Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Restaurare faruri cu lupa renault megane 2.2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3
xgoldmine
Salutare,

Am un Renault Megane 2.2 din 2006, 150.000 km si am urmatoarea problema, de ceva timp, cam de 2 ani este aproape imposibil sa mergi cu masina noaptea, farurile bat mult prea putin pe faza scurta(cca 3-5m in fata masinii), facand imposibila evitarea unui obstacol din timp, faza lunga functioneaza foarte bine, nu am probleme.

Studiind problema am vazut pe altii ca se plang de oglinda lupei, ca, cu timpul se matuieste si faza scurta lumineaza din ce in ce mai putin.

Acum am pus o instalatie xenon can bus 64 bit cu becuri H7 5000k cu gandul ca fiind mai puternica lumina, o sa bata mai departe. Spre surpriza mea nu a fost o diferenta considerabila, lumineaza mai bine dar pe distanta scurta, bateau mai bine farurile de la dacia 1310 decat astea biggrin.gif

Am dat jos iar bara, farul demontat, sa studiez mai bine oglinda lupei si surpriza, la prima vedere parea ok dar analizand mai bine oglinda lupei, in special la baza ei, acolo unde vine prinderea becului si este temperatura cea mai mare am observat ca oglinda pur si simplu se evaporase, ramasese decat metalul, am atasat o poza sa va dati seama despre ce vorbesc(analiza pe exteriorul oglinzii), pe interior nu se vede mare lucru, spatiul de vizualizare fiind redus, se vede matuita oglinda, patata(pe alocuri oglinda pe alocuri metal).

Am desfacut cele 4 piulite ale lupei cu o tubulara de 6, destul de greu pentru ca pozitia este nasoala rau si surpriza, lupa nu avea loc sa iasa de nici o culoare prin locasul de vizitare al fazei scurte blink.gif

Dilema mea este, a reusit cineva sa scoata lupa si sa o inlocuiasca? Este pacat sa cumperi farul nou, cand al tau este functional, doar lupa defecta.

Am cautat la dezmembrari faruri dar inspectand oglinda lupei am observat aceeasi problema, se pare ca este boala lor.

Multumesc.
iDoctor
nu se poate scoate lupa la faruri h7 ,
xgoldmine
QUOTE(iDoctor @ 1 Jun 2014, 15:31)
nu se poate scoate lupa la faruri h7 ,
*



De desfacut din prinderi am desfacuto mai greu dar am reusit, dar de scos prin locasul de vizitare nu a iesit, parca special au facuto sa nu poti sa o scoti, daca locasul de vizitare era mai mare cu 1 cm lupa iesea!

La Renault ca la nimeni, schimbi farul pentru lupa.

Am vazut colegi pe aici pe forum ca si-au customizat ei farurile, au pus lupe, etc, ma gandeam ca poate e o solutie, eventual dat plasticul din fata al farului jos
eugenTL
farul se demonteaza la cald
svg_gabriel10
Va salut! Am o nedumerire la un Megane II din 2005 1.6 16v.
Am cumparat 2 faruri noi marca DEPO (Taiwan) si nu imi dau seama unde e reglajul manual sau electric. Motorasele vin cu farurile sau sunt ale masinii?
Becurike sunt H7 si H1, iar intre ele e un reglaj manual, DAR cand incerc sa invart, se desface acel capacel, dar nu iese complet.
O poza ar fi de mare ajutor.
Nu am apucat sa vad farul vechi, nu m-am bagat inca.
Cu respect,
Vlad Gabriel Suceveanu
brandy_tdi
QUOTE(iDoctor @ 1 Jun 2014, 15:31)
nu se poate scoate lupa la faruri h7 ,
*



Se pot demonta lupele din faruri.
-se cumpara un set de lupe morimoto de 3" (cel putin asta am luat pt. mine), se demonteaza lupele vechi si se arunca , sunt niste mizerii ordinare;
-se adapteaza noile lupe, doar ca acestea nu vor cadea pe gaurile lupelor vechi, trebuie sa se faca o adaptare de prindere pe mecanismul farului.
-lupele aftermarket in care se specifica ca sunt "xenon" merg doar cu becuri hid, cele halogen nu intra in soclu, chiar daca sunt H7.

