Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fasait in sarcina, dreapta fata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
oroles2014
Salutare!
Ieri am facut si eu distributia la Renault-ul meu Clio 3, model 2007, 1,2 8v. Distributia mi-a facut-o fratele meu, fost inginer mecanic auto. Masina are cca 50 000 km si a fost bine intretinuta, fiind singurul proprietar.
Am schimbat urmatoarele piese:
- curea distributie (originala Renault)
- pompa de apa (Valeo)
- rola intinzatoare.
- ulei Elf (5W 40)
- filtru de aer
- filtru habitaclu.
Masina merge foarte bine. Inainte de a face distributia se auzea din cand in cand un sunet gen carait la pornire. Initial am crezut ca este electromotorul. Dupa ce a dat pompa de apa jos a observat un mic joc la rulmentul pompei si un fasait de uzare si a presupus ca si de la asta ar fi putut fi. Partea buna este ca acest carait nu l-am mai auzit. Inainte se auzea, in general daca masina nu era pornita cateva ore. De regula dimineata, la prima plecare. Ar mai fi putut fi rola de la transmisie slabita, spune fratele meu. Partea buna e ca acum nu se mai aude.

Partea proasta e ca am ramas cu un fasait in dreapta fata. Fasaitul se aude foarte incet (ca un geam care vibreaza), in dreptul bordului, partea din dreapta fata. Se aude doar cand o turez mai tare in mers, de regula de la treapta a 3 - a in sus. Nevasta mea abia il aude. Pe loc pot sa o turez cat de tare ca nu se aude deloc. Ce ar putea fi? Fratele meu a presupus ca ar putea sa fie capul pompei de apa prin frecarea cu protectia de plastic care vine deasupra ei, insa nu se simte miros de plastic incins. Simptome ciudate nu are. Mersul este foarte frumos. Consumul este normal. Apa nu scapa. Aerisirea la lichidul de racire s-a facut. Rola de la transmisie nu are un aspect chiar neted, prezentand niste usoare denivelari pe ea, insa fratele meu a zis ca mai merge mult de acum incolo si ca nu pare a avea probleme.

Schimbul de ulei s-a facut la un an si 10 luni, timp in care nu s-a circulat mai mult de 8000 de km, mai avand o masina in dotare.


Din pacate nu stiu daca aveam acest fasait inainte de a face distributia. Mergeam mai tot timpul cu radioul aprins si nu auzeam.
Ma puteti ajuta cu o sugestie? Ce altceva ar putea fi?
RazvanF
Verifica sa ai etans inchis cutia filtrului de aer. Problema asemenatoare am avut si eu la a mea, un fasat cand era turata, peste 3000 si am gasit a fi cutia filtrului de aer care nu statea etans inchisa, am folosit liquid gasket si am scapat de problema.
Nu lua in considerare masina pe care o am, toate trag aer tongue.gif
oroles2014
QUOTE(RazvanF @ 5 Sep 2014, 19:04)
Verifica sa ai etans inchis cutia filtrului de aer. Problema asemenatoare am avut si eu la a mea, un fasat cand era turata, peste 3000 si am gasit a fi cutia filtrului de aer care nu statea etans inchisa, am folosit liquid gasket si am scapat de problema.
Nu lua in considerare masina pe care o am, toate trag aer tongue.gif
*


Am verificat. Nu cred ca prinde pe undeva aer. O voi duce la un service Renault sa imi spuna cei de acolo ce are.

Ce altceva se gaseste prin bordul Renault Clio 3 in partea dreapta care ar produce acel fasait?
roland
Fara suparare, dar masina nu a fost bine intretinuta daca faci schimbul de ulei la un interval aproape dublu decat cel recomandat (un an) si distributia la fel (4 ani). Cred ca schimbi prima data distributia.

La obiect, foloseste-l pe fratele tau pentru diagnoza, pentru ca e mecanic si e langa masina, poate vedea, asculta, desface...
gabize
QUOTE(roland @ 18 Sep 2014, 22:14)
foloseste-l pe fratele tau pentru diagnoza, pentru ca e mecanic si e langa masina, poate vedea, asculta, desface...
*


QUOTE(oroles2014 @ 5 Sep 2014, 19:44)
Pe loc pot sa o turez cat de tare ca nu se aude deloc.
*




roland
Zgomot in dreapta fata... mecanicul poate sta pe scaunul din dreapta... in mers..., in fine, ne legam de amanunte. Omul e mecanic si ar trebui sa poata identifica sursa zgomotului, asa ar face si cei din service, ies cu masina la proba, nu?
RM4SI
QUOTE(RazvanF @ 5 Sep 2014, 19:04)
Verifica sa ai etans inchis cutia filtrului de aer. Problema asemenatoare am avut si eu la a mea, un fasat cand era turata, peste 3000 si am gasit a fi cutia filtrului de aer care nu statea etans inchisa, am folosit liquid gasket si am scapat de problema.
Nu lua in considerare masina pe care o am, toate trag aer tongue.gif
*


Salut. Stiu ca au trecut 3 ani de la discutia respectiva si colegul vad ca nu a mai spus cum a rezolvat problema, dar si noi ne confruntam cu ceva asemanator la M4 (nu toti). Nu stiu daca are legatura cu filtrul dar fasaitul vine din directia acestuia, pe partea soferului si se aude usor in habitaclu cand este liniste. Practic capacul sau garnitura nu se aseza cum trebuie sau avea alta imbinare imperfecta?
RazvanF
3 ani ?! ohmy.gif trece timpul ....
Daca este vorba despre cutia filtrului de aer, la mine nu se inchidea bine din cauza filtrului, era aftermarket si dimensiunile garniturii acestuia erau prea mari, lucru care impiedica cutia filtrului sa se inchida cum trebuie.
Acum daca ai si tu diesel ar fi bine sa verifici si tubulatura de la turbina, pe unde trage aer dar si pe unde baga in motor. Daca are vro fisura va iesi sau va intra aer si vei auzi acel fasait/fluierat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.