Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme curea accesorii Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
cristixxxlog
Va salut.

Dupa mult timp fara probleme la masina, duminica cand am ajuns la mare am patit o nepatita....incercand sa parchez a inceput sa se aprinda martorul de baterie si sa "dispara" servodiretia. M-am speriat putin si dupa multe teste am ajuns la concluzia: cureaua de accesorii se blocheaza la cuplarea aerului conditionat. In sensul ca nu se mai invarte nimic pe accesorii.... fara a porni aerul aparent merge cum trebuie...

dupa 6 zile fara AC la mare si un drum inapoi la bucuresti in ""focurile iadului", am mers azi la service sa vad exact problema. Azi ploua, 17 grade afara. A pornit mecanicul masina, a ridicat capota si a dat drumul la AC: rezultat, mergea fara probleme....a inceput sa ia stanga-dreapta de volan, totul mergea brici, cu AC pornit.
A inceput insa sa faca figuri la capat de cursa. La fiecare capat de cursa (nu stiu daca a dat in ambele parti, dar inspre dreapta sigur s-a dus pana la capat) se bloca cureaua de accesorii. Mecanicul a oprit aerul si a dat iar maxim: acelasi rezultat, se blocheaza cureaua la capat de cursa.

Concluzia, zice mecanicul, e ca de vina e pompa de servo, si nu compresorul de AC cum am banuit eu, din moment ce problema se manifesta si fara ac-pornit... Probabil duminica s-a manifestat si la manevre mai usoare ale directiei, dat fiind ca terminasem 300 de km de autostrada pe 26 de grade, s-o fi "lasat" cureaua putin de la caldura...

O sa schimb tot kit-ul de accesorii + fulie alternator + pompa de servo (asta o sa fie sh) si sa vad cum se manifesta. Dar mi-e frica sa nu fie si compresorul cu probleme...

A mai patit cineva ceva asemanator?

Multumesc anticipat!
postasu
eu am patit la fel ! compresorul de clima e pe duca.. si mie mi s-a blocat asa in trafic la 50 km/h... tot m-am panicat.
Trebuie schimbat, eu am luat secound de la colegi de pe forum (mai exact Radocanu).
Fulie de la compresor se bloca.
Cand au fost ambele unu langa celalalt se vedea diferenta intre cel care se bloca si cel ok, in momentul in care invarteai cu mana fulia.

Bafta
costinedescu
Salutare,

Tocmai am patit la fel.
Cand pornesc aerul conditionat se blocheaza cureaua de accesorii, fara aer conditionat merge perfect.
La service nu stiu sa ii dea de cap, spun ca au desfacut compresorul si este bun.
Cei drept nu am incercat directia la maxim pentru a vedea paca este pompa de servo, o sa ii pun sa faca si asta.

Dupa ce am cercetat pe forum intrevad posibilele cauze
- bolcare compresorului dupa ceva rulaj 10-15 km cu AC pornit (este manua nu este clima)
- pompa de servo care poate sa fie stricata sau
- fulia de la vibrochen care angreaneaza cureaua de acesorii - sa fie dusa insertia de cauciuc
- fulia de la alternator.

Spune-mi te rog frumos la tine ce a fost si cum ai rezolvat.
Multumesc anticipat.
OVIDIUS
Am patit la fel ca voi, este vorba de fulie. Schimbati fulia si totul o sa revina la normal. Daca mai asteptati, va rupe cureaua (mie mi-a rupt-o) si, daca aveti ghinion, ajunge pe la distributie. Eu nu am avut ghinion. Faptul ca se intampla doar cand dati drumul la aer nu e din vina compresorului, pur si simplu atunci este tensionata la maxim cureaua si trage de fulie. Toate cele bune.
mars
Mai exact fulia de la vilbrochen incepe sa patineze cand e cureaua in sarcina maxima (compresor AC, alternator, pompa servo). Stiu ca la unele modele se schimba o data cu kit accesorii. Oricum, pana se rupe cureaua ar trebui sa miroasa a cauciuc incins, sa dea eroare de incarcare baterie, sa merga volanul greu sau sacadat etc. Dupa ce se rupe, Dumnezeu cu mila.