Dar efortul merita, lumineaza cu totul altfel

Pt. alte intrebari: brandytdi@gmail.com
eugenTL
la sfarsitul clipului, cand scoate lupa o sa vedeti problema:
https://www.youtube.com/watch?v=AkmU0PnSulk
xgoldmine
Folosind sugestiile lui brandy_tdi(multumesc de 1000 de ori), am reusit sa schimb lupele uzate.

Am ajuns la aceasta solutie deoarece farul era bun, doar lupele si oglinzile lupelor erau uzate.(lupele nu mai erau clare, transparente si aveau o depunere pe ele asemanatoare cu video prezentat de eugenTL dar cele mai afectate erau oglinzile, matuite si pe alocuri oglinda lipsind complet)

Farurile de la dezmembrari aveau aceeasi problema si bani pe alte faruri noi OEM am considerat ca nu se justifica masina valorand sub 3000 euro.

Am sa descriu pe scurt cum am procedat, atentie nu este o procedura usoara, care sa o rezolvi in 30 de minute.


Etape:

- Am achizitionat o pereche lupe(2 bucati) morimoto 2.5 inch H1 bixenon( sunt potrivite pentru acest tip de far).
ATENTIE! Va trebuie kit xenon, nu merg becuri normale tip halogen

- Am demontat bara si farurile de pe masina.

- Am desfiletat cele 3 piulite ce prind lupa in interiorul farului(cu o tubulara de 6, destul de greu, pozitia fiind greu accesibila)

- Lupa si oglinda nu ies prin locasul de vizitare, trebuie demontata in far, cu o surubelnita am insistat si plasticul ce prinde lupa si oglinda s-a desfacut in doua, astfel am putut sa scot oglinda si mai apoi lupa

- Lupele morimoto nu se potrivesc la prinderile originale si trebuie facuta o adaptare.

Am sa explic solutia aleasa de mine pentru aceasta adaptare: am luat un carton mai subltire, am taiat cartonul astfel incat sa vina bine la 3 din cele 4 prinderi ale lupei, l-am prins in suruburi(3 suruburi de 4, lungime 1cm) si am lasat un adaos in exterior de circa 2 cm pentru a putea centra bine lupa in far si a vedea unde vin suruburile de prindere din far.
Am introdus lupa cu acel carton in far, am centrat lupa, am strapuns cartonul in locul unde vin prinderile pe far.
Am taiat excesul de carton si astfel am reusit sa fac un mulaj al flansei ce trebuia facuta.
Am desprins cartonul de pe lupa si cu o bucata de tabla, o foarfeca de tabla si o bormasina am confectionat flansa.


- Am introdus flansa, apoi lupa in far(nu intra flansa si lupa montate in exteriorul farului), am prins cele 3 suruburi pe lupa apoi cele 3 piulite de pe far.
- Am montat becul xenon H1 in far si farul pe masina
- Aceeasi procedura se aplica pentru al 2-lea far
- Am montat bara pe masina, am reglat farurile

Acum este alta viata! Farurile lumineaza excelent, este o placere sa merg acum noaptea, farurile lumineaza pe faza scurta mult mai bine decat atunci cand au fost noi!

Va stau la dispozitie cu raspunsuri pentru eventuale intrebari.

Daca vi se pare dificil sa faceti voi operatiunea si vreti sa schimbati lupele va pot ajuta, detalii pe PM.

Drumuri bune sa veti!
brandy_tdi
Bine ca ai rezolvat problema. Mare atentie in continuare cu electromagnetul ce asigura comutarea intre faza lunga si scurta. Daca este conectat, temperatura lui va ajunge la cote mari datorita becului xenon care se incalzeste foarte mult.
Viata lunga nu are. Dar daca face probleme se pot deconecta firele iar din bi-xenon va deveni mono - xenon. Iar faza lunga este asigurata de becurile halogen din corpul dublu optic al farului.

