Stefan.alex78
2 Aug 2015, 11:48
@iulica89: Multumesc de informatie. Momentan faptul e consumat, dar cum am mai spus la exterior tot ce am dat este provizoriu, va tot cadea grundul dat ori la sudat, ori la indreptat, ori la smirgheluit.
Am grunduit si podeaua, am facut unele achizitii astfel incat sa completez setul de rulmenti URB pentru toata masina, sa completez si setul de presuri din interior si am mai luat un carburator si tava bateriei. Masina a fost dusa la tinichigiu , acum urmeaza emotiile cele mai mari, depinde de tinichigiu sa scoata masina la mal.
P.s: Masina a fost trasa si nu dusa pe platforma. Nu am gasit pe cineva care sa ma poata ajuta. O sa revin si cu poze de la tinichigiu.
Adrian Frigo
2 Aug 2015, 13:32
QUOTE(Stefan.alex78 @ 2 Aug 2015, 12:48)
acum urmeaza emotiile cele mai mari, depinde de tinichigiu sa scoata masina la mal.
Doamne ajută!
Îți dau un sfat:STAI PE CAPUL TINICHIGIULUI SĂ FACĂ TREABĂ BUNĂ!Eu unul sunt pățit,și chiar ar fi păcat să nu iasă ceva calumea la cât ai muncit!
Spor la lucru în continuare!
Stefan.alex78
2 Aug 2015, 14:02
Doamne ajuta! Realizati ca voi sta pe capul lui, cum am acceptat sa-i platesc pretul cerut fara sa ma tocmesc am pretentia de a iesi bine, altfel nu fuge mai repede ca mine
.
oldtimercraiova
3 Aug 2015, 15:11
Spor la munca , va iesi un exemplar frumos
Stefan.alex78
11 Aug 2015, 21:47
@oldtimercraiova: Multumesc, sper ca se va pastra parerea si la sfarsit
Am adaugat unele poze cu ce am mai mesterit eu pe acasa. Cu informatiile despre tinichigerie, am sa revin maine dupa ce voi merge sa vad masina si voi putea oferi detalii proaspete
DACIOTUL_97
11 Aug 2015, 22:00
Cum am mai spus si cu ceva postari in urma,imi place atentia pe care o acorzi fiecarei piese in parte.Sunt sigur ca la final o sa iasa ceva de vis.Succes pe mai departe !!
Stefan.alex78
31 Aug 2015, 20:07
Imi cer scuze ca nu am revenit cu detaliile, promise, despre tinichigerie. Mesterul a avut ceva probleme medicale si nu a facut mare lucru la masina, apoi eu nu am fost in localitate si el s-a ocupat de alte masini programate inaintea mea. De acum masina mea va fi o prioritate pentru el.
Tot ce va pot arata sunt noile achizitii sau piesele gasite prin diferite locuri.
Astfel ca achizitii importante sunt urmatoarele:
- ochelarii metalici ai farului ( de uzina)
- talpile lonjeroanelor fata ( de uzina)
- segmenti aripa spate ( de conex)
P.s: Imi pare rau ca nu am reusit sa ma tin de cuvantul spus la initierea topicului, dar multi factori m-au determinat sa cumpar si in cele din urma sa pun segmentii de conex. Prima "magarie fortata"!
roby_1300_rap
31 Aug 2015, 21:48
daca e mesterul bun ti le face si alea de conex
( tabla tot de galati este )
[attachmentid=1628005627]
Stefan.alex78
31 Aug 2015, 22:24
QUOTE(roby_1300_rap @ 31 Aug 2015, 22:48)
daca e mesterul bun ti le face si alea de conex
( tabla tot de galati este )
Realizez ca se poate face astfel incat sa nu se observe si odata vopsita si antifonata masina nu se va mai observa piesa de conex. Momentan e mai mult vorba de ambitia personala, fiecare avem stolul lui de "pasarele".
roby_1300_rap
31 Aug 2015, 22:34
QUOTE(Stefan.alex78 @ 31 Aug 2015, 23:24)
Realizez ca se poate face astfel incat sa nu se observe si odata vopsita si antifonata masina nu se va mai observa piesa de conex. Momentan e mai mult vorba de ambitia personala, fiecare avem stolul lui de "pasarele".
vorba aia , bucurate ca decat deloc ii buna si aia
Stefan.alex78
31 Aug 2015, 22:47
Adevar graiesti, dar inca nu am ajuns in situatia sa nu putem gasi ce ne dorim.
oldtimercraiova
31 Aug 2015, 23:20
O sá plangem si dupa CONEX peste cativa ani , ca nu o sa mai gasim elemente caroserie de Dacia 1300 , la bani marunti !
