Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Autentificare RAR si xenoane
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
mef
Salut,

Sunt proaspatul proprietar al unui Avensis din 2007 si se pare ca trebuie sa fac si o autentificare RAR. Vad ca fostul proprietar a pus un kit de xenoane cu lupa pe faxa mica. Stiu ca sunt ilegale,
pot avea pb la RAR acum? Itp este valabil pana in 2015. Nu sunt decis daca voi schimba sau nu kitul, nu am mers inca noaptea cu masina sa vad avantajele xenoanelor/riscul de a lua amenda etc.
pheephee_11
pentru a fi 100% in regula masina cu xenon trebuie sa aiba spalatoare faruri, autoleveling si lupe... (sunt si unele exceptii masini care au venit din fabrica cu xenon fara lupa)
george_scala_2004
QUOTE(mef @ 28 Aug 2014, 23:11)
Salut,

Sunt proaspatul proprietar al unui Avensis din 2007 si se pare ca trebuie sa fac si o autentificare RAR. Vad ca fostul proprietar a pus un kit de xenoane cu lupa pe faxa mica. Stiu ca sunt ilegale,
pot avea pb la RAR acum? Itp este valabil pana in 2015. Nu sunt decis daca voi schimba sau nu kitul, nu am mers inca noaptea cu masina sa vad avantajele xenoanelor/riscul de a lua amenda etc.
*



Salut,

Si acest aspect - xenoane in faruri, actele, - nu s-a putut verifica la intilnirea cu omul? Din experianta mea cu RAR-ul, cel putin in ultima perioada, au devenit deosebit de scrupulosi si daca exista ceva in neregula nu dau o.k. decit dupa o alta revenire in care au fost remediate neregulile...cu alte cuvinte bani si timp: verificarea la RAR, respingerea, alte faruri, revenirea la RAR...cam cit ar costa niste faruri de Avensis??? ph34r.gif
mef
QUOTE(pheephee_11 @ 28 Aug 2014, 22:20)
pentru a fi 100% in regula masina cu xenon trebuie sa aiba spalatoare faruri, autoleveling si lupe... (sunt si unele exceptii masini care au venit din fabrica cu xenon fara lupa)
*


pheephee_11, stiu ca nu sunt legale, de asta ma intreb daca voi avea probleme la autentificare. E posibil sa le dau oricum jos dar vreau sa fac programarea la RAR zilele astea.
venom21
Eu cand am cumparat masina acum 4 ani , nu am avut probleme la RAR din cauza xenoanelor .
Ele au fost puse de propietarul anterior si nu sunt trecut in carte / talon , parerea mea e ca depinde de noroc biggrin.gif
argon
QUOTE(mef @ 29 Aug 2014, 10:41)
pheephee_11, stiu ca nu sunt legale, de asta ma intreb daca voi avea probleme la autentificare. E posibil sa le dau oricum jos dar vreau sa fac programarea la RAR zilele astea.
*



Nu o sa ai nici o treaba, doar la ITP. La identificare are treaba doar cu VIN-ul si seria motor.
george_scala_2004
eh, cind fusei si io p'acolosa, era un nene cu un seat, nu mai stiu ce model, care avea montat balastul de la xenon peste tablita de la amortizorul dreapta...cind sa verifice cel de la RAR concordanta datelor din carte cu seria de acolo pas...i-a zis celui cu seat-ul ca il respinge...sai sa vina cind o sa renunte la xenon...
marksman
Si cu gumele. Treaba patita de mine la RAR la identificare.
Crap
Nu stiu cand ati facut voi identifacare ultima oara, dar eu in Martie, mi-a pornit aia luminile dinainte sa ma bage inauntru(cu vorbele clare, daca ai xenoane pleci acasa si vi fara ele), s-au uitat la cauciucuri intradevar ! (dimensiuni)
pheephee_11
argon...

eu am avut intr-adevar o treaba la itp, a costat mai mult un pic din cauza xenonului si a faptului ca tocmai strambasem bine de tot o janta si n-am apucat sa o indrept. ai inteles tu ca esti destept.

dar de ex mondeo cu lupe si becuri halogen din fabrica, pe care s-a pus xenon ulterior n-a avut absolut nicio greata la itp... baietii stiau lectia ca trebuie sa se uite la interior sa vada daca exista reglaj faruri, dar nu s-au uitat...

