bvandrei
22 Jun 2014, 10:37
Buna ziua!
Am tot citit pe aici dar unele se potrivesc ,altele nu asa ca vreau sa va spun povestea mea!
Totul a inceput de cand a ramas blocat termostatul...acul fluctua foarte mult,l-am schimbat si totul s-a rezolvat
Apoi tot trebuia sa pun antigel si am banuit ca trebuie aerisit dar de 2 luni tot fac asa si pun ceva antigel
Am citit pe aici si apoi am observat ca am o fisura in radiator,nu foarte mare si am banuit ca e de acolo....neavand bani sa il repar am cumparat o solutie (nu praf) cu niste partiule inauntru sa imi astupe gaura...am vorbit cu cel de la piese auto si mi-a zis ca el a pus si a astupat o gaura mult mai mare de curgea pe sosea....ok am pus am respectat indicatiile......totul bun s-a reparat radiatorul ,se uscasera zona
nivelul la antigel a ramas neschimbat si am banuit ca s-a rezolvat
Ieri am plecat in Hunedoara deci dus intors vreo 650km si dupa 130km mergea totul bine,nivelul era la fel apoi pe autostrada mergeam cu 100 constant si am zis sa opresc in spatii de servicii ..cand am redus viteza s-a aprins martorul BUJII INCANDESCENTE ...FIX SUB CEL DE COMBUSTIBIL.....
am banuit ca s-a supraincalzit...apoi am stat vreo 15 min am plecat iar ,ca s-a stins martorul.....si a inceput groaza
La inceput acul de la temperatura statea la jumate dar se supraincalzea antigelul,fierbea de ieseau aburi si nu pornea ventilatorul pentru ca,acul era la jumate
am oprit ca imi era frica sa nu fierb motorul...am tot mers
A inceput sa tremure masina,plus ca nu mai aveam putere si masina pornea greu+martor bujii pentru cateva secunde si tot asa si mereu era improscat vasul de antigel si pe furtunuri.... inainte am observat ca la cald masina invarte o idee mai mult ....dupa un timp s-a ridicat si acul de la temperatura si opream din 15 in 15 km sa iasa aburii
Inca o chestie ciudata.....in timp ce desfaceam busonul de la antigel ...lichidul crestea si si scadea brusc si ramanea la final sub minim....si chiar daca puneam antigel nu crestea nivelul[U]
Intr-un final am ajuns acasa.....si fix acasa...am pornit-o iar si a inceput sa iasa pe esapament fum alb cu miros de motorina
Multumesc pentru atentie!
Mariusgl
22 Jun 2014, 10:50
Garnitura de la chiuloasa s-a dus.
bvandrei
22 Jun 2014, 11:10
Daca o schimb voi rezolva problema cu fierberea motorului? Presiune in vas etc?
Mariusgl
22 Jun 2014, 15:19
Absolut.
bvandrei
23 Jun 2014, 07:26
Multumesc mult!
wolfin
23 Jun 2014, 07:44
de verificat si daca chiuloasa este plana.
Mariusgl
23 Jun 2014, 08:59
QUOTE(bvandrei @ 23 Jun 2014, 07:26)
Nicio problema,astept vesti bune in legatura cu masina!
bvandrei
23 Jun 2014, 17:14
Am fost la mecanic.....imi e frica
Deobicei 1.5dci nu are probleme cu chiulasa,in sensul ca s-ar distruge ci mai degraba garnitura dar sunt o groaza de chestii care pot fi
Stiu ca nu am mers mult cu acul peste jumate dar stiu ca mi se aprindea stop si martorul de apa
Si eu tot nu inteleg......sa zicem ca schimb ganritura si tot ce trebuie dar nu trebuie sa aflu de ce s-a ars garnitura,de ce a fiert antigelul etc?
vallixx
23 Jun 2014, 19:53
Daca se arde garnitura de chiulasa, nimic nu mai poate impiedica antigelul sa intre in camera de ardere.
Intrand acolo se arde, de acolo si fumul alb precum si scaderea de lichid din vas.
Daca antigelul in loc sa raceasca motorul....... se pierde in motor, ramane insuficient pentru racire, de aia fierbe.
Chiulasa nu se strica, doar garnitura. Insa cand se schimba garnitura se obisnuieste planarea chiulasei, astfel incat atunci cand se pune garnitura noua sa poata fi etansata cat mai bine.
Chiulasa e plana din fabrica, insa din cazua caldurii foarte mari din timpul functionarii motorului, precum si din cauza incalzirilor si racirilor dese, poate avea o tendinta de deformare.
