Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Uzura prematura placute frana si disc
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
robespierre
AM 35.000 km si deja sunt la al 3-lea set de placute de frana, origilale, iar discurile sunt praf si ele. Conduc calm, ca un pensionar...nu inteleg de ce se uzeaza asa repede. La Clio 3 ajungeam cu placutele si la 50.000, iar cu discul la 100.000 lejer. Mai are oare cineva problema asta?
ionutmar
Si eu suspectez ca ar fi proaste placutele, am doar 2600KM, (1500 in regim de drum lung fara franari frecvente) si tot timpul sunt foarte murdare jentile fata de la praful de placute.
sisifjunior
daca ai pulberea aceea pe jante inseamna ca ai placute de frana moi care se uzeaza mai repede dar protejeaza discul. asta ar fi un lucru pozitiv.

dar problema ridicata de @robespierre pare mai aparte. prea putini chilometri pentru discuri dar si trei seturi de placute...hmm...ceva nu se leaga huh.gif ai intrebat la reprezentanta de treaba asta, ai masurat grosimea discului ori ai privit daca au buza formata? sau ai discurile ovale? excl.gif

eu stiu ca la trei seturi de placute se poate schimba si discul, valabil la orice marca de automobil, dar nu cred sa fie cazul in doar 35000km!
tomageorgian
le.ai schimbat pe banii tai?
romeo_id
QUOTE(robespierre @ 3 Sep 2014, 22:14)
AM 35.000 km si deja sunt la al 3-lea set de placute de frana, origilale, iar discurile sunt praf si ele. Conduc calm, ca un pensionar...nu inteleg de ce se uzeaza asa repede. La Clio 3 ajungeam cu placutele si la 50.000, iar cu discul la 100.000 lejer. Mai are oare cineva problema asta?
*



Ai vazut placutele de frana de fiecare dupa ce ti-au fost inlocuite (presupunand ca nu le-ai inlocuit tu)? Cum ai ajuns la concluzia ca discurile sunt praf? Ceva nu se leaga, e absurd sa schimbi 3 seturi de placute in doar 35.000 km. Chiar si alea moi ar putea sa duca atat la o persoana calma. Consumul la masina il ai normal?
robespierre
QUOTE(romeo_id @ 4 Sep 2014, 09:41)
Ai vazut placutele de frana de fiecare dupa ce ti-au fost inlocuite (presupunand ca nu le-ai inlocuit tu)? Cum ai ajuns la concluzia ca discurile sunt praf? Ceva nu se leaga, e absurd sa schimbi 3 seturi de placute in doar 35.000 km. Chiar si alea moi ar putea sa duca atat la o persoana calma. Consumul la masina il ai normal?
*



Da, consumul e perfect normal, am fost la Renault Cluj, au verificat, frana e perfecta. Mecanicul care a verificat mi-a spus ca tocmai schimbase inaintea mea la un Clio 4 discurile, la 30 si ceva de mii. Sistemul de franare pare subdimensionat, placutele mici si inguste, iar fracariile fiind mari, le consuma pe amandoua prematur. Explicatia mecanicului, onesta, dar neoficiala. Cred ca Reno a facut intentionat asa tot sistemul, fiindca la masina mea prededenta, Clio 3, placutele se duceau pe la 45.000, iar discurile nu le-am schimbat niciodata...

5 Sep 2014, 16:09:
QUOTE(romeo_id @ 4 Sep 2014, 09:41)
Ai vazut placutele de frana de fiecare dupa ce ti-au fost inlocuite (presupunand ca nu le-ai inlocuit tu)? Cum ai ajuns la concluzia ca discurile sunt praf? Ceva nu se leaga, e absurd sa schimbi 3 seturi de placute in doar 35.000 km. Chiar si alea moi ar putea sa duca atat la o persoana calma. Consumul la masina il ai normal?
*



Placutele le-am schimbat eu cu originale, Renault-Ate. Le-am vazut, la tabla rau de tot. Discul in voi fotogafia si postez poza. Consum normal, masina nu merge infranat, verificat sistem franare, totul OK. Ce naiba o fi?
RazvanF
QUOTE(robespierre @ 5 Sep 2014, 15:41)
Sistemul de franare pare subdimensionat, placutele mici si inguste, iar fracariile fiind mari, le consuma pe amandoua prematur. Explicatia mecanicului, onesta, dar neoficiala. Cred ca Reno a facut intentionat asa tot sistemul
*


Cred ca ti-ai raspuns singur la intrebare....ce greutate are masina? si ce diametru au discurile de frana? poti face o comparatie cu Clio 3 sau 2. Clio Bicorp diesel are 1008 kg, ca idee.
ionutmar
Cand am avut clio 2 diesel bicorp, am schimbat odata pacutele la 48 mii km. Au cam aceeasi greutate (clio 4 mai usor), aceeasi dimensiune disc CL 2= 259mm / CL 4= 258mm.

