spor la postat. Va rog sa nu deviati de la titlul topicului, adica sa postati doar informatii si discutii legate STRICT de modelele 1310 care deja se incadreaza pentru statutul de vehicul istoric.
Daciotul_98
28 Jul 2014, 16:58
stiu eu una in pitesti e prima serie cu ceasuri bord takosan,ornamente laterale originale,probleme o reprezina baza masinii care e terminata
Nu merge un "join" cu "Discutii.."? Eventual (daca e timp pt. "curatenie"), mutate pe-acolo si comentariile de prin alte topicuri (except. jurnalul) legate de cazul meu.
Daca nu, atunci aduse aici respectivele.
Viorel Balmez
30 Jul 2014, 10:36
Problema apare la anii '83/'84. Aici s-au jucat cu caroseriile sub denumirea de Dacia 1310 (practic, cei doi ani, a reprezentat trecrea la 1310, fiind un hibrid). Un referat/adresa, intocmit de RCR catre RAR, cred ca va rezolva problema. Practic este tot o Dacie 1300 (vezi aerisirea/caroserie), dar cu imbunatatiri (tetiere, bord, faruri, stopuri, bare fata spate, luneta cu dezaburire). In rest nimic schimbat, motor, cutie...pana si bordul are aceleasi mufe de conectare ca la Dacia 1300. Urmeaza modelul de Dacie 1310, cu caroseria schimbata dupa '85 pana in '92. Aceasta intradevar se va putea atesta, dupa regula actuala, in 2022.
Daciotul_98
30 Jul 2014, 22:43
deci nu o salveaza nimeni cred ca e un 82-81 nu stiu exact cu bord r12 am poza cu bordul la de colectie
roby_1300_rap
31 Jul 2014, 01:11
asa daca e sa o luam motamo , in fiecare an s-a schimbat cate ceva la 1310 , zic modelele dupa 85 ,86 , cand s-au schimbat barile de la nichelate s-a trecut la de alea negre o data cu asta s-au schimbat si tampoanele sau cand s-a introdus ELERONUL de portbagaj si bordul cu turometru in 87-92
si mai is multe alte exemple
Daciotul_98
31 Jul 2014, 08:24
Eu nu am grilajul de la fusta fata
95bogdi
31 Jul 2014, 10:23
eu am avut din 87 cu bord fara turometru
si acuma am tot din 87 cu turometru , din fabrica cu bare nichelate...facuta pentru export...antifonul este mai gros peste tot...
canada 5.5j au venit pe tlx-uri ?
roby_1300_rap
31 Jul 2014, 11:18
QUOTE(95bogdi @ 31 Jul 2014, 11:23)
eu am avut din 87 cu bord fara turometru
si acuma am tot din 87 cu turometru , din fabrica cu bare nichelate...facuta pentru export...antifonul este mai gros peste tot...
canada 5.5j au venit pe tlx-uri ?
ce ciuda am pe tine si pe interiorul ala din portbagaj
Daciotul_98
31 Jul 2014, 11:59
Prin 89-90 au venit canade 5.5 multi le-au pus ei se gaseau noi!
DACIOTUL_97
31 Jul 2014, 21:45
QUOTE(roby_1300_rap @ 31 Jul 2014, 02:11)
asa daca e sa o luam motamo , in fiecare an s-a schimbat cate ceva la 1310 , zic modelele dupa 85 ,86 , cand s-au schimbat barile de la nichelate s-a trecut la de alea negre o data cu asta s-au schimbat si tampoanele sau cand s-a introdus ELERONUL de portbagaj si bordul cu turometru in 87-92
si mai is multe alte exemple
Intr-adevar, in fiecare an s-a schimbat cate ceva la 1310.In alta dezordine de idei daca spui ca odata cu anul 1987 s-au introdus eleronul de cauciuc de pe capota portbagajului si bordul cu turometru,eu de ce le am pe masina ? Si doar e fabricatie septembrie 1986...
