Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Margareta - Dacia 1300 1982
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
asdglasfk
Buna ziua

In 1982 tata a cumparat-o pe Margareta. In carte scrie Dacia 1300, data primei inmatriculari este martie 1982.
Ca mai toate modelele din perioada respectiva pe care le-am vazut, are diverse lucruri care sint "altfel". De exemplu, undeva prin portbagaj (pe o contraaripa, cred) este stantat "TAXI" (daca tin bine minte, asta insemna ca arcurile spate au nu-stiu-ce diferit), farurile sint duble iar stopurile spate sint mari.

Este gri, are 154.000km. A fost bibilita de tata toata viata ei. De citiva ani zace in parcare, de cind tata nu a mai putut conduce. Am pornit-o din cind in cind, porneste la cheie si motorul toarce bine. Cutia de viteze mi se pare ca e "ciudata", dar eu sint obisnuit cu masini mai noi deci e posibil ca problema sa fie de la mine si nu de la ea.
Masina este in mare parte originala si completa. Scaunele fata sint inlocuite cu unele de alta marca, mai sint montate doua ceasuri suplimentare pentru presiune si temperatura ulei. In rest, nu stiu sa existe modificari. Motorul a fost refacut cel putin o data, nu stiu cu ce fel de piese. Cred ca exista acte, nu sint sigur.

Nu e vreun diamant, e o masina veche. Dar a fost obiectul cel mai de pret al lui tata, iar tata nu mai e.

Intrebarea e, ce fac eu acum cu ea ?
Nu am de gind sa circul cu ea, asta e clar. Dar parca n-as vrea nici s-o duc la REMAT.

De vindut, nu cred ca e posibil, din cauza taxei. As fi dat-o si gratis unui om care s-ar fi folosit de ea, dar am vazut doar ciudati care o vroiau fara acte, ceea ce e exclus.

As fi dispus sa finantez o restaurare integrala (presupunind ca exista cineva capabil si interesat de un astfel de proiect), dar apoi ramine aceeasi problema - ce fac cu ea ? Exista un muzeu unde s-o fac cadou ? Exista un pasionat care are nevoie de asa ceva ?

Ajutati-ma va rog cu niste sfaturi, daca aveti.

Multumesc
95bogdi
eu as zice sa o pastrezi pentru tine , ma gandesc ca te-a plimbat mult prin tara si ai amintiri cu ea....din ce zona esti ?
asdglasfk
Sint din Braila, dar eu m-am mutat in Bucuresti de vreo 20 ani.
Pe Margareta eu nu am apucat sa o conduc, ca... asa a fost sa fie. Am fost doar pasager cind eram copil.

Daca o pastrez, singurul lucru care se va intimpla cu ea este ca va rugini nemiscata.
Ov
O masina cu probleme mai serioase la tabla merita refacuta integral foarte bine ("de muzeu") doar daca reprezinta ceva pentru proprietar, prin urmare singura sansa a acestei masini sa-si recapete gloria de odinioara este sa o pastrezi tu. Daca ti-ai facut timp sa cauti pe net sa dai de forumul asta, sa-ti faci cont si sa ne spui povestea ta, atunci e clar ca ceva ceva masina asta reprezinta pentru tine si peste un timp iti va parea enorm de rau daca o vei da. Daca nu ai acum dispozitia necesara sa te ocupi de ea, macar cauta un loc uscat (beton jos, acoperit sus) si tine-o acolo pana vei avea timp/bani s-o faci.

Nu inteleg de ce excluzi din start posibilitatea de a o face si a te plimba TU cu ea (in weekend, la evenimente, etc)?
asdglasfk
Pentru ca, pentru mine, aceasta masina nu intruneste conditiile necesare pentru circulatia in siguranta in anul 2014. Nu vorbesc de aer conditionat sau alte lucruri super tehnologice, dar nu are nici macar servo frina.

Timp nu am si nici nu ma pricep la tinichigerie. Nu stiu ce probleme are sau nu la tabla.
Dupa cum spuneam, bani pentru finantat o restaurare se gasesc si as fi dispus.

