Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Frana de mana automata Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
madhorsefuzzy
Salutare,

Chiar ma gandeam cand apare prima problema la Leguma mea si pac, dupa un drum de Valcea vad roata dreapta spate foarte prafuita (mai prafuita decat celelalte 3).
Pun mana pe roti si era cea mai calda dintre ele. Calda nu incinsa.

Ma intorc in Buc. si la finalul drumului rotile pe fata erau mai calde decat cea cu probleme dar aceasta mai calda decat cea de pe stanga. E clar cea mai prafuita roata dintre toate.

Citesc pe forum (Laguna II si Megane 2) si aflu ca ar putea fi de la frana de mana electrica care nu deblocheaza total roata. Ma gandesc la cablu, la pistonasele din etrier, etc.

Zic: hai la o verificare de etrieri si sun la o vulcanizare unde am mai schimbat si pe fata. Supriza: nu va putem ajuta pentru ca nu avem soft de punere pe 0 a franei de mana electrica si daca e cazul sa schimbam placutele cele noi fiind mai groase nu intra in locul ramas (frana electrica nu se retrage total la deblocare ci cat sa se miste rotile).

Intrebari:
- pot folosi DDT2000 pentru punere pe 0 a franei de mana electrice sau imi trebuie clip?
- a mai avut cineva problema la Laguna 3?
- difera sistemul de Laguna 2?
- sugestii? biggrin.gif
digioptic
QUOTE(madhorsefuzzy @ 12 Aug 2014, 08:42)
Salutare,


- sugestii? biggrin.gif
*





De ce-ti complici viata mai mult decat trebuie...? blush.gif


Simplu : Soseaua de centura nr. 17. Serus. Telefon, programare, discutat putin cu consilierul de acolo etc. Cat poate sa coste o constatare acolo... rolleyes.gif
madhorsefuzzy
Ai dreptate, dar:
- intre 9 si 17 muncesc si eu
- am sunat la Serus Bd. Timisoara la 4 (patru) numere de telefon de cate 2 ori la fiecare si nu a raspuns nimeni. Nici un robot nimic. O fi fost inchis ieri.
- o sa sun la Meridian Vest. Astia poate lucreaza.
- cand iti cer ~180 RON pe schimb placute comparativ cu 63RON la vulcanizare (unde se lucreaza foarte ok) iti vine sa le dai cu mumu. 143 RON e schimbul cu placutele lor de 350RON. Mai da-i in spanac.

L.E. Parca vad ca ma duc la o constatare de ~100RON si la final imi spun: trebuie sa schimbam tot sistemul de frana electrica 500EUR radmasa.gif

P.S. Vorba melodiei: ma feresc cat pot de reprezentante. biggrin.gif
Numai cand le aud textele imi vine sa vars ... e ca si cum ti-ai face-o cu mana ta ...
digioptic
Nu cred si oricum decizia iti apartine de a schimba ceva, Iti vor spune ce are, ba chiar poti participa sa vezi ce-i fac. Sunt orintati spre multumirea clientului, nu te-am trimis degeaba la ei si sunt printr-e putinii care au inteles economia de piata. Nu capitalismul feroce ca la altii, "te-am prins ! iti iau trei randuri de piele si pleci si nerezolvat"... Iti vor da si alternativa la piesele scumpe, de pe piata libera se pot cumpara piese la care iti vor da si garantie. Nu stiu ce garantie gasesti la nu stiu ce vulcanizare, ma rog tu stii mai bine, poate gresesc...

Uite eu, de frica sa nu iau uleiul cel solarizat cu 90 de lei litru am cumparat ulei sa ma duc sa-l schimb. Nu s-au suparat, mi-au facut schimbul dar aveau si ei ulei la un pret foarte decent, tot solaris sau cum ii spu ne acum, full tech.