Daciotul_98
31 Jul 2014, 22:04
breee a ta e mls e pe comanda,multe chestii au fost gandite "timpuriu" fata de ce stim noi ca bordul de Cn,farurile de cn si alte chestii erau desenate si proiectate si se astepta un impuls de sus doar doar or intra in productia de serie....
Multe piese de 1300 se regaseau pe 1310 din rationament de cost dar daca stai sa calculezi profitul era mic,+ca la export uzina doamne-apara si pazeste vindea o dacie sub pragul de 80000lei si dadea bonus piese de schimb pentru 10 ani de aia erau ravnite deci eram pe gaura pe romaneste
Odata cu aparitia oltcitului romanii au avut mana larga la creatie realizand numeroase proiecte si prototipuri
P.S. cine vrea informatii despre militie am un unchi fost boss la circulatie pe timpuri are vreo 70 si cv de ani se tine bine...cand o veni in arges,el sta in olt
1310CL
31 Jul 2014, 22:12
@bogdi95: Alea tu le-ai pus in portbagaj
din cate stiu eu,canada de 5.5 au venit prima data pe 1320,iar mai apoi pe 1310 TL,MLS,depinde de dotare,cu ceva pile pe la idms puneai canada late pe oricare...fie tlx fie tx.
oameni buni, voi stiti sa cititi?
topicul l-am creeat pt 1310 care DEJA se poate atesta ca vehicul.
Aveti un forum intreg sa vorbiti despre 86-87 si ce echipari au fost atunci, dar nu mai discutati pe topicul asta!
Viorel Balmez
1 Aug 2014, 14:33
QUOTE(roby_1300_rap @ 31 Jul 2014, 01:11)
asa daca e sa o luam motamo , in fiecare an s-a schimbat cate ceva la 1310 , zic modelele dupa 85 ,86 , cand s-au schimbat barile de la nichelate s-a trecut la de alea negre o data cu asta s-au schimbat si tampoanele sau cand s-a introdus ELERONUL de portbagaj si bordul cu turometru in 87-92
si mai is multe alte exemple
Vorbim de schimbarea caroseriei sau a motorului. Elemente care conteaza intr-o eventuala atestare.
razvan32
1 Aug 2014, 21:58
a mea este 1310 fabricatie 1990. cand poate fi atestata vehicul istoric?
harby ;))
1 Aug 2014, 22:59
2022
BennyORWO
5 Aug 2014, 20:37
Imi poate spune si mie cineva,de ce anume este scutit un vehicul istoric?practic care sunt avantajele daca ai un vehicul istoric?
Viorel Balmez
6 Aug 2014, 08:15
Sunt scutite de rovinieta, impozit si taxa de timbru. Gasesti tot ce te intereseaza aici:
http://www.retromobil.ro/
danut 69-71
25 Aug 2014, 09:56
QUOTE(BennyORWO @ 5 Aug 2014, 22:37)
Imi poate spune si mie cineva,de ce anume este scutit un vehicul istoric?practic care sunt avantajele daca ai un vehicul istoric?
In afara scutirilor, ITP-ul se face doar la RAR.
tunderbird
25 Aug 2014, 10:46
QUOTE(BennyORWO @ 5 Aug 2014, 20:37)
Imi poate spune si mie cineva,de ce anume este scutit un vehicul istoric?practic care sunt avantajele daca ai un vehicul istoric?
Majoritatea sunt interesati doar de avantajele din punctul de vedere al scutirilor... dar placerea de a conduce o masina istorica care sa atraga privirea celor din jur, este oare mai putin atractiva?
Eforturile materiale si de timp pentru a aduce si mentine masina intr-o stare adecvata statutului sau de vehicul istoric, dezechilibreaza rau balanta venituri/cheltuieli. Aici este vorba in primul rand de pasiune, iar acele scutiri nu fac decat sa o cultive... profitul material nu ar trebui sa faca parte din aceasta "ecuatie".
Cei care "investesc" o sacosa de bani in calculatoare supersofisticate pe care sa poata pierde noptile cu ultimile generatii de jocuri, or fi avand vreun profit material?
danut 69-71
25 Aug 2014, 13:47
Din nefericire multi se raporteaza la profit, d.p.m.d.vedere este o abordare gresita.
