Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Genevieve-Dacia 1300 '78
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Stefan.alex78
Salut! Astazi deschid un jurnal de bord si pentru batranica mea. Masina a fost cumparata pe data de 07 iunie 2014, pretul de achizitie a fost unul destul de modest, 1200 lei, pret care a inclus si anumite piese de schimb noi ( de la garnituri, pana la filtre de ulei, pompe benzina, discuri de ambreiaj, rulment si placa de presiune). Intentionez sa reconditionez batranica, totul urmand a fi original sau cat mai aproape de starea ei, odata iesita pe portile fabricii. La masina voi lucra, in majoritatea timpului, eu impreuna cu tatal meu ( acolo unde este necesara o pereche in plus de maini). Chiar daca nu sunt mecanic, tinichigiu sau electrician...pasiunea pentru 1300 si dorinta de a o conduce cat mai repede, inlocuieste putina experienta in domeniu. Pe langa tatal meu, voi apela la 2 dintre unchii mei care sunt: tinichigiu ( traditional, el va realiza toata reparatia caroseriei) si respectiv mecanic ( in perioada de glorie a daciei 1300/1310, atunci cand chiar nu ma mai descurc). La masina se lucreaza de 3 zile deoarece am fost si sunt prins cu bacul respectiv admiterea la facultate, masina este la stadiul de desfacut piese cu piesa, urmand ca la sfarsitul lunii sa ajunga la tinichigiu.
Mentionez ca masina prezinta destul de mult zone cu rugina si alte mici defecte, dar sper ca pot fi remediate...

P.s astept parerile voastre, bune sau rele, dar si sfaturi in cazul in care remarcati probleme sau cer ajutorul. Va multumesc!

<span class='edit'>8 Jul 2014, 23:20:</span>
Poze care prezinta procesul de desfacere a masinii

<span class='edit'>8 Jul 2014, 23:22:</span>
+ altele

<span class='edit'>8 Jul 2014, 23:23:</span>
Nepotul si bunica wub.gif

<span class='edit'>8 Jul 2014, 23:24:</span>
biggrin.gif
Daciotul_98
Bafta am eu scris 1300 mic ca nou daca ai nevoie la 10lei si o lampa cromata de mers cu spatele tot noua 20 lei, urmeaza poze maine
Stefan.alex78
OK, astept pozele


Si ultimile poze din seara asta ... smile.gif
Daciotul_98
cam jegos dar ce sa faci iese.. biggrin.gif
DACIOTUL_97
Faina baba ! wink.gif Spor la retaurat si iti doresc sa iasa asa cum vrei tu ! biggrin.gif
maru
ai dat cam mult 1200 lei la cum arata..mai mult de 500-600 lei nu merita ca ai mult de lucrat la ea..eu iti doresc multa bafta si cel mai important aspect este sa NU te grabesti cu restaurarea ei si fa`o ca la carte ca poate nu o mai faci bucati in urmatorii 10-20 de ani
mult noroc si sa auzim de bine icon_mrgreen.gif
Ov
Ma bucur ca a mai scapat o masina de la remat. Lucrul la tabla e cel mai important si faptul ca ai pe cineva din familie care se va ocupa de asta constituie un avantaj!
AndreiAndreiutzu
Daca ai nevoie de anumite piese pentru masina poti sa-mi dai PM si te ajut cu cea mai mare placere. Am o dacia 1300 din 1980 100% romaneasca ca a ta. Bafta la reconditionarea masinii! biggrin.gif
florin1310
Cu inmatricularea cum vei proceda?
maru
cred ca asteapta decizia de la curtea europeana si apoi sa abroge astia legea cu taxa de prima inmatriculare ca ar fi zis aia ca nu e ok si sa o scoata de tot
Stefan.alex78
DACIOTUL_97: Multumesc pentru urari!


Maru: Graba strica treaba, asta e bine stiut...iar pretul e discutabil piesele primite daca ar fi sa le cumpar noi m-ar duce undeva la 300-400 lei, in plus masina a fost adusa pe roti deci nu am platit platforma si alte minuni si asa cum spune si Ov faptul ca am salvat o batranica de la remat ma impaca in comparatie cu munca depusa.

Andrei: Voi tine cont de ajutorul oferit si cu prima ocazie aici voi apela.