Daca placutele/discurile sunt mai slabe calitativ asta e. Poate daca nu mai punem "de origine" or tine mai mult.
robespierre
Cam la 48.000 am schimbat si eu placutele la Clio 3, iar discurile niciodata in 102.000, cand am vandut-o. Acum am 36.000 cu Clio 4 si discurile trebuie schimbate, iar placutele..deja a treia serie. Masina e ceva mai usoara decat Clio 3, insa mie imi pare subdimensionat etrierul si placutele. Care, fiind mici, prea mici, exercita pe suprafata o forta prea mare, uzand prematur discul si pe ele insele.
RazvanF
Pe spate are tambur sau disc? Daca are disc verifica uzura placutelor. Poate fi greseala de fabricatie la distribuirea puterii de franare, rotile din fata poate primesc 90% din forta de franare iar cele din spate restul de 10%.
Vedeti aici: http://www.tceperformanceproducts.com/bias-calculator/
p.s cuvantul bias se refera la distribuire/părtinire.
robespierre
Am tamburi. Poate fi bias error si in cazul asta?
RazvanF
QUOTE(robespierre @ 9 Sep 2014, 10:59)
Am tamburi. Poate fi bias error si in cazul asta?
*


Asta nu stiu, dar poti verifica la o statie ITP forta de franare.
andri1940
Daca are tamburi, se prea poate sa nu fie reglati ca lumea si ca autoreglajul sa nu functioneze cum trebuie. Problema comuna la Chevrolet Cruze, de exemplu, unde proprietarii, dupa ce dadeau de rotita de reglaj al sabotilor, aveau pedala mai ferma si franarea mai buna.
sisifjunior
am cautat mai multe detalii despre sistemul de frinare pe clio4 si se pare ca toti posesorii se pling de placute si discuri uzate chiar si la 20000km! mad.gif excl.gif

am gasit un cod(unicul gasit) pt placute frina aftermarket 05p1702 SAMKO
care se potrivesc intocmai la forma si care se comporta mai bine decat originalele, din ceea ce am gasit pe forumul reno italian.
din pacate nu este nimic pt discuri.

edit: marca samko este similara cu marca LPR
tomageorgian
daca vreti coduri placute fata Clio IV

http://www.yakarouler.com/prix/plaquettes-...01003011007#nav

Discuri fata Clio iV

http://www.yakarouler.com/prix/disque-avan...01003011007#nav
robespierre
Interesant. La linkul de discuri nu gasesc Clio 4...oare pierd eu ceva din vedere? Multumesc!
tomageorgian
Posibil sa fie aceleasi dimensiuni ca si la Clio III
robespierre
Si cum aflu sigur informatiile astea?
tomageorgian
Nu stiu. Am zis si eu POSIBIL.

Interesant e ca pe oscaro.com nu am gasit deloc discuri ptr CLio IV, indiferent de motorizare.

Ai platit cu banii tai schimbul de placute?
Ai sa platesti cu banii tai schimbul de discuri?

p.s. am un Twingo II si am deja 55.000 km cu placutele orginale.
robespierre
Da, am 36.000 km si deja sunt la al 3-lea rand de placute, iar discul e praf. Le-am schimbat din banii mei, desigur. Iti dai seama??
tomageorgian
nu e normal. mail la renault.ro reclamatie la opc. etc

aici in Franta cu o scrisoare recomandata de rezolva
madhorsefuzzy
Se rezolva ce? Ceva ce reno stie inca din faza de proiectare?
Stiu o persoana cu logan 1 care radea setul de placute in 7500Km. Si stiu persoane care au tinut placutele originale 90000Km. Plaja e larga si pana sa recunoasca rino magaria facuta inca din faza de proiectare o sa vanda multe placute si discuri. Sunt piese cu uzura variabila de la utilizator la utilizator si reno a profitat sa faca vanzare.
mezym
Te cam contrazici in propriile afirmatii. Daca piesele au o durata de viata extrem de variabila, direct influentata de utilizator, cum de e, totusi, Renault golan pentru asta?
Bmw are praf motorul N47, la fel si THP-urile facute pentru alianta Peugeot-Citroen. I-ai vazut sa dea vreun comunicat pe aceasta tema? Si problema N47-ului e de prin 2009.
Una peste alta, eu nu as mai lua placute si discuri Renault in aceasta situatie. As merge pe Ate sau Trw.
Subdimensionarea unui sistem de franare s-ar observa in primul rand prin probleme/dificultati la franare. Iar sa demonstrezi ca un producator auto a subdimensionat un sistem vital al unei masini e foarte greu spre imposibil.
Parerea mea e ca avem de-a face cu piese proaste, nu neaparat cu un sistem de franare conceput prost.