Nu-i neaparat la o masina sa fie "istorica" pentru a atrage privirile...pentru unii este doar un confort psihologic stiind ca masina-i atestata.
Niciodata nu am calculat daca scutesc sau cat investesc pentru "nebunia"mea, evident, in viata asta, toate au un pret. Nu ajungi nicaieri daca contabilizezi ceea ce investesti, ca-i material, ca-i spiritual, egal.
bucatzel
25 Aug 2014, 16:25
QUOTE(tunderbird @ 25 Aug 2014, 10:46)
Majoritatea sunt interesati doar de avantajele din punctul de vedere al scutirilor...
La 50 de lei (probabil la tine chiar mai putin
) cat e impozitul pe an la o troscoleta de-a noastra...
Hai ca la altele, cu motore sensibil mai mari de 1.3, se simte.
QUOTE(danut 69-71 @ 25 Aug 2014, 10:56)
In afara scutirilor, ITP-ul se face doar la RAR.
El intreba de avantaje
Acum serios, unii (am dat mai demult exemplul unui prieten cu 1300) si le fac, dar nu le atesteaza tocmai din motivul asta, stiind peste ce specimene de indivizi dau la r.a.r.
harby ;))
3 Sep 2014, 20:43
Gasita azi ... e tipla masina , cu ulei peste tot , 3 cauciucuri originale..
Daciotul_98
3 Sep 2014, 21:26
84-85
harby ;))
4 Sep 2014, 22:13
Mai mult ca sigur 85 .
Am găsit alta din 84 ,bunicica la tabla(nu are motorul original) .. Am chelit-o de piese,prin bunăvoință proprietarului ; ca oricum o duce la remat/fier.
hopsin
21 Nov 2014, 22:40
nee 84
QUOTE(maho @ 23 Nov 2014, 17:06)
a ramas tot in posesia mea!
sorin105
6 Dec 2014, 11:34
Intrebare pt specialisti,am un sport,an fabricatie 1985,de la anul il pot certifica,intrebarea mea este:de unde stiu ce luna a fost fabricat?ca pe talon ca la fiecare masina veche apare 01-06-19xx/2xxx.
harby ;))
6 Dec 2014, 17:11
Eu ma ghidez dupa anumite date stantate pe anumite repere .( dar nu e chiar eficienta si precisa metoda)
razvan32
11 Dec 2014, 15:44
Dragos BN-LIA10
25 Jan 2015, 20:58
Sper ca "Ov" sa treaca cu vederea ca in Romania masinuta ar mai avea vreo patru ani pina sa poata fi atestata dar aici unde locuiesc eu am in doua saptamini termin pentru atestare.
Uita-ti ce am pescuit de la vecinii nostri comuni din Ungaria
25 Jan 2015, 20:01:si
DACIOTUL_97
25 Jan 2015, 21:01
Ce an de fabricatie ?
Dragos BN-LIA10
25 Jan 2015, 21:08
Si ce este pentru mine personal mai important incepind de la cauciucurile "Victoria", vopseaua, kilometrajul etc. toate sunt inca originale
<span class='edit'>25 Jan 2015, 20:09:</span>
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 25 Jan 2015, 20:01)
1989
tunderbird
26 Jan 2015, 11:23
QUOTE(Dragos BN-LIA10 @ 25 Jan 2015, 20:58)
Sper ca "Ov" sa treaca cu vederea ca in Romania masinuta ar mai avea vreo patru ani pina sa poata fi atestata dar aici unde locuiesc eu am in doua saptamini termin pentru atestare.
Uita-ti ce am pescuit de la vecinii nostri comuni din Ungaria
<span class='edit'>25 Jan 2015, 20:01:</span>
si
Lasa-l pe OV in pace si ocupa-te de atestarea masinii
Nu de alta, dar si acolo unde locuiesti, daca este UE se va schimba legea exact ca in Romania, in maxim 4 ani .
