Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Discutii pe marginea legii atestarii
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4
KeO
QUOTE(Ov @ 23 Jul 2014, 08:37)
... (ca nu suntem statul roman sa acceptam doar 30 de ani de la data ultimului model mad.gif )

Nu statul roman, ci Retromobil Club Romania a introdus regula asta. Si este entitate privata, nu reprezinta statul. In alte tari, unde exista cultura auto, se tine seama de vechimea masinii in sine, daca are 30 de ani. Asa, Beetle si T2 n-ar fi ajuns oldtimere in Romania, prea curand. sad.gif
bucatzel
Nu te documentezi un pic inainte sa spui prostii de-astea? Serios amu'...

N-am auzit inca sa scrie legi oricine se-apuca...
Ia, citeste, si da-ti cu parerea, oare cine le-o compus...


http://retromobil.ro/docs/Regim_juridic_ve...le_istorice.pdf
KeO
Nu cred ca e cazul sa citesc eu, ci sa te informezi tu cine a fost inainte...oul, sau gaina?!
Inainte de aparitia RCR in legislatia romaneasca nu exista notiunea de vehicul istoric, sau vehicul de epoca. Aceste notiuni au fost introduse de RCR, in regulamentele lor, care apoi au fost preluate de catre stat, in regulamentele RAR, in codul fiscal (pentru scutirile de taxe) si in alte legi, care or mai fi ele. In caz ca nu stii, (din cate vad asa e) RAR are rol doar de a verifica certficatul emis de RCR si de a inscrie mentiunea in CIV, si nicidecum de a elibera certificat de vehicul istoric. RAR este organism al statului, iar RCR nu. Deci cum e, pana la urma?!
Daca RCR ar fi preluat regulamentele din state unde se atesta la 30 de ani de la fabricatie, asa s-ar fi perpetuat si in legile emise de statul roman ULTERIOR regulilor RCR!
bucatzel
@Keo. In primul rand, RAR nu are cum sa aiba expertiza necesara sa constate gradul de originalitate al unui vehicul. Poate, cu MULTA bataie de cap, ar putea face asta pentru vehiculele autohtone. Cum ar reusi sa ateste in schimb gradul de originalitate al unui... nush', hai sa luam ceva simplu... un Beetle, as fi curios. Adica sa se asigure ca motorul, sistemul de aprindere, bordul samd, paleta de culori, dotarile, samd, sunt din acelasi "film". Asa ca nu inteleg ce astepti de fapt aici.

In plus, desi RCR nu e singura asociate a posesorilor de vehicule istorice din tara, e in schimb cea care s-a zbatut destul de mult sa devina "Autoritate Nationala F.I.V.A", lucru care banui ca ar conta chiar un pic. Da no, din ce zici, se pare ca ar trebui sa mai citesc, sa mai aflu chestii.
Si no, presupunand ca RCR-ul ar fi compus legea de care vorbim, nu vad zau de ce s-ar fi impuscat singur(a) in picior cu formularea asta.


Si chiar sunt curios in care alt stat se mai practica minunea cu "30 de ani de la iesirea din productie a modelului" ca mor de curios de unde au copiat-o. Nu de alta, pe unde mai stiu in rest (nu ca mi-ar fi pasat foarte mult, ca nu m-oi pune s-o inmatriculez pe a mea in alta tara) se practica 25-30 de ani vechime efectiva a masinii.

In plus, vezi ca se vorbeste de MODEL. Adica paregzamplu, din '81 pana in '91, daca nu ma insel, s-au schimbat deja trei modele de 1310. Tragedia mai mare a fost doar la 1300, unde acelasi model s-a fabricat pana in '81.
Sau daca ar fi sa ne uitam la case mai mari, tot Porsche 911 se fabrica si acum, ca si in 1963, doar ca au mai schimbat si ei niste modele, in timp.
Ov
si 1300 ar putea fi imparit in macar 3 modele: pana in 72, intre 72 si 78 (pana a expirat contractul cu reno) si dupa

@Ke0: daca ar fi asa cum spui tu, atunci de ce RCR se zbate (si nu prea reuseste deocamdata) sa scoata pasajul ala din legislatie? Nu uita ca RCR nu face si nu voteaza legi, cred ca pe aia nici macar n-a propus-o. Am impresia ca pt asta trebuie sa multumesti ACR-ului wink.gif Ca legea e o tampenie cred ca toata lumea e de acord biggrin.gif

<span class='edit'>25 Jul 2014, 09:31:</span>
QUOTE(KeO @ 24 Jul 2014, 19:41)
In caz ca nu stii, (din cate vad asa e) RAR are rol doar de a verifica certficatul emis de RCR si de a inscrie mentiunea in CIV
*



Ia intreaba-l pe maho ce parere are de ce zici tu, cand are atestat emis de RCR si RAR-ul nu vrea sa-i inscrie mentiunea de vehicul istoric in carte (dacia 1310/1984, cu streasina in jos, deci caroserie de 1300).

tpv
Ar fi o resusita de nota zece, daca RCR ar reusi modficarea atestari la implinirea varstei de 30 ani, si nu dupa 30 ani de la oprirea fabricari modelului respectiv.
Multa bafta!