Puteti verifica daca fulia aia mai e in mintile ei si daca va uitati la ea cu AC pornit. E cea mai de jos, in partea din spate a motorului. Daca vibreaza sau se invarte in valuri, e pe duca.
costinedescu
Multumesc frumos.
Maine merg cu ea in service la Renault.

Va tin la curent cu evolutia.

O seara excelenta.
cristixxxlog
La mine fusese fulia de vibrochen desi mecanicul initial a zis ba compresor (cum banuiam eu) sau pompa servo.

O zi buna!
mars
E scumpa fulia aia. Pe de alta parte, cedand prima, protejeaza cureaua, cel putin o vreme, pana dispare cauciucul din ea.
madhorsefuzzy
Si la Laguna 3 fulia de la arborele cotit cedeaza cam in 6 ani. Avand de schimbat kit-ul de accesorii la 4 ani si 140.000Km mi-am pus problema daca sa schimb si fulia.

Pana la urma am luat kit-ul Reno cu fulie (1200RON fata de 600RON cel fara fulie). Separat fulia costa 800RON. Daca nu schimbam si fulia restul pieselor pe aftermarket costau in jur de 450RON.

Daca Renault vinde kit accesorii simplu si kit accesorii + fulie are un motiv sa o faca. Sa iti ia banu', evident. wink.gif

Toate astea din cauza cauciucului antivibratie din fulie care imbatraneste in timp.
costinedescu
Am rzolvat asa cum ati banuit era de vina fulia de la vibrochen care angreaneaza cureaua de acesorii - era dusa insertia de cauciuc
Am pus una noua de la Renault 788 RON, after market nu a garantat nimeni ca nu sare cureaua asa ca atentie, luati numai originala.
Totul este ok acum merge excelent.

Multumesc de sfaturi!
JeanBagu
QUOTE(madhorsefuzzy @ 18 Jun 2015, 09:23)
Si la Laguna 3 fulia de la arborele cotit cedeaza cam in 6 ani. Avand de schimbat kit-ul de accesorii la 4 ani si 140.000Km mi-am pus problema daca sa schimb si fulia.

Pana la urma am luat kit-ul Reno cu fulie (1200RON fata de 600RON cel fara fulie). Separat fulia costa 800RON. Daca nu schimbam si fulia restul pieselor pe aftermarket costau in jur de 450RON.

Daca Renault vinde kit accesorii simplu si kit accesorii + fulie are un motiv sa o faca. Sa iti ia banu', evident. wink.gif

Toate astea din cauza cauciucului antivibratie din fulie care imbatraneste in timp.
*



Buna madhorsefuzzy

poti sa imi spui de unde ai achizitionat kitul cu 1200 lei?
La dacoserv mi-au spus 1670 lei.
Multumesc.
Campers
Va salut.
Are și mașina mea problemă asemănătoare. Este o laguna 2, 2.0 16v 2006 99kw (parcă).
Se schimba ușor, acasă?
Am mașina asta de jumătate de an, dar jur ca mi a scos peri albi.
Ba se strica una, ba alta.
A scârțâit vreo câteva zile ceva curea, și acum a început sa 'clantane' ceva. Când luam stânga dreapta la maxim, uneori se bloca cureaua accesorii, m am gândit ca moare pompa de servo. Azi am avut câteva clipe libere și a fost vreme ok, și m am uitat puțin la ea.
Are joc mare fulia de la motor. Așa scumpa este o prostie de roată?
M-am tot uitat pe ebay UK, dar nu o găsesc pe cea de fier cu totul, cum spun unii colegi de pe aici ca au schimbat si a fost apx 150 lei.

