeroterma se misca usor ,am crezut ca este blocata.Cand pornesc aeroterma in masina se aude acel zgomot de releu care cupleaza si dupa decupleaza.Mentionez ca este climatronic.Ajutati ma cu un sfat sau ce ar trebuii samai controlez sau care ar fi cauza.Va multumesc.
synergist
o fi intrat apa pe acolo si s-a ars siguranta?
vezi in panoul de sigurante situat in dreptul genunchiului stang de la sofer

cand scoti capacul, pe el arata prin desen, pozitia sigurantei

bafta
sarpe75
Am verificat sigurantele sunt 2 de 40 de A.sunt bune.
R19/16v
Nu te mai lua dupa stimatul nostru coleg ca nu are idee despre ce vorbeste, nimic iesit din comun.
Apoi ia vezi in compartimentul de depozitare de sub picioarele soferului, e umed?
sarpe75
Am verificat nu e umed deloc.Adevarul e ca am gasit plin de apa aolo in locurile alea dupa ce am dat grila si motorul stegatoarelor.Acele orifiii erau infunadate.dar nu a ajuns apa in locurile de sub picioare ,e uscat.Dar in afara de acele sigurante din partea stanga jos mai are si altele?
synergist
da, are "ceva" de control al turatiei, situat pe fluxul de aer dinspre exterior spre interior, racid de aerul ce trece spre interior

s-ar ajunge la acea piesa, am un lapsus cu numele ei, pe la picioarele pasagerului: desfaci panoul, apoi desfaci si tragi catre in fata suportul "frigorific" si pe acolo te uiti dupa ceva prins in 2 mufe, situat catre motor


bine ca ti `a raspuns colegul moderator, mare om, mare caracter! sa i multumim ca existam!
sarpe75
Te referi la torpedou?exista o piesa de genul asta in spatele torpedoului.dar nu vad ce legatura sa aiba cu aeroterma.mie nu mi mai functioneaza pe nicio treapta de turatie.
synergist
exact asta spun. piesa de care vorbesc eu, controleaza turatia
daca piesa nu merge, turatia nu merge

acum, ca e in spatele torpedoului, ca e acolo unde ziceam mai sus, nu am idee ...cert e ca piesa exista si ar trebui sa o verifici smile.gif
sarpe75
I mi cer scuzedar nu prea am inteles unde exact ai spus tu.te ai referit la acel loc care se afla sub picioare la pasager?
synergist
nu!

undeva in spatele torpedoului, dar nu la inaltimea lui, infipt catre motor, sau catre pasager

daca dai torbedoul afara sa ai access prin spate, catre ventilator, mufele lui, o sa gasesti si piesa asta --- are o mufa infipta in ea. nu e greu de localizat cand ajungi acolo
de obicei mufele pieselor astora sunt pe culori: negre, verzi, gri, e usor de localizat, dar grija cu spatele, e pozitie cam cu capul in jos acolo

edit: legat de picioarele pasagerului, este posibil sa trebuiasca sa desfaci din suruburi/clipsuri acel panou din STANGA picioarelor pasagerului --panoul SPRE sofer ca sa ai access in spate acolo...ca na, cum nu stim sigur localizarea piesei...

*la multe masini, acea piesa este rezistenta termica. daca a ajuns apa pe ea, e posibil sa se fi ars.
se poate arde si din alte multe motive!
reparatia trebuie sa fie undeva la maxim 10 lei la un electrician sa iti lipeasca alta in locul ei
piesa in sine, costa poate 100 lei, nu stiu sigur, dar ...sigur minim 50 tot e si nu se merita sa cumperi toata piesa, cand se gasesc rezistente termice in magazinul de electrice si exista si electricieni care stiu sa foloseasca fluodor `ul si pistolul de lipit..
sarpe75
Multumesc foarte mult.O sa incerc sa dau de aceasta piesa si vin cu raspuns dupa ce o verific.
jas2
Daca tot pociti cuvintele de ce nu le editati ?Citim toate porcariile voastre...
synergist
ba e plin forumul asta de oameni destepti, incredibil
faceti ma o tema "dictionarul explicativ si aplicativ"!

de fapt, bravo! foarte bine ai postat costructiv la ce vrea omul, l`ai ajutat!
foarte bine, esti un om util acestui forum!
espacern
QUOTE(synergist @ 20 Nov 2014, 18:52)
piesa in sine, costa poate 100 lei, nu stiu sigur, dar ...sigur minim 50 tot e si nu se merita sa cumperi toata piesa, cand se gasesc rezistente termice in magazinul de electrice si exista si electricieni care stiu sa foloseasca fluodor `ul si pistolul de lipit..