95bogdi
1 Sep 2015, 10:59
salut ! cat au costat segmentii aripa spate ?
Stefan.alex78
1 Sep 2015, 12:21
QUOTE(95bogdi @ 1 Sep 2015, 11:59)
salut ! cat au costat segmentii aripa spate ?
Pe amandoi segmentii am dat in jur de 90 lei, achizitionati din magazin pe comanda la un depozit din Pitesti.
sorin105
1 Sep 2015, 12:49
QUOTE(Stefan.alex78 @ 31 Aug 2015, 23:24)
Realizez ca se poate face astfel incat sa nu se observe si odata vopsita si antifonata masina nu se va mai observa piesa de conex. Momentan e mai mult vorba de ambitia personala, fiecare avem stolul lui de "pasarele".
Daca tot ai ''pasarelele'' te duci la remat si tai 2 pasaje dupa o masina buna si ai scapat,tabla de connex este ok,problema este in locul unde se sudeaza ca se deformeaza,mai ales daca este sudata cu autogenul.
roby_1300_rap
1 Sep 2015, 17:55
QUOTE(sorin105 @ 1 Sep 2015, 13:49)
Daca tot ai ''pasarelele'' te duci la remat si tai 2 pasaje dupa o masina buna si ai scapat,tabla de connex este ok,problema este in locul unde se sudeaza ca se deformeaza,mai ales daca este sudata cu autogenul.
treaba e urmatoarea daca tai de la remat nu esti 100% sigur ca le scoti dintr-o bucata si drepte , sa nu mai zic ca marea majoritate a masinilor ce ajung acolo au bucatile respective ori mancate ori de-a dreptul inexistente .
Stefan.alex78
13 Sep 2015, 18:09
@sorin105: greu sa prinzi o masina la remat cu zona aia in stare buna si in plus degeaba tai daca nu o faci bine. Acum asa va ramane:)
Daca tinichigeria tot nu merge asa cum imi doresc eu
, mesterul lucrand doar atunci cand nu are alte masini de la asigurari, eu imi vars amarul in diferite piese pe care le iau "sa fie" si pentru ca au preturi de ciunga. De asemenea curat si depozitez toate piesele din stocul propriu in pungi ce le sigilez.
Din punct de vedere al tinichigeriei: a aliniat toate usile, a schimbat usa dreapta fata cu cea a masinii si a taiat segmentul de aripa spate dreapta urmand sa-l sudeze in cursul zilei de maine.
QUOTE(Stefan.alex78 @ 13 Sep 2015, 19:09)
Daca tinichigeria tot nu merge asa cum imi doresc eu
, mesterul lucrand doar atunci cand nu are alte masini de la asigurari,
Nimic nou, asa-i peste tot la noi, in Ro.
QUOTE(Stefan.alex78 @ 13 Sep 2015, 19:09)
Din punct de vedere al tinichigeriei: a aliniat toate usile, a schimbat usa dreapta fata cu cea a masinii si a taiat segmentul de aripa spate dreapta urmand sa-l sudeze in cursul zilei de maine.
Nimic din toate operatiile astea nu tine de tinichigerie: montaj, lacatuserie, sudura.
ArtyTheBiker
13 Sep 2015, 19:53
Scuze maho dar atunci de cine apartine cele enumerate, mai exact ?
Exact de cei enumerati mai sus: montator (e mult spus, de dezasamblat/asamblat - in cazul asta o usa - poate oricine), lacatus (pt. taiere, ajustare bavuri si pregatire pt. operatia urmatoare), sudor. Sudorul are nevoie de multa experienta (spre deosebire de primii 2) pt. a fi foarte bun.
Un tinichigiu se ocupa cu prelucrarea si deformarea (fara ajutorul masinilor de presat sau indoit) tablelor, cu orice scula posibila, care sa-l ajute la o manopera-unicat. De obicei, intr-o uzina, astia sunt muncitorii cu cea mai inalta calificare, cei mai bine platiti (dintre muncitori, desigur), impreuna cu sudorii buni. Un mic exemplu: tiganii care fac cazane de tuica, si alte lucrari manuale, in tabla. Un muncitor obisnuit nu poate face asa ceva, e nevoie de multi ani pt. asta.
