Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme clio
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
dany_ionutz
Salutare tuturor.Am un renault clio din 2005 motor 1.2 16v si am cateva probleme.Cand pornesc masina,totul merge normal dar dupa doua,trei minute masina incepe sa se balbaie pana se opreste si nici nu o mai pot tura sau se accelereaza foarte greu.dupa ce repornesc totul ok dar faza se repeta la 2-3 minute,iar cateodata imi ramane cateva minute aprins martorul de la bujie(acea spira).Ma puteti sfatui care ar putea fi problemele?Multumesc anticipat
barbus
Verifica bornele de la baterie sa nu fie oxidata, la mine asa a fost.
razvantrc
Nu cred ca are treaba cu bornele din moment ce masina porneste, odata pornita, masina poate sa functioneze fara baterie).
Un test pe ea este indicat
UXE
QUOTE(razvantrc @ 19 Nov 2014, 13:14)
odata pornita, masina poate sa functioneze fara baterie

*




blink.gif
razvantrc
UXE, sa inteleg ca nu m-am facut inteles?, pornesti masina, scoti borna(bornele) si masina voila trebuie sa functioneze pentru ca sta pe alternator, defapt daca nu-ti functioneaza pe alternator + toti consumatorii porniti atunci ai o problema cu alternatorul sau releu de incarcare, deci excludem bornele.
UXE
Nu cred ca este asa.

Eu de ex: am umblat candva la bornele de la baterie si la final nu am strans o borna... cand am dat cu spatele sa plec din parcare masina s-a oprit in drum. Am dat la cheie si era moarta. Am ridicat capota si am strans bornele si a plecat instant.


Tu zici ca daca nu merge fara baterie inseamna ca nu iti tine alternatorul , atunci cum iti explici ca bateria mea e incarcata full in conditiile in care nu ar face fata alternatorul. Ar trebui sa se descarce complet , nu? Chiar sapt trecuta am lasat farurile aprinse vreo 2 ore si nu am avut probleme la pornire. Battery fully charged. Deci excludem problema alternatorului.


Eu stiu asa: alternatorul incarca bateria, iar bateria deserveste consumatorii de pe masina. Traseu alternator masina fara baterie nu am auzit blink.gif


razvantrc
Pai da, ai dreptate atunci cand ai borna slabita, transferul de amperi este mic,iar electromotorul este sugativa de amperi, dar la dany_ionutz ii porneste masina la cheie... adica inverte deci amperii se duc catre electromotor.

Eu m-am referit ca, dupa pornirea masinii pe baterie, daca scoti bornele cu motorul pornit, masina nu se opreste, sta pe alternator
ca sa elucidam problema si poate nu stiu sa ma exprim pe intelesul tuturor,
a nu se intelege reclama
http://www.e-automobile.ro/categorie-elect...r-tensiune.html
RazvanF
Chesti asta am testat-o si eu pe un motor de 1.4 benzina, am pornit masina si am scos minusul de la baterie iar motorul a continuat sa functioneze. Alternatorul trebuie sa aiba destula putere sa alimenteze toti consumatorii masinii, bateria este sa ajute cand alternatorul nu mai face fata(consumatori suplimentari, de ex: zeci de mii de watti in difuzoare).
La Clio in manual am vazut ca scrie sa nu deconectezi bateria in timpul functionarii motorului, motiv pentru care nu am sa fac acest test pe ea biggrin.gif
On topic: stiu ca s-a discutat problema pe forum, ceva cu motorasul pas cu pas, clapeta de acceleratie sa fie curatata, fisele de la bujii sa fie in stare buna (pot "fura" curent), bujiile sa fie curatate, verifica ca alternatorul sa incare corect, bateria daca este cu intretinere verifica nivelul in ea, daca scade electrolitul iti poate pune bateria in scurt, grija mare.
UXE
QUOTE(razvantrc @ 19 Nov 2014, 14:47)


Eu m-am referit ca, dupa pornirea masinii pe baterie, daca scoti bornele cu motorul pornit,
*




Pai eu ce-am zis? Mi s-a oprit masina din cauza ca borna era slabita si a prins un moment cand nu mai facea contact... s-a oprit instant. E ca si cum as fi scos o borna.. Iar daca alternatorul nu ar fi facut fata , asa cum zici tu, atunci nu ar fata nici la incarcarea bateriei, ceea ce la mine nu este adevarat.
razvantrc
Asa cum spunea si RazvanF, nu este recomandat sa scoateti bornele( pot aparea fluctuatii mari de tensiune).
cea mai buna metoda este sa pui un aparat de tensiune si verifici incarcarea.
dany_ionutz
La problema mea nu are nimeni ici o parere?
RazvanF
Din ce am mai cautat pe forum lumea mai zicea si de bobinele de inductie, dar mult mai simplu este sa o pui pe tester decat sa aplici metoda eliminarii.
p.s mai era ceva si de un senzor de la volanta care ar trebui curatat, stiu ca are treaba cu pornirea motorlui, nu stiu daca si de functionarea lui.
Ayden_CJ
alimentarea cu carburant e în regulă? pompa de benzină? filtrul de benzină? bujiile? ; evacuarea e ok?
dacă suspectezi bateria, încearcă să vezi cu o baterie de împrumut, dacă cea pe care o ai e dusă alternatorul nu mai face față
dany_ionutz
bateria e buna,evacuare la fel,iar senzorul de pe volanta stiu ca daca e defect si nu citeste dai la automat si nu porneste deloc.Si eu suspectez bobina de inductie.
RazvanF
Senzorul de pe volanta poate face fite, cateodata citeste alteori nu...siu asta de la 2 masini diferite.
vasilecool
posibil sa fie senzorul acela. a patit-o un prieten la Logan... pornea, mergea o perioada, dupa care se oprea din senin(am povestit pe undeva, cate i-au schimbat pe la masina, la AutoCobalcescu din cauza unui banal senzor de turatie).incearca sa-l cureti, e cam incomod de ajuns la el(eu unul nu l-am dibuit inca pe al meu, dar slava Domnului, nu am avut probleme) .
referitor la baterie, daca merge sau nu fara: ganditi-va ca ramaneti fara curent si "imprumutati" de la alta masina prin cabluri ca sa porniti motorul... dupa ce scoateti cablurile, masina voastra, cu ce curent merge ? ca doar nu credeti ca alternatorul v-a incarcat instant bateria ?
dany_ionutz
In legutura cu martori care se aprind am observat ca nu tot timpul apar.La unele porniri cand se aprinde martorul acela spiralat din poza se aprinde si check engie si raman aprinse ambele.Daca opresc si repornesc,martorul cu spirala nu se mai aprinde dar check engie ramane aprins,iar dupa un anumit numar de porniri se stange si acesta si reapare doar in momentul cand se aprinde si martorul spirala.Masina este pe benzina 1.2 16V 2005.In rest nu ebserv nici o diferenta de comportament,nici cand e aprins nici stins.masina nu se mai opreste la relanti.Poza este informativa.
grig120
salut
asa am patit si eu la masinuta mea clio 1.4 dar doar dimineata se balbaia si nu o puteam accelera apoi murea motorul

solutia la mine a fost filtrul de benzina care era infundat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.