Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clasicele mele
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3
new_banderas_232003
Eu chiar azi ma uitasem daca ai mai facut ceva cu cea din '71.
Banuiesc ca o refaci bazat pe piese de la Dacia de rezerva, e mai interesant asa si cred ca si dpdv cheltuieli iesi mai ok. Bafta maxima!
bogdan2001
QUOTE(new_banderas_232003 @ 4 Jul 2016, 13:43)
Eu chiar azi ma uitasem daca ai mai facut ceva cu cea din '71.
Banuiesc ca o refaci bazat pe piese de la Dacia de rezerva, e mai interesant asa si cred ca si dpdv cheltuieli iesi mai ok. Bafta maxima!
*



71'-le da,va fi facut cu ajutorul Daciei radiate,deoarece ies mai ieftin,si e tabla originala,nu connex,ca de uzina sunt tot mai slabe sansele sa gasesti table

bogdan2001
Desi am zis ca nu o sa mai postez pe aici,de data asta am facut-o.
Am adus skoda acasa,i-am facut o mica cosmetizare,i-am desfundat un stut de la racire,si am fost prezenti cu ea si cu VVD la Drum Bun 2017

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image
maho
QUOTE(bogdan2001 @ 5 Jun 2017, 13:23)
am fost prezenti cu ea si cu VVD la Drum Bun 2017

Frumos. Asteptam ceva poze si de la intalnirea "Drum Bun".
oldtimercraiova
Mai cauti capac volan cum are Ionut_Doc , la a lui? Pare-mi-se ca am unul .

Ref. de '71 , zic.
BoR
Foarte frumoasa! wub.gif
Felicitari!
bogdan2001
QUOTE(maho @ 5 Jun 2017, 15:26)
Frumos. Asteptam ceva poze si de la intalnirea "Drum Bun".
*


Mersi! Aici e un link cu albumul:

http://imgbox.com/g/KMm4miVMCQ

QUOTE(oldtimercraiova @ 5 Jun 2017, 18:17)
Mai cauti capac volan cum are Ionut_Doc , la a lui? Pare-mi-se ca am unul .

Ref. de '71 , zic.
*



Depinde de scor


QUOTE(BoR @ 5 Jun 2017, 19:08)
Foarte frumoasa!  wub.gif
Felicitari!
*


Mersi mult! biggrin.gif
oldtimercraiova
Îmi faci o ofertă in PM .
bogdan2001
Revenind si pe aici, neagra sta la adapost in muzeu, alaturi de un CN1 din 1992 aparut in 2018 si o Dedicatie din 2002 sosita in 2019.
Cu CN1le am fost in Polonia in 2022, iar in 2021 si 2023 cu Dedicatia. +-1500 km fara probleme, in ambele cazuri.
[attachmentid=1628156619] [attachmentid=1628156620] [attachmentid=1628156621] [attachmentid=1628156622] [attachmentid=1628156623] [attachmentid=1628156624] [attachmentid=1628156625] [attachmentid=1628156626]
La Lastun am facut caroseria intre 2022-2023. In mare, am inlocuit podelele, atat in habitaclu, cat si in portbagaj, praguri, contrapraguri, lonjeroane, rama parbriz. In septembrie am reusit sa o izolez pe dedesubt, acum e in garaj. Sper ca in primavara asta sa ii izolez si interiorul, si pana in vara sa fie vopsita, si chiar sa incep montatul pe ea. Nu sunt eu cel mai bun sudor, insa in momentul de fata e la ani lumina fata de ce era inainte. Mai jos am atasat o parte din lucrarile din 2022.
[attachmentid=1628156627] [attachmentid=1628156629] [attachmentid=1628156628][attachmentid=1628156630] [attachmentid=1628156651] [attachmentid=1628156632] [attachmentid=1628156633] [attachmentid=1628156634] [attachmentid=1628156635] [attachmentid=1628156636] [attachmentid=1628156637] [attachmentid=1628156638] [attachmentid=1628156639] [attachmentid=1628156640] [attachmentid=1628156641] [attachmentid=1628156642] [attachmentid=1628156643] [attachmentid=1628156644] [attachmentid=1628156645] [attachmentid=1628156646] [attachmentid=1628156647] [attachmentid=1628156648] [attachmentid=1628156649] [attachmentid=1628156650][attachmentid=1628156652] [attachmentid=1628156653] [attachmentid=1628156654]
tatabobu
Exact de asta era nevoie pe forumul asta, ceva reparatii de caroserie cu multe poze. Cum fu cu lăstunul, ai fabricat podelele sau ai avut elemente de reparație? La praguri văd că le-ai făcut tu, eu as fi foarte mulțumit daca mi-ar ieși așa ceva.
bogdan2001
QUOTE(tatabobu @ 2 Mar 2024, 21:16)
Exact de asta era nevoie pe forumul asta, ceva reparatii de caroserie cu multe poze. Cum fu cu lăstunul, ai fabricat podelele sau ai avut elemente de reparație? La praguri văd că le-ai făcut tu, eu as fi foarte mulțumit daca mi-ar ieși așa ceva.
*



