Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Shimbare cutie 5 trepte cu alta in 6 trepte
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
kaferfan
Salut !
Am o Laguna 1.9 dci in 5 trepte si as dori upgrade-ul la 6 trepte.
Ce ar trebui sa achizitionez in afara de cutie si timonerie ?
Se potrivesc planetarele vechi ?
Dar discul de ambreiaj si placa ? Volanta ?
Daca a mai facut cineva aceasta modificare si poate da detalii, mi-ar fi de mare ajutor.
Multumesc !
boeru_laurentiu
Volanta , disc ambreiaj+placa presiune , planetare , timonerie , suporti ...
Si apoi nu cred ca este un upgrade , daca pe motorul de 107 cp era avantajos o cutie 6+1 , nu crezi ca o punea din fabrica ?!?
kaferfan

Si apoi nu cred ca este un upgrade , daca pe motorul de 107 cp era avantajos o cutie 6+1 , nu crezi ca o punea din fabrica ?!?
*

[/quote]
Pe motoarele de 107 cp s-au pus, de fabrica, cutii in 6 trepte. Nu numai pe cele de 120. Motivele mele sunt intemeiate si argumentate, deci doresc detalii numai de la cei care CHIAR stapanesc subiectul.
Cei care bajbaie sau moralistii sa se abtina !
Multumesc inca o data .
espacern
QUOTE(kaferfan @ 6 Aug 2014, 17:00)
, deci doresc detalii numai de la cei care CHIAR stapanesc subiectul.

Acest subiect este discutat de mai multe ori pe alte topice....degeaba ai deschis topic nou.
Nu este nimeni care sa realizeze cu succes "modificarea" asta din cauza costurilor si complicatiilor implicate in lucrare.

@+
renodood
QUOTE(boeru_laurentiu @ 6 Aug 2014, 11:30)
Volanta , disc ambreiaj+placa presiune , planetare , timonerie , suporti ...
Si apoi nu cred ca este un upgrade , daca pe motorul de 107 cp era avantajos o cutie 6+1 , nu crezi ca o punea din fabrica ?!?
*


S-au pus si pe 107 CP, asta am eu.

Problema e ca mai sunt chestii de schimbat si la calculator, calibrarea de pe ea si evident, toate astea costa biggrin.gif

Nu merita investitia, mai ales pentru o masina veche. Apoi, a 5a e suficient de economica in comparatie cu a 6a, doar la viteze de peste 120 se justifica.
argon
Nici atunci, vorbiti cu posesorii de 6 trepte, in multe instante consumul in treapta 5 e mai mic decat in treapta 6.
renodood
Pai asta am zis, abia la peste 120 castiga a 6a. In rest, a 5a toata ziua.

Tine cont ca etajarea celei de-a 5a ptr cutia cu 5 s-ar putea sa fie diferita fata de PK6.
kaferfan
De consum sunt extrem de multumit, nu ma plang.
Ma gandeam ca mi-ar fi fost utila pe autostrada, ies de cateva ori pe an si la 130-140 parca ar cere a 6-a.
D-aia intrebam, ca in fapt o cutie in 6 gasesc si la 150 euro, si ma intrebam daca nu poate ramane kitul de ambreiaj existent. In mod normal nu vad de ce nu ar ramane...
planetarele nu stiu daca sunt aceleasi si tampoanele cutiei ?
In rest totul ar trebui sa se potriveasca....cred....
pishky
QUOTE(argon @ 6 Aug 2014, 19:45)
Nici atunci, vorbiti cu posesorii de 6 trepte, in multe instante consumul in treapta 5 e mai mic decat in treapta 6.
*



nu credeam ca o sa se intample asta vreodata, daaaaaar aprob pozitiv spusele lui argon ( iau un paracetamol repede blink.gif ) tr a 6-a de la minim 110 in sus si la accelerari line di tat.
in rest a 5-a ruleaza fin pana la viteze de autostrada fara probleme, de fapt pana pe la viteze de autostrada ruleaza fin si a 3-a.

