Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clasicele mele
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3
bogdan2001
In probe cu VVD:
Intre timp am schimbat mecanica pe fata,rectificat chiulasa,curatat radiatorul si deblocarea unor roti blocate.
user posted image user posted image user posted image

Am mai curatat putin pe Dacia din 71 si am gasit niste gauri in usa spate dreapta.
user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image
Barbalex
Superb VVD-ul! wub.gif
Dacia din `71 n-o `dezbracati`?V-as recomanda sa schimbati toate 4 usile cu unele fara rugina sau sa taiati partea de jos a acestor usi si sa-i sudati tabla noua.Daca curatati pe exterior tot va iesi rugina peste 3-4 ani,deoarece in aceea zona sunt doua table suprapuse si deh...
Spor la treaba!
bogdan2001
Mersi!Inca nu desfac masina,fiindca vreau s-o pornesc si sa vad cum merge motorul si dupa aceea.
maho
QUOTE(Barbalex @ 31 Aug 2015, 01:11)
... sau sa taiati partea de jos a acestor usi si sa-i sudati tabla noua.Daca curatati pe exterior tot va iesi rugina peste 3-4 ani,deoarece in aceea zona sunt doua table suprapuse si deh...

Iar dupa sudura nu mai iese rugina ?
roby_1300_rap
eu asa am reparatia facuta si nu mi-o mai aparut rugina smile.gif
[attachmentid=1628005486]
Barbalex
Maho,pai dupa sudura in mediu de gaz protector,dai cu grund,vopsea si vaselina zic ca nu mai iese rugina...Dar cel mai `civilizat` ar fii sa le schimbe pe toate.
maho
Orice sudura decarbureaza oțelul; unele mai brutal, altele mai putin, in functie de mai multi factori, inclusiv temperatura, tipul sudurii (in gaz protector, etc.). Asta e inceputul oxidarii, care e mai rapid sau mai lent, si se produce incepand din profunzime sau din exterior. Daca nu lucrezi in vid, nu prea ai cum sa indepartezi oxigenul (chiar si din co2) din ecuatie.
De citit, pt. cei interesati.
Mai e si calitatea tablelor in discutie...

31 Aug 2015, 14:22:
QUOTE(Barbalex @ 31 Aug 2015, 13:04)
dai cu grund,vopsea si vaselina si zic ca nu mai iese rugina...

Nu mai iese repede.
roby_1300_rap
QUOTE(Barbalex @ 31 Aug 2015, 13:04)
Maho,pai dupa sudura in mediu de gaz protector,dai cu grund,vopsea si vaselina  zic ca nu mai iese rugina...Dar cel mai `civilizat` ar fii sa le schimbe pe toate.
*



treaba cu vaselina nu e valabila , eu am incercat , trebuie sa repar usa in partea cealalta ca o avut o zona cu ceva rugina si am neglijato si o inceput sa faca bule de rugina sad.gif desi usa e plina de vaselina sad.gif
bogdan2001
Din pacate,cu o dupa-masa inainte de pornirea spre Polonia,negruta n-a mai vrut sa mearga.Am schimbat la ea garnitura de chiulasa,rectificata chiulasa acum o saptamana si miercuri dupa-masa baga compresia in vasul de expansiune.Multumiri unui prieten care mi-a pus la dispozitie o Dacia 1310 din 1985.
Pun o poza de miercuri dimineata cand pregateam negruta la tara.Poze de la parada pun pe topicul dedicat intalnirii.
user posted image
STORMTROOPER
Lasa ca si verzitura a mers acceptabil, important e ca a fost totul ok si ati ajuns cu bine acasa. la cat mai multe evenimente de genul asta.
bogdan2001
Da,a mers si verzitura bine.

De ieri sunt mandrul posesor al unui Lastun din 1989 albastru.Momentan am doar poze din Drobeta de unde am luat-o:

user posted image user posted image user posted image user posted image
Daciotul_98
Astept un video cu mica rasnita in actiune wub.gif
ydaniel
Ma bucur ca cineva isi mai indreapta atentia si spre Lastun!
bogdan2001
Mersi mult de tot! smile.gif
Azi am ajuns pe la masina,i-am facut niste poze,si dupa 4 ani,am readus-o la viata.Toba nu era prinsa de galerie,de aceea se aude altfel decat normalul. =D
Vinilinul original este cel de pe tapiseriile de pe hayon si de sub geamuri,deci scaunele nu sunt originale.
Cine ma poate ajuta cu ornamentele de deasupra gemurilor spate,cotul de la filtrul de aer la carburator,un set de stopuri cat de cat colorate,un set de semnalizari sa nu fie f. decolorat,aerisirile complete de pe bord(cele rotunde de pe mijlocul bordului)?
Lampile cele mari din spate sunt originale?Interesant faptul ca filtrul de aer de izolat de fabrica.

https://www.youtube.com/watch?v=Vb6gS6CHI5c&feature=youtu.be

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image


19 Sep 2015, 19:32:
user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image
Adrian Frigo
Ce frumos toarce râjnița... wub.gif Să o stăpânești sănătos!