Inca ceva important, daca masina a fost conceputa pentru halogen, iti recomand macar un sistem de spalare al farurilor, de autolevel nu pomenesc ca este destul de scump. Dar in conditii meteo nefavorabile, iluminatul xenon bate spre zero.
Macar acel strop al farurilor isi face datoria si te ajuta cat de cat si la ITP.
Recomandat e si autolevel.

Si nu folositi balasturi slim (majoritatea sunt facaturi) dar slim-urile crapa extrem de repede.
Nea' Dorel
Salutare si multumesc pt m-ati primit pe acest forum.Sunt un membru "bebe" ca sa spun asa si proaspat posesor al unui Megane 2 facelift 2007 1.5 dci 78 kw.Si cum nu exista masina fara probleme, va cer ajutorul:
- am schimbat farurile cu unele sh pt ca ale masinii aveau lupele matuite si oglinzile arse,iar cele cumparate(teapa) sunt de anglia.As vrea sa inversez obturatoarele din lupe si am vazut mai sus ca se pot desface lupele (in far) dupa care se pot scoate pe bucati.
-intrebarea este: se mai pot monta la loc? Am sunat pe cineva care detine secretul asta si mi-a cerut 350 lei.Deci cumva se poate.Va rog ajutati-ma cu cateva informatii ca sa ma pot apuca singur de ele.Multumesc anticipat
Nea' Dorel
pt ca nu am primit niciun raspuns, m-am apucat singur de treaba.Intradevar, ansamblul faza scurta nu iese intreg, decat demontat in far si asta cu ajutorul unei surubelnite.Plasticul ce tine lupa si proiectorul se desface in doua dupa care se pot scoate pe bucati.Am inversat obturatoarele si am reluat operatiunile in sens invers.Este ceva mai mult de munca pt ca nu este spatiu de manevra, iar partile componente trebuiesc tinute intr-un oarecare echilibru pana unirea celor doua plastice ce tine lupa si proiectorul.Din faruri de Anglia am facut faruri de UE.Spor la treaba
brandy_tdi
Lupe morimoto 2.5" montate pe Megane 2.2
Fabian Octavian
Acele lupe Morimoto vin tot ansamblul, adica si cu oglinzi?
brandy_tdi
da, ansamblu lupe - oglinzi
goto
a incercat cineva sa curete lupele fara sa le scoata? poate o sa se vada un pic mai bine.
CJ52DNY
salut cine ma poate ajuta si pe mine sa imi zica de unde sa imi cumpar lupe cu oglinzi pentru faruri la megane 2.2 va multumesc
bg17aw
CJ52DNY, al tau nu e modelul fara lupe, daca e din 2004? Ma refer la masina din semnatura.

Si eu am una tot din 2004 si farurile sint chioare rau, nu stiu ce sa fac sa le imbunatatesc un pic.
Fabian Octavian
pana la urma, care lupe se potrivesc sigur ca diametru, pe aceste faruri? de 2,5" sau de 3"?
Multumesc
Fabian Octavian
brandy_tdi, tu ce xenoane ai pe masina? De 35 sau 55w?
cristian.iliescu88
Salutare. A incercat careva sa puna lupe Morimoto de 3inch? Stiti cumva daca au loc?
Numai bine!
bogdanutzuu
DIn ce stiu eu la farurile de 2.2 lupele de fabrica de halogen sunt de 3'' si cele de xenon sunt de 2.5''
7,4 centimetri = 2,91338583 inch
Nu stiu cum au priderile lupele de la Morimoto cele de 3''vs 2.5''
user posted image

Mr_X
Și eu am problemele cu lupele la un Megane 2.2, halogen. Nu mai văd nimic. Un far a început să se mătuiască, altul arată ca nou. Dar amândouă sunt la fel de chioare.

