tunderbird
8 Jul 2014, 16:34
[Moderator edit] Daca tot e genul de problema cu care ne vom lovi toti pana la urma, poate nu-i strica topic separat
Pentru ca sa reziste in timp, jantele trebuiesc sablate dupa care vopsite in camp electrostatic.
Eu am vopsit jante de nenumarate ori... cu pistolul... chiar si cu spray-ul... si bineinteles, curatate si grunduite in prealabil... nimic nu a rezistat si rezista in continuare atat de bine cum rezista vopseaua in camp electrostatic.
Exista un user pe acest forum care sableaza si vopseste in camp electrostatic.
Un set de 5 jante pe 15" m-a costat 350 lei sablat+vopsit (in pret intra si lacul, dar eu am renuntat la el deoarece am preferat aspectul clasic din trecut) ... eu zic ca merita banii, avand in vedere ca am eliminat definitiv grija ciobirii jantelor.
Eu am sablat/vopsit electrostatic (tot la un user de pe forum) si s-a crapat vopseaua la toate jantele (la 1300). Asta pe langa faptul ca au iesit alta culoare fata de cum discutasem (si spusese ca-i ok initial).
Personal cred ca o sablare sau o curatare manuala temeinica (asta daca janta nu e ruginita si permite asa ceva) urmata de o vopsire cu vopsea de jante (DUPLI de exemplu are o astfel de vopsea la spray) cred ca e suficienta
bucatzel
8 Jul 2014, 17:32
QUOTE(tunderbird @ 8 Jul 2014, 16:34)
nimic nu a rezistat si rezista in continuare atat de bine cum rezista vopseaua in camp electrostatic.
QUOTE(Ov @ 8 Jul 2014, 16:55)
Eu am sablat/vopsit electrostatic (tot la un user de pe forum) si s-a crapat vopseaua la toate jantele (la 1300).
No hotarati-va
Sa stiu si eu cu cine votez.
tunderbird
8 Jul 2014, 17:33
Referitor la rezistenta mecanica, Duplicolor este ceva mai buna fata de celelalte. Dar daca din greseala se stropeste cu benzina, imediat se dilueaza.... sau daca apar stropi de bitum/asfalt, dupa curatare raman pete galbene. Am folosit eu pe jante si pe scutul motor, si cam asa ceva am patit.
In legatura cu patania avuta cu vopseaua in camp electrostatic, parerea mea este ca ori esti mult prea pretentios, ori mult prea ghinionist...
<span class='edit'>8 Jul 2014, 17:41:</span>
QUOTE(bucatzel @ 8 Jul 2014, 17:32)
No hotarati-va
Sa stiu si eu cu cine votez.
Pai sa ne spuna si noua care este userul care i-a vopsit aiurea, dupa care se va face lumina.
Eu personal, prin specificitatea jobului meu, am vazut multe produse industriale vopsite in camp electrostatic, care se afla in diferite conditii dure de mediu (caldura, ger, UV, vibratii, salin, acid, nisip, praf, produse petroliere, etc)... pana acum nu am vazut vopsea crapata/exfoliata decat in cazul in care suparafetele nu au fost pregatite corespunzator (inlaturare rugina, degresare, decapare).
Este adevarat ca dupa solicitari ciclice pe durate mari de timp, stratul se poate fisura... dar este vorba despre alta discutie... un exemplu simplu este ruginirea frigiderului pe termen lung datorita solicitarilor termice ciclice (in bucatarie cald, in frigider frig) cumulate si cu agresivitatea atmosferei dintr-o bucatarie (vapori de ulei prajit, umezeala, etc).
bucatzel
8 Jul 2014, 18:01
QUOTE(tunderbird @ 8 Jul 2014, 17:33)
Pai sa ne spuna si noua care este userul care i-a vopsit aiurea, dupa care se va face lumina.
Asta, cel putin pe mine nu m-ajuta, ca oricum n-as trimite jantele prin jumate de tara pentru vopsit.
