Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Acumulator Fluence
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
Piper101
Mai aveti acumulatorul original sau l-ati inlocuit? Eu inca il mai am pe cel original de 55 Ah (cam mic pt diesel?), incet se duce vremea lui si ma bate gandul sa-l schimb cu ceva mai mare pentru ca nu vreau sa-mi mai apara mesajul "battery low start engine" dupa 10 minute cu muzica pornita si motorul stins.

Puteti veni cu sfaturi, ce tipuri de acumulatori se potrivesc ca Ah, dimensiune, putere de start, firma etc. Dpdv al dimensiunii am observat ca este lasat loc pentru ceva mai mare. Eu ma gandeam la Varta Silver Dynamic de 63 Ah http://www.varta-automotive.ro/en-gb/produ...silver-dynamic/
mezym
Il am pe cel original pe Fluence.
Mesajul acela o sa iti apara si cu bateria noua. De cand am cumparat masina la 15 minute cu motorul oprit il afiseaza. E o functie eco.

Si tot acumulatorul original il am si pe Megane-ul 2. Are deja 8 ani si jumatate vechime. Pana cand nu pica definitiv nu il schimb. Si fiindca bateria asta a rezistat eroic atata timp, ti-as recomanda si tie sa iei Tudor cand va muri a ta. Pana atunci eu zic sa nu o inlocuiesti.
snake_adi
Eu am masurat bateria, si cand spune Start engine!!! e cu mult sub nivelul normal. A mea, dupa doi ani, ma lasa 10 minute cu radioul pornit, dupa trei patru zile de stat, pornea precum vechea dacie, maraind si la multe sferturi adunate. Am avut curiozitatea sa i trasez si un grafic de descarcare.
(vezi imaginea)
dupa o saptamana, am crezut ca nu mai porneste. consum in gol in parametrii normali. in principiu, lucrez ca electronist (proiectare), iar cateva formule mai stiu si eu...
am inlocuit bateria cu o alta, 12V 50A, 600A (fata de 400) curent de pornire si:
- Masina porneste la sfert;
- nu am mai vazut acel mesaj decat dupa doua ore de stat in masina cu radio, becuri interior, bord aprins etc (prima treapta la cheie)
-nu am simtit scaderea turatiei electromotorului la pornire, fie vara, fie iarna.

Asa ca, functia ECO spune un adevar, bateria da semne de oboseala. (a mea mai avea capacitatea de 70%).
Referitor la grafic, consumul de 4 A este dat de CB, radio pornit, volum normal (16-20), lampi usi fata. consumul mare este dat de faza scurta aprinsa.
Testul a fost realizat dupa o incarcare de aprox 40 de minute, in mers (40km).
S-au folosit doua aparate de masura, un voltmetru si un cleste ampermetric. Temperatura ambianta, 28 grade celsius. U baterie cu motor pornt, 14.42V, la 5 minute dupa oprire a scazut la 12.2 (fara consumatori. usi inchise, neincuiata).
Succes!!!
mezym
A mea a stat nepornita si 3 saptamani si nu a facut figuri.
75AIM
La 1.6 dci bateria este de 70Ah si nu am vazut acel mesaj,merge radio pana se opreste singur dar nu da start engine.
Piper101
Si mie mi s-a parut slaba performanta bateriei. A pornit toata iarna insa nu porneste "la sfert" ci dureaza cam 2 secunde si sunt sigur ca e de la baterie pt ca revizia a fost facuta recent. 55 Ah pt un diesel care are si destui consumatori e putin. La reprezentanta mi-au zis ca e normal sa-mi apara in bord battery low start engine dar ca sa nu ma alarmez ca bateria are destul curent in ea. Eu nu cred in vrajeala asta, bateria e in garantie si nu au vrut sa o schimbe probabil.

@mezym: Nu vreau sa astept pana pica definitiv. 4 ani e o perioada de timp rezonabila, la iarna nu vreau sa am emotii.

La 1.6 au pus de 70 Ah probabil ca si-au dat seama ca e o prastie cea de 55. Apropo, 75 AIM poti sa-mi spui ce tip de baterie ai, o denumire ceva? Banuiesc ca locasul pt baterie e acelasi.
cuki46
Pe Clio am avut 45Ah...a tinut exact 5 ani. Dupa aia am pus Rombat de 75Ah si cu aia am dat-o cand masina avea 10 ani.
Pe toate masinile ce le-am avut a trebuit sa schimb bateria doar pe Clio...restu nu satateau asa de mult la mine incat sa fie necesar asta.

Pe Gofu "nevestii" am pus Rombat de 90 sau 95Ah...cat o incaput acolo.
Oricum diferenta de pret este mica intre ele
balanel
QUOTE(75AIM @ 6 Jun 2014, 12:31)
La 1.6 dci bateria este de 70Ah  si nu am vazut acel mesaj,merge radio pana se opreste singur dar nu da start engine.
*


Ai cumva Start-Stop pe masina? Sau chiar le-a venit astora de la Renault mintea la cap sa puna baterii dimensionate corect pe masini?
Daca ai Start-Stop, probabil ca bateria e AGM, si te va tine mult si bine.

QUOTE(cuki46 @ 6 Jun 2014, 15:40)
Pe Clio am avut 45Ah...a tinut exact 5 ani. Dupa aia am pus Rombat de 75Ah si cu aia am dat-o cand masina avea 10 ani.
Pe toate masinile ce le-am avut a trebuit sa schimb bateria doar pe Clio...restu nu satateau asa de mult la mine incat sa fie necesar asta.

Pe Gofu "nevestii" am pus Rombat de 90 sau 95Ah...cat o incaput acolo.
Oricum diferenta de pret este mica intre ele
*



Foarte bine ca pui baterii ca lumea pe masina. Cred ca te tin cel putin 10 ani.
75AIM
Nu scrie nici o marca pe baterie ci doar Renault cu cod si parametrii ei,nici o baterie mare fata de cea data de producator nu tine mult ca nu se incarca complet,un alternator de 90-100A nu va incarca niciodata un acumulator de 90Ah,sunt si alti consumatori mari precum servodirectia....
Piper101
Evident, nu cu mult mai mare dar cu 10 Ah in plus nu e nicio problema, dimpotriva. Incarcarea completa nu se realizeaza nici cu bateria stock la drumuri scurte 2-3 km.
froniecristian
QUOTE(75AIM @ 6 Jun 2014, 12:31)
La 1.6 dci bateria este de 70Ah  si nu am vazut acel mesaj,merge radio pana se opreste singur dar nu da start engine.
*



Cum stai cu bateria acum dupa 4 ani?
A mea mai are 510A la pornire fata de 720A catavea pe 09.01.2013.
Am o pornire mai greoaie uneori se cam balbaie la pornire. Bujiile le-am verificat si sunt bune.
75AIM
QUOTE(froniecristian @ 31 Oct 2016, 22:37)
Cum stai cu bateria acum dupa 4 ani?
A mea mai are 510A la pornire fata de 720A catavea pe 09.01.2013.
Am o pornire mai greoaie uneori se cam balbaie la pornire. Bujiile le-am verificat si sunt bune.
*


Eu zic ca sta bine,daca nu o pornesc 2 zile invarte de vreo 3 ori si o ia altfel de seara pana dimineata o ia din prima ca un tdi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.