După ce am citit pe forum și după discuții cu un coleg care a făcut bricolaj și a schimbat lupele, am decis să mă las păgubaș. Îmi iau două faruri Valeo și gata, nu mă doare capul câțiva ani.

cristian.iliescu88
QUOTE(bogdanutzuu @ 16 Sep 2016, 06:59)
DIn ce stiu eu la farurile de 2.2 lupele de fabrica de halogen sunt de 3'' si cele de xenon sunt de 2.5''
7,4 centimetri = 2,91338583 inch
Nu stiu cum au priderile lupele de la Morimoto cele de 3''vs 2.5''
user posted image
*


Prinderile oricum trebuiesc adaptate. Nu stiu daca cele de 3'' au loc suficient pentru montare. Cred ca pana la urma ma orientez spre cele de 2,5''.
Marson
Se pot monta faruri cu xenon pe Megane 2.2 care are faruri cu halogen si lupa din fabrica? Se portivesc punctele de prindere pe caroserie? Au loc in acelasi spatiu?

Multumesc.
djcristi
normal, numai ca ai nevoie si de alte componente (pe langa faruri) : bara cu spalatoare, senzori auto-leveling + computer, balast.
Marson
Multumesc pentru raspuns.
megane2PH
salutare
sunt proaspat posesor de megane 2 din 2006
a pus cineva becuri cu led pentru faza scurta si lunga ?
zamolxe12003
QUOTE(Mr_X @ 16 Sep 2016, 07:04)
Și eu am problemele cu lupele la un Megane 2.2, halogen. Nu mai văd nimic. Un far a început să se mătuiască, altul arată ca nou. Dar amândouă sunt la fel de chioare.

După ce am citit pe forum și după discuții cu un coleg care a făcut bricolaj și a schimbat lupele, am decis să mă las păgubaș. Îmi iau două faruri Valeo și gata, nu mă doare capul câțiva ani.
*




După curățirea lupelor din farul H7. Voi decideți dacă merită sau nu. Pentru mine a meritat. Curățirea este gratis și foarte simplă. Vă costă doar datul barei jos, care este la fel de simplă, se face în parcare. Farurile se scot ușor, sunt prinse în trei șuruburi. La un service vă ia maxim 60-70 de lei de dat jos bara cu farurile și pus înapoi. Restul e treaba voastră, stersul lupei. Rezultatul, în poze.

Aveți, deci, de ales: 60-70 de lei curățatul lupelor sau 1200 de lei, faruri plus manopera, plus 25 de lei reglatul de ootorașe la orice ITP, căci când schimbi farurile se reglează din nou motorașele. Vorbim aici, să ne înțelegem, de faruri cu bec H7, nu xenoane sau alte prostii. Strict pentru cei care au faruri cu H7 și vor să le păstreze H7. Orice altă combinație, e treaba voastră. Spor.

Și, dacă observați în pozele de înainte și după, după curățare sunt mai departe de tir și de zid, deci lumina este mult mai puternică dacă stau la același nivel cu prima poză, cu lupele necurățate. Deci, diferența este mai mare.
valikris2002
si cu solutie si ustensila le curatati? un pamatuf din carpa nu merge? sa nu le mai dai jos de pe masina?
Mr_X
Nu ai cum să le ștergi fără să le dai jos. Trebuie șterse pe interior, prin fanta unde stă becul și nu ai loc.
Tossi
@zamolxe12003: nu ai reglat bine farurile, stangul este mai sus ca dreptul...
djcristi
QUOTE(megane2PH @ 20 Feb 2017, 20:07)
salutare
sunt proaspat posesor de megane 2 din 2006
a pus cineva becuri cu led pentru faza scurta si lunga ?
*



pt lunga da (mai ales ca le poti pune si cu modul DRL si isi fac treaba), pt scurta nu sunt bune.