Florin1310: Masina poate primi certificatul care o atesta ca masina de epoca, m-am interesat destul de mult in legatura cu taxele, conditiile de atestare, cerinte si documente. Astfel inca de la inceput am plecat de la premisa conform careia batranica primeste certificatul din 2 motive: 1) prefer oricand sa platesc taxele catre RCR decat sa platesc o taxa de inmatriculare exagerata la stat, deoarece cu banii respectivi se poate promova ceea ce noi facem cu masinile. 2) sunt student si platesc mai putin catre RCR la anumite taxe.

P.S: astazi s-a lucrat destul de putin la masina. Dupa lupte si chinuri scaunele fata au fost demontate, fostul proprietar a dat cu antifon peste suruburile ce prind scaunele. Solutia gasita a fost urmatoarea: am gaurit capetele la suruburi, scos scaunele si in cele din urma cu mult degripant si o parghie buna sa le desurubez.


Si o intrebare pentru cunoscatori. Cum se poate da jos plafonul ( panza de pe plafon)? Cusaturile de la panza sunt trecute peste niste armaturi prinse de plafonul metalic.
Rob3rto
Impingi de tijele alea catre spate si se v-a lasa panza in jos, apoi tragi de la un capat de fiecare tija. Ai grija ca la capete au niste dopuri de plastic!

N-arata tocmai rau masinuta ta! Spor! biggrin.gif
roby_1300_rap
frumoasa masina sefule smile.gif iti urez multa bafta cu ea , si nu te descuraja de problemele care apar smile.gif , ai sa le duci la bun sfarsit smile.gif .Iti spun din experienta icon_mrgreen.gif
bogdan2001
Bravo!Inca una salvata de la REMAT.Sa o stapanesti sanatos.
Si euam una din 78 care e in restaurare,dar acum e la vopsit.Poze vezi pe topicul ,,Masinile mele''
Stefan.alex78
Daciotul_98 si bogdan2001 : daca puteti lasa un PM cu date de contact...ar fi perfect. eu inca nu pot accesa mesajele private.

Multumesc tuturor pentru urari! Din pacate, vremea de afara nu ma lasa sa mesteresc la masina, garajul nefiind iluminat inca, am facut doar munca de indosariere,etichetare si depozitare a pieselor.
Stefan.alex78
Astazi am reusit sa demontez bordul si odata cu el si restul instalatiei electrice. Initial cea mai mare teama a fost ca nu voi mai gasi locul tuturor firelor, dar dupa o ora de etichetare si facut poze am realizat ca este foarte simpla si o pot repune pe pozitie destul de usor.
tavi_dacia1100
Felicitari pt. achizitie si spor la lucru! Sa speram ca va fi o lucrare de calitate.
Stefan.alex78
@tavi_dacia1100: Sa fie!

Demontat parbriz si luneta ( nu am taiat chederele) si multumita lui "Rob3rto" am dat jos si plafonul+cleme,suruburi si dopuri care se mai aflau in interior. Singura problema ramasa este un surub al aerotermei care se invarte cu tot cu piulita.
bogdan2001
Merge repede dezmembrarea.Spor la lucru.
roby_1300_rap
QUOTE(Stefan.alex78 @ 14 Jul 2014, 00:51)
@tavi_dacia1100: Sa fie!

Demontat parbriz si luneta ( nu am taiat chederele) si multumita lui "Rob3rto" am dat jos si plafonul+cleme,suruburi si dopuri care se mai aflau in interior. Singura problema ramasa este un surub al aerotermei care se invarte cu tot cu piulita.
*



cu aeroterma am patito si eu , am incercat toate metodele posibile , dar nimic , am facut ceva mai neortodox am incercat sa scot fortat cu o surubelnita si numa am rupt o bucata din plastic sad.gif de la aeroterma sad.gif . dupa o iesit surubu cu tot cu piulita
Stefan.alex78
Daca nu ma insel piulita nu are forma hexagonala, cel putin asa pare la mine, ci prezinta doua mici tije spre exterior, astfel voi baga o surubelnita sa nu mai dau voie sa se roteasca, cu mult degripant si o cheie buna poate reusesc. Daca nu...ca multe alte suruburi care nu mai vor sa iasa...il gauresc sau tai. Ma ingrijoreaza faptul ca am intalnit multe suruburi/piulite mai ales pe la bord care pur si simplu au cazut, plasticul ce realiza prinderea fiind distrus. La montare nu stiu cum voi proceda...Daca sunt si alti patiti pe aici, ii rog sa spuna cum au procedat sau poate se gasesc de cumparat si in secunda 2 merg si cumpar cu kg biggrin.gif
nelu_1985
Vezi ca inca se mai gasesc de cumparat, chiar daca-s mai slabute plasticele le poti folosi, se numesc piulite cu cochilie;
madalin78
spor la treaba ....piese se gasesc ...nu arata rau la tabla ...rabdare si tutun ca turcii..smile.gif
Stefan.alex78
@nelu_1985: Multumesc de informatii, o sa incep sa caut prind magazine unsure.gif