Rezistenta termica se numeste asa pentru ca functioneaza la temperatura ridicata.....fludorul recomandat de tine "pleaca" urgent si risti chiar incendiu!
Nu se poate repara prin lipire rezistenta termica....pentru info.
synergist
de la masina la masina, rezistenta termica IN corpul piesei se poate schimba sau nu

uite aici:
http://www.astraclub.ro/index.php/topic/79...mica-aeroterma/
un tutorial despre acea rezistenta

+ ford fiesta(stan patitu` ) = 2 tipuri de masini la care se poate lipi
jas2
Atat ai ajutat tu...

http://www.reno.ro/index.php?act=Search&na...ult_type=topics


Si atat am ajutat eu...(dar nu asta este important)

http://www.reno.ro/index.php?act=Search&na...ult_type=topics

Am sustinut mereu ca acest forum trebuie sa fie "curat" si bine structurat.Si sustin in continuare...
Sunt forumuri franceze unde daca nu scrii corect, nu postezi.

In aceeasi ordine de idei te intreb synergist: De ce nu scrii corect ?

Nu poti ?
Nu vrei ?
Sau nu stii ?

Daca puteam sa te ajut te ajutam.

Pentru a scrie corect trebuie doar sa te concentrezi mai mult si sa-ti doresti sa te respecti pe tine si pe noi.

Atitudinea ta trebuie schimbata...

espacern
QUOTE(synergist @ 21 Nov 2014, 00:12)
de la masina la masina, rezistenta termica IN corpul piesei se poate schimba


QUOTE
Vedeti ca nu se poate lipi cu fludor si pistol de lipit (ciocan, sau ce mai aveti), ca siguranta ... e termica, ceea ce inseamna ca daca trece de pragul de X grade, s-a terminat. In consecinta

Tu ai citit asta.....din link-ul pus de tine?
synergist
@espacern:
masina: ford fiesta 2002, 1.4 tdci
piesa:
http://forum.clubford.ro/download/file.php...13352&mode=view

topicul unde am si facut tutorialul:
http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=3&t=11727

da, am lipit o cu fludor si a mers mult si bine!
in prima faza, pentru ca nu stiam ca exista sa o cumpar din magazin, am tras o infasurare de lite, dar nu groasa, ca sa nu se arda motorasul.
cum ziceam si mai sus: piesa este RACITA in fluxul de aer RECE care intra din exterior catre interior, piesa e pusa INAINTE de caloriferul de aer ce incalzeste aerul ce intra in habitaclu(cel putin, asa se pune la orice masina normala la cap)

faptul ca am venit pe forum aici sa intreb de masina benzinara, nu inseamna ca `s nascut ieri, ci doar ca nu ma pricep la benzinare!
aseara am fost la service cu intrebarea: domne` tremura motorul si pe benzina si pe GPL, ce are?
raspunsul celor din service: e normal, e benzinar! ...rili?

pe forum la clubford, am facut tutorialele urmatoare:
HOW TO:Schimbare pompa ambreiaj 1.4TDCi:http://goo.gl/MEoh2f
HOW TO:Curatare EGR 1.4TDCI:http://goo.gl/yBDaI3
HOW TO:Schimbare injector 1.4TDCi:http://goo.gl/J2bh2A
Rezistenta trepte a ventilatorului la Fiesta 2002+:http://goo.gl/esnlvx
EAC FAIL-solutii:http://goo.gl/KOmujB
Curatare geometrie variabila(procedeu asemanator pentru alte turbine):http://goo.gl/PTOxtA


@jas2
prietene, pentru mine esti fix nul
tu ai postat aici doar ca sa te iei de mine si sa dovedesti prietenei tale careia ii arati seara bravurile tale pe forum, ca ai 2 perechi de co@ie
daca `l intrebam pe @sarpe75 cu ce l`a ajutat postarea ta...
nu suntem la notiuni de limba romana, nu vorbim ca pe mirc, DAR daca cineva greseste un cuvant nu esti obligat sa il si citesti, ori daca il citesti, comporta te ca atare pe un forum si vino cu ceva constructiv la CE a intrebat initiatorul topicului, cu cu corecturi de romana.
aaa, ai terminat facultatea de litere, bun, te invit aici:
http://forum.portal.edu.ro/index.php?showforum=56


@sarpe75 lasand la o parte faptul ca ti`am imputit topicul, te rog sa ne ieri si sa ne spui ce problema ai avut(daca ai gasit o) si cum ai rezolvat-o

multumesc
MDD
vali1971ro
QUOTE(synergist @ 21 Nov 2014, 11:51)
1 da, am lipit o cu fludor si a mers mult si bine!