21 Feb 2017, 11:02:
QUOTE(Mr_X @ 21 Feb 2017, 05:53)
Nu ai cum să le ștergi fără să le dai jos. Trebuie șterse pe interior, prin fanta unde stă becul și nu ai loc.
*



nu stiu cum arata ansamblul de lupa la halogen, dar daca arata ca cel de xenon, cel mai bine tb dat jos, facut pe din doua ansamblul lupa - oglinda, si se poate curata usor toata lupa apoi.
argon
E valabila treaba cu afumatul/matuire si la xenon OEM? Sau numai la halogene?
cj98czh
Mai ales la xenon ... smile.gif
zamolxe12003
QUOTE(Tossi @ 21 Feb 2017, 10:41)
@zamolxe12003: nu ai reglat bine farurile, stangul este mai sus ca dreptul...
*



Le-am reglat după farurile unui prieten care le-a reglat la ITP. Acuma, că n-o fi perfect...smile.gif
Tossi
QUOTE(argon @ 21 Feb 2017, 12:11)
E valabila treaba cu afumatul/matuire si la xenon OEM?  Sau numai la halogene?
*



La mine nu era nimic afumat, dor prafuite putin lupele, dar oglinzile lupelor erau matuite rau de tot...(xenon).
djcristi
nu prea are cum, cred ca nu te-ai uitat unde trebuie, tb desfacut pe din 2 ansamblul lupa-oglinda si vei ramane uimit dupa ce dai praful de pe oglinda.
Tossi
Adevarul e ca acum cateva luni am curatat cu un betisor de frigaruie si un servetel ansamblul respectiv, fara sa il dau jos din far.....de asta nu prea era praf/afumat....dar oglinda tot matuita a fost sad.gif
brandy_tdi
QUOTE(brandy_tdi @ 1 Jul 2015, 06:29)
Lupe morimoto 2.5" montate pe Megane 2.2
*



In urma solicitarilor primite tot mai des pe mesagerie cu diverse sfaturi pentru swapul de lupe reactivez topicul si va prezint un tutorial de upgrade la lupele valeo standard cu lupele morimoto.

1. Daca lumina farurilor vi se pare ca este mult mai slaba fata de cum era acum ceva vreme, indiferent ca folositi xenon A.M., halogen, extreme etc, treaba este ca oglinzile de la ansamblul cu lupe, sunt uzate, adica, datorita temperaturii, intai se afuma iar apoi pur si simplu sare cromul de pe oglinda. (Si nu, nu se pot recroma, sunt plastic/abs)

2. Daca ati ajuns in punctul in care nu mai lumineaza , nu va ganditi ca puteti sa le faceti ceva ca nu veti reusi nici o imbunatatire atata timp cat oglinda este exfoliata + afumata (coapta). E doar un feeling ca daca stergeti lupele si oglinzile ca parca lumineaza mai bine, iar daca o fac nu este pentru mult timp.

3. Solutia este sa faceti un upgrade de lupe far, cu ceva mai bun, ca exemplu foarte comun si foarte des folosit, putem discuta de lupele marca "Morimoto" de 3" sau 2.5" care sunt niste lupe xenon cu bec h1/h7. ( nu incerc sa fac reclama absolut nimanui)

4.Am instalat astfel de lupe pe doua megane 2.2. Unul cu 2.5 iar altul cu 3.0"
-observatie, daca lupele sunt pentru xenon nu se vor potrivi becuri halogen din cauza ca becul h1 are un pinten care este mult mai gros fata de becul xenon, dar daca se subtiaza prin pilire acel pin veti reusi sa introduceti si becul halogen in acest tip de lupe.

Montare - demontare:

1. Se demonteaza bara,plasticaraia aferenta, bara nu trebuie scoasa de tot, se apleaca pe jos . Apoi se demonteaza ambele faruri.

2. Lupele valeo sunt aproape imposibil de scos prin far dar se scot, nu necesita dezlipirea sticlei a farului. Treaba este ca la jumatatea lupelor, ele sunt prinse printr-un fel de cleme metalice si 3 suruburi. Dupa ce desfaceti suruburile, cu ajutorul unei surubelnite drepte se declipseaza astfel incat sa reusiti sa demontati in interiorul farului lupele. Cu ele demontate se scot foarte usor.