@madalin78: apreciez sinceritatea, singura problema e rabdarea cu fiecare surub desfacut sau strans imi doresc sa o conduc mai repede ...
madalin78
ai timp destul ..pune fiecare surub incet si cu grija ....
iar cu piesele cind ai nevoie ...da un semn
Stefan.alex78
Cu greu ma abtin din a mai mesterii la batranica, dar pana marti lucrarile se vor sista. Admiterea ne sta in cale smile.gif)) Tot ce am reusit sa fac, a fost sa merg la un magazin din Bucuresti, intre Apusului si Gorjului Militari si am facut o lista de preturi pentru o buna parte ( zic eu ) din piese.
roby_1300_rap
QUOTE(Stefan.alex78 @ 16 Jul 2014, 22:32)
Cu greu ma abtin din a mai mesterii la batranica, dar pana marti lucrarile se vor sista. Admiterea ne sta in cale smile.gif)) Tot ce am reusit sa fac, a fost sa merg la un magazin din Bucuresti, intre Apusului si Gorjului Militari si am facut o lista de preturi pentru o buna parte ( zic eu ) din piese.
*



o sa iei mai multe decat ce ii pe lista , credema , cand vezi elemnte rare si altele una 2 sari pe ele radmasa.gif
maho
QUOTE(Stefan.alex78 @ 8 Jul 2014, 23:18)
pretul de achizitie a fost unul destul de modest, 1200 lei, pret care a inclus si anumite piese de schimb noi ( de la garnituri, pana la filtre de ulei, pompe benzina, discuri de ambreiaj, rulment si placa de presiune). ..am fost si sunt prins cu bacul respectiv admiterea la facultate, 

Dupa cum au spus cativa colegi, e cam mare pretul, pt starea tablariei (e chiar curios, cum poate arata asa, avand in vedere ca in anii aia tablaria era buna...), dar asta nu-i important. Important e sa iasa un lucru bun, si ca vei capata experienta.
Eu te felicit (chiar daca pt. unii suna ciudat) ca pt. un absolvent de bac scrii corect (99%), si "promiti".
In privinta garniturilor noi, ar fi preferabil sa nu-ti faci iluzii, iar cele vechi au, in principiu, cauciucul imbatranit.
Daca va fi cazul, te voi felicita si la sfarsit, pt. lucrare. In zona asta, a "jurnalului", nu duci lipsa de topicuri legate de restaurari si reconditionari, ai de unde sa te inspiri.
Spor la treaba ! smile.gif
RaduWra
Salut, frumos proiectul tau. smile.gif Sper sa iasa tot asa cum ti-ai dorit..apropo, de unde esti ? Si eu tot in Giurgiu stau, poate ne intalnim si te ajut daca doresti. smile.gif
Stefan.alex78
Multumesc! Eu nu stau in oras, ci intr-o comuna de la langa Bucuresti ce apartine de Giurgiu ca jud.
maho
QUOTE(Stefan.alex78 @ 16 Jul 2014, 23:45)
am afirmat ca pretul a fost unul "modest" pentru faptul ca...
P.s: in legatura cu garniturile, era vorba de  garnituri de la etrieri si de la cilindru de frana spate in ambalaje, sigilate, avand ca data de fabricatie 1992 si respectiv 1996.

Important e ca ti-a convenit s-o iei, si s-a-ntalnit cererea cu oferta.
Cauciucul, pe masura ce trec anii, imbatraneste si-si pierde din elasticitate, chiar daca nu-i folosit; trebuie gasit un compromis intre garniturile noi (proaste prin definitie, din cauza unui cauciuc de mai proasta calitate decat in trecut) si cele ceva mai vechi...
Stefan.alex78
@madalin78: lasa un P.M cu un numar de telefon.