PS: observ ca esti foarte nemultumit de Renault. De ce nu-l vinzi sa-ti iei Audi? Te obliga Renault sa ii folosesti produsele?
madhorsefuzzy
Hai sa iti explic pe limba matale: daca piesele au o viata extrem de variabila direct influentata de utilizator, Rino, ca producator poate sa umble la viata medie, repet medie a pieselor si sa o scada cu 33%, adica in loc de 30.000km pentru setul de placute sa o reduca la 20.000km. E clar?

Frumusetea la scaderea vietii medii a pieselor e ca se vede in timp, iar utilizatorii isi dau seama dupa 2-3 schimburi de placute ca se consuma mai repede decat la vechea masina. Multi au trecut de la Clio 3 la Clio 4 deci fac o comparatie directa intre generatii.

Pe forumul concurent, stim noi care, utilizatorii de Logan II se plang de aceeasi uzura prematura a placutelor fata de Logan I, utilizatori cu cel putin 2-3 schimburi de placute.

Coincidenta nu? smile.gif

Sistemul nu e subdimensionat, doar ca se uzeaza mai repede. Poti ca producator auto sa ceri la discurile OEM o duritate mai mica iar la placute sa se mearga pe material de frictiune moale. Producatorii de discuri si placute iti ofera ceea ce ceri.


Cat despre nemultumire: cum naiba sa vand Loganu' cand de abia i-am facut distributia si am caucicuri de vara/iarna aproape noi? radmasa.gif

Inteleg ca aspiri la un haudi? unsure.gif
r_vlad
Dupa cod placutele de frana par sa fie identice cu cele de pe Clio 3 (toate motorizarile inafara de RS, GT si 2.0 16v). Cod Renault: 7701208422.
Discurile de frana sunt diferite. Pe Clio 4 au diametru 258 mm (260 mm pe Clio 3)iar grosimea este aceeasi. Cod Renault: 402062212R. Deocamdata se gasesc la foarte putini producatori: Pagid, Textar, Mintex, Remsa, LPR.
mezym
Nu e clar! Eu sunt cam prost!
Poti sa ne explici pe baza carui algoritm ai concluzionat ca materialul e unul mai moale? De asemenea, cum stabilesti ca un producator cere ca o piesa sa aibe o viata de durata medie mica? Si care e termenul de comparatie?
Ai vreo dovada ca Renault a facut asta (observ ca iti e greu sa ii pronunti numele)?
Ai facut o comparatie intre marimea discurilor de frana ale generatiei 3vs4 de Clio? Dar intre masele celor doua masini?
Daca franarea nu e afectata si nici sistemul de franare subdimensionat, care e problema atunci ca se uzeaza placuta de frana?
Poate ar trebui, pana sa injuri Renault, sa te intrebi daca aia la service au inlocuit placutele fiindca erau uzate pe bune sau fiindca s-au gasit sa faca un ban?
Imi pare rau, nu aspir la brand de cocalari, brand la care tu te inchini la aproape fiecare postare!
Fanii adevarati sunt cei ce rezista in momente de cumpana, deci tot Renault voi cumpara pe viitor! Si peste 20 de ani, cand ma voi simti un personaj important al societatii, imi voi lua Jaguar.
robespierre
Placutele de pe Clio 3 NU se potrovesc cu cele de pe Clio 4. In schimb par a se potrivi cu cele de pe Logan 2, care, coincidenta, se consuma mult prea repede - vezi forumuri. Deci e limpede ca Reno a umblat la viata medie a acestor componente - discuri si placute. A propos, geme si forumul italian de Reno de exact acceasi problema: placute si discuri de Clio 4 "come il burro" (ca untul). Cred ca e clar deja. Cat despre a-ti lua o alta masina: problema e pusa aberant. Au am vrut si am platit masina ASTA, deci avand si modelul anterior, ma astept sa se comporte asemanator. Daca durata de viata a unor componente scade dramatic, inseamna ca problema nu e a mea, ci a celor care au conceput asta. Eu doar am dat banii. Si mai am rate 3 ani.
mezym
Nu ma refeream la tine!

