Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 CN1 `91
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Barbalex
Dap, 1.6.Setul e de uzina, fabricație 2004.

Da,rectifica tachetii. Noi am găsit la un singur magazin, dar erau lucrați foarte prost asa ca am preferat sa ii rectific pe ăștia. Nu aveau uzura mare, făcuseră 'burta' pe suprafața unde se freacă de axa cu came,in rest erau ca noi.

Semeringurile le-am pus de Fartec si le-am tăiat 5 spire din arcusorul lor.

Între timp am mai lucrat câte ceva la motor si am mai achiziționat câteva piese.



DACIOTUL_97
Si chiulasa ? Ceva detalii ?? nono.gif
Barbalex
Chiulasa bine,sanătoasă.E de 1.6,luat 1mm din ea, supapele si semeringurile schimbate,mai trebuie spălată foarte bine si lustruita pe exterior.
sobolan
QUOTE(Barbalex @ 23 Jan 2017, 23:19)
Chiulasa bine,sanătoasă.
*



are reductie pe pistonul 3 ,are ciupituri mari in plan....scapa de ea.... poti pune linistit chiuloasa "originala" a motorului,o sa-ti mearga fain....
Barbalex
QUOTE(sobolan @ 23 Jan 2017, 22:53)
are reductie pe pistonul 3 ,are ciupituri mari in plan....scapa de ea.... poti pune linistit chiuloasa "originala" a motorului,o sa-ti mearga fain....
*



N-are treaba reductia aia, e executata cum trebuie.Am un amic cu reductie făcută unde am făcut-o si eu, de 2 ani merge asa cu ea si nu scapă compresie deloc. N-are ciupituri deloc, e doar murdară.
Rob3rto
Nu stiu cum poate rectifica tachetii cu mana libera... In fine, simeringurile poti sa le strangi cat vrei arcul, tot vor curge, eu sunt patit, Elring nu scapa nici cea mai mica picatura smile.gif In legatura cu tijele, daca-s noi ai grija mare, eu am loat noi, de uzina si jumatate din ele erau strambe sleep.gif

Btw, baia aia nu se monteaza cu garnituri icon_mrgreen.gif
sobolan
deci,unde-i cu rosu eu vad gauri,ca e patata in alte locuri nu e problema dar acolo-s caverne sapate chiar pe langa inele(la 1)....nu e ok....reductia iti face probleme in timp......
Tijele de la culbutoare model nou(alea mai groase) is de kkt,is moi si-s descentrate("cuibul" e asimetric fata de "bila" din partea opusa)....
Tachetii se rectifica pe strung pentru a se asigura o planeietate maxima,aia se rotesc in continuu in bloc,miscarea lor nu e numai pe verticala,daca au o suprafata usor neplana(vorbim de zecimi) nu se mai rotesc,creeaza uzura excesiva in acelasi loc si in axa si bloc apoi..... wink.gif
Deasemeni la tachet verifica atent interiorul,acolo unde e locasul tijei,multi is "boxati" rau acolo de la jocuri excesive lasate intre culbutor si coada supapei...mare atentie !
Am mai facut si eu compromisuri in motor cu tacheti/tije....dar fara rectificari,am demolat vreo 5/6 motoare si-am ales ce era aproape perfect,is constient ca topoloveniul nu mai fabrica mai nimic si decat porcarii turcesti.....
Barbalex
QUOTE(Rob3rto @ 24 Jan 2017, 20:06)
Nu stiu cum poate rectifica tachetii cu mana libera... In fine, simeringurile poti sa le strangi cat vrei arcul, tot vor curge, eu sunt patit, Elring nu scapa nici cea mai mica picatura smile.gif In legatura cu tijele, daca-s noi ai grija mare, eu am loat noi, de uzina si jumatate din ele erau strambe sleep.gif

Btw, baia aia nu se monteaza cu garnituri icon_mrgreen.gif
*



Ii rectificase la strung,acolo doar pilea marginea.Tijele nu-s noi,is tot alea vechi,doar ca-s curatate.