2 in prima faza, pentru ca nu stiam ca exista sa o cumpar din magazin, am tras o infasurare de lite, dar nu groasa, ca sa nu se arda motorasul.


1 bravo! poate ne spui si ce tip de aliaj si ce cantitate a folosit producatorul pentru lipitura respectiva si ce ai folosit tu. Te intreb asta pentru ca la aliajul de fludor sunt folosite diferite materiale in diferite procente care influenteaza direct punctul de topire. Daca modifici punctul de topire cu + se modifica implicit si curentul tot cu + . Te las pe tine sa tragi mai departe concluzia.

2 nono.gif "lita" aia se transforma in siguranta fuzibila. De ce crezi ca sigurantele fuzibile sunt fabricate din sticla, ceramica si alte materiale greu flamabile? Nu cumva pentru a proteja mediul de scantei si de metalul topit ce apar la intreruperea sigurantei respective? In plus cele de curent mare sunt umplute cu nisip de quart tocmai din cauzele enumerate mai devreme cu mentiunea ca la acestea efectele in momentul intreruperii sunt mult mai mari.


Nu am intentia sa intru intr-o polemica inutila, insa in momentul cand dati sfaturi altora dati-le corect, nu pe principiul asa am facut la mine si merge!
synergist
salut,

2. am pus lita ca sa pot sa folosesc ventilatorul sa dezaburesc geamurile si sa imi fac treaba cu masina, era prin 2007-8 intamplarea, abia luasem masina, habar nu aveam atunci ca e bine sau nu ce fac: am facut si a mers pana am aflat ca pot face mai bine:
1. nu ma pricep la electronica si nu am sustinut ca m`as pricepe.
nu doresc sa dau un sfat gresit!
am dat un sfat in cunostiinta de cauza: pe masina mea, lipita de mine, cu fludor si ciocan luate cele mai ieftine din primul magazin intalnit, a tinut!
in 2011 am vandut masina si inca functiona
daca tu spui acum ca de cand am facut eu lipitura si pana in 2011 putea sa se intample ceva RAU, da, te cred, nu ma pricep la aliaje si timpii lor de topire
practica insa a fost de partea mea

multumesc
sarpe75
Va multumesc mult si i mi cer scuze pentru greselile de scriere nedorite si as vrea sa va zic rezolvarea.Demontat torpedou scoasa acea piesa care avea contact imperfect pe alimentare.Cred ca se numeste modul sau rezistenta reglare turatie.Va multumesc inca odata de ajutor.!!!
jas2
Exact asa am patit si eu Sarpe 75.

Am sfatuit intr-un topic sa se controleze acea mufa, inainte de a umbla in modul.

Apreciez inclinatia ta spre a scrie corect... biggrin.gif
Nike_bodo008
Salut,
Imi poate zice cineva unde este rezistenta pentru turatie ventilator, clima manuala.
iDoctor
scoti torpedoul si sub bord in carcasa aerotermei o sa vezi 2 fire groase rosu/ negru .
Nike_bodo008
cine imi da o schita cum se scoate torpedoul sau indicatii
miciceii
Salutare!
Nu mai stiu exact sa-ti spun dar am impresia ca se scoate maneta schimbatorului de viteze,manseta de piele/vinilin,carcasa de plastic de la consola schimbatorului de viteze,chederul de pe caroserie pe partea dreapta a soferului dar numai in zona bordului,butonul de oprit Airbag-urile,capacul de plastic din spatele lui si la urma torpedoul care este prins cu cateva suruburi/holsuruburi.
Dupa ce desfaci toate astea o sa ai o pozitie tare tampita de a lucra in zona aia,trebuie sa stai cumva pe spate cu fata in sus,cu spatele pe pragul usii si cu picioarele indoite la 90".
Eu nu puteam rezista mai mult de 5-10min.in aceasta pozitie.
E senzatie! radmasa.gif
sorinache11
QUOTE(Nike_bodo008 @ 13 May 2016, 20:22)
cine imi da o schita cum se scoate torpedoul sau indicatii
*



Salut. si la mine incepe sa dea IAR semne de oboseala.
Cauta pe youtube la adresa asta:
https://www.youtube.com/watch?v=tt5mnJuZkXc
sau dupa titlul asta:
Replace fan (blower) resistor Renault Megane Scenic in 30 minutes. Kachelweerstand vervangen

Nu mi-a iesit cu link-ul.
Ba mi-a iesit cu link-ul! 124.gif
Eu caut si nu am gasit inca un tutorial pentru demontarea / înlocuirea ventilatorului. Nu cred ca este ca la megane 2: demontat pedale....