diferenta de consum la 130 in tr 5 si tr 6 este de 0,x l% - deci nu merita investitia mai ales daca iesi rar pe autostrada, si chiar si atunci cand iesi daca rulezi cu .....sa zicem 110 - 120.....ajungi cam tot peacolo ca timp / consum (zice lupu moralist care merge cu 138).
kaferfan
Pai nu 110-120....autostrada eu inteleg 130-140 constant.
Adevarul e ca cei 20-30 km /h in plus cu care parcurgi un nr de km mai mare inseamna mult avand in vedere oboseala care la un moment dat te ajunge.
Principala mea tinta ar fi sa realizez o viteza mai mare, legala binenteles, in aceleasi conditii de consum si turatie. Adica sa obtin o viteza de croaziera mai mare la aceeasi turatie a motorului.
Ma gandesc ca daca intr-a 5-a la 3000 ture am 130, posibil ca la aceeasi turatie intr-a 6-a sa am 150.
garc3a2000
Sa nu mai ai probleme, de ce nu cumperi ansamblul motor-cutie de la dezmembrari si atunci nu ai ce modificarii sa faci . Poate gasesti sa-l dai pe al tau , plus diferenta.
Tu ce vrei sa faci e sa pui picioare de cal la magar .
Sa nu te superi pe mine.
Laguna de 107 in 6 tr. exista , azi am mers cu una( m-am si mirat ca exista).
Tr a VI a la 107 cai va creste consumul , deoarece s-o pe a VI a va fi nevoie de mai multa putere(consum mai mare, tr a VI a e pt 120 de cai).
Cred ca vei avea multa bataie de cap si ceva costuri pt relativ nimic. Poate o vinzi si iei una i
Asta e parerea mea, nu inseamna ca am si dreptate
kaferfan
Da, e un punct de vedere, insa nu cred ca e corect dpdv tehnic.
Treapta a 6-a nu este treapta de putere si in general cutiile in 6 trepte nu sunt folosite doar la motoare cu puteri mari.
In unele cazuri, nu putine, se folosesc tocmai ptr a nu suprasolicita motoarele mai mici care functioneaza in regim de turatii mari pe timp indelungat. (regim de autostrada )
Vezi exemple ca Fiat Punto-Stilo, motor 1.2 sau Astra H 1.3 cdti.
Chiar n-a facut nimeni aceasta modificare ?
garc3a2000
La firma la care lucrez, avem doua chevrolet-uri; unul cu motor de 1.2 celalalt cu motor de 1.4. Amandoua cu cutie in 5 trepte.
Masina de 1.2 pe langa faptul ca , consuma mai mult cu 1-2l. la 100km, fata de cea de 1.4, pe a V a efectiv nu o poate duce, nu are putere , aici vorbeste experienta nu logica.
Logic ar fi sa ai dreptate , dar 107 cai nu cred ca o pot ducea pe a VI a.
Lipsa celor 13 cai ( pana la 120) vor fi supliniti de o turatie mai mare, deaceea cred ca iti va creste consumul. Efectiv, o sa te rogi de ea sa mearga.
E o parere nu o certitudine.
Imi cer scz pt postarea precedenta, a fost aproape neinteligibila.
ardelut
Aiurea in tramvai . N-are nici o legatura ce povestesti tu . Intamplator am o laguna de 107 cai si masina de servici un Chevie Aveo sedan de 1,2 . Asta din urma e un kkt de masina , ca asa-i ea facuta da merge 140-150 in a cincea oricum . Si consuma 7,5 l . Laguna se comporta ca orice alta Laguna si consuma 6,4 in regim de autoatrada , ceva mai mult pe pilot automat . De unde ai scospovestea cu motorul care nu duce ?!! Pai daca nu ducea crezi ca-l mai faceau ?
mars
Eu cred ca iesi mai ieftin daca o vinzi pe asta si iei una cu 6 trepte smile.gif.
garc3a2000
Ardelut, am spus ca e doar ,, o parere".
Daca tot te contrazici asa aiurea in tranvai, pinionul de la tr aV a , al cutiiei in 5 , are acelasi nr de dinti cu cu cel de de la tr a V a , al cutiei in 6?
O cutie in 6 difera mult fata de una in 5, se schimba nr de dinti de la pinioane, automat marimea lor.
De dus o va duce , dar se va ,, ruga" de ea.
Poate te mai gandesti la asta.
Daca ai fi mers si cu un chevrolet de 1.4 , ai fi observat diferenta de care vb, nu de cat de proaste sunt masinile respective.
Cum zice si mars, iesi mai ieftin cu una luata cu 6 trepte si o vinzi pe a ta.
FDR
kaferfan, eu am aceasta cutie 5+1, am iesit chiar mult cu ea pe autostrada, si nu vorbesc de 130-140, vorbesc de viteze de peste 170, vorbesc de masina incarcata cu bagaje si oameni, iar un consum mediu de 5.7 m-a linistit. desi unii au impresia ca "cere" a 6-a, eu m-am multumit cu cat poate asta mica de a 5-a. biggrin.gif
succes la schimbari!
kaferfan
Pareri si pareri biggrin.gif . Multumesc tuturor pentru idei. Insa, se pare ca tot n-am gasit pe cineva care sa stie concret ce implica toata treaba asta cu schimbarea sau care sa fi facut-o smile.gif .
kaferfan
Nimeni, nimeni ?
jarr
Si pe mine ma batea gandul la benzinar sa fac modificarea dar e prea complicat si cred ca o vand si iau un model 2005 aceeiasi cp dar cv 6 tr sau trec la 20t am vaz un acu gpl pe ea la 3700e
siriteanu
http://olx.ro/oferta/vand-renault-laguna-2...na-ID279Aw.html
baga-te ...
eu am ales 1.9 dci 130cp .. aia cu FAP .. euro 4 ..