A nu se intelege ca le fac reclama, fiecare isi iubeste legumita si de aia mi-am permis sfatul. smile.gif
reptileq
Erori ceva prin bord ai vazut vreodata? Motorasul ala se aude cat de cat normal cand lucreaza? In cazul meu, am patit-o dupa ce am insistat cu apa pe la rotile din spate intr-o spalatorie cu fise. Imi apareau in bord niste erori si parea ca nu "cupleaza" complet la activare. S-a rezolvat de la sine dupa ceva mers, probabil a intrat apa pe la motoras/senzor si s-a uscat intre timp.
ct61gil
Pentru a debloca frana de mana electrica cand e motorul oprit se poate in felul urmator,(scuze daca s-a mai scris dar nu am gasit):
dupa ce ai oprit motorul si frana de mana s-a activat automat,ti apasata pedala de frana si in acelasi timp apesi in jos butonul frana de mana,de aici frana de mana ramane deblocata chiar daca se incuie masina dar atentie ca aceasta operatiune se aplica in primul minut de la oprirea motorului,dupa acea nu-ti mai da voie.
madhorsefuzzy
Nu am primit nici o eroare in bord. Totul decurge normal. Masina nu pare infranata. Dar roata drepata spate se incalzeste mai mult si e mai prafuita. Cred ca o sa spal masina si o sa verific daca se mai incalzeste. Poate a fost un episod temporar.

ct61gil: multumesc pentru hint.
digioptic
Asta cu dezactivarea franei de mana am vazut-o prin service cand merg sa-mi schimbe uleiul. O lasa fara frana de mana sa o pozitioneze bine la "cracanele" alea de o ridica in sus. Cred ca treaba devine simpla in cazul asta si poti face o verificare singur la asta. Daca o poti suspenda cu trenul spate cumva, dezactivand frana de stationare si efectiv, invartind de rotile spate, ti-ai putea da seama daca una e mai infranata decat alta.

Eu m-as gandii totusi, daca ai venit pe autostrada si o roata era mai prafuita sau mai calda, cumva poate, ai mers mai mult cu soarle pe partea aia...? wink.gif E o parere, nimic la misto, am avut si eu rotile mai prafuite pe o parte si da, era si soarele pe partea aia.
martzipan2004
si asta e posibil.cu soarele

un prieten avea aceeasi problema...dar pe fata la un logan...

cand a oprit in parcare mirosea a tramvaie smile.gif)....a dat cu apa si ieseau aburi pe etrieri

Se blocasera etrierul dreapta....dar nu de tot

si era infranata roata , a dat cateva ciocane ( masina de 7000 km ) laugh.gif a schimbat placutele de frana...si cand a fost la revizie , cei de acolo au zis ca a facut foarte bine si ca garantia este acoperita in continuare ! wacko.gif
madhorsefuzzy
@digioptic: roata dreapta spate avea praf vizibil pe ea pe cand cea pe fata nu avea nimic vizibil. Am mers toata A1 ca de obicei dar soarele era pe partea cealalta.

@martzipan2004: eu ciocane la Leguma nu dau.

Studiez DDT2000-ul azi si vad ce imi iese. Cablu OBD2 pe USB am.

Prin Buc. Loganu' merge giugiuc. Drum de weekend de Valcea nu am. Am timp de verificari si diagnoze. Nu e graba.
dili
Nu ca as fi eu mare specialist, dar nu mai pot exista si alte cauze? De exemplu rulmentul pe partea aia.
Stiu ca ar trebui sa huruie dar, daca tot vorbiram de isonorizari....?
Si cred si eu ca ar merita poate o verificare mai din topor, gen ridicata masina si invartit la mana rotile pe spate. Orice frecare se simte si se aude imediat.
florinoana
O problema asemanatoare am avut si eu la masina mea, ma rog fostul proprietar. Etrierul a fost problema, a fost curatat odata dar problema a revenit asa ca a fost schimbat cu totul.