Multumesc. La podele am folosit table din portbagaj de la Dacia Break, acelea ce vin peste rezervor. Cu doua din acelea am facut stanga-dreapta. Tabla e mai groasa decat ce a avut din fabrica, si are si ambutisarile respective, ceea ce ii conforma rigiditatea. Singurul dezavantaj e ca sunt scurte, si pana la peretele de foc a fost nevoie de manufacturarea alte repere. Din nou, pentru portbagaj, am folosit tot de la break spatarul banchetei, avand tot asa ambutisari si tabla mai groasa. In rest am cam facut eu toate peticele de care era nevoie.
Caroseria la Lastun este gandita extraordinar de prost, nu a beneficiat de baie de grund, oriunde tai dai de tabla goala pe interior. Cred ca e singura masina la care intai rugineste partea de sus, apoi cea de jos. Astfel ajungem in 2023, unde m-am ocupat de partile de sus ale ramelor geamurilor spate, rama parbrizului, lonjeroane (astea am mers la cineva sa mi le faca la un abkant forma bruta, dupa care le-am potrivit pe masina). Avand in vedere ca suporturile de cric originale mi s-au parut cam slabe, desi ele erau din tabla groasa si masina nu e grea, dar si pentru a rigidiza putin podelele, implicit caroseria, am decis sa pun niste traverse de care sa fie sudate si suporturile de cric. Dupa care a urmat curatarea de teroson vechi pe unde mai era ramas, grund epoxy, mastic, teroson si ceara, dupa care a intrat la garaj, pe un cadru pe care i l-am facut sa il pot deplasa, fiind complet dezechipat.[attachmentid=1628156679] [attachmentid=1628156680] [attachmentid=1628156681] [attachmentid=1628156682] [attachmentid=1628156683] [attachmentid=1628156685] [attachmentid=1628156686] [attachmentid=1628156687] [attachmentid=1628156688] [attachmentid=1628156689] [attachmentid=1628156690] [attachmentid=1628156691] [attachmentid=1628156692] [attachmentid=1628156693] [attachmentid=1628156694] [attachmentid=1628156696] [attachmentid=1628156697] [attachmentid=1628156698] [attachmentid=1628156699] [attachmentid=1628156700] [attachmentid=1628156701] [attachmentid=1628156702] [attachmentid=1628156703] [attachmentid=1628156704] [attachmentid=1628156705] [attachmentid=1628156706] [attachmentid=1628156707] [attachmentid=1628156708] [attachmentid=1628156709] [attachmentid=1628156710] [attachmentid=1628156711] [attachmentid=1628156712] [attachmentid=1628156713]
1310CL
Vorba lu Dorel din Las Fierbinti "Pfai de capu meu" .....felicitări pentru nervi,timp,bani dar și iscusinta de care dai dovada înaintând cu brio întro lucrare dintrasta'