Daciotul_98
26 Jan 2015, 21:28
hehe seamana mult cu cla-ul meu doar ca asta e mai veche cu un an si e insonorizata la motor
iulica89
26 Jan 2015, 21:51
Sa o stapanesti sanatos Dragos si cati mai multi kilometrii impreuna va doresc!
De curiozitate ce luna este?
Dragos BN-LIA10
26 Jan 2015, 22:05
Multumesc Iulica,
In acte scrie 23.10.1989, acuma nu stiu sa-ti spun daca este vorba de data inmatriculari sau de anul fabricatiei. Poate este aici pe forum cineva care se pricepe la actele Unguresti si lamureste situatia.
iulica89
26 Jan 2015, 22:09
Pe bloc e trecut anul si luna, pe cric la fel, la care aduni maxim o luna. Asa e la mine-luna 12-88 si finalizarea masinii e de fapt in 01-1989. 23-01-1989 mai exact, tocmai ce implini 26 de ani.
Inca o surioara de'a masinii tale:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/dacia/1310...2.000km-8375823
Alex 23
26 Jan 2015, 22:09
Avem kilometraj apropiat. S-o stapanesti sanatos.
Dragos BN-LIA10
26 Jan 2015, 22:24
QUOTE(iulica89 @ 26 Jan 2015, 21:09)
Pe bloc e trecut anul si luna, pe cric la fel, la care aduni maxim o luna. Asa e la mine-luna 12-88 si finalizarea masinii e de fapt in 01-1989. 23-01-1989 mai exact, tocmai ce implini 26 de ani.
Inca o surioara de'a masinii tale:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/dacia/1310...2.000km-8375823Am sa ma uit si-ti spun exact anul fabricatie. Albastrica o cunosc dar nu ma tenteaza deoarece am breakul de aceasi culoare si cu ceva mai putini kilometrii.Aceasta am cumparat-o mai mult din cauza culorii si bineinteles si pentru ca restul potriveste si este asa original cum am eu pretentia de la astfel de masini dar de cautat caut neaparat un break rosu 27 cu tapiterie maro sau chiar si gri dar in ultimii 10 ani nu am gasit inca nici unul original nici sa dau cu tunul, dar inca sper sa-l mai gasesc.
26 Jan 2015, 21:25:QUOTE(Alex 23 @ 26 Jan 2015, 21:09)
Avem kilometraj apropiat. S-o stapanesti sanatos.
Multumesc la fel!
Daciotul_98
26 Jan 2015, 23:22
La mine e asa zisa post comunista 02.1990
Tommi.
27 Jan 2015, 20:04
QUOTE(Dragos BN-LIA10 @ 26 Jan 2015, 23:05)
Multumesc Iulica,
In acte scrie 23.10.1989, acuma nu stiu sa-ti spun daca este vorba de data inmatriculari sau de anul fabricatiei. Poate este aici pe forum cineva care se pricepe la actele Unguresti si lamureste situatia.
Nu ma pricep la actele unguresti dar daca vrei pot sa traduc ce scrie pe ea, ca fapt divers sunt maghiar
tunderbird
2 Feb 2015, 15:32
Legislatia cu privire la vehiculele istorice:
http://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR7.pdfSi pentru cei care inca mai au probleme la inmatricularea vehiculelor istorice, cu berbecii de la ghisee :
http://lege5.ro/Gratuit/geydanrtha/ordinul...e-a-vehiculelorord. MAI `1501/2006, art. 8, alin. m)
razvan32
6 Feb 2015, 16:04
la mine este luna 05.1990
6 Feb 2015, 16:07:
1990
DACIOTUL_97
13 Feb 2015, 12:01
Adrian.
3 Apr 2015, 14:57
Care e treaba cu rezervorul suplimentar de benzina de pe aripa? E din fabrica sau custom made ? Masina functioneaza cu rezervorul original .
Dacia 1310 / 1981 .
Cred ca a fost montat mai tarziu de proprietar sa poata baga mai multa benzina stand o singura data la coada
. Masinile de export pt canada aveau rezervorul asa, dar nu in 81.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.