E clar ca materialul e prost, de asta am spus sa treci pe alti.producatori. Ate, Trw, Lucas, Ferodo, Textar.

Cand mai mergi la service roaga-i pe aia sa iti spuna cati mm mai au discurile si placutele tale si cati mm minimi trebuie sa aiba conform manualului de service Renault.
Des prin reprezentante se recomanda schimbarea placutelor cand ele abia au 50% uzura.
robespierre
Placutele inlocuite de mine SUNT Ate, asta le face pe cele originale. Eu conduc ca un pensionar, si cu toate astea nu rezista mai mult de 8.000 km. Despre disc de vizibil uzat, mai multi mecanici mi-au sus ca la urmatorul set de placute trebuie schimbate neaparat. Adica pe la 42.000 km. Al patrulea set de placute plus discuri. Ma voi plange la Renault pentru asta si ma astept sa-mi schimbe discurile si placutele tura asta pe banii lor.

Cand am schimbat placutele cu al treilea rand acum 3 saptamani, deja erau fier pe fier cu discul, deci praf de tot. Am vazut cu ochii mei.

A propos, la Clio 3, pe care am tinut-o 6 ani si am vandut-o la 102.000 km, nu am schimbat niciodata discurile, iar placutele de 2 ori. Fireste, stilul de condus e acelasi.
mezym
Ok. Hai sa vedem cat vor rezista Ate.
Dar retine treaba cu uzura minima. Scrie in manual ce si cum, cei de la service au toate documentatiile posibile.
La discuri e chiar mai simplu: scrie pe ele nivelul minim (de ex, 2 mm).
Chestiile astea nu se fac la ochi, cum crede mecanicul. Iar masurarea nu ii ia mai mult de 5 minute.
madhorsefuzzy
QUOTE(mezym @ 11 Sep 2014, 09:42)
Imi pare rau, nu aspir la brand de cocalari, brand la care tu te inchini la aproape fiecare postare!
Fanii adevarati sunt cei ce rezista in momente de cumpana, deci tot Renault voi cumpara pe viitor! Si peste 20 de ani, cand ma voi simti un personaj important al societatii, imi voi lua Jaguar.
radmasa.gif
Vezi ca ma confunzi: eu n-am avut bani de BWM nu de Audi. Si m-am multumit cu Rino ... Reno ... cum naiba ii zice?

L.E. S-a lansat noul Jaguar XE. wink.gif

QUOTE(mezym @ 11 Sep 2014, 10:10)
Ok. Hai sa vedem cat vor rezista Ate.
Dar retine treaba cu uzura minima. Scrie in manual ce si cum, cei de la service au toate documentatiile posibile.
La discuri e chiar mai simplu: scrie pe ele nivelul minim (de ex, 2 mm).
Chestiile astea nu se fac la ochi, cum crede mecanicul. Iar masurarea nu ii ia mai mult de 5 minute.
robespierre a inteles cum sta treaba cu placutele si materialul, mai ales ca a vazut cu ochii lui placutele schimbate care ajunsesera fier pe fier, da tu ii dai inainte cu manuale cu teorii ... laugh.gif
mezym
Stirea cu Jaguar am pus-o de dimineata pe forum. La intrebarile tehnice nu raspunzi, mistouri bagi pe banda rulanta.
Am scris si eu mai devreme ca placutele au un material slab, discurile probabil sunt foarte dure, dar cred ca iti e mai la indemana sa faci bascalie!

Spun de manual fiindca, daca te iei dupa toti, poti schimba placutele si la 5000 de km. Sunt o paine buna de mancat in reprezentante. La naiba, daca vrei le poti inlocui si din 1000 in 1000 de km, dar in cazul ala nu mai e de injurat Renault.

Parerea mea si a altora de dinainte? Placutele relativ proaste si pacalirea clientului. In primele doua dati sunt convins ca nu i-au inlocuit nimic, le-au lasat pe cele cu care a iesit masina din fabrica, i le-au facturat si au luat ei piesele (ca sa le vanda pe sub mana). Abia a treia oara, cand clientul era deja exasperat, le-au inlocuit. Ceea ce e plauzibil, ca niste placute sa tina 35000.
robespierre
Gresit! Toate datile am fost acolo si am vazut cum le-au inlocuit pe cele vechi cu placute noi, originale, produse de Ate, ca si cele din fabrica. Operatiunea nu a fost o problema, ci calitatea materialelor originale.