Tutorialul asta mi se pare si mai tare:
https://www.youtube.com/watch?annotation_id...o&v=3_xBUBsKPGk
gsmart
Salutare colegi!
Am si eu o anomalie… aeroterma nu mai functioneaza pe treapta a treia, în rest functioneaza normal… ce poate fi?
Ak!M
QUOTE(gsmart @ 30 Jan 2019, 00:07)
Salutare colegi!
Am si eu o anomalie… aeroterma nu mai functioneaza pe treapta a treia,  în rest functioneaza normal… ce poate fi?
*




gsmart rezolvarea problemei tale o reprezinta acest modul...uite link +pret: https://www.epiesa.ro/rezistor-ventilator-h...arts-186422353/

Aici ai link cum poti ajunge la el si inlocuire: https://www.youtube.com/watch?v=3_xBUBsKPGk&t=169s
gsmart
Se poate detecta doar pe o treaptă? 1,2 și 4 functioneaza… am citit cam tot ce am gasit pe aici și de obicei nu mergeau 1,2, si 3 sau de loc și am crezut ca nu e dracia asta . multumesc pentru raspuns !
gsmart
Se pare ca să ars rezistenta termică la vechiul propietar si a fost reparată cu un strap… si mufa a cedatat pinul cu pricina pentru treapta a treia a cedat… Dorel a făcut treaba buna
bubu782001
Mufa aceea cedeaza mai la toate Megane-urile / Scenic-urile. Nu are legatura cu strap sau fara strap. Este pur si simplu prost gandita instalatia pe partea aia. In mod normal la orice suprasarcina trebuia sa arda siguranta insa din cauza calcularii proaste a circuitului respectiv, cedeaza cabluri mufe etc...

Am intalnit caz cu aeroterma topita si siguranta era intacta. Deci "injinerii" francezi au comis-o din nou...

De mufa de la faruri din UPC care se topeste la greu ce mai zici ? Iarasi Dorel ?

Hai sa iti spun eu de ce sa topit acea mufa. Au fost contacte imperfecte la nivel de pini (pinii mufei cu pricina). Unde a fost contact imperfect a crescut curentul consumat (suprafata de contact mica). Crescand curentul consumat implicit a crescut si temperatura care evident a dus la topirea mufei.

Renault-urile sunt masini beton - parere strict personala (mai ales pe motoare - dau clasa la multi) insa pe electrica uneori francezul parca nu vrea sa gandeasca...
gsmart
Nu contrazic, eu am vazut lipită sârmă de cupru pentru ca nu îi pot spune lita, anulând siguranta care probabil este arsă. Am masurat rezistenta treptelor de viteză la regulator, nu stiu sa pun poză cu datele ei dar in mare va descriu pasi, sper sa ma fac inteles. Cum avem regulatorul cu pinii spre noi sunt două rânduri de pini, rândul de sus sunt doi pini( alimentarea) si randul de jos 5, sunt numerotati de la dreapta la stanga și avem de măsurat
pinii 4-1 5.2 +/- 0.5 ohm
4-2 3.2 +/- 0.5 ohm
4-3 2. +/- 0.5 ohm
Legat de contact imperfect tin sa iti dau dreptate, ac ul îmi functiona când vroia el si in ultimul timp de loc, sper sa se remedieze problema cu refacerea mufei. Un coleg de forum a remediat problema la ac cu regulatorul asta

Cu partea electrică da sunt o poveste, dar macar carcasa mufei este din material de calitatepentru ca nu sa topit, nu a luat foc.

O intrebare: ce temperatura trebuie să aibă siguranta termică de pe regulator precizând că am ac manual… am vazut pareri impartite… eu voi pune una de 186 grade pentru ca o am acasa si vreau sa probez lucrarea dar din ce am mai căutat sunt pareri impartite 192 grade, 216 grade 240 de grade( mi se pare enorm de mult) spun din ce am mai citit
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.