Sobolan,in legatura cu chiulasa o sa ma mai gandesc.Tachetii au fost facuti cu simt de raspundere la strung,nu-l lasam eu sa-i faca la mana biggrin.gif
Daciotul_98
Tijele din pacate sunt doar 20 lei maxim toate radmasa.gif
Barbalex
Intre timp am mai reusit sa montez o parte din mecanica.Pana luni sper s-o pun pe roti(la buza fustei fata ce se vede negru,e teroson).

I-am reconditionat si carburatorul.Schimbat capacul,tijele clapetelor,bucsa de teflon,clapetele,membrana de la pompa de spritz si tijele de la soc+acceleratie.

Daciotul98,nu era problema de bani...dar nu vad rostu sa pun ceva de care nu-s sigur ca e de calitate.Astea stiu sigur ca nu-s strambe si n-au uzura,nu vad rostu sa cumpar piese aiurea.
sobolan
QUOTE(Barbalex @ 27 Jan 2017, 00:22)
Sobolan,in legatura cu chiulasa o sa ma mai gandesc.Tachetii au fost facuti cu simt de raspundere la strung,nu-l lasam eu sa-i faca la mana  biggrin.gif
*



E ok cu tachetii daca-s facuti la strung,e ok c-ai polizat "buza" aia,se putea lua tot pe strung si aia dar e ok asa.....cu chiuloasa chiar te rog sa te mai gandesti.....
Nu c-as fi eu un mare expert dar imi place cum ai lucrat la tablarie,nu ma dezamagi cu motorul te rog biggrin.gif
Barbalex
Dada, fac ce trebuie biggrin.gif

Intr-un final am reușit sa pun masina pe roti. Acum urmează sa ajustez aripile fata, sa le curat, terosonez si vopsesc pe interior.
Alex1300BV
Spor la munca in continuare!
sobolan
vezi sa nu-ti faca necazuri grundul ala rosu,o sa-l atace vopseaua cu care dai masina de la diluantii auto,chiar si sprit-kit-ul,il infolreste,iti blestemi zilele,ai facut munca de pomana....fii atent ca-s patit,dai o mana de sprit-kit 2k pe toata masina dar fara diluant,mixezi doar sprit-kit si intaritorul lui....cand se usuca(normal dupa 24h) vii cu vopseaua ei in mod normal(fie ea 1k sau 2k cu diluant si intaritor)....recomand vopsea 2k....varianta asta o poti folosi si cand ai vopsea veche "intrerupta" si vii cu aia noua...tot ce ti-am zis e valabil cu grunduri/vopseluri auto pistolabile(nu spray)...normal sprit-kitul asta folosit fara diluant creeaza un strat "neutru" intre straturi si se lipeste al naibii de bine....nu recomand deloc sprit-kit la spray....
DACIOTUL_97
Pai filler-ul in compozitia lui e foarte gros,asa se aplica ? Eu am încercat aplicarea cu un pistol obisnuit de vopsit si nu prea a mers treaba,decat dupa ce l-am diluat putin.
sobolan
merge brici,testat de mine ...poate e prea mic compresorul sau n-ai stiut sa reglezi presiunea din el sau din pistol.....deci,repet,merge brici !
Maine vopsesc o janta si o s-o dau cu sprit-kit amestecat doar cu intaritor....daca gasesc pe cineva sa filmeze ai sa vezi ce frumos merge ....
DACIOTUL_97
QUOTE(sobolan @ 30 Jan 2017, 14:04)
Maine vopsesc o janta si o s-o dau cu sprit-kit amestecat doar cu intaritor....daca gasesc pe cineva sa filmeze ai sa vezi ce frumos merge ....
*



