Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor baterie clipeste
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
andreitorc
Am o problema cu bateria. Vineri seara am mers prin oras si cand am ajuns in parcare si eram gata sa opresc motorul, martorul luminos a inceput sa clipeasca. Am oprit motorul cu gandul sa ma duc sambata la service dar sambata dimineata nu a mai clipit si ledul bateriei era verde. Am mers si cu ea prin oras, dar nu si la service deoarece nu a mai clipocit acel bec. Duminica am mers la drum lung (300km) si cand am ajuns din nou acasa in parcare, chiar inainte sa opresc farurile si motorul, am aprins lumina din plafon si martorul baterie a inceput din nou sa clipeasca. Am deschis capoata si am vazut ca ledul bateriei nu mai era aprins (baterie descarcata). Masina se comporta in rest perfect normal. Bateria este rombat premier si o am de 2 ani si 8 luni. Ce credeti ca ar putea fi? Multumesc.
espacern
Problema cu alternatorul/incarcarea.....poate fulia.

@+
andreitorc
Da asta am zi si eu ca poate fi. Azi dimineata am deschis capota si am vazut ca ledul de la baterie este iar verde. Mi se pare ciudat ca se descarca in timp ce merg si se incarca cand masina sta. Cam cat crezi ca ma va costa toata afacerea? Merci

28 Jul 2014, 08:45:
De fulie nu stiu ce sa zic ca masina nu scoate nici un sunet ciudat si din ce am citit pe forum ar trebui sa se auda un tacanit. Poate releul sau carbunii?

28 Jul 2014, 18:16:
Am fost la service si alternatorul incarca. Incep sa cred ca nu de la acumulator sau baterie este problema. Martorul luminos din bord pentru baterie palpaie foarte slab si de aceea cred ca nu l-am observat decat noaptea. Credeti ca poate fi o problema legata de fir, siguranta etc. care face sa palpaie foarte slab acest martor fara sa fie o problema cu bateria? Cel de la service mi-a sugerat sa fac un tester ca sa stau linistit. Voi ce parere aveti?
jas2
Pai daca ai fost in service de ce ne mai intrebi pe noi ?
In service nu ai facut constatarea ?

Problema ta nu este daca incarca alternatorul ci cat incarca .
Bornele bateriei sunt curate si stranse ?

---------------------------------------------------
Nu ai led la baterie ci un indicator chimic.
Numai apa clipoceste...sau alt lichid cu o anumita vascozitate.
Un bec se aprinde intermitent nu clipoceste radmasa.gif
verde
Daca ai prin zona un service electrice-baterii auto , discuta cu ei sa lasi bateria ta la incarcat la ei si sa-ti dea ptr o zi o baterie de la ei care stiu ca mai e buna sa vezi daca mai apar simptomele. In felul asta scoti din ecuatie bateria si poti vedea daca e de la baterie sau de la masina. (Sau iei de la un amic o baterie imprumut , cu conditia sa incapa in locasul de pe masina.)

29 Jul 2014, 09:56:
Poate fi vorba de niste legaturi (contacte) electrice oxidate sau slabite pe masina , sau totusi chiar de baterie.
alexgeogabriel
Eu tare as miza pe baterie sau incarcare, din moment ce dupa un drum lung ti se descarca bateria.
RazvanF
Si daca un element din baterie nu mai este bun? Verde a zis bine, schimba bateria pentru o zi cu alta care stii ca e buna si vezi daca mai ai probleme.
Contacte oxidate? WD40 le rezolva. La 2 luni pun cate putin pe fiecare pol al bateriei sa previn oxidarea.
giani321
asa am patit si eu cu clio al meu si tot asa la service ca bateria este ok ca alternatorul incaraca super si cand colo ce sa vezi la un electrician auto de garaj am descoperit 2 contacte oxidate cel cu firul de pe alternator si de sub baterie date jos luate la smirghel si datae cu spray de curatare asa am rezolvat problema eu.
jas2
giani321 proba de incarcare a alternatorului se face la punctul final ,adica la bornele bateriei.Nu inteleg cum la tine erau fire oxidate si nu se mai transfera curentul catre baterie...
giani321
deci service iti ia banii degeaba daca nu te pricepi cum am patit eu da la borne dar mesterii de la service nu au vazut la mine ca incarcarea nu era constanta ba chiar scadea in loc sa creasca si da asa am rezolvat eu problema cum am scris mai sus.
underdog
uite-te atent la cureaua de angrenare a fuliei alternatorului cu cea a compresorului AC
asa mi-a facut si mie pana s-a auzit un zgomot de frecare, apoi s-a intetit pana s-a rupt cureaua.
E posibil sa fie rupta, desfasurata usor pe interior si sa patineze pe fulia alternatorului = de aici si "problema incarcare" de pe bord
andreitorc
Multumesc pentru raspunsuri. Dupa mai mult timp de mers asa, imi face in felul urmator: daca merg cu farurile stinse, becul nu clipeste deloc. Daca aprind farurile, dupa aproximativ 30 de secunde incepe sa palpaie becul (lumina galbena si nu rosie ca atunci cand pui contactul) si nu se mai opreste pana opresc motorul. Masina in schimb nu-mi face nici o problema si porneste de la prima cheie.
Electricianul la care am fost a ascultat cum se aude alternatorul la relanti si cand se tureaza motorul si mi-a pus voltmetrul cu motorul la relanti si a zis ca incarca OK. Mi-a sugerat ca sa stau linistit sa o pun pe tester.