Intr-o lume ideala, mi-ar placea sa o vad restaurata si expusa undeva. As face-o pur si simplu gindindu-ma ca l-ar face pe tata sa se simta mai bine, acolo unde e acum.
Dar n-am idee, exista asa ceva in tara asta, unde nici vizitarea fabricii nu este deschisa publicului ?
BoR
Momentan, la nivel oficial, la noi cultul masinilor clasice este inca in faza de inceput, dar sunt din ce in ce mai multi pasionati, care cu siguranta ar intretine asa cum se cuvine o astfel de masina. Dealtfel, multi activeaza pe acest forum.
Parerea mea e ca, dispunand de resursele necesare unei restaurari, sa incerci sa o realizezi, cu sprijinul moral si fizic al unor colegi de forum cu experienta in acest sens, pe care ii descoperi rasfoind paginile acestei sectiuni. Daca nici asa nu vei reusi sa o pastrezi, atunci cu siguranta se vor gasi printre iubitorii de 1300 persoane dornice sa cumpere masinuta. Asa vei avea, in principiu, siguranta ca va fi cel putin la fel de ingrijita si iubita asa cum a facut-o parintele tau.
Asa cum spunea @Ov mai sus, nu este intamplator faptul ca ai descoperit acest forum. Cu siguranta tatal tau vrea ca masina sa traiasca mai departe, si ar fi fericit sa-i poti implini dorinta.
Pe de alta parte, consider ca masina in sine merita atentia, fiind un model rar.
florin iulian
Ce sa zic,daca as fi in locul tau, as pastra-o in conditii cat mai bune, macar si pentru faptul ca a reprezentat ceva pentru tatal tau.
De fapt si eu sunt in aceeasi situatie,am o Dacia 1300 din 1980,care a fost a tatalui meu,care a plecat dintre noi acu 20 de ani,iar eu,in amintirea lui am pastrat cat am putut mai bine aceasta masina,care m-a servit in mod exemplar pana anul trecut ,când am luat o injectata.Asta nu inseamna ca a fost uitata,ea merge foarte bine si acum, si ma pregatesc sa o reconditionez cat pot mai bine.
Si uite asa,tot strângând piese pt Dacia din 1980,m-am procopsit cu inca una din 1984, luata la pret de bicicleta chinezeasca,dar pe care nu m-am indurat sa o desfac prntru ca arata prea bine pt varsta ei,asa ca dupa Dacia din 80,va urma la reconditionat cea din 84.
Prin urmare, pastreaza masinuta,eu zic ca nu o sa-ti para rau.
bucatzel
QUOTE(asdglasfk @ 5 Aug 2014, 14:18)
Nu vorbesc de aer conditionat sau alte lucruri super tehnologice, dar nu are nici macar servo frina.
*



Faptul ca n-are servofrana e total irelevant, e doar treaba sa-ti recalibrezi piciorul pe pedala. Sunt alte dimensiuni la bratele de apasare a pompei de frana, mareata diferenta ar fi ca neffind asistata, apesi poate ceva mai mult pedala. De franat oricum poate sa franeze decent. Daca te mai muti si intre doua masini moderne, se poate sa ai surprize referitor la cum calci pedala si cum franeaza.

Cum in materie de muzee auto nu stam prea grozav ( desi tocmai s-a deschis Muzeul Automobilului Romanesc la Campulung Muscel ), ori o restaurezi pentru tine, ori gasesti pe cineva doritor sa ti-o ia de pe cap. Din poze nu-i chiar asa clara starea ei generala, deci ma abtin sa spun daca merita reconditionata sau nu.
danut 69-71
Felicitari, o poveste minunata.

Ca si ceilalti colegi, ti-as recomanda sa-ti cauti pe cineva prin zona si poate te ajuta s-o refaci pentru a avea aceleasi trairi din copilarie si evident in amintirea tatalui tau, Dumnezeu sa-l odihneasca.
Daciotul_98
sincer daca vrei sa o donezi as lua-o e treaba ta,restaureaz-o umple-o de vaselina si ceara un garaj bun in bucuresti si o misti odata pe saptamana printre blocuri,eu nu folosesc dacia dar imi place sa am una icon_mrgreen.gif
Stefan.alex78
In primul rand, frumoasa povestea si multumesc pentru faptul ca o impartasesti!

In al doilea rand, aici este "un colt" al pasionatilor pentru batrana Dacie, muncitorul Aro si exemplele pot continua ( pana acum totul pare a fi evident radmasa.gif ), de aceea, foarte multe pareri ( ca si a mea, de altfel) vor fi sa pastrezi masina, sa o reconditionezi tu si astfel sa pastrezi si o parte din amintirile familiei tale. Poti gasi ajutor printre noi, de la sfaturi pana la piese de achizitionat, poti gasi un loc in care sa o adapostesti de rauvoitori si vremea capricioasa, poti gasi mesteri la care sa apelezi. In concluzie, proiectul este realizabil!
Discutiile despre siguranta sunt relative, dupa parerea mea, se pot gasi argumente pro si contra. Pana la urma se pune problema de siguranta si pe strazile orasului, acum ce sa facem, sa stam doar in casa? ( bine, am extrapolat putin problema)

In al treilea rand, cu ce te alegi daca o vinzi/dezmembrezi/duci la remat sau fer vechi? .... cam cu nimic! Eu unu regret ca tatal meu sau unul dintre unchii mei nu au pastrat batranele si acum am fost nevoit sa plec de la 0....( nu sunt singurul in situatia asta si nu voi fi nici ultimul!!)