Chiar te rog ! smile.gif
Ov
@sobolan: ce compresor ai?
Victor3001
Si mai important, ce presiune i-ai dat?
sobolan
eu imi reglez la ochi pistolul si compresorul,incerc pe un carton pana imi iese jetul cum trebuie...in linii mari pe la 5,5 il tin pe linia de iesire,din pistol ma joc cu cele doua reglaje pana e ok...aici e vorba de la pistol la pistol ca fiecare pistol are o anumita duza si daca duza e mare si mergi pe presiune joasa nu e ok....la sprit-kit folosesc un pistol cu duza de 1,5mm,la vopsit am unul cu duza de 1 parca,ambele-s no-name dar is obisnuit cu ele....
Am doua compresoare,unul mic FIAC de 25 si unul mare de 50 Black&Decker....cu ala mic de 25 am vopsit masina toata,iti trebuie si rabdare cu el dar ala mare era prea greu de mutat pentru ca am furtunele scurte.....
Victor3001
Eu la grund ii dau cu 3-3,5 atm...peste nu vrea sa iasa bine, in rest reglajele le fac si eu la fel, pe carton, oar ca si compresor am unul facut de tata cu 2 butelii, mai miltumit ca de compresorul asta n-am fost de niciunul. Tine 12-13 atm constant si vreau sa-i mai pun 2 butelii. Sa vezi atunci compresor biggrin.gif tongue.gif
sobolan
eu pot sa jur ca sunt vopseluri metalizate care trebuie vopsite la presiuni joase si nu e gluma,daca maresti presiunea nu se mai vede ok pigmentul...da' sa dai grund la 3 atmosfere e cam putin,acum repet : E VORBA SI DE PISTOL/DUZA !!!
Victor3001
Ma rog..asa m-a invatat un vopsitor batran...si am incercat si la 5 si a iesit naspa de tot...azi ma uit sa vad de cat am duza...
Barbalex
Am mai facut cate ceva,in limita timpului disponibil.Am curatat aproape toata evacuarea,exceptand toba finala,si am vopsit-o.

Sobolan,s-a dovedit ca ai avut dreptate cu acele `cratere`,insa nu sunt chiar atat de apropiate de cilindrii(vezi poza 7).In plus,inainte,masina pe care a fost chiulasa a mers mult si bine fara sa aiba vreo problema.Mai adaug ca acele cratere s-au mai redus in urma planarii 1mm.
sobolan
Pare ok acum....cu 1mm in minus mergi la sigur cu gaz de 98 la vara ca sa eviti detonatiile,pune-i sinterom 14np21,is mai reci o idee.....o sa traga bine wink.gif cartea accepta 0,4mm maxim de reparat la chiuloasa,tu ai luat dublu dar parca era necasar,gaurile alea ma obsedeaza,eu am aruncat o chiuloasa buna,mergea ok pe masina de pe care o luai dar gaurile ma obsedau,ideea e ca blocurile-s la fel dar o chiuloasa luata de pe un bloc si pusa pe altul poate cadea "decalata" sau garnitura de chiuloasa "descentrata" la inele(fenomen des intalinit la fermit),adica incerci sa eviti cu orice pret sa cada cu inelele in gauri.......alea se fac de la apa,apa chioara sau antigel de kkt smile.gif