In alta ordine de idei, acum ceva timp am cumparat o carte tehnica destul de amanuntita, de care chiar sunt multumit.
Daciotul_98
alex la dacia ta o sa intre cam 7l de antifon,antifoneaza-o peste tot
Stefan.alex78
Multumesc de informatie, eu am acolo 10-11L oricum, iar daca nu ajunge il mai "scap" pe domn de niste antifon. Apropo de asta, ieri am dat cu putin pe un fier si astazi inca era putin lipicios dar s-a format o pelicula destul de groasa si rezistenta.
Equinox
QUOTE(Stefan.alex78 @ 19 Jul 2014, 14:24)
Multumesc de informatie, eu am acolo  10-11L oricum, iar daca nu ajunge il mai "scap" pe domn de niste antifon. Apropo de asta, ieri am dat cu putin pe un  fier si astazi inca era putin lipicios dar s-a format o pelicula destul de groasa si rezistenta.
*



Pentru o uscare mai repede,poti sa ii adaugi niste benzina.
harby ;))
QUOTE(Equinox @ 19 Jul 2014, 21:41)
Pentru o uscare mai repede,poti sa ii adaugi niste benzina.
*


mai bine nu ..
DACIOTUL_97
Bafta in continuare biggrin.gif Sper ca o sa iasa frumos batrana doamna wink.gif
madalin78
Ai grija la pregatire nu ma uita cu ceva fin problema
Multumesc
Stefan.alex78
Madalin, nu te uit, dar nu pot lasa mesaje private. De aceea te-am rugat sa lasi un numar de telefon pe privat sau alte date de contact.
madalin78
le am trimis sper sa le fi primit
Stefan.alex78
Datorita altor treburi si prioritati am neglijat putin batranica, dar acum am revenit pe "baricade".
Madalin nu am primit niciun mesaj de la tine ( imi cer scuze ca raspund tocmai acum), daca inca iti doresti sa stii ca nu te-am uitat, chiar am mai luat ceva antifon. Hai sa incercam sa ne contactam cumva.
In alta ordine de idei, am promis ca revin cu poze cu izolarea (banui ca antifon), din interior, existenta acum pe masina.
Equinox
Asa am gasit si eu la a mea,dar nu e antifon(acum nu stiu ce sa spun la tine),dar sub acel material e un fel de "lana" al dq lipita..
Oricum,nu pare antifon..incearca sa tragi de ea sa vezi..
Bafta!
Stefan.alex78
Daca ce am gasit eu, este izolarea/protectia originala sunt tentat sa o las si sa acopar mai bine zonele ramase fara. Asta in functie si de starea podelei, voi afla abia dupa ce pun peria de sarma pe ea.
@Equinox: "lana" aia cred ca era canepa.

<span class='edit'>24 Jul 2014, 20:46:</span>
Am terminat de dat jos tot din interior. Maine daca vremea tine cu mine voi demonta motorul si cutia.

P.s Am reusit sa scot izolatia, de pe podea, intreaga si banuielile mele cum ca totul este din fabrica se adeveresc, fiind mult prea simetrice ( dupa cum se vede si in poze)+ unele garnituri care erau destinate pentru fosta masina biggrin.gif
Daciotul_98
bree fiecare dacie a avut izolatie din aia a mea din 90 are aceasi izolatie biggrin.gif
razvan32
si a mea tot din 1990 are aceasi izolatie pe podea.
Equinox
Tin sa zic,la sfarsit sa o pui la loc izolatia.
madalin78
multam stefan pentru problema .... dai inainte ca zici bine ......ajutati omul cu un sfat ..smile.gif
Stefan.alex78
Breeee radmasa.gif 1) nu aveam de unde stii ce e cu izolatia aia acolo smile.gif) tocmai de aceea am si deschis subiectul aici.
2) am avut unele indoieli deoarece atunci cand am luat masina mi s-a spus ca a fost antifonata si ma asteptam sa se fi curatat tot ce era pus din fabrica.

@Equinox: da, atat izolatia, cat si orice alta piesa/surub/piulita/colier etc care va putea fi reconditionata si refolosita se va pune pe masina. Pentru a nu mai primi atentionari, NU se va mai pune inapoi pe masina elemente din sistemul de franare, rulare si directie ( + garnituri) chiar daca acestea sunt inca in stare buna. Prefer sa le schimb acum, muncesc o singura data si bine.

@madalin78: Fara multumiri biggrin.gif, sunt impacat ca te pot ajuta in salvarea sportivei.

Astazi: motorul, cutia, planetarele si timoneria, au fost date jos. S-a umblat si la franele fata, etrierii fiind blocati am ales sa-i dau jos de tot.

<span class='edit'>25 Jul 2014, 19:51:</span>
++

<span class='edit'>25 Jul 2014, 19:52:</span>
+++
Daciotul_98
incetul cu incetul....devine masina
harby ;))
QUOTE(Daciotul_98 @ 25 Jul 2014, 21:47)
incetul cu incetul....devine masina
*


defapt invers in stadiul asta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.