Cum naiba se schimba și asta? Dacă mai țin mașina asta vreo un an, pot sa deschid service auto lejer...
Mulțumesc smile.gif

https://youtu.be/djK3ZgBBF8w
rasvanpardut
Salut!

Ma bag si eu cu o problema.

La fel si eu am avut probleme cu patinat curea pe fulie. am observat ca in anumite momente la ralanti, motorul avea tendinte de oprire, trepidatii, si avertizare baterie, ABS, dar la accelerare isi revenea, tot asa catva timp pana la un moment dat am ramas fara directie pentru vreo 5 secunde, timp in care am oprit pe dreapta, am deschis capota si am vazut ca iesea fum din partea unde se afla cureaua. am decis sa o inlocuiesc observand diferente mari intre cureaua noua si cea uzata. s-a racorit timpul afara, si nu am mai avut probleme pana acum. Afara fiind cald, aer conditionat pornit, ventilatorul de la radiator pornit la maxim, am observat ca motorul are tendinte de oprire si trepida. De vreo 2 ori s-a oprit chiar singur. Banuiesc urmatoarele:
1. Cureaua nu mai patineaza si tinde sa scada turatia motorului pana la oprire uneori ( asta daca nu decupleaza intre timp compresorul de AC.
2. cand e pornita ventilatia la radiator scada tensiunea suficient incat sa afecteze functionarea injectiei( e doar o presupunere), injectie slaba => scade puterea motorului, plus ca se aprinde si ABS+ESP.
3. eventual ar trebui sa caut sa vad de ce scade tensiunea pe baterie in mers, de la 13,8 la 12 V, si probabil si mai putin, incat afecteaza electronica de pe masina.

Daca aveti si alte pareri legate de fenomen, va rog sa le discutati. Poate gasesc solutia care sa imi rezolve si mie problema.

Va salut!
valy19851
Buna ziua. De cateva zile am si eu o problema la Laguna mea 1.9 dci,88kw. In momentul in care pornesc clima imi da in bord o eraore ca nu incarca bateria si raman si fara servO, abia mai invart de volan. Eu de ceva timp am o problema la compresor,face un zgomot ciudat, eu zic ca ar fi rulmenii din el. dar care sa fie acum problema cu incarcatul bateriei si cu servodirectia? a mai patit cineva asa ceva? Va multumesc.
mars
Probabil ca e gripat compresorul si a cedat fulia de la arborele cotit, ala care antreneaza cureaua de accesorii (compresor, servodirectie, alternator). Cand cupleaza compresorul patineaza fulia, iar cureaua nu le mai invarte pe celelalte. S-a mai scris pe aici despre problema asta, puteai sa cauti inainte de a deschide in topic nou.

7 May 2017, 10:09:
Uite aici: http://www.reno.ro/probleme-curea-acesorii...za-t279491.html
valy19851
Compresorul nu cred ca este gripat, daca ii dau drumu functioaneaza, doar ca raman fara servo si fara incarcare la baterie.
mars
Atunci e doar fulia. Oricum, se poate verifica si compresorul, poate nu mai are ulei etc. Tu ai scris mai sus ca face un zgomot ciudat, de ce il excluzi? Poate ca merge greu si forteaza fulia aia. Oricum, nu scapi ieftin wink.gif,
valy19851
pai asta este...Imi este sa nu cumpar fulia de pomana si sa fie din compresor.Intr adevar de ceva timp compresorul face un zgomot,dar eu am crezut ca este de la rulmentii compresorului.
mars
Da, dar daca fulia aia a apucat sa patineze, si eu asa zic, daca ai ramas fara servo si curent, inseamna ca e compromis cauciucul dintre cele doua parti ale fuliei. Oricum, nu cumpara nimic pana nu mergi la un service sa vada ce e pe acolo.
valy19851
Pai am fost la mecanic, si mi a zis sa iau fulia de la rborele cotit.C e mi sa parut ciudat este ca ma pus sa cumpar fulia fara o verificare mai amanuntita.Doar am pornit masina ma pus sa dau drumu la clima si cam atat.
mars
Pai si eu sunt cam de aceeasi parere. Uita-te si tu la fulia aia cu o lanterna, daca a apucat sa patineze e imposibil sa nu se vada urme de la cauciucul dintre cele doua parti metalice. Unora le-a iesit fum de acolo. Repet, chiar daca mai e ceva stricat (compresorul), sunt sanse mici ca fulia aia sa mai fie in mintile ei, din moment ce nu a mai invartit cureaua si ai ramas fara servo si curent.