LE: garnitura de chiuloasa se aseaza pe bloc si se urmaresc inelele ca sa cada perfect pe cilindri,la nevoie se mareste usor gaura din centru(spre delc) din garnitura pana cand o faci sa cada perfect cu inelele la cilindri....atentie la micile detalii,is decisive uneori,berbeci multi repara motoare dar nu multi le fac sa tina....stai linistit ca si eu am fost berbec de cateva ori,din greseli inveti dar de preferat din ale altora....
Eu te sfatuiesc sa dai cu vaselina/ulei pe garnitura inainte de montaj.....se "muleaza" mai ok pe suprafete si dac-o strangi in vreo 5 etape pana la 6,5 cred ca la 500km nu mai umbli,doar verifici pentru linistea personala...lasam parerile "cunoscatorilor" deoparte.....
Fa-i valvele,pasuieste-le la mana cu un furtun.....nu cu bormasina,uzezi excesiv ghidurile si creezi santuri in suprafata de asezare pe scaun....la mana,inainte-inapoi,sus-jos.....cate 5 minute de valva e maxim....piseaza bine o bucatica de piatra de polizor mai fina,amesteca praful cu vaselina si ai obtinut pasta ideala.......ca sa fii sigur....la probezi fara arc cu benzina,daca 10 minute nu scapa nimic e deajuns.....am scris la mine pe topic cum se face,citeste p-acolo......arcul se pune cu artea de spire mai distantate spre culbutor,nu prea am inteles de ce,pune simeringuri noi ,ia de alea bune de la unix de renault trafic 2500 benzina,victor reinz...citeste pe la mine,ai cod ,ai tot.......tot ce e goetze de prin magazinele de dacia is rahaturi mizerabile,or sa sara din ghid......daca ai rabdare sa le faci "degetare" ca la oltcit e ok,merg si alea goetze....
Inca ceva : intoarce saibele de la prezoanele chiuloasei.....ca sa nu paraie prezonul la strangere si sa te induca in eroare cheia smile.gif ,poti fisura blocul daca nu esti atent wink.gif ... dau prea mult afara din casa radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif de regula aici multi cunosc la dat sfaturi si la citit.....sunt si cunoscatori dar is putini.....
DACIOTUL_97
QUOTE(Victor3001 @ 31 Jan 2017, 06:12)
...azi ma uit sa vad de cat am duza...
*



Deci ?
Barbalex
Sobolan, mulțumesc pentru sfaturi,mi-au fost de mare folos. cheers.gif

Intr-un final am reușit sa asamblez motorul, mâine sper sa il pornesc.
Adrian Frigo
Puteai să cauți o chiulasă bună,să nu te mai complici cu asta....mai ales că e puțin mâncată și bucșată la cilindrul 3.Important e să meargă bine,poate ne încânți și cu un video!

Spor la lucru în continuare! biggrin.gif
Barbalex
Pozele
sobolan
wub.gif
Barbalex
Adrian Frigo, daca nu isi va face treaba corespunzător, o voi schimba, dar nu cred ca o sa fie cazul.

Încerc pe cât posibil sa fac si un video. Mulțumesc! biggrin.gif
Barbalex
Gata,ma duc sa ma imbat!A pornit la prima incercare motorasu.Pic de fum n-a scos,merge superb,sunt foarte multumit de el. wub.gif

Si filmarea promisa https://www.youtube.com/watch?v=Mhp_KixKVOw
Adrian Frigo
QUOTE(Barbalex @ 27 Feb 2017, 23:54)
Gata,ma duc sa ma imbat!

Eu deja ți-am luat-o înainte! radmasa.gif Să fie într-un ceas bun! drunksinging.gif

De văzut cum merge cu adevărat o să vezi la drum întins,bagă mare să termini!
om_bland
Felicitari tinere ! smile.gif
opre
Salut si bravo! asa eram si eu....profita cat mai poti sa lucrezi cat mai ai timp! eu din pacate nu am:(
johnybic
aplauze.gif
Barbalex
Multumesc tuturor! biggrin.gif

Astazi i-am pus instalatia de racire,l-am lasat sa mearga cam 40minute,a consumat 1l de benzina.

https://www.youtube.com/watch?v=ADxdvbXuclA
sobolan
frumosssss......esti mai nebun decat mine radmasa.gif ,am pornit si eu un dric de motor pe un palet de lemn ,doar de proba,doar carcasa de la ambreiaj i-am pus pe spate ca aveam una p-acolo,duruie de-ti sar urechile fara detenta .......vezi ca 1 litru e mult la 40 de minute,cu un litru ar trebui sa mearga la ralanti cel putin 60 de minute din ce-mi aduc eu aminte,sau poate ca l-ai turat,asa da,consumul tau e justificat....arunca-l pe masina,pune-i electroventilator si da-i bice biggrin.gif
Ai putea sa-i faci un break-in pe masina,il lasi vreo ora in regim alternat cu turatii CONSTANTE si nu bruscari....adica 5 minute la ralanti,5 accelerat dar nu peste 2000,apoi iar ralanti si tot asa.....o ora....dupa ce s-a racit il scoti la un drum afara orasului de 50-100 de km si-l tii constant daca poti in aceeasi treapta de viteza pe la 2500 maxim,dupa ce s-a racit iar bine de tot ii strangi iar chiuloasa,refaci jocurile la culbutoare si gata.... ii dai jar....
Victor3001
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 14 Feb 2017, 01:25)
Deci ?
*