3.Lupele cele mai potrivite ca marime sunt cele de 3" fiind cam la fel cu cele oem.
-daca montati morimoto de 3" o sa fie ceva chin cu introducerea lor in fara, dar acestea nu necesita demontarea , vor intra cu totul, doar ca trebuie sucite pe toate partile.
-daca montati morimoto de 2,5" , vor intra foarte usor in far , dar parca sunt ceva mai mici fata de oem, nu este foarte sesizabil;

4.ATENTIE: lupele noi nu vor pica pe aceleasi gauri pe care picau lupele oem, asa ca trebuie sa improvizati o prindere, de preferat cu 3 tablite de aluminiu mai late, in care vor intra cele 3 suruburi de prindere catre far, si care vor presa pe ansamblul oglinzi lupe. Sau cu niste saibe foarte late/mari.

O alta problema este ca nu se vor alinia perfect din prima, nu vor avea aspect de perfect level: adica cu faza scurta aprinsa daca veti aprinde si faza lunga veti observa ca faza lunga poate sa bata mai jos sau chiar la stanga/dreapta fata de faza scurta. Acest aspect se datoreaza faptului ca nu ati prins lupele perfect la nivel. Nu este asa grav, se face proba, se demonteaza iar, se slabesc si se reaseaza.

Becuri: aceste lupe merg exclusiv cu xenon. Cel mai potrivit pentru ele este h1 35w 4300K, nu mai mult, ca nu vor mai lumina corect
-sau bec halogen, dar cu etapele descrise mai sus astfel incat becul sa poate intra in ansamblul lupa.

Partea cea mai dificila este fixarea perfecta la nivel a lupelor in far. Per total efortul chiar merita, dar din experienta mea:

Primul megane care are lupele de 3" montate de vreo 3 ani cred daca nu mai mult, nu mai au luminozitate prea buna, dar fata de cele valeo, inca produc lumina, si mentionez ca ele functioneaza cu halogen H1;

Al doilea megane cu lupe de 2,5" are undeva la 1,5 ani, cu xenon 4300k 35W, parca a slabit un pic in intentsitate dar nu mult.

Nu recomand si nu incurajez montarea de xenon fara autolevel si spalator faruri, pentru ca este ilegal. Doar am prezentat un tutorial pentru cei care au "autolevel" si spalator far.

COSTURI: lupele ~ 200, 300 lei;
-xenon 35w ~ stie fiecare in functie de calitate;
-becuri halogen~ 10 lei / buc (pe care le incurajez)
-timp de lucru ~2-6 ore in functie de dexteritate;

Dupa ce montati lupele, neaparat trebuie reglaj de faruri.

Pentru alte nelamuriri, ma gasiti aici.
OvidiuMe
in loc de faruri cu lupe....as putea pune faruri simple?
mi se par o mare prostie aceste faruri cu lupe daca nu ai xenon OEM.
brandy_tdi
La megane 2.2 nu se potrivesc cele fara lupa care sunt de megane 2.1
Laguna 3 stiu ca are doar faruri cu lupa.
OvidiuMe
da L3 are doar cu lupa. Intrebarea este pentru un megane 2 2006 din familie. Nu se mai vede mai nimic cu ele si ma gandeam sa trec pe faruri simple, dar se pare ca trebuie sa caut aftermarket ...

djcristi
QUOTE(brandy_tdi @ 28 Feb 2017, 07:51)
3. Solutia este sa faceti un upgrade de lupe far, cu ceva mai bun, ca exemplu foarte comun si foarte des folosit, putem discuta de lupele marca "Morimoto" de 3" sau 2.5" care sunt niste lupe xenon cu bec h1/h7. ( nu incerc sa fac reclama absolut nimanui)