Care a fost ultimul an de fabricatie la Dacia Sport?
bucatzel
La care model tongue.gif ?
DACIOTUL_97
QUOTE(bucatzel @ 25 Jul 2014, 13:05)
La care model tongue.gif ?
*



Se refera probabil la modelul cu usa scurta sau cu usa lunga biggrin.gif
Ov
usa scurta parca pana in 85, usa lunga pana in 91 sau 92
tpv
Ma intereseaza modelul cu usa lunga, multumesc pt raspunsuri, voi avea de asteptat!
95bogdi
acest model pana in ce an s-a fabricat?
DACIOTUL_97
QUOTE(95bogdi @ 26 Jul 2014, 14:56)
acest model pana in ce an s-a fabricat?
*



1992
maho
QUOTE(Ov @ 25 Jul 2014, 09:26)
Ia intreaba-l pe maho ce parere are de ce zici tu, cand are atestat emis de RCR si RAR-ul nu vrea sa-i inscrie mentiunea de vehicul istoric in carte (dacia 1310/1984, cu streasina in jos, deci caroserie de 1300).

slap.gif pt. intinerire. E 1983...
Cred ca baietii cu masini in aceeasi situatie (sau chiar atestate), imi datoreaza macar o B.R.R.C., pt. ca am renuntat la a urma calea plangerii penale (as fi castigat, in final, dupa ceva timp, nervi, bani, dar cu riscul de a crea ceva probleme unor colegi, si cu certitudinea unui viitor "tratament" ostil, din partea r.a.r., fata de orice posesor de dacie veche; nu ca acum ar fi vreo placere...
danut 69-71
In momentul in care s-au pus bazele acestei asociatii, s-a strecurat in statut aceasta mica eroare umana cu: " implinirea a 30 de ani de la iesirea din productie a modelului".

Din cate stiu eu, conducerea RCR se zbate de ceva timp pentru a reface acesta eroare, nu stiu daca trebuie sa invinovatim pe cineva.
Tind sa cred ca nu este decat o chestiune de timp.

In tarile nordice orice masina care depaseste varsta de 25 de ani, devine "vehicul istoric" fara sa mai bata pe la portile entitatilor.

@maho

De ce n-ai incercat s-o atesti in alt judet?

N-as fi renuntat atat de usor...
maho
Astia din Bv au facut scandal la centru de la inceput ca de ce s-au atestat altele (1310), eu ca "de ce nu si a mea ?", si "problema (sau indicatia)" s-a extins (de la centru) la restul filialelor, acum mi-ar fi imposibil sa merg altundeva.
Crede-ma, n-am renuntat usor (fiind cu banii dati, problema o consider amanata pana la rezolvare - probabil pe cale legislativa). Am trimis destule mail-uri si fax-uri, dar degeaba, n-ai cu cine, sunt o sleahta unita de dobitoci, nu si-ar contrazice unul directorul.
tunderbird
QUOTE(danut 69-71 @ 27 Jul 2014, 20:39)
In momentul in care s-au pus bazele acestei asociatii, s-a strecurat in statut aceasta mica eroare umana cu: " implinirea a 30 de ani de la iesirea din productie a modelului".


Ovidiu,
Poti face un pic de lumina?
Daca ati facut topic cu subiectul acesta, nu lasati ca discutia sa o ia pe aratura!
4x4
+1

Sunt pe punctul de a lua o masina din 89, cu motor de 3.5


As vrea sa stiu mai multe despre vechimea de 30 de ani...
tunderbird
De ce nu ceri informatii, direct la cine se ocupa cu eliberarea atestatului?
Gasesti toate datele de contact pe site-ul Retromobil Club Romania.
danut 69-71
Stiu, Romania este tara in care si ultima virgula este interpretata si interpretabila...Statutul RCR este disponibil pentru oricine vrea sa-l studieze, aaaa, ca n-au chef si-i stufos, asta-i alta discutie.