[attachmentid=1628061443]

Eu am patit treaba asta la Megane II, cand am dat drumul la AC a murit motorul instant. Compresorul a fost blocat, dar fulia a scapat, pentru ca nu a apucat sa patineze. Am schimbat doar compresorul si cureaua si a fost OK inca patru ani si 60.000 km, pana am vandut-o.

Alte link-uri:

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=161168&st=0

http://www.reno.ro/Fulie-arbore-cotit-t291209.html

http://www.reno.ro/-t219731.html

Ti-am mai zis, daca ai fi cautat putin, gaseai multe cazuri pe forum.
valy19851
pai din ce imi spui tu,chiar daca iau alta fulie noua,ar trebui sa inlocuiesc si compresorul, ca imi va distruge si fulia noua.
mars
Eu sunt contabil, nu mecanic, nici ghicitor in stele wink.gif. Tu sa faci cum zice un mecanic bun si cum crezi tu ca e mai bine. Eu doar ti-am spus ce am patit eu si alti colegi.
Bumbul
Propun sa se imbine topicul asta cu cel deschis de catre colegul PMG_TR , topicuri cu nume identice.
AndyBAndrei
Buna seara dragi colegi.

Pentru cine mai are problema asta cu blocarea curelei de transmisie si nu stie ce e de vina sugerez sa verifice usor si rapid fulia vibrochen.

Va spun repede cum am verificat eu, poate ajuta.

Am luat un corector pe tru ca e alb si se vede cel mai bine si am tras o linie de la partea metalica pana pe cauciucul care atenuează socul. Cand sa blocat cureaua am oprit masina si am verificat daca mai corespunde marcajul facut. Avand in vedere ca era defect marcajul nu mai era pe pozitie.

Concluzia a fost clara si am stiut rapid ce trebuie inlocuit.

Simptomele erau identice cu ce descriati voi mai sus. Cand porneam clima si luam.viraje ramaneam fara servo, se aprindea martorul ca nu se incarca bateria si evident cureaua blocata.

Va doresc toate cele bune.
s-ervin
salut baieti, cineva din cluj, poate sa ma ajute?,numai incarca alternatorul, posibil fulie blocat sau carbuni uzatii Masina a ramas la Cluj, luni as avea nevoie de un meserias ,stiti pe cineva?
cj98czh
Du-te la baietii de pe Tulghesului, sunt ok si te rezolva, sper sa nu fie foarte aglomerati

Contact: Rares Leonti - 0741 284 220

Suna si vb cu Rares.
s-ervin
Multumesc mult.Daca bat usor alternatorul, incarca,pe drum denivelat se aprinde becul, posibil sa incerc sa ajung acasa.
xmisterx
Incearca si redu pe cat posibil toti consumatorii de curent si dai bice, o sa ajungi cu bine acasa.
s-ervin
Am ajuns acasa, am facut 200 km doar cu baterie de 70 ah, 2 ani vechime, si inca demarorul porneste motorul normal
Aco
Odata pornit, dieselul consuma putin curent din baterie, doar accesoriile au nevoie de el.
TheAlphonso
Fulia de la motor poate sa fie dintr-o singura bucata, nu din 2 separate cu insertie de cauciuc?
L2, 1.9dCi, 2002
andru1973
nu cred ca ai dintr-o bucata
TheAlphonso
Mecanicii jura ca-i dintr-o singura bucata si ca n-am de ce s-o schimb. Masina de 16 ani si +200k km
andru1973
eu la laguna 1 era din 1997 (am vândut-o) si aveam cu inserție de cauciuc ,daca iti face probleme fulia cauta un originala pentru motorul tau

25 Jul 2018, 09:27:
nu cred sa ai dintr-o bucata,mai ales ca e diesel,poate a schimbat-o înainte de a o avea tu mașina
xmisterx
Am schimbat eu recent la a mea si 100% e cu insertie de cauciuc.