P.s incearca sa mergi la un eveniment in tema, poate se transmite "microbul"... biggrin.gif
Daciotul_98
Nu se compara senzatia din dacia cu cea din bmw,dacia are carisma,te face tot timpul sa zambesti si atrage priviri in trafic
Viorel Balmez
Da, o sa-ti para rau mai tarziu ca nu ai pastrat-o. Totusi, daca nu poti si nu poti sa o pastrezi, din diferite motive, cum ai zis, o faci cadou cu conditia ca cel care o cumpara sa o restaureze si sa o poti vedea/plimba de cate ori te cuprinde nostalgia smile.gif
DACIOTUL_97
Ar merita resturata ! Asta este modelul de tranzitie catre 1310...destul de putine care mai exista wacko.gif
madalin78
daca ai pasiune dai drumul la treaba....
bania ... nervi...un loc unde sa o pastrezi ...si poate un cumparator ca nu ti va oferi , bani si investitia ta sufleteasca .......
cine investeste intr-o pasiune nu asteapta cumparator..daca pleci de la premisa asta mai mult ca sigur o sa fi dezamagit
daca ramane tot in strada ....banii bagati ii lasi in strada
ag02cws
Am aflat recent ca triplele din acea perioada sunt mai mici decat cele de la modelele mai noi. Deci, daca sunt cele originale, valoarea masinii e un pic mai mare.
iustin_uap
Din punctul meu de vedere, solutia ideala ar fi sa pastrati dumneavoastra masina in vederea unei viitoare reconditionari pentru ca mai apoi sa va puteti bucura de ea, cinstind in acelasi timp amintirea tatalui.

Daca masina functioneaza in parametri normali, nu vad de ce ati exclude conducerea ei pe drumurile publice. Toti participatii la trafic sunt supusi la riscuri, mai mici, sau mai mari, dar care intr-o oarecare masura depind si de ei. La haosul si stresul cu care se confrunta societatea in ziua de azi, condusul unei masini vechi, bine intretinute, mi se pare un lucru relaxant, care te face sa uiti pentru scurt timp de problemele cotidiene, o intoarcere binevenita in trecut. Eu zic sa-i dati o sansa.

Odata ce instrainati masina, ati pierdut orice control asupra ei, putand ajunge o ruina, lucru pe care inteleg ca vreti sa-l evitati.

Masina e un model mai neobisnuit, care marcheaza tranzitia de la 1300 la 1310. Daca totusi chiar nu vreti sa o pastrati, o solutie ar putea fi Muzeul Automobilului Romanesc de la Campulung Muscel, care a fost deja adus in discutie de un coleg. Familia care il detine pretuieste mult marca Aro, dar am inteles ca au si vreo 2 Dacii. Mai multe detalii n-am, deci ar trebui sa va interesati.

Am citit un articol conform caruia din 2016 Dacia va avea un muzeu la Mioveni, dar deocamdata tind sa cred ca sunt doar vorbe, caci in tara asta exista prea putin interes si prea multe interese.
Semnalmec
QUOTE(asdglasfk @ 5 Aug 2014, 14:18)
Pentru ca, pentru mine, aceasta masina nu intruneste conditiile necesare pentru circulatia in siguranta in anul 2014. Nu vorbesc de aer conditionat sau alte lucruri super tehnologice, dar nu are nici macar servo frina.


N-are servofrana dar are un sistem de franare pe care numai privindu-l atent il repari singur la nevoie.Totul e simplu si la indemana.In plus,o astfel de dacie,fara servofrana m-a salvat de la dezastru intr-o curba in care un derbedeu cu masina de teren a scapat controlul intrand pe contrasens.A franat foarte prompt si am scapat intregi atat eu cat si masinuta...la limita.Sa fie garniturile bune la pompa si franele aerisite corect.Puteam sa ii pun servofrana dar am preferat sa o las asa deoarece prefer contactul "direct" cu pistonasul pompei si stiu imediat daca pedala e ami moale ca trebuie sa verific franele inainte ca sa apara suprize neplacute.
Numai citind cartea lui Corneliu Mondiru am schimbat singur orice pe ea fara sa apelez la vreun service.Din pacate piesele de proasta calitate care se gasesc pe piata sunt marele inconvenient cu care ma confrunt in rest n-as renunta la dacia.
Siguranta? Pai acum o luna am dat o bara intr-un "plastic nemtesc" cu "curu mare" a carui spoiler a crapat iar bara mea n-are nimic. Totul e ca structura de rezistenta a masinii sa fie perfecta ceea ce din poza ma indoiesc ca ar fi dar...se face la nevoie.
deceneu32
Care-i situatia?Mai exista masina?
maho
Eu sper ca da, vad ca posesorul mai e inca interesat de dacia (ultima data, activ luna trecuta). In plus, Margareta e un nume frumos, ar fi pacat sa ajunga la remat.
deceneu32
Sa speram ca nu ajunge!
asdglasfk
Va salut.
Pentru cei care mi-au scris PM-uri, nu va pot raspunde, cica nu am destule posturi pentru a avea acces.
Masina exista si rugineste in continuare intr-o curte.
Adrian Frigo
QUOTE(asdglasfk @ 14 Sep 2015, 10:28)
Masina exista
Asta e bine!
QUOTE(asdglasfk @ 14 Sep 2015, 10:28)
si rugineste in continuare intr-o curte.
Asta nu e bine... sad.gif
Până la urmă,ce vei face cu ea?E mare păcat să ajungă la fier vechi sau la remat...
De ce nu vrei să o restaurezi/reconditionezi și să te bucuri de ea în timpul liber?Pot să-ți spun că e o senzație aparte(cel puțin la mine)când conduci o mașină veche. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.