Decat sa ma balacaresc pe forum, prefer sa ma informez direct la RCR, este si program cu publicul... in cadrul acestei asociatii este personal suficient care poate pune la dispozitie informatii precise si utile pentru cei interesati.
Ov
QUOTE(tunderbird @ 27 Jul 2014, 23:27)
Ovidiu,
Poti face un pic de lumina?
Daca ati facut topic cu subiectul acesta, nu lasati ca discutia sa o ia pe aratura!
*


Pai e un topic liber discutiilor pe tema asta. Oricum topicul este un split din alta parte. Cu ce sa fac lumina? Daca ai mai multe detalii esti liber sa le exprimi. Mi-as dori ca cu acest topic sa detensionam relatiile negative intre posesorii de masini vechi si retromobil si as aprecia daca ai ajuta si tu la asta (ca esti si tu membru retromobil, ba chiar membru cu "fonctie" ca si mine icon_mrgreen.gif ). Macar atat sa putem face smile.gif

QUOTE(4x4 @ 28 Jul 2014, 00:14)
+1

Sunt pe punctul de a lua o masina din 89, cu motor de 3.5
As vrea sa stiu mai multe despre vechimea de 30 de ani...
*


nu inteleg ce-i cu motorul ala "de 3.5"
deocamdata legea spune 30 de ani de la data fabricatiei ultimului model. Teoretic modelul cu 4 faruri a fost pana in 92, deci abia in 2022 se va putea atesta. Daca se modifica legea anul asa, asa cum s-ar spune (desi s-a zvonit la fel si anul trecut si acum 2 ani sad.gif ), atunci s-ar putea atesta peste 3 ani jumatate, in 2018.

bucatzel
QUOTE(Ov @ 28 Jul 2014, 16:02)
nu inteleg ce-i cu motorul ala "de 3.5"
*


Poi banui ca nu-i vorba de-o dacie, si-l arde la impozite, cu atata amar de motor.
4x4
Corect.

Deci daca valoare de 30 ani e batuta in cuie, sa inteleg ca o modificare substantiala a modelului poate fi interpretata drept incetarea productiei variante inainte de facelift.

De exemplu seria 6 (e24) a fost produsa din 1975 pana in 1989, insa in 1982 a suferit un facelift extensiv, trecand practic de la vechea platforma e12, la platforma e28, aducand morizarile, sasiul si tehnica la nivelul seriei 5 contemporane.

Sa inteleg ca daca iau un model inainte de facelift poate fi incadrat drept vehicul istoric?
b76bgaarh
hai sa intreb si eu pe aici.

se da una bucata dacia 1100, radiata din circulatie, in stare de functionare.

daca o cumpar, am sanse sa o inscriu ca si vehicul istoric?

Ov
QUOTE(4x4 @ 28 Jul 2014, 18:01)
Deci daca valoare de 30 ani e batuta in cuie, sa inteleg ca o modificare substantiala a modelului poate fi interpretata drept incetarea productiei variante inainte de facelift.
*


in lege este scris ca prin model se intelege tip de caroserie SAU motor. Adica daca un motor s-a pus doar pana in 74 sa zicem, dar s-a continuat cu caroseria pana in 77, atunci masina se poate testa din 2004. Si reciproca e valabila, dar din pacate mai greu de demonstrat pt istetii de la RAR, adica daca un motor s-a pus pana in 77, dar la caroserie sunt modificari (alte ambutisari, decupaje, linii, forme) inca din 74, atunci masina se poate face din 2004

QUOTE(b76bgaarh @ 28 Jul 2014, 18:06)
hai sa intreb si eu pe aici.

se da una bucata dacia 1100, radiata din circulatie, in stare de functionare.

daca o cumpar, am sanse sa o inscriu ca si vehicul istoric?
*



Daca este radiata doar fiscal atunci da. Oricum va trebui sa platesti retroactiv (o alta minune a societatii romanesti) impozitul pe perioada cat a fost radiata. Din fericire la 1100 e relativ mic si in plus nu se poate incasa pe o perioada mai mare de 5 ani.
b76bgaarh
daca e radiata si de la politie ce implica?
Ov
Important e sa nu fie radiata cu certificat de distrugere (adica sa fie ca si predata la remat)

Daca e radiata de la politie atunci trebuie facuta (la RAR) cartea de identitate. In orice caz, daca te hotarasti, trimite-ne mai multe detalii ca sa vedem cum se poate face sa faci un singur drum la RAR (implicit sa platesti doar o data unele taxe).