QUOTE(tunderbird @ 8 Jul 2014, 17:33)
pana acum nu am vazut vopsea crapata/exfoliata decat in cazul in care suparafetele nu au fost pregatite corespunzator (inlaturare rugina, degresare, decapare).
No, ramane sa sper ca "mesterii" localnici au grija ce fac pe partea asta.
)+8 Jul 2014, 17:03-->
QUOTE(harby
) @ 8 Jul 2014, 17:03)
Acum , fiecare isi alege ce si cum plateste , ce mesteri alege ..
Scuze de off-topic.
De vreme ce-am fost f. multumit de vopsirea masinii, a fost ceva normal sa apelez pt. jante tot la ei. Nu-i nici un off-topic, fiecere poate avea o parere ... (si vezi ca te-astept cu un raspuns
)
In principiu, stiu (si agreez) ca vopsirea in camp electrostatic ar fi (teoretic) mai durabila, la fel, cã o pregatire corecta a suprafetei e esentiala. Am mai scris pe undeva de grundul pt. macarale (am folosit in trecut, adus din Olanda, chiar pt. niste elemente de macarale navale), care e MULT mai bun (dar si mai scump) decat cel obisnuit, dar hai sa nu exageram, e greu (spre imposibil) sa vopsesti o janta care sa te tina o viata asa, ca se pot intampla multe: accident, schimbare de gusturi in materie de model (janta sau chiar auto), etc.
E posibil ca un "mester particular" sa-ti faca o treaba buna; e posibil ca oricare din noi sa faca o treaba buna; e probabil ? Nu cred, iar mesterul nu va recunoaste in veci ca nu-i cel mai bun, sau ca a gresit.
QUOTE(Ov @ 8 Jul 2014, 17:55)
Eu am sablat/vopsit electrostatic (tot la un user de pe forum) si s-a crapat vopseaua la toate jantele (la 1300). Asta pe langa faptul ca au iesit alta culoare fata de cum discutasem (si spusese ca-i ok initial).
Personal cred ca o sablare sau o curatare manuala temeinica (asta daca janta nu e ruginita si permite asa ceva) urmata de o vopsire cu vopsea de jante (DUPLI de exemplu are o astfel de vopsea la spray) cred ca e suficienta
QUOTE(bucatzel @ 8 Jul 2014, 18:32)
No hotarati-va
Sa stiu si eu cu cine votez.
bucatzel
11 Aug 2014, 10:54
Bai nene, da' astea nu-s crapaturi, is cratere...
Cre' ca nici daca te duceai cu rotile incinse la maxim la spalat cu apa cu gheata nu se belea vopseaua chiar asa.
tunderbird
11 Aug 2014, 19:29
Pai din cate se vede acolo, nu s-a facut sablare inainte... nici macar o curatare sumara a ruginei urmata de decapare si degresare... iar dupa aceea pare ca pulberea a fost imprastiata complet aiurea ... asa-zis vopsitorul a mizat pe ideea ca acel camp electrostatic il scuteste de tot efortul in manipularea pistolului. Si la final, este foarte posibil ca polimerizarea in cuptor sa nu fi fost OK, din diverse motive nu prea greu de ghicit.
Ce sa mai zic? Prestatie ca la carte cu rezultatele aferente... si rasplata ar trebuie sa fie pe masura
Sablate le-am vazut cu ochii mei. Problema e ca a dat ala cu vopsea in nestire si probabil d'aia s-a crapat. In orice caz au fost vreo 300 de lei aruncati la gunoi, si acum regret ca nu le-am dat eu o perie de sarama si-o vopsea la spray.
ydaniel
12 Aug 2014, 19:18
La Foy e mai rau decat la 972UAP...
STORMTROOPER
18 Aug 2014, 18:30
QUOTE(ydaniel @ 12 Aug 2014, 20:18)
La Foy e mai rau decat la 972UAP...
Scuzata a-mi fi bagarea de seama pe acest post. la acest moment jantele mele se prezinta dupa cum se poate vedea in poze. Au fost vopsite in 2011 si au parcurs cam 11.000 km. Concluziile va apartin.
