QUOTE(Ov @ 28 Jul 2014, 16:02)
Pai e un topic liber discutiilor pe tema asta. Oricum topicul este un split din alta parte. Cu ce sa fac lumina? Daca ai mai multe detalii esti liber sa le exprimi. Mi-as dori ca cu acest topic sa detensionam relatiile negative intre posesorii de masini vechi si retromobil si as aprecia daca ai ajuta si tu la asta (ca esti si tu membru retromobil, ba chiar membru cu "fonctie" ca si mine
). Macar atat sa putem face
Absolut de acord, numai ca acolo unde se strecoara mai mult sau mai putin intentionat afirmatii false, nu pot fi lasate fara raspuns combativ/corectiv.
Nu este normal si nici corect sa pui in carca RCR-ului culpe care nu-i apartin... cu atat mai mult de catre unele persoane care mai sunt si membri activi si/sau care beneficiaza de anumite avantaje datorita acestei calitati.
Mi-as fi dorit ca in calitate de presedinte al sectiei Dacia Classic si de moderator pe Daciaclub sa incerci sa faci ceva lumina, referitor la afirmatia despre "greseala umana strecurata in statutul RCR-ului"... nu de alta dar citesc multi pe aici si inteleg exact ceea ce nu trebuie.
Daca tu nu vrei, atunci voi incerca eu cu reputatia mea de tundeiarba/gicacontra/carcotasul oficial al forumului/frustrat/muschi incordati inoportun, si mai nou: escrocul cu saibele drepte...
In opinia mea, trebuie sa inteleaga toata lumea ca RCR-ul nu este ceva de tipul "stat in stat" care taie si spanzura in ceea ce priveste atestarea vehiculelor istorice, iar statutul sau este periodic analizat, discutat, imbunatatit, stabilit si votat in forma finala de catre adunarea generala. Toate prevederile acestui statut, inclusiv cea referitoare la vechimea vehiculelor atestabile, sunt in conformitate cu legislatia in vigoare din Romania... ca cei 30 de ani unora le aduce frustrari iar altora beneficii, este un subiect complet aparte de obiectivele actuale ale RCR.
RCR este autoritate nationala FIVA si prin aceasta calitate ii sunt recunoscute in mod legal atestatele pentru vehicule istorice. Dar aceasta nu inseamna ca din diverse motive independente de RCR, anumite atestate nu pot fi respinse/contestate. La fel si calitatea de vehicul istoric, poate fi ridicata, daca masina nu mai corespunde.
Mai departe procedura se continua prin inscrierea in CIV de catre un organism al statului, binecunoscut noua tuturor... acesta chiar taie si spanzura in bransa lui...
Deci din start, un dezechilibru al balantei... cu siguranta ca aici este nevoie de mai multa comunicare si cooperare intre aceste doua "entitati".
Dar aceasta, va reusi numai in baza adevarului real despre etapele de fabricatie ale vehiculelor cu potential istoric... in speta cronologia fabricatiei modelelor Dacia 1310 care ne arde cel mai tare acum.
Din acest motiv este mare nevoie de multe dovezi care pot proba istoricul real al fabricatiei masinilor de altadata... ma refer la dovezi reale (documentatii tehnice, fotografii, inregistrari tv si articolele din publicatiile vremurilor de atunci, documente de arhiva, etc), nu la
afirmatii publice cu doze mici si concentrate de senzational cu improscarea discreta cu rahat catre propria tara si propria natiune ... asa se distruge totul la sigur, prin desconsiderare si lepadare de tara.
In alta ordine de idei nu trebuie scapat din vedere faptul ca un vehicul istoric trebuie tratat ca atare de catre proprietarul sau... nu pot avea acces la aceasta facilitate cei care detin cazaturi de masini si vor sa scape de plata impozitului si a rovignetei, de aceea exista acea taxa de atestare si conditia ca ITP-ul sa se faca la RAR... pentru o filtrare corespunzatoare... este adevarat ca aceasta filtrare nu este prea populara chiar si printre colectionari, dar este ceva care poate fi imbunatatit intr-un final.
RCR-ul nu este deloc o afacere profitabila pentru marea majoritate a membrilor sai, si mai ales pentru membrii sectiei Dacia Classic care trebuie sa munceasca in plus si pentru cota de cheltuieli necesara restaurarii Daciei(ilor) sale.
Totul vine din pasiune, iar in nucleul clubului, as vrea sa cred ca pasionatii fenomenului retro in genere, devin din ce in ce mai numerosi...
in cadrul acestei asociatii nu este personal suficient care poate pune la dispozitie informatii precise si utile pentru cei interesati.... si nici nu cred ca va fi prea curand... nu este imposibil, acest obiectiv se poate atinge fie prin marirea cuantumului cotizatiei de membru si taxei de atestare, fie prin marirea substantiala a numarului de membri si a atestarilor... cea de-a treia varianta cu gasirea de sponsori o lasam in seama colegilor "specializati" in aceasta directie...
Dar cei care sunt, asa putini cum sunt, sunt interesati in a face eforturi total dezinteresate pentru dezvoltarea unei culturi si de acest fel in Romania... asa ca cei care doriti cel putin o mica apropiere, apelati cu incredere!
<span class='edit'>28 Jul 2014, 19:15:</span>
QUOTE(Ov @ 28 Jul 2014, 17:17)
Adica pana acum, ti-as fi pus bete in roate!
Am inteles... esti trecut in carnetel!
PS
Nu ma mai lua la misto cu "specialistul in D1100"! N-am fost, nu sunt si nici nu voi fi vreodata! Sau cumva o fost un periaj discret?