Tunderbird (fara miel de data asta 04.gif) e "specialistul" in 1100 si e si membru in comisia tehnica de atestare, deci e cel mai in masura sa ne ofere suportul macar pe felia asta.
tunderbird
QUOTE(Ov @ 28 Jul 2014, 16:02)
Pai e un topic liber discutiilor pe tema asta. Oricum topicul este un split din alta parte. Cu ce sa fac lumina? Daca ai mai multe detalii esti liber sa le exprimi. Mi-as dori ca cu acest topic sa detensionam relatiile negative intre posesorii de masini vechi si retromobil si as aprecia daca ai ajuta si tu la asta (ca esti si tu membru retromobil, ba chiar membru cu "fonctie" ca si mine icon_mrgreen.gif ). Macar atat sa putem face smile.gif


Absolut de acord, numai ca acolo unde se strecoara mai mult sau mai putin intentionat afirmatii false, nu pot fi lasate fara raspuns combativ/corectiv.
Nu este normal si nici corect sa pui in carca RCR-ului culpe care nu-i apartin... cu atat mai mult de catre unele persoane care mai sunt si membri activi si/sau care beneficiaza de anumite avantaje datorita acestei calitati.
Mi-as fi dorit ca in calitate de presedinte al sectiei Dacia Classic si de moderator pe Daciaclub sa incerci sa faci ceva lumina, referitor la afirmatia despre "greseala umana strecurata in statutul RCR-ului"... nu de alta dar citesc multi pe aici si inteleg exact ceea ce nu trebuie.
Daca tu nu vrei, atunci voi incerca eu cu reputatia mea de tundeiarba/gicacontra/carcotasul oficial al forumului/frustrat/muschi incordati inoportun, si mai nou: escrocul cu saibele drepte... radmasa.gif
In opinia mea, trebuie sa inteleaga toata lumea ca RCR-ul nu este ceva de tipul "stat in stat" care taie si spanzura in ceea ce priveste atestarea vehiculelor istorice, iar statutul sau este periodic analizat, discutat, imbunatatit, stabilit si votat in forma finala de catre adunarea generala. Toate prevederile acestui statut, inclusiv cea referitoare la vechimea vehiculelor atestabile, sunt in conformitate cu legislatia in vigoare din Romania... ca cei 30 de ani unora le aduce frustrari iar altora beneficii, este un subiect complet aparte de obiectivele actuale ale RCR.
RCR este autoritate nationala FIVA si prin aceasta calitate ii sunt recunoscute in mod legal atestatele pentru vehicule istorice. Dar aceasta nu inseamna ca din diverse motive independente de RCR, anumite atestate nu pot fi respinse/contestate. La fel si calitatea de vehicul istoric, poate fi ridicata, daca masina nu mai corespunde.
Mai departe procedura se continua prin inscrierea in CIV de catre un organism al statului, binecunoscut noua tuturor... acesta chiar taie si spanzura in bransa lui...
Deci din start, un dezechilibru al balantei... cu siguranta ca aici este nevoie de mai multa comunicare si cooperare intre aceste doua "entitati".
Dar aceasta, va reusi numai in baza adevarului real despre etapele de fabricatie ale vehiculelor cu potential istoric... in speta cronologia fabricatiei modelelor Dacia 1310 care ne arde cel mai tare acum.
Din acest motiv este mare nevoie de multe dovezi care pot proba istoricul real al fabricatiei masinilor de altadata... ma refer la dovezi reale (documentatii tehnice, fotografii, inregistrari tv si articolele din publicatiile vremurilor de atunci, documente de arhiva, etc), nu la afirmatii publice cu doze mici si concentrate de senzational cu improscarea discreta cu rahat catre propria tara si propria natiune ... asa se distruge totul la sigur, prin desconsiderare si lepadare de tara.
In alta ordine de idei nu trebuie scapat din vedere faptul ca un vehicul istoric trebuie tratat ca atare de catre proprietarul sau... nu pot avea acces la aceasta facilitate cei care detin cazaturi de masini si vor sa scape de plata impozitului si a rovignetei, de aceea exista acea taxa de atestare si conditia ca ITP-ul sa se faca la RAR... pentru o filtrare corespunzatoare... este adevarat ca aceasta filtrare nu este prea populara chiar si printre colectionari, dar este ceva care poate fi imbunatatit intr-un final.
RCR-ul nu este deloc o afacere profitabila pentru marea majoritate a membrilor sai, si mai ales pentru membrii sectiei Dacia Classic care trebuie sa munceasca in plus si pentru cota de cheltuieli necesara restaurarii Daciei(ilor) sale.
Totul vine din pasiune, iar in nucleul clubului, as vrea sa cred ca pasionatii fenomenului retro in genere, devin din ce in ce mai numerosi... in cadrul acestei asociatii nu este personal suficient care poate pune la dispozitie informatii precise si utile pentru cei interesati.... si nici nu cred ca va fi prea curand... nu este imposibil, acest obiectiv se poate atinge fie prin marirea cuantumului cotizatiei de membru si taxei de atestare, fie prin marirea substantiala a numarului de membri si a atestarilor... cea de-a treia varianta cu gasirea de sponsori o lasam in seama colegilor "specializati" in aceasta directie...

