Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglare suspensie sport
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
UXE
Salutare,

ieri am fost si am dat comanda la o suspensie sport reglabila. Voi face tranzitia de la arcuri sport vmaxx la reglabila vmaxx. Exista pe undeva vreun ghid in care iti arata criteriile dupa care se regleaza o suspensie sport? Fata sa mai jos decat spatele, cu cat? etc



Plus, am mai gasit ceva interesant:

When lowering over 40mm please use special stabilizer connection bolts
ALWAYS use special stabilizer connection bolts torsion: rear Torsion Bar: ALWAYS lower min. 2,5cm!!



user posted image user posted image


razvantrc

De unde ai luat astea nu-ti dau si o carticica How To?
UXE
Inca nu am primit coletul, sapt viit.. teoretic ar trebui sa vina cu instructiuni de montare.. dar nu stiu daca si cu o lista de presetari tongue.gif
UXE
Din ce scrie pe acolo, se spune ca nu e bine sa o cobori prea mult ptr ca se modifica pozitia planetarei si poti sa fwti cardanul.. plus bieletele antiruliu.. ptr unele masini se gasesc reglabile...
verde
Al doilea link are articolele tehnice f interesante, dar totodata zice undeva jos ca poti sa le ceri lamuriri si dau o adresa net. Din ce scrie , intradevar , mai bine nu mai modifici nimic. Si totusi masina asta necesita multe corectii care-ti fac viata mai placuta. Dar asta inseamna timp , bani , pasiune si mai multa ambitie.
UXE
super user posted image , deci o sa imi fac geometria dupa montare biggrin.gif
UXE
Diseara urmeaza sa o pun pe masina ridicata la maxim.. ph34r.gif o sa merg cateva zile asa cu ea .. dupa care oi mai vedea daca o mai cobor si cu cat...
verde
Interesant de vazut cum se comporta functie de inaltime si pana la final la ce inaltime te opresti.
UXE
[attachmentid=1627949603] [attachmentid=1627949604]


Am montat aseara suspensia... primele impresii.. mult mai rigidia masina ca arcurile sport pe care le aveam inainte (logic). Gropile se simt un pic mai accentuate dar nu cu mare diferenta ptr ca se absorb destul de bine si asa... suspesia este ridicata aproape de maxim... o sa incerc sa o mai ridic ptr ca ma jeneaza in parcare , atinge cu cadrul motor de un morman de ciment.. ar mai trebui vreo 2 cm... sa vedem daca mai are de unde dry.gif


In rest, a disparut o mare parte din ruliu pe care il aveam cu arcurile sport.. pe curbe sta simtitor mult mai bine decat inainte.

PS: nu troncane si nu scartaie momentan nimic...


PS2: Ma gandeam sa fac geometria dar sunt curios daca se mai poate regla ceva... sper sa nu apara probleme la planetare ptr ca stau intr-o alta pozitie acuma sleep.gif
razvantrc
arata-ne si niste poze, sparge mormanul de ciment smile.gif
UXE
De vreo 2 sapt a aparut un troncanit pe spate, este destul de puternic si apare la denivelari mai mari si la gropi... Pe spate nu e reglata jos, m-am uitat si nu atinge nicaieri in zona rotii.. Este posibil sa fie de la amortizor in partea de sus, atinge ceva , dar nu imi explic ce. Astazi o sa desfac sa vad ce e pe acolo.


Am verificat si evacuarea insa se tine tapana smile.gif
vallixx
"Ie" de la lopata.
Prietenii stiu de ce. tongue.gif
UXE
Intrebare, saibele alea (sau ce naiba sunt) de sub cauciucul din partea de sus a amortizorului trebuie sa vina sub caroserie sau pe deasupra? Mie mi se vad pe dedesubt, cum ma uit pe deasupra rotii spre carenaj.

Am reglat-o un pic mai sus si nu mai face asa, insa cand iau mai multe pers incepe sa faca figuri iar. Somethin' is fishy .

26 Jun 2014, 08:13:
M-am bagat pe dedesubt si am facut 2 poze. Din ce se vede mie mi se pare ca stau prea comprimate arcurile.


user posted imageuser posted image
nonic
La Megane 2 reglajul arcurilor pe spate este pozitionat in partea de sus, esti sigur ca la Clio reglajul se monteaza pe punte?
Arcurile nu stau prea ok, incearca sa pui reglajul in partea de sus si jos pe punte lasa cauciucul pe care se aseza arcul vechi.
UXE
Am cautat pe net si nu am gasit decat pe forumul de cliosport din afara, si ca la fel se pune , cu reglajul in partea de jos smile.gif. Acelasi lucru mi-a spus si cel de la care am cumparat kitul.


user posted image



Am vorbit cu vanzatorul si i-am trimis pozele. A zis ca o sa trimeata mai departe in Olanda. Sper sa raspunda.. blush.gif
vallixx
Mi se pare extrem de comprimat si mai ales mi se pare ca sta stramb......
UXE
Intr-adevar, arcul mi se pare si mie ca sta stramb... insa legat de faptul ca este comprimat.. pe cliosport mi-a zis unul ca:



QUOTE
That's how they come mate.

i bought another set for my 172 early this year and they sat the same



Aici este masina lui.
https://www.flickr.com/photos/58003155@N07/12550118524/
verde
Pai in poza lu ala , saibo-piulita aia de reglare e lasata de tot in jos si arcu e mai liber. La tine e ridicata si arcu comprimat ?!
vallixx
Mi se pare mie sau io vad piulita aia la ala ridicata?
La UXE vad ca atinge jos, la ala nu.
verde
Mi-a zis doctoru sa mai las bautura...
vallixx
Culmea....si mie ! biggrin.gif

Uite ca mai are una dintr-un alt unghi.
https://www.flickr.com/photos/58003155@N07/...in/photostream/

Deci la ala pare piulita sus si totusi sta arcul mai lejer, la UXE piulita e maxim jos si cu toate astea arcul e comprimat mai mult ......si parca sta si un pic stramb.

@ UXE Sigur kitul ala e pentru SYMBOL?
UXE
Da, kitul este sigur ptr symbol.. de fapt este unicul kit cu distanta intre gaurile de la amortizoare de 52mm. Altele nu s-ar potrivi...

Cum vezi tu piulita la mine maxim jos? Este ridicata . Masina mea este in postul 15 nu 17 smile.gif



In postul 17 este masina altui user.

Ceea ce se vede pe flickr este de aseamenea alta masina. Eu compar cu ce este pe flickr ptr ca este asemanator (este v-maxx) cu ce am eu. Din ce am inteles in postul 17 sunt arcuri Racelands..


vallixx
Dap, mea culpa, am confundat eu.
Si la tine e ridicata tongue.gif

Dar arcul tot mi se pare ca sta stramb.
UXE
Da, asta asa e. O sa iau codul de pe arc si sa il trimit in Olanda. Ei zic ca este posibil sa fi incurcat arcurile. Dar poate fi si de la amortizor... daca e defect ..
verde
Daca X devine zero si la tine , se mai destinde putin arcu. Cred ca amortizoru are tija prea scurta ca la cat e de comprimat arcu trebuia sa iasa prin caroserie in sus.
UXE
Ideea e ca am mai saltat de piulita (omprimat arcul) , adica am mai ridicat masina de fund cu 2 cm si zgomotul apare doar daca iau gropi mai mari sau daca merg obisnuit si am pe cineva in spate... Unu de pe forumul acela zicea ca este la al doilea kit v-maxx si ca arcurile stau la fel. Cica asa ar fi astea mai noi, cred. Daca destind arcul se aude si cand sunt singur in masina. Parca as avea oale goale in loc de amortizoare tongue.gif
verde
Probabil tot de la lungimea amortizorului se trage- ajunge la cap de cursa si atunci bate. Trebue sa gasesti o pozitie de comprimare a arcului in care si cand se ridica masina si cand coboara , la denivelari , amortizorul sa nu ajunga in cap de cursa. Zgomotul ti-l facea la trecerea peste cocoase (cand se scurta amortizorul) , sau la trecerea prin gropi cand puntea coboara si amortizorul se lungeste ?

<span class='edit'>26 Jun 2014, 20:05:</span>
Da, am citit iara si zici ca si la cocoase si la gropi , inseamna ca te duci la prinderea de sus a amortizorului , mai verifica sa fie strans corect sa nu aiba joc in gaura aia din contraaripa.Ai grija sa nu fortezi filetele ca inca sunt in garantie amortizoarele.
UXE
Am desfacut ieri roata



user posted image


Din poza se vede ca piulita este ciobita iar arcul are zgaraieturi. Amortizoarele sunt stranse bine (verificat de 2 ori). Ieri am carat 3 pers in spate si d-abia mergeam ca se facea ca toti dracii. Cu cele 3 pers pe bancheta din spate masina nu s-a lasat mai mult de 2 cm. Nu e normal sa se intample asa ceva. Altii nu au problema asta cu acelasi tip de masina si de suspensie ca la mine. Astept confirmarea din Olanda sa vad daca este codul bun de la arcuri.


PS: piulita aia cam pare sparta... o sa desfac si pe partea ailalta.
vallixx
Eu zic ca comprimarea arcului este data numai de greutatea masinii nu de pozitia piulitei. Piulita este numai pentru ridicarea si coborarea masinii.