Asa arata

https://www.pieseauto.ro/fulie-vibrochen/re...ml#&gid=1&pid=2
TheAlphonso
Daca i-ati fi auzit (la reprezentanta) cu cata siguranta spuneau "nu-i cu cauciuc Domne', asta n-are moarte"
Ma rog, daca n-are semne de cauciuc topit sau daca nu se invarte in gol n-o schimb. Dar o sa fac proba cu semnul citit pe-aici pe-undeva si asa o sa-mi dau seama sigur.
xmisterx
Primele semne de oboseala la tipul asta de fulie este scartaitul si oscilatia, cureaua incepe sa vibreze in relanti, inclusiv intinzatorul.
Radu_93
Salutare!

Detin un Renault Laguna II.2 1.9 dci 88 kw/120cp. Am trecut si eu prin problema cu fulia de la vibrochen(battery charge +stop ), doar ca am avut mai multe complicatii: a trebuit sa schimb fulie ax cu came deoarece, dupa montarea fuliei de la vibrochen, mecanicul a pornit motorul iar dupa 3 m s-a oprit motorul, Cu ocazia asta am dus la verificat chiuloasa, s-au schimbat supapele, garnituri etc( am sa pun poze sambata cu tot ce am schimbat ).
Cand s-a montat totul la loc, am pus curea de distributie noua si curea de accesorii noua.
Mentionez ca kit-ul de distributie si cel de accesorii a fost schimbat acum 10 000 km.

Acum am urmatoarele probleme:
1. Cand cuplez clima, motorul trepideaza mai tare decat inainte.
2. intre 1000 rot/min si 2000 rot/min se aude un zgomot ca si in clipul de mai jos, gasit pe youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=OtgP1yxjlSg

Daca aveti o idee de ce se aude, va sunt recunoscator!

Multumesc & Sorry for the long post!
Drumuri bune!
cj98czh
Nu s-a decalat distributia ? verifica bine si schimba mecanicul ..
Radu_93
Am sa verific asta, dar totusi, motorul trage bine, nu am simtit nici o diferenta in mers...
Multumesc!

31 Jul 2018, 18:52:
Salutare, am verificat, distributia nu este decalata, acel zgomot vine e la cureaua de distributie, care e prea stransa si trebuie slabita putin. Mai trebuie sa verific si fulia de la alternator.

Drumuri bune!
sfinxgo
Trebuie sa schimb și eu fulia de la vibrochen. Șurubul se desface normal sau invers?
xmisterx
E normal, cu filet in sensul acelor de ceasornic.
LagunaD
Salut,

Am trecut si eu prin simptomele descrise mai sus cu baterie+STOP, scartait metalic, alternator care nu incarca.

A folosit cineva fulie arbore cotit aftermarket? Cineva zicea ca mecanicii recomanda doar originala.

Trebuie sa o schimb si eu si la service mi s-a oferit METALCAUCHO la 425 RON si originala 1100 RON (am gasit pe net la 600 RON originala).

Ati folosit METALCAUCHO?

Ati gasit alte fulii compatibile cu 8200523083?

Multumesc.
xmisterx
Eu am pus aftermarket pe laguna din semnatura acum vre-o 2 ani, pana acum nu da semne de oboseala chiar daca masina nu mai este la mine.smile.gif
audiofilu'
Am schimbat acum multi ani, nu am pus originala si are deja mai multi km decat aia originala.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.