deci cum spune venom probabil depinde de noroc...
sk0rpion
Sa nu deschid alt topic, m-am hotarat sa achizitionez un set de faruri aftermarket cu lupa , angel eyes, drl etc. Farurile au omologare e11 pentru Anglia , conform unei legi (numai stiu care, am citit undeva azi noapte dar nu o mai gasesc) daca sa facut omologarea intr-o tara din UE, este valabil pentru toate tarile UE. Bun, sun azi la rar la informatii sa fiu sigur si o intreb pe tanti aia si nu stie ce sa zica, imi da nr la centrala si sa cer interior bla bla sa vorbesc cu un inginer. Sun la centrala imi face legatura ii explic lui nenea ala despre ce este vorba, omologare in anglia etc si raspunsul lui
-El: "Daca au numar de omologare puteti sa le montati ,sa se pastreaza functiile, reglajul electric... numai sa nu fie xenoane ca atunci intervine problema"
-Eu: Mai trebuie sa vin la rar pentru omologare ceva? sa nu imi ia politia talonul aiurea
-El: Nu, nu este nevoie daca nu aveti xenon pe ele
-Eu: Xenon nu vreau sa pun, tot ce au este DRL.
-El: Daca aveti DRL nu este bine, trebuie sa existe sistemul omologat pe masina, sa se stinga la pornirea nush ce etc.
-Eu: Si daca nu leg firele la el si le las asa?
-El: Politia il vede si poate sa va trimita la noi.
-Eu: Cum fac sa-l omologhez? il montez si vin la rar?
-El: Nu , nu trebuie sa-l montati dvz
-Eu: il montez intr-un service autorizat rar?
-El: Nu, modificarea se face la service-ul autorizat de constructorul autoturismului si apoi veniti la omologare individuala la noi.
-Eu: Si asa pot sa montez si Xenon in faruri
-El: Da, dar tot acolo pentru montarea instalatiei complete.


Deci eu acum numai inteleg nimic, cred ca daca vorbesc cu altul de la rar o sa zica altceva, din ce am citit in romania nu se da omologare la xenon aftermarket. Bun pe mine ma intereseaza farurile aftermarket, a avut cineva probleme cu politia sau rar cu faruri aftermarket ?

Tin sa precizez ca, acum 4 ani am cumparat masina cu stopuri aftermarket valeo, si la autentificare la rar mi-au spus de ele "Ele au o serie de omologare dar nu prea sunt legale" , politia nu mi-a zis niciodata nimic de ele, dar nici nu am nimerit un politai din ala sa caute nod in papura sa gaseasca el ceva pentru care sa dea o amenda.
pishky
adica poti sa pui ce vrei atata timp care au omologare si modificarea se face in service agreat de constructor, si ulterior, mergi la rar.
UXE
Trebuie sa fie agreat de RAR nu neaparat de constructor. Eu asa stiu. Vezi ca este o lista pe site la ei cu toate service-urile agreate pe anumite operatiuni de modificari.
sk0rpion
QUOTE(UXE @ 13 Nov 2014, 08:55)
Trebuie sa fie agreat de RAR  nu neaparat de constructor. Eu asa stiu.  Vezi ca este o lista pe site la ei cu toate service-urile agreate pe anumite operatiuni de modificari.
*



da , oricum nu o sa leg cablurile la drl si nu o sa folosesc xenoane , ma gandeam la un led cree care au undeva la 2700lm dar si alea au drosere:| , la telefon mi-a zis ca fiecare constructor are un centru de modificari constructive, acum ca e reprezentanta sau service agreat rar chiar nu ma mai intereseaza, toate modificarile + omologare costa cat nu face, e bine ca pot sa folosesc farurile aftermarket fara sa ma mai duc la rar. Ca idee este vorba de farurile care le are si semit pe masina.
dan.gutu
Inainte sa le montezi,verifica sa nu fie pentru masini,care circula pe partea stanga,daca zici ca sunt omologate pentru Anglia.Faza scurta este proiectata diferit fata de farurile pentru masinile care circula pe partea dreapta.Nu de alta dar apoi o sa ai frigiderul plin sad.gif .
marinescucristian
De RAR nu treci daca ai xenoane neomologate (adica puse din fabrica) iar daca te opreste Militia iti ia Certificatul......amenda, puncte, RAR (din nou).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.