Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Unde este ecu
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
adrianopolis1978
Buna ziua. As vrea sa verific cablul de la pinul 6 de la ecu care este al martorului temperatura apa, dar nu stiu unde este calculatorul. Ma puteti ajuta va rog cu precizarea exacta a locatiei? Si atunci cand pun contactul la mine nu se aprinde si martorul temperatura apa. Trebuie sa se aprinda cand pui contactul si sa se stinga imediat ca ceilalti martori sau nu? Va multumesc anticipat
iDoctor
langa baterie .
adrianopolis1978
Este in dreapta bateriei, in cutia unde sunt releele?
gabidrideanu
Daca compartimentul motorului arata la fel ECU trebuie sa fie exact unde am incercuit eu ... are un capac pe el si probabil din cauza asta nu l-ai vazut
adrianopolis1978
QUOTE(gabidrideanu @ 27 May 2014, 20:19)
Daca compartimentul motorului arata la fel ECU trebuie sa fie exact unde am incercuit eu ... are un capac pe el si probabil din cauza asta nu l-ai vazut
*



Este identic. Multumesc mult. Acum trebuie doar sa ma dumiresc cum gasesc pinul 6 care duce firul la martorul temperatura apa.

27 May 2014, 21:17:
Mai am o intrebare. Vreau sa aflu daca la punerea contactului e obligatoriu sa se aprinda martorul temperatura apa. La mine nu s-a aprins niciodata de cand am cumparat masina anul trecut. O fi becul ars? O sa verific si faimosul pin 6 de la ecu, unde am aflat ca e mufa de la martor, poate e intrerupt, sau...
BannedHost
La mine nu se aprinde. Indicatorul de temperatura nu iti indica temperatura ?
adrianopolis1978
QUOTE(BannedHost @ 28 May 2014, 14:42)
La mine nu se aprinde. Indicatorul de temperatura nu iti indica temperatura ?
*



Martorul se aprinde cand sunt probleme la instalatia de racire motor.
Nici nu mai stiu cum tb. Sa se aprinda martorul cand pun contactul sau nu? Tu spui ca nu ti se aprinde, un prieten de-al meu cu acelasi model de masina spune ca i se aprinde cand pune contactul si se stinge imediat.

Cum este?
adrianopolis1978
Rugaminte. Puteti sa ma ajutati cu o schema a calculatorului de injectie ca sa stiu fiecare pin pentru ce este? Va multumesc
espacern
Scoate mufa si cu o lupa vezi cifra 1 corespondenta la pin 1.

@+
adrianopolis1978
QUOTE(espacern @ 29 May 2014, 16:29)
Scoate mufa si cu o lupa vezi cifra 1 corespondenta la pin 1.

@+
*



Multumesc pentru sfat. Sincer. Dar, ma interesa o schema ca sa vad unde e pinul 9, ca am inteles ca acolo e firul pentru martorul temperatura apa. Vreau sa il verific, ca nu mi se aprinde martorul cand pun contactul
adrianopolis1978
Am desfacut capacul de la calculator, dar acum cum scot mufa cu toate firele alea, acolo unde am incercuit in poza, am incercat, dar mi-e frica sa nu stric ceva. Cum fac? Si am vazut ca e foarte multa mizerie pe pini. Pot sa dau cu spray de contacte sau e o idee proasta? Multumesc
espacern
In partea dreapta a pozei adica partea opusa cablajului se afla o tija/blocas de care trebuie sa tragi cu grija.......si iese mufa.
Capacul care acopera mufa nu trebuia scos....are rol de protectie!

@+
adrianopolis1978
QUOTE(espacern @ 31 May 2014, 19:19)
In partea dreapta a pozei adica partea opusa cablajului se afla o tija/blocas de care trebuie sa tragi cu grija.......si iese mufa.
Capacul care acopera mufa nu trebuia scos....are rol de protectie!