Pret etrier nou 1600 parca + placute spate ( schimbarea a fost efectuata la rep Renault).
madhorsefuzzy
Am mers ieri dimineata la vulcanizare pentru o verificare sumara. Am ridicat masina pe elevator si am invartit de rotile spate cu frana de mana decuplata: rotile se invart liber dar exista o atingere a placutelor de disc atat la roata dreapta cat si la roata stanga. Concluzia tipului a fost ca e din cauza bavurii create pe disc din cauza uzurii acestuia.

La mana se simteau la fel de libere in miscare atat stanga cat si dreapta. Pe interiorul rotii ambele roti pareau la fel de prafuite.

Omul a zis ca pentru a evidentia o blocare a etrierului/pistonasului inainte de a desface roata sa facem un test de frana, pentru ca acolo se vede imediat un etrier blocat fata de unul care culiseaza liber.

Am facut test de frana. Pe spate arata asa:
- rulaj liber N: st 82 dr 82 dif 0%
- forta de franare m radmasa.gif axima N: st 2287 dr 2318 dif 1%
- eficienta 80%

Concluzie: ca de fabrica. radmasa.gif

Acum in schimb pe fata arata asa:
- rulaj liber N: st 161 dr 116 dif 28%
- forta de franare maxima N: st 3570 dr 3513 dif 2%
- eficienta 73%

Acum vad diferenta st dr la rulajul liber pe fata si ma gandesc la roata infranata sau rulment pe duca ... desi masina era cam stramba cand a pus-o pe stand cu fata. Pe spate a corectat pozitia la drept ... radmasa.gif
Cred ca le las naibii pana huruie/trosneste ceva rau ... biggrin.gif
Mi-a mai zis mie cineva ca imi fac cam multe griji cu masinile ... dar nu pot fi blonda blush.gif

Deci: alarma falsa, probabil inclinarea drumului. Mergem mai departe.

L.E. M-am prins: amortizorul stanga spate era curs de cand am luat masina. Facut test de amortizoare: 59% cu 61% eficienta stanga dreapta. Acum l-am vazut dinou curs. Am mers cu masina incarcata => ala pe dreapta a lucrat corect => frana mai puternica => praf mai mult. Q.E.D.
DNT
Asta cu testul de amortizoare e o gluma dupa parerea mea.

Am facut de nu stiu cate ori test de amortizoare la mai multe service-uri. Totul perfect. Insa un mecanic mai destept a zis la reprezentanta ca pe capat de cursa amortizorul e dus si ca de fapt trebuie schimbat. Si asa a fost. Am schimbat amortizoarele, am scapat de probleme - parca se rupea masina la gropi... etc.
madhorsefuzzy
Revin cu cauza problemei: amortizorul nu avea nici o treaba desi ambele pe spate aveau probleme, unul mai mult ca celalalt si au fost schimbate.

Cauza era intepenirea placutei in suport pe interiorul rotii dreapta spate.

Poze cu placuta vinovata sunt aici.
reptileq
Se pare ca in cele din urma ma cam lasa balta motorasul de la frana de mana electrica. Eroarea persista in bord, motorasul se aude normal la blocare si anormal la deblocare. Sper sa nu ramana intepenit pana ajung la service; exista vreo posibilitate de deblocare manuala pt frana electrica? La megane am inteles ca ar fi ceva in cotiera, dar n-am vazut nimic similar.
postasu
Salut,

In urma cu 2 zile am achizitionat si eu o laguna 3, motor de 2.0 DCI, 150 cai.
Am problema cu frana de mana electrica, eroarea era in bord si cand am luat masina ( deci eram constient de problema).
In momentul in care actionez frana nu se aude nimic. Nu aud motoras sa faca nimic.
Urmeaza sa ma bag sub ea sa vad daca este problema de contact sau motorasul e mort. Pe tester zice ca butonul este ok si motorasul e problema.

Imi puteti da un sfat. De asemeanea a 2 a "buba" este CD playerul: in momentul in care pun contactul baraie pentru cateva secunde si se opreste. Baiatul de la care am cumparat-o a zis ca fost la electronist si problema e din CD player-> vreun sfat?