Scuze ca raspund doar acum dar am avut o perioaa mai inacracata si sincer, am si uitat. E de 1.5...si 3 atm jumatate...cel mai bine
Barbalex
Mașinuța a mai primit câte ceva wub.gif
oldtimercraiova
Când intră la vopsit? tongue.gif
Alex1300BV
Foarte pacat ca nu va avea canade late sau normale sad.gif
sobolan
Si,ma rog,de ce asa mare pacat fara roti late (5,5) ? cu rotile de 4,5 si cu anvelope bune agati bine gheata/zapada si ai si directia mai usoara mai ales daca ai bielete de directie tip vechi......cu roti de 5,5 si bielete tip vechi ai directia greoaie si creste considerabil uzura la articulatia sferica din capul ei(a bieletei) .Chiar recomand roti de 4,5 la masinile cu bieletele tip vechi de tabla.....
Alex1300BV
Nu m-am exprimat din punct de vedere tehnic.
Mie mi se pare ca designul jantelor din poze nu corespunde cu masina. Nu sint din aceeasi generatie si nu au acelasi stil.
Victor3001
Nu stiu cum sa zic, dar arata super misto cu jantele astea si etrierii/tamburii vopsiti...putin trantita si ar fi crima. Ii aduce doza aia de tinerete necesara. Felicitari maxime pentru alegere. aplauze.gif coolspeak.gif coolspeak.gif
Alex1300BV
stil
Barbalex
Oldtimercraiova,dupa BAC,in prima saptamana intra la vopsit biggrin.gif

Alex1300bv,am vrut sa-i dau un aer tineresc,nu-mi place cum arata cu rotitele alea de dacie(imi place doar la 1300)+ca-s bagate in interiorul caroseriei.

Victor3001,mersi mult cheers.gif
Tamburii ii las vopsiti negru,rosii nu-mi plac,dar etrierii si portetrierii is rosii.Ai inteles care a fost scopul alegerii:un aer tineresc si putin sportiv.Flansele scot rotile in exterior aproximatv 3cm,se mai adauga jantele cu et28(spre deosebire de dacie care are et38)de unde rezulta inca 1cm.Anvelopele vor adauga un plus de stabilitate,vor ajuta la franare/demaraje.Dupa ce o sa-i montez toate cele pe ea,se va lasa cam 10-12 cm de fata si cam 5cm de spate.Daca tot e prea inalta,o trantesc si mai mult. blush.gif

Intre timp a primit si roata de rezerva,tot pe 13inch,urmeaza curatata+vopsita si schimbata anvelopa.

P.S:nici un element de caroserie nu este reglat.
sobolan
Arata fain da' merita ? Jantele Elba de dacie eu et30 ,mai ceva,nu te mai complicai cu 4 prezoane,or sa te dea afara de la ITP si pe sosea ,fiindca e dacie, o sa atraga si controale RAR si iar ai necazuri,iti poate lua talonul si suspenda permisul pentru treaba asta......
Victor3001
[quote=Barbalex,Ai inteles care a fost scopul alegerii:un aer tineresc si putin sportiv.
[/quote]
Am inteles ca sunt si eu tanar si-mi plac si mie modificarile astea
DACIOTUL_97
Nu-s rele jantele,dar sincer sa fiu e cam multa bataie de cap cu flansele.Eu raman la canadele mele "boschetate".Consider ca atat e suficient la o masina veche de 31 de ani.Ai grija unde te duci sa faci ITP-ul excl.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.