2 Sep 2014, 08:54:
Electricianul auto mi-a zis ca trebuie demontate conducta de freon care vine peste alternator ca sa poata scoate alternatorul. Se poate demonta alternatorul si fara a goli instalatia de freon?
espacern
Bineinteles ca se poate demonta alterantorul fara sa golesti instalatia de freon!
Mergi la mecanici competenti/talentati nu la aia care fac experiente pe masina/motorul tau.

@+
andreitorc
am facut rost de un voltmetru si am masurat:
- cu motorul oprit bateria are 13.5V
-cu motorul pornit si turat de catre masina (se tureaza putin dupa ce o pornesti, pana se incalzeste motorul) - 15V
-dupa ce s-a incalzit motorul, la relanti varia intre 14,3-14,5 V. A ramas intre aceste valori chiar si cand am dat drumul la consumatori sau am turat.
Am mers apoi 70 km (90 min) cu farurile aprinse dar martorul nu a mai clipit. Cand am ajuns acasa, am oprit motorul si am verificat bateria : 13,1V dar mergea ventilatorul ca sa raceasca motorul. Deci probabil ca tot vreo 13,5V avea bateria.
Ce parere aveti?
espacern
Sunt OK tensiunile masurate.....in parametri normali.

@+
andreitorc
am facut astazi o tura scurta prin oras si a clipit iarasi martorul: foarte slab cu farurile stinse si mai puternic cu ele aprinse. Am masurat cu voltmetrul si incarca 14,3-14,4 fara consumatori si 14-14,3 cu consumatori. Am oprit motorul si am masurat 13,7V la baterie. Ciudat este ca ochiul bateriei era stins in loc sa fie verde (baterie descarcata) desi pe voltmetru imi arata 13,7V. Cum e posibil? daca o pun pe teter (calculator) oare se poate vedea ce are?
RazvanF
Ochiul bateriei mai dispare daca bateria e inclinata, sau invers, trebuie inclinata sa apara.
catalin1
cred ca bateria ta a ramas fara electrolit ,este o baterie cu intretinere ,stii cu completare apa distilata si electrolit
andreitorc
Rombat premier este o baterie cu intretinere? Din ce vad in specificatii este total etansa, deci fara intretinere
RazvanF
Daca are ochi nu este cu intretinere.
IancuMIC
QUOTE(andreitorc @ 11 Sep 2014, 21:18)
am facut astazi o tura scurta prin oras si a clipit iarasi martorul: foarte slab cu farurile stinse si mai puternic cu ele aprinse. Am masurat cu voltmetrul si incarca 14,3-14,4 fara consumatori si 14-14,3 cu consumatori. Am oprit motorul si am masurat 13,7V la baterie. Ciudat este ca ochiul bateriei era stins in loc sa fie verde (baterie descarcata) desi pe voltmetru imi arata 13,7V. Cum e posibil? daca o pun pe teter (calculator) oare se poate vedea ce are?
*