Dar cei care sunt, asa putini cum sunt, sunt interesati in a face eforturi total dezinteresate pentru dezvoltarea unei culturi si de acest fel in Romania... asa ca cei care doriti cel putin o mica apropiere, apelati cu incredere!







<span class='edit'>28 Jul 2014, 19:15:</span>
QUOTE(Ov @ 28 Jul 2014, 17:17)
... macar pe felia asta.
*



Adica pana acum, ti-as fi pus bete in roate!

Am inteles... esti trecut in carnetel! radmasa.gif

PS
Nu ma mai lua la misto cu "specialistul in D1100"! N-am fost, nu sunt si nici nu voi fi vreodata! Sau cumva o fost un periaj discret? cool.gif
bucatzel
QUOTE(tunderbird @ 28 Jul 2014, 19:03)

Dar aceasta, va reusi numai in baza adevarului real despre etapele de fabricatie ale vehiculelor cu potential istoric... in speta cronologia fabricatiei modelelor Dacia 1310 care ne arde cel mai tare acum.
Din acest motiv este mare nevoie de multe dovezi care pot proba istoricul real al fabricatiei masinilor de altadata... ma refer la dovezi reale (documentatii tehnice, fotografii, inregistrari tv si articolele din publicatiile vremurilor de atunci, documente de arhiva, etc)
*



Bun, dar pentru asta, ar fi o idee sa se adune informatiile astea din timp. Pentru ca pe masura ce timpul trece, o sa aflam mai multe vise fantastice de-ale unora(*), si mai putine informatii utile.

Chiar am discutat cu Ov sa incepem o distractie de-asta, dar sincer, nu stiu cum putem aduna materiale carora sa le putem zice macar documentatie de baza. Faptul ca la UAP n-a fost cine stie ce ordine vreodata in materie de ce/unde/cum se monteaza nu prea are cum sa ajute, dar...


Asa ca eu unul sunt cat incape de deschis la sugestii / propuneri.

Si astea-s Daciile, nici nu vreau sa ma intreb care-o fi situatia pe la Oltețe.




(*) La fiecare retroparada la care am fost, am cunoscut minim pe unul care-mi explica cum ca el o avut prima 1300 din Timisoara, sau daca nu, macar ca a fost al doilea proprietar, dupa ce-o luase de la un colonel. Niciodata acelasi om biggrin.gif .
maho
QUOTE(Ov @ 28 Jul 2014, 18:10)
in lege este scris ca prin model se intelege tip de caroserie SAU motor.

SI motor: din OUG 27/2011 (in vigoare), Art. 3, definitii, pct. 50:
QUOTE
vehicule istorice - vehicule în cazul cărora perioada trecută de la încetarea fabricației acestora, pentru care s-a utilizat același tip de caroserie și același tip de motor, este de cel puțin 30 de ani, acestea fiind originale, restaurate sau reconstruite, pentru care deținătorii au obținut un atestat de vehicul istoric emis de organisme agreate conform reglementărilor în vigoare.


QUOTE(tunderbird @ 28 Jul 2014, 20:03)
conditia ca ITP-ul sa se faca la RAR... pentru o filtrare corespunzatoare...

Posesorilor de dacii (atestate sau nu) nu le recomand sa incerce itp la r.a.r. Brasov, ca vor avea parte de o "filtrare" totala. wink.gif Nu-i vorba de cazul meu acum, am vazut mutrele inginerilor de-acolo legate de "prea multe dacii pe drumuri", si am mai auzit si experiente similare (neplacute) ale altora.
Macar ceilalti care fac itp stau la "mica ciupeala", dar astia de la r.a.r. sunt chiar penali.
Ov
QUOTE(tunderbird @ 28 Jul 2014, 20:03)
Absolut de acord, numai ca acolo unde se strecoara mai mult sau mai putin intentionat afirmatii false, nu pot fi lasate fara raspuns combativ/corectiv.

asta e o afirmatie subiectiva

QUOTE(tunderbird @ 28 Jul 2014, 20:03)
Nu este normal si nici corect sa pui in carca RCR-ului culpe care nu-i apartin... cu atat mai mult de catre unele persoane care mai sunt si membri activi si/sau care beneficiaza de anumite avantaje datorita acestei calitati.

pai asta te rugasem, sa ne ajuti sa facem lumina. Am acceptat acest topic cu subiecte nu tocmai placute despre RCR tocmai sa aratam ca suntem o familie mare si dornica de a ajuta pe altii. Cred ca spunand lucrurilor pe nume, fara sa ne aratam unul pe altul cu degetul (chiar daca mai facem afirmatii eronate care nu sunt neaparat intentionate) o sa luminam mai tare subiectul.