Mersi
andru1973
Cu CD player posibil,cu frînă de mână ai încercat cu testul să o acționezi? testul zice că ai contactul bun ,posibil motorul care acționează frânele sa fie ars(poate ai vreo siguranță arsă,zic și eu) s-au și un cablu rupt,sunt multe de văzut, mergi cu ea sau dacă știi tu uită-te.cu toate că testul vede și motorul dacă e busit
postasu
Salut,

Multumesc de raspuns.
Inainte sa iau masina am pus-o pe tester si zicea ca motorul e problema ( mecanicul respectiv a zis ca s-ar putea sa fie periile de la motoras duse -> nu cred asta cand am vazut pozele cu motorul ).
La cabluri nu ma gandesc ca ar fi problema deoarece nici macar nu aud motorul cum actioneaza in momentul in care apas butonul.
Am verificat siguranta pentru frana de mana si e ok.... Oricum ma gandesc si eu ca e motorul mort, dar vreau sa verific prima data.

Mersi
radunre
Poate un motor defect ar fi cea mai putin serioasa problema la aceste module...
Daca, de ex. se actioneaza frana de mana cu cablul scos sau etrierul demontat, modulul trage de cablu in nestire si pot aparea defectiuni mecanice in modul.

A fost cumva deblocata manual ?\

LE. merita citit si aici: http://www.renaultforums.co.uk/309-brakes-...-look-here.html
andru1973
mai e o varianta ,ca sa fi sigur ca nu e motorul încearcă sa ii dai curent direct si vezi daca merge,daca funcționează nu e motorul,alta e cauza poate ii lipsește masa de la motor poate nu face bine contact.....încearcă si varianta asta

<span class='edit'>17 Jul 2017, 17:58:</span>
vezi la fel ca ai un senzor de inclinație,are funcția de a informa gradele de nivel pentru plecarea in rampa,mai ai sensor de poziție pedala de ambreiaj,daca ai cutie automata nu ai acel senzor la pedala

17 Jul 2017, 18:00:
sunt multe de văzut pana sa dai vina pe motor,daca ai un mecanic bun trebuie sa o rezolvi,pot fi multe
postasu
Salut,

Multumesc de sfaturi. Ieri m-am bagat sub masina dar nu am putut sa demontez modulul ca imi lipsea un prelungitor mare de la clicket. Dar am tras niste concluzii.
In momentul in care ii conectez mufa la modul se aude un zgomot de motoras foarte incet, deci motorasul vrea sa faca ceva. Cablurile sunt foarte largi, deci ma trimite putin cu gandul la cabluri.
Legat de senzori, daca e problema de la ei, cred ca imo arata pe tester. Lucru ce nu s-a intamplat.

Revin cu update.

Mersi
andru1973
nu știu cit de bun e imo asta care zici,mai bine pune can-clip sau macar autocom/delphi,daca cablurile sunt largi ori e unul rupt ori e sărit de pe roata,cam asa arata
radunre
Senzorul de inclinatie este folosit la calcularea fortei de strangere a franei.

Acest modul isi ia informatii de pe CAN, inlcusiv dspre pozitia volanului la momentul actionarii franei. Este printre f. putinele module care intra in sleep la mult timp dupa incuierea masinii si se trezeste, la intervale regulate, pt. actualizare informatiilor de pozitie a rotilor si inclinatie...
andru1973
Eu nu am spus că e acel senzor de înclinație,am spus să verifice nu că e acel senzor, să pună un test bun precum Can-Clip sau măcar Delphi-Autocom,o cauză poate fi și acel senzor (dacă e defect și numai calculează acea forță de strîngere) deci cum am spus o cauză, nu obligatoriu
radunre
Postul meu era pur informativ, fara vre-o referinta catre alti colegi si postarile lor.

Daca acel modul nu raspunde la comenzile din diagnoza, cel mai logic pas este demontarea de pe masina si continuarea investigatiilor pe masa de lucru.
Este recomandata deconectarea bateriei.
postasu
Va salut,

Cu frana de mana aproape am rezolvat-o.