DACIOTUL_97
13 Sep 2015, 21:02
QUOTE(maho @ 13 Sep 2015, 20:36)
Nimic nou, asa-i peste tot la noi, in Ro.
Si cel mai nasol e sa stii ca ai fost "victima"
Au iesit bine cilindrii, sa le faci si proba.
Stefan.alex78
23 Oct 2015, 11:48
Momentan nu am cum. Nu am pus garniturile pentru ca nu stiu cand o sa-i montez cu certitudine si astfel i-am umplut cu vaselina, i-am sigilat si pus la pastrare. Daca pe viitor nu vom mai gasi deloc piese pentru montare am sa-i pun si pe ei.
Stefan.alex78
28 Oct 2015, 20:49
Plus una alta, la gramada de piese pentru baba...
paul_78
26 Nov 2015, 21:02
E foarte bine , ptr cine vrea sa tina multi ani acesta masinuta trebuie facut un stoc , piesele se gasesc tot mar rar prin magazine !
sobolan
26 Nov 2015, 21:05
eu banuiesc ca masina asta n-a avut garaj...am avut o dacie din 78 pana prin anii 2004 ,tabla era aproape buna-buna,un semi-lonjeron a fost schimbat la ea......de ce e asa mancata la aripa spate ???
In rest spor la lucru......merita restaurata !
Stefan.alex78
26 Nov 2015, 21:09
Garaj a avut, doar ca la aripile spate nu a vazut pic de ulei. Plus ca a stat o iarna afara, dupa ce fostul proprietar a murit si pana am achizitionat-o eu
sobolan
26 Nov 2015, 21:29
n-a mancat-o iarna...o singura iarna.......n-a avut ulei bagat ,probabil si in timp s-a dus treptat ......spor la mestereala,am vrut sa ma apuc si eu tot de un 1300 initial dar n-am gasit decat 1310,tot e bun....
Stefan.alex78
26 Nov 2015, 22:17
Nu mai conteaza cauza. Conteaza sa nu se mai intample si sa nu mai existe rugina!
sobolan
26 Nov 2015, 23:16
verifica bine si suportii de pe masina care tin tendoanele,sa nu ai surprize si p-acolo....
Stefan.alex78
2 Dec 2015, 20:34
Surprize prea mari nu vor fi. Multe din zonele cu probleme sunt cunoscute. In alta ordine de idei, in cazul planetarelor ce imi recomandati? Una din cele de pe masina are putin joc spre cutie, in rest sunt bune, cu exceptia mizerieri si a burdufurilor rupte. Sa le reconditionez pe astea ? Sa cumpar altele ? Daca da, ce sa cumpar?
Depinde cat de are "bate" cea cu joc, daca nu-i grav ii poti inlocui burduful (probabil cel dinspre roata e mai rupt decat cel dinspre cutie) si vaselina, si te mai duce niste (destui) km. Reconditionarea e loterie, in functie de cel care-o face.
De cumparat, preferabil noi - evident. Spidan daca gasesti (cam scumpe, dar merita), sau... ce gasesti. Eu am Ricambi (Italia) si-s multumit deocamdata.
sobolan
2 Dec 2015, 22:48
QUOTE(Stefan.alex78 @ 2 Dec 2015, 21:34)
Una din cele de pe masina are putin joc spre cutie, in rest sunt bune, cu exceptia mizerieri si a burdufurilor rupte. Sa le reconditionez pe astea ?
le poti reconditiona fain....cu castolin rutilic.....tineau ele si cu supertit(tiganeala) dar tineau.....daca nu ia noi,incepe de la GR in sus,uita de ASAM sau alte nimicuri....
Stefan.alex78
7 Dec 2015, 18:09
M-am interesat de planetare Ricambi, o sa vad in scurt timp daca le voi achizitiona. Pentru cele vechi am rezervat niste burdufe, o spalare buna, vaselina si le voi pastra pentru zile negre. Multumesc de pareri!
Pana una alta mai adaug ce am achizitionat:
sobolan
7 Dec 2015, 21:40
QUOTE(Stefan.alex78 @ 7 Dec 2015, 19:09)
M-am interesat de planetare Ricambi,
sunt bune....GR = general ricambi ....reconditionate in italia,am pe loganul diesel una de aia si tot merge si merge.......recomand !!!