Spor la treaba ! smile.gif
Def Jam
Arată bine până acum și cred că o să iasă brici în final. Spor la treabă în continuare.
einstein1984
Ma bucur sa vad ca investeste cineva atata munca pe un lastun. Succes si mai pune poze!
bucatzel
Daca s-ar fi investit atata efort in fabrica, era o treaba. Da'... n-a fost cazul.
bogdan2001
Multumesc pentru aprecieri!
Daca se acorda atentie calitatii fabricarii, alta probabil era situatia. Dar avand in vedere ca unele ambielaje ,,erau tratate termic'' in ziare ce ardeau, iar tolerantele cutiilor de viteze erau mari si pentru un tractor, n-ai ce sa te astepti la ceva bun. Muncitorii de acolo au trecut de la facut custi la facut masini peste noapte.
In septembrie am reusit sa cumpar toate conductele de alimentare si de frana, noi, de cupru. Au ramas doua scurte de fata, de care uitasem cand le-am luat pe celelalte. Dupa o curatare am sa vad starea, daca sunt utilizabile posibil sa le pastrez.
Am inceput lucrul cu pasi marunti si in 2024. Am curatat amortizoarele spate, suportul rotii de rezerva, talerele si tamburii spate, le-am dat un epoxy si un negru lucios. M-am ocupat si de brate, fata-spate. Curatare pana la tabla si aplicat epoxy si lor. Saptamana asta sper sa le trag si pe ele in negru. Cred ca se vede si in poze in ce bataie de joc au fost fabricate. Mai raman de vopsit arcurile fata-spate, amortizoarele fata, si fuzetele, in mare la suspensii.
[attachmentid=1628156747] [attachmentid=1628156748] [attachmentid=1628156749] [attachmentid=1628156750] [attachmentid=1628156751] [attachmentid=1628156752] [attachmentid=1628156753] [attachmentid=1628156754] [attachmentid=1628156755] [attachmentid=1628156756] [attachmentid=1628156757] [attachmentid=1628156758]
Rob3rto
Pun si eu poze cu Lastunul de l-am peticit? laugh.gif
Acum ca vad pozele cu mecanica(nu stiam cum arata) sunt convins ca-i copiata de la rusi "masina" wacko.gif Par prea bine facute pt. o masina la care s-a taiat grav din costurile de productie.
Spor la treaba, astept finalul masinii cu nume de pasare! tongue.gif
bucatzel
Nu s-a taiat nimic din costurile de productie la troscoleta aia.

Anul trecut la Fabricat in Romania au venit doi din cei implicati in productia chestiei. Unul din designeri, si un inginer de testare.

Productia era inca intr-o pierdere maxima, costa peste 100.000 (parca 145 ziceau) productia unuia, dar pretul de vanzare era 32.000. Problemele au fost doua. Una, ca nu era productie, era manufactura intreaga sandrama, si o manufactura care ii facea pe aia cu Dacia Sport sa para terminatori, iar a doua, ca partidul a fost in toate.

Am intrebat si eu, de ce o trebuit sa traforeze juma' de motor de oltcit, si n-au luat direct motorul ala de 650 de pe oltcit special, care macar era gata facut, licenta pe el exista, si mi-a raspuns ala de la testare zambind amar: "Pai si noi ce mai inovam daca faceam asta?"

Dar cand productia se face pe mese care nici macar n-aveau aceeasi inaltime, cu piese prinse in 4-5 mengine si menghinute ... ce sa iasa.

A fost trist cumva, ca oamenii aia ne spuneau "stim si noi cum trebuia facut ca lumea, dar n-a prea fost decizia noastra"
YRX
Daca continuau probabil se imbunatateau si metodele si produsul. Totusi, Lastun s-a produs putin timp, nu?
Asa a patit si Alfa cu Alfasud, fabrica a fost un dezastru la inceput, cu toate ca produsul era bun, metodele de fabricatie puse la punct, dar muncitorilor le lipsea experienta.
maho
QUOTE(bucatzel @ 5 Mar 2024, 09:41)
A fost trist cumva, ca oamenii aia ne spuneau "stim si noi cum trebuia facut ca lumea, dar n-a prea fost decizia noastra"
*