1) un cablu de la modul era blocat pe camasa ( cand am desfacut modulul am vazut ca era si sarit ).
2) Un etrier de pe spate are mecanismul de frana de mana blocat, deci defect. Astept sa imi vina etrierul sa il inlocuiesc si sa pot conecta modulul care l-am cumparat ( ar trebui sa fie bun).

Sper sa se rezolve.
Mai am partea de CD player, care vad ca toti electronistii fug de el.

Mersi
iuly75
Ai cumva navigatie, ca eu am si de curiozitate am vrut sa fac update la navigatie, am bifat acolo mai multe minuni si am pus cardul la loc si cand porneam masina caraia un pic in boxe, se chinuia sa apara ceva pe display la navigatie si murea instant. Noroc ca facusem backup la card inainte, am revenit la setarile de pe card si a revenit la normal.
postasu
Da are si navigatie.
Dar nu vad nicaieri unde pot sa bag cardul! poate niste idei unde sa ma uit ?
in poza e modelul !
iuly75
La mine acolo se afla langa display, la tine nu am idee.
AdR!@N
Postasu tu ai carminat cu CD sau DVD, doar cele cu TOM TOM au card.
Cred ca ar fi cel mai potrivit ca discutiile ca continue pe topicul cu pricina
https://www.reno.ro/Probleme-radio-Laguna-3...232418-s30.html

Numai bine
Adrian
postasu
Tu ai alt model, al tau are si joystick langa schimbator. al meu nu are.
sad.gif
andru1973
Și tu cum pui adresa unde vrei să mergi? Dacă nu ai joysticks? E táctil?
postasu
Adrian, stiu si eu ce am !
Si daca te-ai fi uitat vedeai ca am postat si acolo... dar eu zic ca daca cineva te intreaba ceva, este politicos sa raspunzi tongue.gif

Andru... sincer habar nu am cum pun adresa ca nu am avut ocazia sa il folosesc ca e mort !
andru1973
am înțeles ,credeam ca l-ai folosit inainte,te întrebasem ca eram curios cum pui adresa ,eu zic sa îți cauți un electronist bun sau daca nu alt CD
the_dodita
Ar trebui să ai telecomanda ca să poți introduce adresa
postasu
ce?... nici vorba de asa ceva.. e pierduta probabil.
the_dodita
Pregatindu-ma de RAR am verificat ieri, printre altele, dacă tine frâna de mana (am automata). Din păcate, dreapta tine foarte bine, stânga nu se înfrânează aproape deloc. Trebuie sa schimb plăcuțele, le-am și comandat de altfel, dar pana ajung la service, stie cineva dacă se poate schimba și cablul, in caz ca este blocat în cămașă, sau trebuie sa schimb modulul de frana cu totul?
cristian_nechita
Nu e de la cablu. E de la etrier in 99% din cazuri.
the_dodita
Cam nasol ce spui.. O sa vad vineri, din păcate aia de la Renault nu cred ca stau ei sa curețe etrierul, o să-mi propună din prima schimbarea lui, sunt sigur...
iulian_18
Salutare,

Ieri am constatat si eu o problema la roata de pe partea dreapta spate... Cand decuplez frana electronica aceasta ramane usor infranata si frecand in mers se si incinge... Toate celelalte roti sunt reci doar asta din cauza frecarii se incinge.
Stie cineva cam care ar fi cauza si solutia ?

Nu mi-as dori sa schimb etrieru deoarece costurile sunt destul de mari

Masina, o Laguna 3 din 2008

Va multumesc!
R19/16v
Inlocuiesti cablul/cablurile.
the_dodita

QUOTE(the_dodita @ 2 Aug 2017, 09:47)
Cam nasol ce spui.. O sa vad vineri, din păcate aia de la Renault nu cred ca stau ei  sa curețe etrierul, o să-mi propună din prima schimbarea lui, sunt sigur...
*





Eu revin și cu rezolvarea... Am schimbat etrierul, 150 lei pe Bursa, de la un coleg... Am trecut RAR-ul fără probleme, frânele sunt perfecte..
madhorsefuzzy
QUOTE(iulian_18 @ 12 Sep 2017, 08:30)
Salutare,

Ieri am constatat si eu o problema la roata de pe partea dreapta spate... Cand decuplez frana electronica aceasta ramane usor infranata si frecand in mers se si incinge... Toate celelalte roti sunt reci doar asta din cauza frecarii se incinge.
Stie cineva cam care ar fi cauza si solutia ?