Asta ca asta....in ultima vreme, cum va spuneam, ca chinui sa scot un greieras din bord si nu reusesc. La cea mai mica denivelare cri-cri...innebunesc....chestia faina e ca NU tot timpul.......ce naiba sa mai fac?
RazvanF
Greierasii apar de la denivelari (sa nu le zic fantanele) dar si temperatura interioara poate influenta, daca stii unde este aplica vaselina siliconica.
MMVI
robespierre pentru statistica, poate te ajuta, am la clio III discuri si placute ATE (nu sunt luate din service autorizat), discurile nu le-am masurat dar se vede uzura dupa aproximativ 30.000 km (cele vechi le-am schimbat pe la 60.000) iar placutele ma tin sub 15000 km, cam 80% in Bucuresti, mers normal (nu meg incet dar urasc sa bruschez masina in orice fel)
spy_oh_joy1389
QUOTE(sisifjunior @ 10 Sep 2014, 01:48)
am cautat mai multe detalii despre sistemul de frinare pe clio4 si se pare ca toti posesorii se pling de placute si discuri uzate chiar si la 20000km!  mad.gif  excl.gif

am gasit un cod(unicul gasit) pt placute frina aftermarket  05p1702 SAMKO
care se potrivesc intocmai la forma si care se comporta mai bine decat originalele, din ceea ce am gasit pe forumul reno italian.
din pacate nu este nimic pt discuri.

edit: marca samko este similara cu marca LPR
*


Eu nu ma plang. Le am inca pe cele originale la 30.000km.
robespierre
QUOTE(RazvanF @ 11 Sep 2014, 19:52)
Greierasii apar de la denivelari (sa nu le zic fantanele) dar si temperatura interioara poate influenta, daca stii unde este aplica vaselina siliconica.
*



Tocmai asta e problema, ca nu stiu unde e....azi am fost la service, pe drum incolo cri-cri-cri, acolo cu omul in proba tacere totala. Nu face decat cateodata, intr-adevar in functie de denivelari, temperatura, umezeala, etc. Sa desfac tot bordul? N-o sa zornaie dupa aia si m ai tare?

12 Sep 2014, 14:08:
QUOTE(MMVI @ 12 Sep 2014, 08:00)
robespierre pentru statistica, poate te ajuta, am la clio III discuri si placute ATE (nu sunt luate din service autorizat), discurile nu le-am masurat  dar se vede uzura dupa aproximativ 30.000 km (cele vechi le-am schimbat pe la 60.000) iar placutele ma tin sub 15000 km, cam 80% in Bucuresti, mers normal (nu meg incet dar urasc sa bruschez masina in orice fel)
*



Da, si ale mele sunt ATE, inseamna ca sunt moi, si unele, si altele.......
RazvanF
QUOTE(robespierre @ 12 Sep 2014, 14:07)
Tocmai asta e problema, ca nu stiu unde e....azi am fost la service, pe drum incolo cri-cri-cri, acolo cu omul in proba tacere totala. Nu face decat cateodata, intr-adevar in functie de denivelari, temperatura, umezeala, etc. Sa desfac tot bordul? N-o sa zornaie dupa aia si m ai tare?
*


Mai este si varianta sa dai muzica mai tare si greierasul dispare biggrin.gif
75AIM
Lasa-l asa ca dispare singur...aveam unul in primele mii de km sub bord-a disparut apoi pe cel de la cascheta afisajului radiocd l-am ucis cu un strop de adeziv, pe la 10k de km a aparut unul puternic in stalpul central stanga-a disparut in cateva sute de km iar pe cei de la twitere i-am ucis tot cu picatura.
cuki46
QUOTE(robespierre @ 12 Sep 2014, 14:07)
<span class='edit'>12 Sep 2014, 14:08:</span>
Da, si ale mele sunt ATE, inseamna ca sunt moi, si unele, si altele.......
*



eu is la 39.000 tot cu alea originiale si mai merg pana la revizia din anul 3 respectiv aprox 60.000km.

@robespierre, vb cu oamenii de la reprezentanta din Cluj sa iti schimbe discurile si placutele cu altele de la alt producator, eventual ceva de calitate mai inalta.

Nici aia nu ii treaba sa mergi din 3 in 3 luni la schimbat de placutze de frana.