espacern
QUOTE(jarr @ 31 Aug 2014, 20:06)
Si pe mine ma batea gandul ....sa fac modificarea dar e prea complicat


Nu e complicata operatia......doar scumpa!

@+
kaferfan
QUOTE(jarr @ 31 Aug 2014, 19:06)
Si pe mine ma batea gandul la benzinar sa fac modificarea dar e prea complicat si cred ca o vand si iau un model 2005 aceeiasi cp dar cv 6 tr sau trec la 20t am vaz un acu gpl pe ea la 3700e
*


Eu nu prea am vazut benzinare in 6 trepte....poate gresesc totusi.
Una singura imi vine in minte acum : Fiat Punto sau Fiat Stilo, motor 1.2
De fapt sunt doua... biggrin.gif
Posibil sa fie si altele.
Jan_jf
Salut, stie cineva daca se potrivesc cutiile automate de la Laguna cu motor de 3.0 ( 5 trepte ) la ala de 2.0 ( 4 trepte ) benzina . As vrea sa incerc sa shimb cutia la mine . O treapta in plus conteaza destul .
Poate ma ajutati cu niste informatii legate de prinderi sau de planetare sau ce ar trebui sa schimb .
jarr
Nu am schimbat curia doar pinioanele de la tr 5 a
Rezultate- inainte la 3000/ rot min 100 km / h
Acum 3000 rot 139 km / h( acul intre 135/140 un pic sub 140
La mers economic la 100 km / h are 2200 rot/ min si cons pe cb de 5'5& 5'7% gpl
IUBESC RENAULT
styky4
Salut. Ce tip de cutie ai si de pe ce cutie ai luat pinionul. Ai un part number. Eu am 2.0 ide cu cutie j5r. Multumesc
styky4
Salut. Am gasit pe youtube un video cu Megane 20 ide f5r care la 110 km are 3000 rpm. (https://www.youtube.com/watch?v=QGCkpfo6kac)
argon
Jarr, incearca cutie de 2.0 dci, dacă 4% cât te lauzi acu nu e de ajuns, poate ajungi la 2% consum pe benzinarul ala minune. Eu am 170 km/h la 3000 rpm, în treapta 6.
jarr
Dupa buget Aragon smile.gif nu am spus 4% ci 5'5-5'7 gpl pe instant si momentan nu am posibilitatea financiara 2.0 dci si daca tot esti sarcastic nu imi place dci si as prefera 2.0 t cu gpl cred ca e mai economic cand mergi pe gpl iar daca te deranjeaza unu cu dci apesi buton benzina retrogradezi tr de viteza si i ai dat fum:)))
Hai drumuri bune si nu mai fiti rautaciosi e doar o inovatie care momentan ma avantajeaza fac 100 km pe zi pe european si trebuia sa merg cu 3000/4000 de rot pe min acum rar mai ating 2800/3000 rot si in afara de cons pe cb care sa zicem ca nu e 100% relevant am schimbat comfortul in masina la viteze de autostrada
bad_x
baieti saptamana viitoare o sa fac modificarea de la cutie in 5 trepte la cea in 6 trepte,cutia de 5 trepte sa terminat si incerc sa fac modificarea.
Piesele necesare le iau de la userul Radocanu restul mai gasesc prin zona.
O sa revin cu poze
espacern
Atentie la volanta si la senzorul aflat pe ea!
Senzorul care trimite impulsuri comanda pornirea....daca schimbi volanta posibil sa nu mai porneasca.
In rest bafta....multa!
bad_x
QUOTE(espacern @ 22 Jun 2016, 21:44)
Atentie la volanta si la senzorul aflat pe ea!
Senzorul care trimite impulsuri comanda pornirea....daca schimbi volanta posibil sa nu mai porneasca.
In rest bafta....multa!
*


merci de pont de senzor am uitat
bad_x
am revenit cu detalii
am terminat laguna de schimbat din cutie in 5 viteze cu una in 6 viteze
Piesele schimbate sunt asa:
1-cutie viteze
2-volanta cu ambreaj complect
3-planeta stanga +dreapta cu tot cu suport planetara
4-suporti pt cutia de viteze
5-senzor turatie
6-electromotor
7-schimbatorul de viteze complect cu cabluri
8-o mica modificare la cablaj(adaugare) ca sa ajunga firele la sezorul de turatie