O întrebare: pompa de benzină cum/cu ce este antrenată? huh.gif
harby ;))
stopuri si lampi fata nu gasesti! Eu zic,cum a zis si un coleg de pe alt forum,sa le reconditionezi!
spor la treaba! blush.gif
Ov
QUOTE(Adrian Frigo @ 19 Sep 2015, 20:52)
O întrebare: pompa de benzină cum/cu ce este antrenată? huh.gif
*



pompa de benzina e facuta din corpul superior de dacie si un electromagnet in partea de jos care actioneaza membrana. Tacanitul care se aude in film e specific pompei de benzina cand are putina benzina de tras smile.gif
Daciotul_98
QUOTE(Ov @ 20 Sep 2015, 11:29)
pompa de benzina e facuta din corpul superior de dacie si un electromagnet in partea de jos care actioneaza membrana. Tacanitul care se aude in film e specific pompei de benzina cand are putina benzina de tras smile.gif
*



Nu ati fost sa vedeti pornirea lastunului domnului Liviu, la al lui tacaneala e mai pronuntata.
bogdan2001
Mersi pentru urari si Mersi Ov pentru explicatia cu pompa de benzina. smile.gif
Trebuie sa ii prind toba de galerie,si atunci se va auzi bine motorul,si vom putea auzi tacaneli sau alte lucruri.
dizzy
Cauta pe net si vei gasi destula informatie:
Pompa de benzina e cu electromagnet, cutia de viteze semana cu aia de trabant, planetarele seamana cu cele de trabi, farurile sunt de tractor, parca, rotile de semanatoare.
M.C.
QUOTE(bogdan2001 @ 19 Sep 2015, 21:32)
Lampile cele mari din spate sunt originale?


*


Da,originale.Stinga pentru ceata,dreapta pentru mers inapoi.
Aerisirile de pe bord erau cele de pe bordul de ARO 10.
In privinta scaunelor,asa erau,imbracate in vinilin,si fara posibilitate de a regla spatarul.Aratau ca scaunele de autobuz.
Iar canapeaua spate era compusa din doua scaunele,la care se puteau elimina spatarul,ca sa faci loc mai mult in spate, imbracate tot in vinilin.
bogdan2001
QUOTE(M.C. @ 21 Sep 2015, 09:54)
Da,originale.Stinga pentru ceata,dreapta pentru mers inapoi.
Aerisirile de pe bord erau cele de pe bordul de ARO 10.
In privinta scaunelor,asa erau,imbracate in vinilin,si fara posibilitate de a regla spatarul.Aratau ca scaunele de autobuz.
Iar canapeaua spate era compusa din doua scaunele,la care se puteau elimina spatarul,ca sa faci loc mai mult in spate, imbracate tot in vinilin.
*



Scaunele stiu ca sunt originale,dar sunt luate de pe alt lastun,fiindca vinilinul e maro si asta a avut vinilin bej.Am si bancheta si e cum zici tu,cele 2 scaunele.
Mersi!
bogdan2001
Am ajuns ieri la masini.Mare lucru n-am reusit ieri sa fac la 71',ca nu prea m-a lasat vremea,dar totusi am pus la loc electromotorul,alternatorul,si sa reglez supapele.Saptamana viitoare sper s-o pornim. Am lucrat putin si la Lastun.I-am prins toba si acuma e mai silentios si am dat jos lampile de pe bara.Dar nu stiu de ce se tureaza motorul si tacane destul de tare. Care ar fi motivul?De pornit,porneste relativ usor.
dizzy
instalatia e pe 12 sau 6v?
Daciotul_98
12 v alternator de dacie
M.C.
QUOTE(bogdan2001 @ 27 Sep 2015, 13:48)
Dar nu stiu de ce se tureaza motorul si tacane destul de tare. Care ar fi motivul?De pornit,porneste relativ usor.
*