QUOTE(tunderbird @ 28 Jul 2014, 20:03)
Mi-as fi dorit ca in calitate de presedinte al sectiei Dacia Classic si de moderator pe Daciaclub sa incerci sa faci ceva lumina, referitor la afirmatia despre "greseala umana strecurata in statutul RCR-ului"... nu de alta dar citesc multi pe aici si inteleg exact ceea ce nu trebuie.

imi pare rau, dar nu sunt atotstiutor; cunostintele mele sunt relativ limitate si mai mult in directia dacia (si mai nou aro tongue.gif). De aceea invit toti membrii cu statuturi mult mai vechi ca al meu in RCR sa ne ajute sa facem lumina.

QUOTE(tunderbird @ 28 Jul 2014, 20:03)
Nu ma mai lua la misto cu "specialistul in D1100"! N-am fost, nu sunt si nici nu voi fi vreodata! Sau cumva o fost un periaj discret?  cool.gif
*


din punctul meu de vedere ma limitez la fapte. Ai mai multe dacii 1100 de care te-ai ocupat si te ocupi singur, ba mai mult anul acesta la cel mai important concurs RCR ai castigat locul 1 cu o dacie 1100, am dedus ca esti "specialist". Cel putin mult mai mult decat sunt eu in 1100, cu alte cuvinte ai putea sa ajuti mai mult (eventual si cu lobby sa vedem cat mai multe dacii 1100 la intalnirea anuala dacia in care imi propun sa te implic activ la anu' icon_mrgreen.gif )

Stiu ca nu-ti place, dar cum te consider "specialist" in 1100, asa-l consider si pe Danut "specialist" in 1300, din pacate pt tine, v-am bagat pe amandoi in aceeasi oala de specilisti radmasa.gif radmasa.gif

Ce-mi pare rau e ca pe forumul asta de la Danut am mai vazut o masina, doua (defapt cam toate) prezentate, pe cand de la tine nu prea-mi aduc aminte sa fi vazut si mi-ar placea s-o fac.
roby_1300_rap
am si eu o intrebare , masina mea are numere vechi , cam la cat ajung cu taxa retro cu cartea si cu numerele si alte hartii ce mai am de facut , ca din cati oameni am intrebat nimeni nu o stiut sa imi zica cat m-ar costa sa ii fac carte,numere si altele ? smile.gif
Ov
Cel mai bine e sa obtii mai intai atestatul (asta dupa ce termini masina) ca sa nu faci mai multe drumuri (si implicit costuri mai mari) la RAR.

Atestatul costa 100 de euro si membrii cu o vechime mai mare de 6 luni in club (si nu te impiedica nimeni sa te inscrii de pe acum ca membru, mai ales ca elevii/studentii/pensionarii platesc 1/4 din taxa de inscriere si din cotizatia anuala - http://retromobil.ro/taxe.php) platesc 50 de euro.

Cu atestatul urmeaza sa mergi la rar unde se face identificare, itp si eliberarea cartii de identitate. Primele 2 costa ~200 de roni, cartea nu cred ar costa mai mult de cateva zeci de lei.

Apoi faci RCA minim 6 luni si mergi la politie pentru inmatriculare unde mai ai taxa de inmatriculare, taxa de eliberare certificat, placute si numar preferential (banuiesc smile.gif )60+37+40+45: http://www.drpciv.ro/info-portal/downloadF...fo&lang=ro&id=7
b76bgaarh
vezi ca linku catre retromobil nu merge, ai mancat niste litere.
bucatzel
N-o luat, o pus in plus.
jgr1001
QUOTE(maho @ 28 Jul 2014, 21:05)
Posesorilor de dacii (atestate sau nu) nu le recomand sa incerce itp la r.a.r. Brasov, ca vor avea parte de o "filtrare" totala. wink.gif
*



Mda...citeam acum cateva ore asta, stiind ca amicul cu D1100 era la coada la RAR Bv pt ITP (masina e atestata)

Ma suna sa-mi zica ca l-a respins pt frane...avand parte si de un tratament "superior"

Ce sa zic masina e cam nasoala post-336-1110552489.gif ...uite cum poate sa arate crazys4.gif :

tavi_dacia1100
QUOTE(jgr1001 @ 29 Jul 2014, 12:57)
Mda...citeam acum cateva ore asta, stiind ca amicul cu D1100 era la coada la RAR Bv pt ITP (masina e atestata)

Ma suna sa-mi zica ca l-a respins pt frane...avand parte si de un tratament "superior"

Ce sa zic masina e cam nasoala  post-336-1110552489.gif ...uite cum poate sa arate  crazys4.gif :
*