De designer ma indoiesc. In rest, probabil ca aia mai mari cu decizia (din conducerea fabricii) nu prea puneau piciorul prin sectiile de productie.
bucatzel
QUOTE(YRX @ 5 Mar 2024, 09:55)
metodele de fabricatie puse la punct
*


There's the problem biggrin.gif
einstein1984
Uzina nu avea ingineri specialisti in productie ca la Dacia sau Craiova ca sa aiba cum sa evolueze.... Sa concepi o masina e una, sa o si fabrici e alta.
A povestit si dl profesor Mircea Oprean despre cum i-a venit idea lui ceausescu pentru lastun.
YRX
Lasa bre ca veneau altii din urma. Unde crezi ca te repartiza daca terminai facultatea la comunisti? Unde era nevoie, fabrica de la Timisoara sau Agromec Dorohoi, cu promotia voastra de mileniali umpleau mapamondul cu Lastun II... radmasa.gif
einstein1984
Generatia lu matale a facut supernova, a mea face sandero si duster 3....Pe la brasov si cluj fac Porsche si mercedesuri.... Cred ca am mai multe motive sa rad.
YRX
Da, dar tu iti irosesti creativitatea la Bucuresti pe exceluri, in loc sa te muti in Manastuuur sa faci mercedesuri.... radmasa.gif
bucatzel
QUOTE(maho @ 5 Mar 2024, 11:00)
De designer ma indoiesc.
*



Ala a fost cel mai afectat. Se vedea clar cat suferea ca odoarul lui e subiect de misto. Si nu e ca si cum n-avea si alte realizari, se pensionase de pe postul de decan, totusi.
maho
@bucatzel: ziceam că mă îndoiesc că știa cum trebuie făcut ca lumea, designerii ar trebui să se priceapă la altceva. Dacă a fost decan e clar, teoretician pur. Nu că ar fi fost vreo mașină mișto, dacă e s-o comparăm cu altele din clasa ei de mărime. Am prin cartier unu cu un Fiat 500 vechi (probabil refăcut). wub.gif
bogdan2001
QUOTE(Rob3rto @ 5 Mar 2024, 01:06)
Pun si eu poze cu Lastunul de l-am peticit? laugh.gif
Acum ca vad pozele cu mecanica(nu stiam cum arata) sunt convins ca-i copiata de la rusi "masina" wacko.gif Par prea bine facute pt. o masina la care s-a taiat grav din costurile de productie.
Spor la treaba, astept finalul masinii cu nume de pasare! tongue.gif
*



De ce nu? Acolo e deja alt nivel. blush.gif
Cu rusii, cred ca e vechea situatie cu cine a fost primul, oul sau gaina, in sensul ca ambele au aparut in 1988, doar ca Oka s-a produs mult mai mult timp.

Se zice ca au fost produse in jur de 6000 de bucati, dar tind sa cred ca jumatate din ele au fost subtilizate pe piese in timpul productiei, avand in vedere ca prin 91-92, dupa oprirea productiei, mai erau bucati nevandute.

Continuam cu picturile. De data asta cu mecanica fata. Curatat talere, tamburi, fuzete, si un amortizor. Cel de dreapta este praf, ceea ce nu ma incanta deloc. Sa vad de unde scot un ansamblu arc-amortizor complet (arcul e rupt in 3, flansa are rupta o ureche). Si daca tot am avut de vopsit astea, dupa ce le-am dat un epoxy, am adus si bratele, suflate saptamana trecuta, si le-am dat la toate vopsea neagra. Fuzetele, pentru o pata de culoare, le-am dat cu galben 440, desi ele nu cred ca erau vopsite din fabrica. Aparent si astea sunt de stanga/dreapta wacko.gif .
Pe la suspensii, au mai ramas in mare de vopsit arcurile, si amortizorul lipsa. Astea, cand le voi avea pe toate pe stoc. [attachmentid=1628156881] [attachmentid=1628156882] [attachmentid=1628156883] [attachmentid=1628156884] [attachmentid=1628156885] [attachmentid=1628156886] [attachmentid=1628156887] [attachmentid=1628156888]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.