Nasol... dar banuiesc ca le faci si pe ele, daca tot te-ai apucat de masina; sper ca acum sa schimbi "meseriasul", si culoarea.
STORMTROOPER
18 Aug 2014, 20:52
Jantele o sa le fac sper la primavara, acum trebuie sa trec de cele 2 capitole importante: tablaria+vopsitoria. Cit priveste culoarea o sa ma duc cu o janta originala, nou nouta si i-o arat vopsitorului cum vreau sa iasa, daca nu le face asa din prima, mai incearca pina ii iese, pe banii lui.
danut 69-71
19 Aug 2014, 01:02
QUOTE(STORMTROOPER @ 18 Aug 2014, 20:30)
Scuzata a-mi fi bagarea de seama pe acest post. la acest moment jantele mele se prezinta dupa cum se poate vedea in poze. Au fost vopsite in 2011 si au parcurs cam 11.000 km. Concluziile va apartin.
Cam asa arata jantele mele vopsite in 2010 si aproximativ 15.000 de km. Nu inteleg cum au fost facute jantele voastre de arata in halul asta!
Am sablat si vopsit si eu jantele din imagine, costul 450lei, cam scump dar sunt in stare foarte foarte buna.
Eu le-am sablat singur si le-am vopsit tot eu si dupa 3 ani nu arata asa rau
Din pacate n-am poze cu ele dupa ce le-am facut, doar dupa sablare.
Trebuie dat cu grund, vopsea de calitate si neaparat un lac de calitate, straturi subtiri, mai multe, dupa caz.
Lacul daca este de proasta calitate se matuieste de la soare in maxim un an.
Ps. Stie cineva in Bucuresti un loc unde pot indrepta jante de tabla din astea de dacie? Ca majoritatea nu se baga, nefiind rost de bani prea multi.
STORMTROOPER
31 Aug 2014, 08:46
Eu le-am facut pe ale mele la o vulcanizare linga Foisorul de Foc, a ducar cam 45 de min pentru toate 5, dar nu mai stiu cit a costat, oricum nu foarte mult. Uite o harta ca sa te edifici.
Billancourt
31 Aug 2014, 17:35
Dupa sablare agresiva cu alice si vopsit. Apoi pe masina.
cipri20
1 Sep 2014, 21:18
Mascarea zonelor negre se putea face mult mai bine
Billancourt
2 Sep 2014, 19:50
Salut! Ai dreptate. Si eu am fost nemultumit de acest aspect. Dar per total rezultatul e unul bun. La o viitoare vopsire te asigur ca acest amanunt va fi urmarit cu precadere.
madalin78
2 Sep 2014, 21:47
Ma bag si eu in seama sa zicem asa ...... eu imi fac singur jantele ....doua aspecte urmaresc pregatire buna ....cu sablarea e discutabil.... si materiale bune adica vopsea de calitate
Daca clientul vrea o anumita culore si nu ti iese.......ghinion o incerci pe banii tai cum spunea un coleg mai sus
DACIOTUL_97
5 Sep 2014, 23:27
Dupa parerea mea ar trebui sa ne reconditionam jantele cu propriile maini ca nu poti avea incredere in oricine sa ti le "transforme".Secretul e sa te axezi pe o pregatire buna a jantei inainte de vopsire.
harby ;))
8 Sep 2014, 12:35
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 5 Sep 2014, 23:27)
Dupa parerea mea ar trebui sa ne reconditionam jantele cu propriile maini ca nu poti avea incredere in oricine sa ti le "transforme".Secretul e sa te axezi pe o pregatire buna a jantei inainte de vopsire.
Da ,doar ca o curatare completa la o janta pana la metal ar fi "un chin" pentru mainile noastre. Ar fi de preferat sa fie sablata si de vopsit te ocupi tu .
95bogdi
13 Sep 2014, 09:44
ma bag si eu cu niste jante care vreau sa le reconditionez , pentru daciuta mea .