Motorul se tureaza din cauza carburatorului.Probabil ca prinde aer fals,sau ceva mecanic pe la clapeta de acceleratie,nu inchide bine.
Ar trebui dat jos,curatat bine,talpa planata,verificat si axul clapetei, si montate garnituri noi.
Tacanitul ala poate fi de la axa cu came uzata.Asta era boala veche a motoarelor Oltcit,din care este provenit si motorul tau.De fapt jumatate,au folosit doar partea cu delcoul,de aceea au montat pompa electrica de benzina.
Daca pe culbutori s-a facut groapa,degeaba ii reglezi,vor bate din nou.
Daca tot dai capacele jos de la culbutori,verifica si camele.Daca sunt uzate,cu urme mari pe ele,atunci ai sigur si uzura mare a culbutorilor.
O solutie mai empirica si de compromis ar fi sa-i dai jos,sa rectifici la polizor partea care calca pe axa cu came,s-o aduci cit de cit la forma,si dupa aceea lustruita.Dar nu va tine mult.
Daca umbli pe acolo,procura intii toate garniturile care-ti trebuie,pentru capace,pentru axele culbutorilor.
Ai grija cind dai afara axele culbutorilor,cum bati si mai ales cu ce bati in ele,ca sa nu strici filetele din capete.
Vezi ca sunt si acolo niste inele de etansare pentru ulei.
Ar fi bine daca ai reusi sa schimbi macar culbutorii,eventual axa cu came daca are uzura mare,dar nu stiu cum se mai gasesc piesele de Oltcit.
Bafta !
bogdan2001
Multumesc de sfaturi.
Sambata am reusit sa pornesc Dacia gri din 71,dupa 10 ani.Cred ca au ramas lipiti segmentii,ca scoate funm si pe carburator.
Neagra a ajuns luni la mecanic,pentru problema cu fiertul apei si azi s-ar putea sa merg dupa ea.
roby_1300_rap
QUOTE(bogdan2001 @ 8 Oct 2015, 14:43)
Multumesc de sfaturi.
Sambata am reusit sa pornesc Dacia gri din 71,dupa 10 ani.Cred ca au ramas lipiti segmentii,ca scoate funm si pe carburator.
Neagra a ajuns luni la mecanic,pentru problema cu fiertul apei si azi s-ar putea sa merg dupa ea.
*



a scos cumva fum alb sau albastrui pe esapament? , trebe data chiulasa jos si rectificate supapele , eu asa am facut si nu mai scotea gram de fum smile.gif
maho
QUOTE(bogdan2001 @ 8 Oct 2015, 14:43)
Sambata am reusit sa pornesc Dacia gri din 71,dupa 10 ani.Cred ca au ramas lipiti segmentii,ca scoate funm si pe carburator.

Ar fi fost bine sa "misti" intai motorul la manivela cateva ture, si chiar sa schimbi uleiul, inainte de a da la demaror.
bogdan2001
Fum albatru iese.
Motorul a fost ,,miscat'' la manivela,baia de ulei a fost data jos,curatata complet,chiulasa spalat bine,spalat pompa de ulei,schimbat filtru de ulei,si uleiul a fost pus nou.
In alta ordine de idei,de ieri a inceput lucrul la Lastun.Am scos din ea interiorul,am taiat din tabla nesalvabila si am dat cu feruginol.
user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image
roby_1300_rap
fumu albastru indica un consum de ulei mare , sugerez sa desfaci chiulasa si sa rectifici scaunele la supapa si sa schimbi semeringurile .
bogdan2001
Forum cu si despre Lastun.Va puteti inregistra si posta chiar daca nu aveti Lastun.
http://dacialastun.prophpbb.com/
bogdan2001
Securista la Retroparada Toamnei.Dupa ce am adus-o de la mecanic merge mult mai bine.
user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image
bogdan2001
Nu sunt noutati la gria.Ce am mai facut a fost darea jos a apei pe timp de iarna si reconditionarea emblemei de pe fata.Eu zic ca a iesit cat de cat bine.

user posted image user posted image user posted image user posted image

La Lastun am facut rost de tabla din 2 breakuri.Mai exact,am luat din breakuri tablele ce vin pe rezervor,si tabla de pe spatarul banchetei