Oamenii aia sunt retardati?!
La RAR Cluj de fiecare data cand faceam ITP la o Dacie veche (ce-i drept neatestata) verificau seriile, franele si directia si in cel mai rau caz gazele. In rest nici nu se uitau la ea si nu am avut probleme niciodata.
Acum vreau sa transcriu toate "rablele" pe BV, ca asa e buletinul lui tata si mi-e groaza sa ma duc din Fagaras pana la BV cu o sutica atestata care nu mai are ITP si cu '69-le care de asemenea nu mai are ITP si vreau si sa il atestez. Parca vad ca daca sunt asa picati in cap gasesc ei ceva sa ma respinga si numai de prostiile lor nu-i loc acuma. Vreau sa pun la punct si sa atestez vara asta tot ce pot ('69, '70, '71). Suticile sunt atestate, iar cealalta '70 nu se poate atesta, TLX-ul si Sport-ul la fel, dar daca se impute treaba cu impozitele le radiez la cerere si noapte buna.
jgr1001
Cica ineficienta frane...i-am zis sa mearga la un service cu ITP sa o puna pe stand ca sa vedem ce si cum; doar anul trecut am bagat placute noi la toate rotile, curatat etrieri si reglat frana de mana, timp in care a parcurs 500 de km

Tavi: pt ITP sau alte chestii de RAR poti sa mergi oriunde (mai putin BV ph34r.gif )
tunderbird
QUOTE(Ov @ 29 Jul 2014, 08:20)
"din punctul meu de vedere ma limitez la fapte. Ai mai multe dacii 1100 de care te-ai ocupat si te ocupi singur, ba mai mult anul acesta la cel mai important concurs RCR ai castigat locul 1 cu o dacie 1100, am dedus ca esti "specialist". Cel putin mult mai mult decat sunt eu in 1100...


Pai, daca m-as ghida dupa un astfel de rationament ar trebui sa deduc si eu ca si tu esti "specialist" in Dacia 2000, nu-i asa? biggrin.gif



QUOTE
cu alte cuvinte ai putea sa ajuti mai mult (eventual si cu lobby sa vedem cat mai multe dacii 1100 la intalnirea anuala dacia in care imi propun sa te implic activ la anu' icon_mrgreen.gif )

De ajutat, fac si eu ce pot in limita timpului disponibil. Cum spuneam mai inainte, din pacate nu pica nimic din cer, mai trebuie sa si muncim pentru a aduce o paine in casa.
Cand ai nevoie de ajutorul meu cu mare placere, in limita disponibilitatii...
Participarea mea cu Dacia 1100 la intalnirea anuala Dacia, nu cred ca se va intampla vreodata... prea multi va adunati la Brasov de a dat damblaua peste cei de la RAR... radmasa.gif ... nu mai este loc si pentru mine. In schimb, o mana de ajutor ca reprezentant al organizatorului, pot sa dau daca ai nevoie.



QUOTE
... din pacate pt tine, v-am bagat pe amandoi in aceeasi oala de specilisti  radmasa.gif  radmasa.gif


Asta-i lovitura sub centura! radmasa.gif Pentru asta, te-am notat in carnetel, inca o data. mad.gif



QUOTE
Ce-mi pare rau e ca pe forumul asta de la Danut am mai vazut o masina, doua (defapt cam toate) prezentate, pe cand de la tine nu prea-mi aduc aminte sa fi vazut si mi-ar placea s-o fac.


"Nu mai fi asa de suparat, ca viata-i scurta!"... "iti inteleg frustrarile"... am vazut ca este la mare moda modul acesta de adresare biggrin.gif Nu te superi daca am facut un mic copy/paste! tongue.gif
Eu merg pe premisa ca acesta nu poate fi considerat un neajuns, asa cum pentru cei care inunda forumul cu poze, nu poate fi considerat neaparat un merit.
Cu alte cuvinte, as putea spune ca si afirmatia ta este subiectiva... motivatia comparatiei, mai exact... cine a fost interesat sa-mi vada masinile, deja a vazut ceea ce era de vazut... ele exista si au participat si la diverse intalniri... iar poze sunt destule pe net (unele facute chiar de tine)... nu le consider impecabile pentru ca nici macar cand au iesit pe poarta fabricii nu au fost, d-apoi dupa patru decenii de viata... dar nici nu mi-este rusine cu ele... sunt convins ca nu trebuie sa ma bat cu pumnul in piept nici aici si nici in alta parte, cum ca as putea detine adevarul absolut si cred ca trebuie vegheat cu vehementa ca nici ceilalti sa nu incerce sa o faca... adica trebuie sa incercam sa ne respectam reciproc in spiritul pasiunii noastre comune si sa punem impreuna umarul in scopul aducerii laolalta a tuturor crampeielor de informatii viabile pe care le detinem/culegem, ca in final sa putem avea o imagine cat de cat reala a trecutului istoric si in acelasi timp sa putem cladi scara corecta a valorilor noastre.
roby_1300_rap
QUOTE(Ov @ 29 Jul 2014, 11:58)
Cel mai bine e sa obtii mai intai atestatul (asta dupa ce termini masina) ca sa nu faci mai multe drumuri (si implicit costuri mai mari) la RAR.