contactorul de mers inapoi se potriveste de la cutia in 5 viteze la cea in 6

Piesele au fost achizitioane de la userul radocanu de la hunedoara si silviu de la braila
garc3a2000
Masina ta din semnatura nu avea 6 trepte?
bad_x
QUOTE(garc3a2000 @ 2 Jul 2016, 14:33)
Masina ta din semnatura nu avea 6 trepte?
*



am modificat o alta laguna am uitat sa precizez scuze
marian71
Cum se comporta masina dupa aceasta schimbare?
Urmeaza sa fac si eu aceasta operatie pe RX4. Totusi la volanta cu masa simpla nu as renunta.
audiofilu'
QUOTE(bad_x @ 2 Jul 2016, 13:12)
am terminat laguna de schimbat din cutie in 5 viteze cu una in 6 viteze
*


Care a fost scopul?
Am fost surprins sa vad la un Opel Vectra vechi de peste 10 ani o demultiplicare in tr5 la fel ca in tr6 de pe Laguna mea 2.0T.
Cutiile in 5tr sunt altfel demultiplicate fata de cele in 6tr.
E ca la bicicleta cand ai aceeasi foaie (motorul) si doua cazuri diferite:
-10 pinioane 11-28
- 7 pinioane 11-28.
In ambele cazuri vei avea aceeasi viteza maxima iar in "ultima treapta" vei avea acelasi consum.
Daca in ultima treapta din cutia cu 5tr ai la 2000rpm 100km/h iar la cv cu 6tr ai tot atat nu e nimic diferit, vorba doar de dinamica de pana acolo.
argon
QUOTE(audiofilu' @ 7 Aug 2016, 00:04)

Am fost surprins sa vad la un Opel Vectra vechi de peste 10 ani o demultiplicare in tr5 la fel ca in tr6 de pe Laguna mea 2.0T.
Cutiile in 5tr sunt altfel demultiplicate fata de cele in 6tr.

*



Nu neaparat, poate aia cum ai tu de benzinar, dar la pk4 pe 2.0dci, e lunga, nu o pot folosi decat de la 120 in sus, sa nu fie subturat motorul. De exemplu am 2200 rpm la 130 km/h.
audiofilu'
Eu nu am facut versus benzina-diesel ci m-am referit la acelasi tip de motor (in cazul prezentat benzina).
La 2.0T in tr5 as fi fost mai turat la 130 decat la acel Vectra vechi in tr5. Deci ala avea cv cu 5tr dar era asemanatoare cu a mea cu 6tr la demultiplicare. Bine, dinamica e cu totul alta, avantaj eu.

La diesel sunt si cutii cu 5 si cutii cu 6 trepte. Trebuie vazut care e raportul in ultima treapta a fiecarei cutii de viteze.
Sunt masini care au CV cu 9 trepte iar la viteza de 130Km/h turatia in tr9 fata de tr6 nu cu mult mai jos. La fel, cele americane au CV automate cu 3 sau 4 trepte si cutoate astea ating viteze destul de mari fara sa fie nevoie de cv cu 6 trepte (aici tine si de putere/cuplu si de rapoartele din cutie).
Acum, daca tot a schimbat CV poate spune care e diferenta de turatie la 100km/h in cele doua cazuri?
Si eu am CV cu 6 tr iar la viteze foarte mari diferenta dintre tr5 si tr6 nu trece de 500rpm din cate retin, la diesel diferentele sunt mai mici si din cauza plajei de turatii.
cata lin
buna colegi!
ma poate ajuta cineva cu o cutie de viteze pentru o laguna II anul 2002, motor 1.9 in 5 trepte?
cum e cea din poza.sunt din suceava si nu gasesc!
jagib
La modelul cu benzina, 2.0, 16V, 135 cai, in treapta a 5-a, la 3000 tr masina atinge in jur de 105km/h, motorul mi se pare prea turat. Motorul de 1.6 16V are aceeeasi turatie la 100km/h cu cea de la varianta de 2.0/135HP. Sunt si cai puteri si Newtoni/metru in plus, ar fi justificat o scadere a turatiei la viteze legale pe autostrada. As vrea niste date de la domnul coleg din Braila, jarr care a modificat pinioanele de la treapta a 5-a, as vrea sa le inlocuiesc si eu.

Sau, stie cineva ce pinioane de la alte cutii se potrivesc pe cutia mea,JR5123 ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.