De ce s-a dus garnitura?.......buna intrebare.
meggeo81
24 Jun 2014, 00:28
si poftim raspunsul la intrebare:
QUOTE
Buna ziua!
Am tot citit pe aici dar unele se potrivesc ,altele nu asa ca vreau sa va spun povestea mea!
Totul a inceput de cand a ramas blocat termostatul...acul fluctua foarte mult,l-am schimbat si totul s-a rezolvat
oare se rezolvase? oare era bun acel al doilea termostat? cu siguranta, nu. el a fost cauza.
bvandrei
24 Jun 2014, 15:08
Nu stiu sigur dar de cand am schimbat termostatul n-am mai avut probleme cu fluctuarea acului de la temperatura
doar spre final acul,dar pana sa se ridice acul antigelul era fiert demult
Am fost azi la mecanic si i-am explicat .....ma doare capul
-verifica garnitura
-duce la verificat chiulasa sa nu fie fisurata etc
-curatare evacuare,egr,turbina tot tot
-curatare traseu racire
-radiator etc
orientativ vreo 1000 lei
e mult ,e putin? a mai facut cineva asa ceva?
mihai leu
24 Jun 2014, 19:13
e bine, cam asta este pretul, si banuiesc ca nu este la reprezentanta, dar sa mai vina si colegi cu pareri, sa zici mersi daca scapi cu 1000 lei si nu vei mai avea probleme ulterior, eu la o dacie am patit-o la fel, s-au scos pistoanele spalat motorul la propriu in interior, garnitura schimbata, ulei de proba, alt schimb de ulei, dupa faza asta am fost nevoit sa vand masina, si culmea tot de la un termostat defect a pornit, si nici al doilea nu functiona ok, trebuia sa fie ajutat sa deschida pana in 90 de grade..... termostatul...
meggeo81
24 Jun 2014, 22:23
1000lei cu piese cu tot, nu?
bvandrei
25 Jun 2014, 07:33
Eu cam asta cred.....nu mai tin minte.......stiu ca 300-400 manopera lui +300 manopera pentru verificare chiulasa la centru specializat..banuiesc ca da
25 Jun 2014, 21:27:
Vreau sa va intreb:
1 ce antigel sa iau....am auzit ceva de cel original dacia gacerol rx verde ..cam cati litri?
2 ce garnitura de chiulasa sa iau
3 daca trebuie sa iau o termocupla deoarce asta deschide prea tarziu ce marca si cam la ce pret
4 ma gandeam sa iau un set de garnituri ca sa stiu sigur ca le schimb pe toate ..ce ziceti
5 daca desfac trebuie sa schimb si distributia?
6 cineva mi-a zis ca trebuie sa iau si suruburile de la chiulasa..e adevarat?
mai trebuie sa stiu ceva?
espacern
25 Jun 2014, 23:45
Antigel tip D 4 litri.
Elwis.
termocupla nu costa mult.
poti schimba simeringurile daca este cazul.
obligatoriu cureaua schimbata.
se pot refolosi o data daca se ung la montaj.
@+
bvandrei
26 Jun 2014, 07:24
aha..
stiam ca,garnitura safie victor reinz ca asta e cea mai buna....e obligatoriu?
4 litri diluat deja sau concentrat
la curea ce firma imi recomandati?
deci pot sa le pun(suruburile) pe cele vechi daca le ung acum?
ar trebui schimbat si termostatul?
termocupla (recomandati ceva?)
Multumesc!
Astazi vreau sa iau piesele ca oricum dureaza operatiunea
26 Jun 2014, 13:01:
Am vazut ca este antigel in ulei deci si uleiul trebuie schimbat......acum 2 luni am pus MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 si ma gandeam sa pun tot asta pentru ca mi se pare un ulei foarte bun si mi-a sczut si consumul
Am auzit ca 5w30 nu e recomandat pentru renault....a pus cineva?
kretzu77
28 Jun 2014, 23:03
5w30 e pntru masinile cu filtru de particule.
Mi se pare ca are si Elf (producatorul recomandat de Renault) 5w40; de fapt sunt sigur.
Pentru masina ta nu are rost sa te duci mai sus de 5w40.
Un ulei foarte bun este si Liqui Moly (au doua modele la 5w40); La Mobil sunt sanse mai mari sa gasesti contrafacut in ultimul timp.
ai putea sa pui ulei Shell Helix Ultra 5w30 pe masina ta. Nu te complica cu 0w40 sau 5w40 , daca ai DPF
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.