Atestatul costa 100 de euro si membrii cu o vechime mai mare de 6 luni in club (si nu te impiedica nimeni sa te inscrii de pe acum ca membru, mai ales ca elevii/studentii/pensionarii platesc 1/4 din taxa de inscriere si din cotizatia anuala - http://retromobil.ro/taxe.php) platesc 50 de euro.

Cu atestatul urmeaza sa mergi la rar unde se face identificare, itp si eliberarea cartii de identitate. Primele 2 costa ~200 de roni, cartea nu cred ar costa mai mult de cateva zeci de lei.

Apoi faci RCA minim 6 luni si mergi la politie pentru inmatriculare unde mai ai taxa de inmatriculare, taxa de eliberare certificat, placute si  numar preferential (banuiesc smile.gif )60+37+40+45: http://www.drpciv.ro/info-portal/downloadF...fo&lang=ro&id=7
*



mai platesc si taxa de inmatriculare ohmy.gif ??? sau aia e altceva nu e timbrul?
Ov
taxa de inmatriculare (60 de lei) e diferita de timbrul de mediu (~450 eur pt dacia)
roby_1300_rap
aha , am inteles acum , ma incadrez oare in 1000 de lei ?? cu tot , asigurare daca o bag in retro nu o pot face pe o luna smile.gif ?
Viorel Balmez
Nu stiu daca intra in topicul asta si o discutie despre Trabant. Nu vorbim de P60, acesta este deja atestabil. Problema este la 601. De fapt este cam aceeasi discutie cu Dacia 1300/1310. Pana prin anii 1982-1983, a fost un model de caroserie (stalp subtire - geam mai mare lateral)/cutie viteze/planetare, instalatie 6 V, bord, bare protectie, etc. Urmeaza modelul 601, cu caroseria (stalp mare), cutie viteze, etc., modificate. Acesta s-a facut pana in 1990. Practic va fi atestabil in 2020. In momentul de fata, Trabantistii nu sunt impovarati de biruri. Impozit infim, taxa de timbru nesemnificativa. Ma gandesc ca este utila si o informatie despre problema asta. Poate vrea cineva sa-si atesteze Trabantul, pentru a fi recunoscuta oficial ca masina de epoca.
P.S. Eu nu ma incadrez. Am doua Trabanturi dupa anii '86 smile.gif
Ov
Interesanta informatia smile.gif
Din pacate nu stiu niciun Trabant (601) atestat.
Viorel Balmez
Asa este, nici un coleg Trabantist nu a mai incercat pana acum (desi sunt unele exemplare, demne de orice expozitie). Am deschis subiectul, deoarece vroiam sa dau si alte exemple de alte marci cu probabil aceleasi probleme de atestare ca la Dacia. In fine, vedem ce ne mai rezerva viitorul smile.gif
tunderbird
Departajarea la trabant este posibil sa fie mult mai usoara decat la Dacia.
Vreau sa cred ca nemtii nu au aceeasi politica/atitudine ca Dacia Automobile SA.
Viorel Balmez
Nici vorba. In ultimii ani a fost o intreaga harababura si pe la ei. Gasesti pe Trabant din 1989/1990, elemente din anii '70 (bord, volan, etc). Inca mai descoperim tot felul de variante biggrin.gif
tunderbird
Nu la permutarea maruntisurilor din dotare ma refeream, ci la faptul ca poate au definit mult mai clar codurile de caroserie/model de masina, coduri care in mod normal trebuiesc regasite si pe placuta de identificare cu seria de fabricatie. Si in plus, poate sunt mai intelegatori atunci cand un organism oficial le cere ajutorul prin furnizarea de informatii de acest gen.
Viorel Balmez
Fabrica s-a desfiintat, nu mai este nimeni care sa dea informatii oficiale.
tunderbird
"Super"!

Inca o problema la atestare! Noroc ca taxele pentru Trabant sunt mici, inca!
b06fcn
Pe mine ma intereseaza detalii despre Lada, am avut una in familie (1200 alba, fabricatie 1979, VAZ 2101), prima mea masina, pe care am invatat sa conduc si tare ma bate gandul sa caut una, din ce stiu eu modelul de 2101 s-a fabricat pana in 1980-1982, deci ar fi atestabil. Exista vreo Lada atestata pana acum?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.