Masina franeaza bine? Coboara 1 data Calea Turzii si tine un pic mai mult frana, vezi daca se incalzesc peste masura/scade putere de franare? Placutele se uzeaza uniform? Cea din interior se uzeaza la fel ca cea din exterior?

Eu am avut la motocicleta ce-i drept o situatie de genu unde nu cadea bine etrieru pe disc si uza prematur placuta.
papa_mulo
QUOTE(robespierre @ 10 Sep 2014, 17:27)
Da, am 36.000 km si deja sunt la al 3-lea rand de placute, iar discul e praf. Le-am schimbat din banii mei, desigur. Iti dai seama??
*



Nu e in regula ca ai schimbat din banii tai, trebuie/trebuia sa pui presiune la conducerea reprezentantei sa iti rezolve problema in garantie. Eu inteleg ca placutele si discurile sunt consumabile dar e clar ca tu nu ai nici o vina, e de-a dreptul aberant sa le schimbi mai des ca uleiul si filtrele.
robespierre
Asa este, dragi colegi, este aberant, am scris la Vocea Clientului Renault si astept raspuns. Am cerut sa imi schimbe pe banii lor discurile si urmatorul set de palcute. Va fi al 4-lea set de palcute in 45.000 km cand va fi, si al doilea de discuri.

Placutele pe dreapta se uzeaza mai repede, totul pare uniform, iar mecanicii nu au descoperit nimic anormal. E proasta calitatea si gata..sad.gif
dumid
TRW, Lucas, Continental, Renault, Etc, nu sunt producatori, ei doar isi pun etichetele pe placute. Ele se fac la Ploiesti, la ex Honeywell actuala Federal Mogul.
spy_oh_joy1389
Azi am fost sa schimb filtrul de motorina ca am facut 30.000km si mi-au zis si mie ca trebuie sa schimb placutele. Cica "nu mai tin nici 1000km", dar asa ziceau si de Megane la 45.000 si mai aveau destul, dar nah, o sa le schimb in octombrie sa stau linistit.

M-am uitat in jurnalul meu de bord sa compar cu Clio 3 pe care l-am avut

Aici am zis ca le-am schimbat in dec 2010: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=185...dpost&p=2768517

Aici pe 25 iulie 2010 aveam 32.000km cu ea: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=185...dpost&p=2546928

Deci aveam un maxim 35.000km cand am schimbat placutele. Avand in vedere ca ma mananca talpa ceva mai mult cu asta, zic ca as fi ajuns pe acolo daca as fi condus mai economic.
vvede
Nu are legatura cu uzura prematura dar este despre sistemul de franare.
http://www.automarket.ro/stiri/rechemare-i...0-de-58058.html
robespierre
Da, m-au chemat si pe mine, in fata era OK, nu a trebuit facut nimic, in spare au schimbat niste piulite la tamburi...
sisifjunior
QUOTE(robespierre @ 15 Sep 2014, 15:36)
Asa este, dragi colegi, este aberant, am scris la Vocea Clientului Renault si astept raspuns. Am cerut sa imi schimbe pe banii lor discurile si urmatorul set de palcute. Va fi al 4-lea set de palcute in 45.000 km cand va fi, si al doilea de discuri.

Placutele pe dreapta se uzeaza mai repede, totul pare uniform, iar mecanicii nu au descoperit nimic anormal. E proasta calitatea si gata..sad.gif
*



s-a mai elucidat misterul? au dat vreun raspuns?
eu am sa dau o privire la placute sapt viitoare cand voi trece la cauciucurile de iarna.
sunt curios ce e pe acolo... blush.gif
vvede
Salut,
Ieri am schimbat cauciucurile, ocazie cu care am vazut/pozat placutele de frana.
Acestea sunt TRW si sunt mai ecologice decat ar trebui sa fie smile.gif (masina are 160 km - facuti in oras ce-i drept - si deja capacele?!?! sunt pline de ferodou).
Cred ca la revizia de an (pentru cei care merg vreo 15k km) pe langa filtre, ulei se vor schimba si placutele de frana (din pacate)
robespierre
Da, au schimbat discurile si palcutele. Deja discul incepe sa aiba semne de uzura, dupa 1000 de km. E un defect de conceptie la discuri si palcute pe care il semnaleaza si colegii italieni.
ionutmar
La mine asa aratau la 4000, nu imi dau seama daca e ok sau nu.

[attachmentid=1627972053] [attachmentid=1627972054] [attachmentid=1627972055]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.