3.Lupele cele mai potrivite ca marime sunt cele de 3" fiind cam la fel cu cele oem.
-daca montati morimoto de 3" o sa fie ceva chin cu introducerea lor in fara, dar acestea nu necesita demontarea , vor intra cu totul, doar ca trebuie sucite pe toate partile.
-daca montati morimoto de 2,5" , vor intra foarte usor in far , dar parca sunt ceva mai mici fata de oem, nu este foarte sesizabil;

4.ATENTIE: lupele noi nu vor pica pe aceleasi gauri pe care picau lupele oem, asa ca trebuie sa improvizati o prindere, de preferat cu 3 tablite de aluminiu mai late,  in care vor intra cele 3 suruburi de prindere catre far, si care vor presa pe ansamblul oglinzi lupe. Sau cu niste saibe foarte late/mari.

Becuri: aceste lupe merg exclusiv cu xenon. Cel mai potrivit pentru ele este h1 35w 4300K, nu mai mult, ca nu vor mai lumina corect
*



corect, insa ai uitat sa precizezi cateva lucruri foarte importante:
1. clonele mini-h1 sunt ieftine insa si de proasta calitate. Originale Morimoto mini-h1 v7 sunt undeva la 630ron setul.
2. montura fiind H1 in loc de D1S , se pot pune decat becuri de calitate proasta.

si eu vreau de mult timp sa-mi fac o astfel de modificare, insa vreau sa adaptez cumva montura D1S la lupele originale mm v7
florinioan
Salut , am si eu un megane 2.2 si as vrea sa inlocuiesc lupele .

Pot sa pun morimoto de 2,5 si sa adaptez pentru halogen H7 .

Multumesc
aluibasarabeanu
Deranjez și eu cu o întrebare. Mașina recent cumpărată are pe partea dreapta un far nou nouț valeo și m-am hotărât să îl schimb și pe celălalt tot cu unul nou că sa fie treabă bună . L-am găsit cu 300 de Ron plus transport pe olx (in magazin era 520de ron, original valeo ). Farurile actuale bat așa : cel nou in copaci și cel vechi sub mașină. Motorașele funcționează, farurile urcă și coboară simultan la acționarea butonului. Cum fac eu sa le nimeresc pe ambele la același nivel? M-am gândit să îl las jos de tot din buton pe cel actual după care sa ii decuplez mufa ,dau butonul motoraselor la maxim sus după care conectez farul nou și îl las la maxim jos. Procedez corect? Farurile au un opritor la maxim jos sau nu le voi nimeri. Mulțumesc pentru un eventual răspuns.
espacern
Reglarea fasciculelor farurilor este un element important de siguranta circulatiei....si trebuie facut corect nu "pe genunchi".
Exista un dispozit cu oglinda si scala gradata cu care se regleaza corect farurile....sau cu metoda "zidului" toate astea le gasesti bine explicate pe net (youtube de ex).
meg2s
Nu, nu procedezi corect.
Exista reglaj al farului pentru ambele directii: sus-jos si stg-dr. Ridici capota, ar trebui sa le gasesti pe suprafata superioara a farului.
Mai cauta prin forum, sunt destule detalii, de ex:
https://www.reno.ro/Reglaj-faruri-t43304.html
Reglajul de care tu vorbesti din butonul interior este pentru alte situatii - incarcarea masinii de exemplu.
aluibasarabeanu
Ok, merg la electrician.

29 Sep 2017, 20:10:
Am reușit sa montez farurile, am fost la reglaj și bat prea sus, reglajul din buton fiind la maxim jos. Știe cineva ce reglează tija de sub far, cea albă care se infiletează și se desfiletează? Nu luați în seamă mizeria, este farul vechi.
aluibasarabeanu
Am aflat singur cu ajutorul farului vechi. Acea tija , prin infiltrare și desfiletare, mută lupa și faza lungă stânga dreapta.
alex1988
Salut, se poate curata oglinda farului la un 2.1? La mine are praf pe interios si nu as vrea sa dezmwmbrez farul pentru curatare si apoi sa lipesc din nou sticla. Ma gandeam sa il clatesc cu apa , ce parere aveti
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.