Indiferent ca piulita e maxim sus sau maxim jos, masina apasa cu aceeasi greutate pe arc. Singurele doua modificari sunt ca masina isi modifica garda la sol si amortizorul va lucra intr-o alta zona, dar nu cred ca se modifica comprimarea arcului.
El tot asa va sta.
UXE
Am fost anuntat ca cei din holanda imi pun azi la pachet un set nou de arcuri. Nu stiu daca e de la arc , dar sper sa fie asa ca sa scap mai repede de problema. Poate ai dreptate Vali legat de pozitia suspecta a arcului... Dar nu inteleg de ce ar sta asa... puntea nu ar trebui sa fie paralela cu caroseria unde intra arcul in partea de sus?
vallixx
Arcul ar trebui sa stea drept nu curbat.
Chiar daca e inclinat si nu e la perpendicular pe sol, totusi nu e ok ca el sa stea curbat. Iti dai seama ca nu lucreaza cum trebuie si iti si omoara amortizorul, care trebuie sa preia din ce nu reuseste arcul pentru ca nu lucreaza corect.

Zic si eu.....
UXE
Am inteles ce zici, dar nu imi dau seama de ce sta asa... Pe liber (cand le-am scos din cutie , se vede mai sus) stau drept.
alexgeogabriel
Acum ca vad ciobiturile alea inteleg de ce se auzea ca un zgotmot de oala sparta, intrau cerculetele unele in altele si zdranganeau la eliberare. Arcurile acelea nu ar fi trebuit sa fie un pic mai scurte? Pare ca cel putin un cerc este in plus.
UXE
Au vreo 6-7 spire... normal ar fi sa aiba vreo 4-5. Cica e lot defect.. dar nu inteleg de ce din 2012 pana acum nu au rezolvat problema, inca mai vand mizeriile astea.
UXE
Noile arcuri fata de cele vechi blush.gif

[attachmentid=1627952696] [attachmentid=1627952695] [attachmentid=1627952694]
alexgeogabriel
Si acum ai doar cu o spira mai putin, eu zic ca pur si simplu ti-au facut special pe 5 spire.
Stai putin tu le ai pe cele vechi din dreapta care aveau mai putine spire, ti-au trimis altel mai lungi.
UXE
Da, au vreo 8 spire, insa spira de sus este mai departata aproape la fel ca si cea de jos fata de spirele din mijloc. La cele vechi nu era asa.
UXE
Dupa ce am montat noile arcuri problema a disparut. I am happyyyy biggrin.gif


user posted imageuser posted image
alexgeogabriel
Dar nu sunt prea apropiate cele 4 cercuri in mijloc?
UXE
Pai cica asa tre sa stea.. oricum.. acum nu mai loveste... o sa testez cu greutate mai mare...

7 Jul 2014, 14:45:
PS: pe fata as mai lasa-o nitel.. deocamdata am 10cm de la bara fata la asfalt blush.gif . Trebuie sa tin cont si de faptul ca scutul e cu 2-3cm mai jos de atat mellow.gif
razvantrc
cand ne arati niste poze cu ea lasata?
UXE
Am pus una la topicul cu poze.
BannedHost
Mie pe spate nu imi sunt asa apropriate spirele de la arcuri..

Parca sta in bot smile.gif) mai las-o de spate mai jos. biggrin.gif
UXE
Este lasata de tot pe spate. Este un tip de arc mai "inalt".
BannedHost
Hmmm, atunci singurul lucru fara improvizatie e sa ii ridici fata .... Spatele se mai lasa cand intra o persoana in spate ?
In stadiul in care l-am vazut in poze pot zice ca centrul de greutate e muult prea in fata si in viraje / cum vrei sa le numesti o sa iti fuga foarte rau spatele. La mine cu "modul sport" era prea lasata de spate si nu aveam centrul de greutate pe mijloc. Dar i-am facut o flansa de 1 cm si acum iti garantez orice derapaj pe curba sau orice derapaj controlat il face 50 - 50, nu fuge fata mai mult ca spatele si invers. Are doar o tendinta de subvirare, dar sper sa o rezolv cu niste bari stabilizatoare.
UXE
As putea sa ii mai ridic fata dar nu ar mai fi la fel de rigida. Ar avea un pic de ruliu. Pe spate se lasa arcurile daca pun greutate. La 2 pers se lasa cam 2-3cm. Cam scartzaie spatele pe viraje. Nu dau mai mult ca nu am curaj. In fond , nu am luat-o sa fac curse ci sa conduc un pic mai sportiv. Arcurile celelalte erau mult mai ok , dar aveau problema cu lovitul. Pacat. Asta e. E mai tractor acuma smile.gif


Oricum , in concediu o s-o ridic de tot pe fata ca vreau sa merg pe drum forestier biggrin.gif . Si poate si pe spate, ca vom fi 4 pers plus bagaje si cataroaie pe drum de padure smile.gif , sper eu nu prea mari
eviltuning
Ai incercat sa scoti reglaju pe spate?Poate o sa stea mai bine si mai jos
UXE
Nu am incercat, o sa fac experienta asta dupa ce ma intorc de la munte cu ea, adica prin oct, ca atunci am nevoie de ea mai saltata sa pot merge pe drum forestier cu 4 pers + bagaje.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.