Neagra sta cuminte in hala,nu i-am mai facut nimic.A primit un ACR care urmeaza a fi montat intr-o zi.
user posted image
sobolan
QUOTE(roby_1300_rap @ 8 Oct 2015, 21:39)
a scos cumva fum alb sau albastrui pe esapament? , trebe data chiulasa jos si rectificate supapele , eu asa am facut si nu mai scotea gram de fum smile.gif
*




nu se rectifica nimic la ghidurile supapelor man,alea se schimba ! wink.gif
roby_1300_rap
QUOTE(sobolan @ 13 Nov 2015, 02:39)
nu se rectifica nimic la ghidurile supapelor man,alea se schimba ! wink.gif
*



eu le-am rectificat si nu o mai scos gram de fum de atunci ! si le zice scaune nu ghiduri!
[attachmentid=1628013917] [attachmentid=1628013918] [attachmentid=1628013919] [attachmentid=1628013920]
bogdan2001
Mare lucru nu s-a mai intamplat la Lastun,doar am reusit sa fac rost de spray portocaliu si am reconditionat un stop si niste semnalizatoare.Daca are cineva piese de lastun care nu-i sunt de trebuinta va rog sa ma anuntati,orice,in special ornamentele de deasupra geamurilor,gurile de ventilatie,niste stopuri intregi,la fel si un set de semnalizatoare,si ar mai fi destule...

user posted image user posted image

user posted image user posted image user posted image
bogdan2001
Lastunul a primit o semiprelata (de ceombi ce-i drept) ca sa nu mai intre apa si pe deasupra,pana la primavara,cand va intra in restaurare.
Pagina de Facebook a Lastunului,voi prezenta mai pe larg despre el:
https://www.facebook.com/Dacia.500.JHM/?ref...otif_t=page_fan
bogdan2001
Saptamana asta mi-au sosit noile achizitii: 4 jante fergat.Multumiri colegului care mi le-a vandut.O sa mearga pe neagra.Am mai achizitionat si un set de ceasuri jaeger cu jurnalier,tot pentru neagra.
user posted image user posted image user posted image
bogdan2001
Am profitat azi de vremea buna, si am scos motorul de pe Lastun.
Teava ce iese din filtrul de aer cu furtunul rupt la ce folosea?Unde venea furtunul?
Tampoanele motor sunt la fel ca la Dacie?

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image
bogdan2001

Am dus ieri securista la mecanic pentru niste reglaje ,azi am adus-o si am spalat-o,i-am facut o sedinta foto.

http://imgur.com/a/D9UYh
Alex1300BV
E dragutza. Cu jenti Fergat si aparatori de noroi pe spate, i-ar sta si mai bine.
bogdan2001
Fergatele le am,la fel si aparatorile,dar.Am nevoie de timp sa le refac.
Victoras2001
Bai frate, io vreau sa vad lastunul ala pe picioare. Abia astept.
Tin minte, cand a aparut, am dat peste unul pe strada, dimineata. era lumea stransa in jurul lui ca la circ. Am facut eforturi considerabile sa ajung sa vad ceva. smile.gif
Faza misto era ca nu stia nimeni nimic despre masina. Isi dadeau doar cu parerea. Nu intelegea nimeni nimic. Pana la urma a aparut si proprietarul. biggrin.gif
Alex1300BV
puteti sa puneti jentile asa cum sînt... oricum, de la drum se vor deteriora...
bogdan2001
La cate drumuri va face masina asta,o sa tina mult si bine fergatele.
La Lastun am desfacut si motorul.Problema mare e timpul.Sper sa fie gata cat mai repede.
bogdan2001
Ieri,Zog a facut primii metri pe mijloacele proprii,dupa 10 ani,fara a fi impinsa,spre a fi spalata.A pornit foarte bine,aproape la sfert.Cu toate ca atunci cand am luat-o am si spalat-o ziua urmatoare,inca a mai curs jeg din ea pe care il avea de cand am luat-o
Teaser,,cu noua culoare'' pe aripa stanga.:zzz: icon_mrgreen.gif


user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image
bogdan2001
Pornire Dacia 1300 1971 (tot traseul evacuarii de varza)
https://www.youtube.com/watch?v=brElMfHtszg&feature=youtu.be
bogdan2001
Probabil ca nu intereseaza pe nimeni,dar eu tot postez.
Am inceput ieri tablaraia la Lastun.Am scos cu un drum si tapiseria de pe plafon,si am descoperit ceva nu prea imbucurator: suduri ciobanesti desupra geamurilor(se observa in poze).Rezervorul a fost taiat ca sa il sudeze pe interior si a fost resudata partea taiata,in spatele aripilor sta destul de bine,nu e putred.Podeaua portbagajului o voi schimba complet,deoarece nu ai pe ce sa sudezi daca las ceva din tabla aia.


user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image
Alex1300BV
Ba da, intereseaza pe multa lume,
Succes!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.