Sunt din aluminiu , ma rezolva un vecin de sablat , are la locu de munca sablare cu nisip si cu sticla...
mi-a spus ca cel mai fin iese cu sticla , nu afecteaza cu nimic janta ? aluminiul fiind mai moale....
imi cer scuze ca nu sunt clasice...dar aici sunt oameni de treaba care imi pot da sfaturi bune
madalin78
7 Oct 2014, 15:05
nici sticla sau materialul folosit pentru sablare nu afecteaza ..oricum va trebui sa urmeze un proces de finisare
Cosmin.nova
21 Oct 2014, 18:03
sfatul meu e sa nu le vopsesti tot negru, da urat cu masina rosie
Hondarul
28 Jan 2015, 15:59
Eu am avut 4 seturi de jante reconditionate, dintre care doua de tabla, pentru Dacie: un set de Michelin-uri care au ajuns la Albert Einstein si Dunlop-urile pe 14 inch de pe Dacia mea.
In caz ca va intrebati de ce vi s-au crapat jantele, este destul de simplu: pentru ca nu au fost vopsite imediat dupa sablare. La jantele de aluminiu este altceva, pentru ca nu ruginesc imediat. Insa la cele de otel, cum sunt cele din tabla, sablarea trebuie sa se faca IMEDIAT. Adica cum le-ai sablat, sa ajunga imediat la vopsirea electrostatica.
Probabil ca cei care le-au reconditionat pe cele de mai sus au asteptat de pe o zi pe alta, lucru care a dus la craparea lor. Cu cat e mai curata tabla si nu o apara nimic, vopsea, lac sau chiar rugina, corodeaza imediat. Adica in cateva ore de la sablare. Poate ca nu este vizibil cu ochiul liber, dar rugina deja s-a instalat. Si daca este vopsita a doua zi sau mai tarziu, rugina va incepe sa sape de dedesubt spre suprafata si apar crapaturi.
La fel de importanta este si calitatea vopselei dar si manevrarea jantelor cu manusi si stergerea lor bine inainte de vopsitorie, sa nu fie urme de lichid, transpiratie, grasime, etc.
Deci, parerea mea este ca daca vreti sa va tina mult rotile, asigurati-va va sunt vopsite imediat dupa sablare. Eu unde mi le-am facut nici nu acceptau sa vin cu ele sablate din alta parte pentru ca nu imi garantau ca va tine vopseaua.
Ai dreptate. Pe ale mele le-au sablat in alta parte si in plus manuirea la vopsitorie era la misto. Eu n-am dat vina pe procesul in sine ci pe atelierul care mi le-a facut in bataie de joc.
roby_1300_rap
29 Jan 2015, 13:32
nu o iesit ea prea grozav , dar avand in vedere lipsa de fonduri cred ca e ok
[attachmentid=1627979457] [attachmentid=1627979459] [attachmentid=1627979460] [attachmentid=1627979461]
Oricum nu se vede mare lucru cand e capacul pus. Un capac polishat bine o sa distraga atentia de la eventualele mici imperfectiuni de la vopsirea jantei.
roby_1300_rap
29 Jan 2015, 21:07
QUOTE(Ov @ 29 Jan 2015, 16:56)
Oricum nu se vede mare lucru cand e capacul pus. Un capac polishat bine o sa distraga atentia de la eventualele mici imperfectiuni de la vopsirea jantei.
is vopsite provizoriu , pana cand am bani de sablat si de vopsit calumea , acuma trebuie sa merg cu ele la roluit
cea din poza cum am pus cauciuc pe ea si am dus-o la echilibrat batea in toate felurile posibile
ydaniel
20 Jun 2015, 07:07
Sunt pe cale sa pregatesc un set de jante pt montare:unde recomandati roluire-sablare-vopsire?
Nu s-a discutat aici despre codul de culoare folosit.
Puteti detalia, va rog ?
Care e codul de culoare al culorii originale pentru 1300 ?
Le: am "rupt" internetul in doua, dar nu gasesc codul de culoare.
Ideea e ca am unde sa le vopsesc, dar nu stiu ce culoare sa aleg.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.