Stefan.alex78
7 Dec 2015, 22:07
Multumesc de informatie, dar cum am spus , inca nu sunt sigur de alegere....poate poate va sari un "iepure" mai bun.
sobolan
7 Dec 2015, 22:13
fisele alea sunt ok dar nu-s stralucite...cauta tesla siliconice,am avut pe toate daciile asa ceva,merita !!!
Ferodourile alea de la ambreiaj is ok,au azbest,model vechi,fain=durabile,sa ai mare grija cum le nituiesti
ydaniel
9 Dec 2015, 20:14
Pompa de benzina facuta la Carfil....e cam undeva la 72-74fabricata.
"T"-ul de la racire, din plastic, nu-i o afacere prea buna, crapa destul de repede in zona filetului de aerisitor; iti sugerez sa cauti unul de tip vechi (cele maronii).
Stefan.alex78
9 Dec 2015, 21:51
Multumesc de informatii ydaniel, sincer nu am vazut o data de fabricatie exacta pe ea, cert e ca e noua si asta ma multumeste.
Maho, stiu ca acel "T" nu e ceva stralucit, dar nu am avut de ales. Pentru a achizitiona acele furtune a trebuit sa iau setul, cum se vede si in poza.
Pai tii furtunele si inlocuiesti plasticul, cu unul clasic, mai gasesti prin talciocurile cu piese auto (sau la dezmembrari, lejer); e cativa lei (1,2) - e incomparabil. N-ai idee ce repede se crapa rahaturile alea de plastic, cand strangi aerisitorul.
Stefan.alex78
9 Dec 2015, 22:23
Pe aceasta idee am plecat de la inceput...am cumparat setul pentru furtune, le voi demonta si sincer cred ca am 2-3 "teuri mai vechi. Nu m-am gandit ca poate crapa pe la aerisitor ci mai degraba pe unde strang colierele
sobolan
9 Dec 2015, 22:25
se gasesc t-uri de ale de aluminiu,sunt mai bune decat orice plastic.....
QUOTE(Stefan.alex78 @ 9 Dec 2015, 22:23)
Nu m-am gandit ca poate crapa pe la aerisitor ci mai degraba pe unde strang colierele
Am patit-o cu doua bucati (si nici nu stransesem exagerat surubul; initial mustea langa garnitura, dupa ce am strans putin a crapat plasticul). La coliere nu prea crapa, daca le pui unde trebuie pe furtun (nici prea in fata, nici prea la capat, preferabil pe umflatura din stut). O fi cauciucul zilelor noastre prost, da' nici chiar asa...
Stefan.alex78
11 Dec 2015, 23:18
Eh...sa ajung eu acolo si asta sa fie problema, un "Teu"...
Plus noutati:). Am rezolvat doua probleme importante: grila fata si rezervorul.
roby_1300_rap
12 Dec 2015, 00:40
QUOTE(Stefan.alex78 @ 12 Dec 2015, 00:18)
Eh...sa ajung eu acolo si asta sa fie problema, un "Teu"...
Plus noutati:). Am rezolvat doua probleme importante: grila fata si rezervorul.
bravo vad ca ai gasit rezervor
nou
Stefan.alex78
31 Dec 2015, 16:10
@Roby: Da, am gasit destul de greu, dar pana la urma am gasit si asta e tot ce conteaza.
Ca o ultima postare pe anul acesta, pun poze cu piesele lasate de mosu sub a mea bababuta:)).
La multi ani! Un an nou mai bun si sa va mearga daciile ca la prima tinerete sau chiar mai bine!
medelin
31 Dec 2015, 20:37
WOW!! Felicitari pentru masina! Faptul ca ai muncit la ea, tu personal,... sa vezi satisfactie cand va fii gata!!
La multi ani!!
Stefan.alex78
31 Dec 2015, 22:11
Multumesc pentru cele spuse! Satisfactia apare oricum, chiar daca muncesc eu sau altu, pana la urma tot proiectul meu este. Munca la babuta de acum incepe, anul 2015 a fost unul de achizitii mai mult, cu exceptia saptamanilor de frecat la tabla si de spalat la motor si cutie. Sa vedem ce ne rezerva 2016!
sobolan
31 Dec 2015, 23:18
eu nu stiu de pe unde gaseti tu atatea piese noi pentru ea,eu nici prin remat nu mai gasesc si tot caut un ochelar dreapta fata de innebunesc da' nimic
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.