N-are relevanta ce tensiune ai in baterie imediat dupa oprire. Masoara dupa o zi de stationare.
Daca bateria e intr-un proces avansat de sulfatare, nu se poate incarca suta la suta. In cazul dumitale, periile rotorului par a fi responsabile de proasta functionare a sistemului de incarcare.
nicu rares
mai este o posibilitate si anume daca masina are multi kilometrii daca are peste 200000km alternatorul se uzeaza la carbuni si colector si face contact imperfect aleator, boala asta o are clio 3 si meganul 2 care sunt date la km inapoi si poate da acest simptom.
andreitorc
Nu are decat 70 000 km. Am fost weekendul trecut la munte. Cand am plecat (cu farurile aprinse) imi clipea ca de obicei. Ciudat este faptul ca atunci cand era in viteza (turata) clipea mult mai rar (o data la cateva secunde) pe cand la relanti clipea des, ca de obicei. Dupa vreo 5 minute de mers nu a mai clipit. Nici la intoarcerea in Bucuresti nu a mai clipit deloc, asta pana cand am ajuns in Bucuresti si a inceput din nou sa clipeasca des ca de obicei, indiferent daca era la relanti sau in viteza.
jas2
Cred ca ai un contact imperfect undeva.Pune putina vaselina la borne si verifica masa bateriei cu caroseria...pentru inceput.De ce nu mergi intr-un service bun ? Nu te costa o avere...
meggeo81
s-au dus inelul colector si carbunii
andreitorc
Da. o sa ma duc la un service luni. am o intrebare: cand este motorul pornit, imi variaza tensiunea la bornele bateriei intre 14,3-14,5 V si nu sta la o valoare constanta (nu pot sa zic cu precizie cat incarca). Trebuie sa fie o valoare fixa sau poate varia cu 0,2-0,3 V? E normal sau releul are probleme?
RazvanF
Cand masori tensiunea de incarcare trebuie sa ai toti consumatorii opriti, gen radio, aeroterma, etc. Este normal sa varieze foarte putin, cum e in cazul tau, asa e si la mine si asa am avut si la fosta masina. Cu cat este mai mica acea variatie cu atat viata bateriei va fi mai lunga.
CipTal
Contact imperfect sau oxidat.
andreitorc
am fost la service si am rezolvat problema: releul de la alternator. Flucta foarte mult incarcarea, ba incarca ba nu incarca. De asemenea, farurile variau in intensitate. Au trebuit sa scoata si freonul si apoi sa il puna la loc ca sa scoata alternatorul (s-a realizat gratuit). Noile valori sunt: la relanti fara consumatori fix 14,61V fara variatie si cu consumatori (faza lunga, faruri ceata aeroterma pozitia 2) 14,4V fara nicio variatie. Ciudat este insa la relanti cand am dat drumul la absolut toti consumatorii la maxim (dezaburire si aeroterma dreapta 4) s-a dus la 12.6V. Este ok? Sigur nu o sa folosesc toti consumatorii la maxim dar masina nu ar trebui sa faca fata? Una peste alta, martorul nu mai clipeste si farurile nu mai variaza in intensitate. Stie cineva cat freon trebuie sa ai la symbol 1.4 16V ?
CipTal
Greu de crezut. Mai putin de 13.5 V n-ar trebui sa ai la bornele bateriei cu motorul pornit cu sau fara consumatori. Inca nu cred ca s-a rezolvat problema. Mai intai trebuia sa-ti masoare caderea de tensiune pe fiecare consumator in parte cu motorul oprit. Este posibil ca la un contact oxidat sau slabit sa ai o cadere de tensiune mare si sa-ti dea mici semne de oboseala (defect intermitent).
andreitorc
am fost sa o masor cu voltmetru meu care cred ca arata un pic cam mult (e destul de vechi al meu):
-cu motorul oprit: 13.6V
-la relanti fara consumatori: 15.6V
-la relanti cu toti consumatorii la maxim: 15.3V
Toate tensiunile sunt acum perfect constante (nu mai variaza nici cu 0.01V) si mai mari cu 1 V fata de ce a masurat voltmetrul de la service. Desigur, mai trebuie sa merg ceva cu masina pentru a fi sigur ca martorul nu mai clipeste.
Service-ul mi s-a parut foarte OK, este specializat pe electrica auto, au aparate cu care iti verifica alternatorul (aveau un aparat la care au pus alternatorul dupa ce au inlocuit releul cu un cadran pentru voltaj si unul pentru amperaj). Ca pret m-a costat 150 ron releul si 100 ron manopera.Daca aveti nevoie pe partea electrica pot sa va spun care e desi nu stiu daca am voie sa fac reclama pe forum.
UXE
O chestie ciudata si la mine s-a intamplat ieri: am parcat masina la bloc, am urcat pentru 2 minute si cand m-am intors si am pus contactul martorul baterie a inceput sa clipeasca rapid. Demarorul se invartea fara probleme , dar masina nu pornea, Am incercat de 4-5 ori insa nu a vrut sa porneasca.

Am deschis capota, am sters bateria cu o carpa si am verificat martorul bateriei.. era verde.

Dupa aceea am pus iar contact si martorul din bord a ramas aprins continuu... ceea ce era si normal.. apoi a pornit,,


Sa fie oare aceeasi problema la releu? Totusi simptomele sunt diferite fata de masina colegului de mai sus.
myhay1208
Vezi daca face la fel si cu cheia de rezerva. Probabil nu iti citea chiea corect. Bateria de la cheie e buna?
Adi R5
Poti verifica starea bornelor, fixarea lor pe baterie,eventual demontate ,curatate,unse si strinse la loc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.