Nu mi-as dori sa schimb etrieru deoarece costurile sunt destul de mari

Masina, o Laguna 3 din 2008

Va multumesc!
*


E posibil sa ai blocata placuta interioara pe disc. Eu asa am patit si tot asa se incingea roata dreapta spate.

Trebuie desfacut si vazut. Si apoi cumparat ce trebuie.
iulian_18
Multumesc mult pt raspuns. M-am tot uitat dupa aceste cabluri pe diverse siteuri si nu am gasit pt frana electronica... Vreo idee unde se pot gasi?

Cablurile care le-am gasit sunt doar pt frana de mana normala.
madhorsefuzzy
S-ar putea sa rezolvi doar cu un schimb de placute. wink.gif
radunre
iulian_18, si eu am avut o problema de blocaj partial al etrierului, cu vre-un an in urma.
S-a rezolvat prin schimbarea setului de garnituri la piston, functioneaza ca nou.

postasu
Daca doar o roata ramane putin blocata problema nu e de la modulul de frana de mana.
Etrierul e buba, mai exact partea de frana de mana din etrier ( cea ce are si un arc pe el ). Acel mecanism trebuie sa poate fi miscat cu mana in momentul in care nu ai cablul conectat. Sigur nu face cursa completa... a intrat mizerie la el

Bafta
iulian_18
Salutare,

Revin cu rezolvarea temporara pana o sa duc masina la service.

Ieri seara am dat janta jos si am observat la etrier mecanismul ce strange / elibereaza frana de mana.
Mai exact, precum a specificat si colegul Postasu mai sus, la etrier acel mecanism cu arc se are o cursa circulara iar la decuplarea franei de mana acesta nu fata cursa completa sa elibereze discul... Praful si mizeria ( in special in Bucuresti ) + manipularile frecvente isi fac simtita prezenta. Provizoriu am procedat astfel :

1. M-am inarmat cu o periuta de dinti si un W40
2. Am dat roata jos ( atentie sa securizati masina cu niste pietre la rotile din fata ! )
3. Am eliberat frana de mana ( lasati masina in viteza ! )
4. In spate la etrier este acel mecanism cu arc care era gripat si plin de praf ( vezi poza )
5. L-am curatat cat am putut de bine cu periuta si W40 ( sa aveti grija sa acoperiti discul cu ceva sa nu sara w40 pe el )
6. Am inceput sa misc cu mana si cu o surubeltina mecanismul pana a inceput sa faca cursa cat de cat completa, dupa care am cuplat de cateva ori frana de mana.
7. Discul a inceput sa se miste liber dupa operatie asa ca am pus roata la loc si moementan este ok.
8. Eu nu am scos cablul de frana de mana deoarece nu stiu cum se scoate si am preferat sa nu ma bag, asa ca am miscat mecanismul cu totul.

Am observat ca acel mecanism are un fel de garnitura de cauciuc fix in zona unde se misca iar acea garnitura este usor largita....

Aveti idee daca exita un set de reparatie pentru asa ceva ?

Momentan frana functioneza normal.
marius80_eugen
Doar o intrebare : dupa curatare nu se poate da cu un fel de tratament de suprafete, ca sa nu mai adere mizeria si sa nu mai oxideze metalul ?
Eu am folosit in trecut un spray cu silicon special pentru furci de bicla, pe care nu adera nici praful sau mizeria, pe orice suprafata cu astfel de probleme.
Tu lasi frana de mana trasa si la parcari peste noapte sau mai indelungate ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.