@+
*




Am inteles. Capacul l-am scos pentru ca nu stiam cum se face. L-am pus la loc. Am vazut tija aia, am tras usor de ea, dar la un moment dat se blocheaza si mi-a fost frica sa trag mai tare. Pot sa dau cu spray de contacte pe acolo? Ca e foarte multa mizerie sub capac si cred ca si sub mufa
espacern
Trage de tija si ridica de mufa in acelasi timp....e mult mai usor asa.
Da cu spray de contacte peste tot si verifica bine(lupa)sa nu fie urme de coroziune.

@+
lucianm
Martorul de temperatura apa... la ECU este la pinul 9. La ceasuri il gasesti la pinul 17 din mufa gri.
adrianopolis1978
Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Cred ca totusi o sa apelez la un electrician, ca eu cred ca ma cam depaseste situaia. Cunoasteti in Bucuresti un electrician bun, care sa se priceapa la calculatoare de injectie?
lucianm
Totusi care e problema? Martorul ala se aprinde cand apa din motor are 115 grade blink.gif

Daca indicatorul de temperatura este ok, lasa-l in pace.
adrianopolis1978
QUOTE(lucianm @ 2 Jun 2014, 21:43)
Totusi care e problema? Martorul ala se aprinde cand apa din motor are 115 grade blink.gif 

Daca indicatorul de temperatura este ok, lasa-l in pace.
*



Indicatorul arata bine, dar am avut o problema cu senzorul de temperatura acum vreo 2 luni, cand acul s-a ridicat la maxim si nu s-a aprins becul in bord. Acum s-a rezolvat, am schimbat semzorul, voi fi atent la ac, dar poate ar trebui sa vad de ce nu se aprinde martorul. Ma gandesc ca se poate intampla si alta data, si nu ma avertizeaza si martorul. Atunci am crezut ca e o problema de la indicatorul din bord din moment ce nu s-a aprins martorul, dar de fapt era de la senzorul de temperatura. Recent am vazut la un prieten care are acelasi model de masina ca la el se aprinde martorul de temperatura cand pune contactul si ma gandeam sa nu fie o problema la mine.
lucianm
Sonda de temperatura de pe motor are 2 senzori in aceeasi capsula, unul pentru ECU si unul pentru ceasurile de bord cu circuite separate. Este posibil ca numai senzorul de la bord sa fi indicat aiurea.

Problema cu acul de temperatura care se ridica poate fi si de la un fir de masa slab... uite aici http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=66178&st=0.

Electroventilatorul de pe radiator porneste cand acul se ridica peste jumate?
adrianopolis1978
QUOTE(lucianm @ 2 Jun 2014, 22:54)
Sonda de temperatura de pe motor are 2 senzori in aceeasi capsula, unul pentru ECU si unul pentru ceasurile de bord cu circuite separate. Este posibil ca numai senzorul de la bord sa fi indicat aiurea. 

Problema cu acul de temperatura care se ridica poate fi si de la un fir de masa slab... uite aici http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=66178&st=0.

Electroventilatorul de pe radiator porneste cand acul se ridica peste jumate?
*


Dupa ce am schimbat senzorul de temperatura, acum totul functioneaza perfect, doar ca nu se aprinde martorul cand pun contactul. Cand acul ajunge la jumate, porneste ventilatorul, deci e ok.
gabi_g
@adrianopolis1978
Ti-am spus si pe daciaclub.ro ca ai o problema la circuitul care iti aprinde martorul din bord, fie un fir intrerupt, un contact oxidat, mai ales ca ecu iti raporteaza eroare "Panne voyant alerte eau". Acel martor trebuie sa se aprinda cand pui contactul iar cand pornesti se stinge. Sau poti tu sa-l aprinzi din tester cu DDT-ul. Daca nu se aprinde este clar ca este o defectiune.
adrianopolis1978
QUOTE(gabi_g @ 10 Jun 2014, 09:46)
@adrianopolis1978
Ti-am spus si pe daciaclub.ro ca ai o problema la circuitul care iti aprinde martorul din bord, fie un fir intrerupt, un contact oxidat, mai ales ca ecu iti raporteaza eroare "Panne voyant alerte eau". Acel martor trebuie sa se aprinda cand pui contactul iar cand pornesti se stinge. Sau poti tu sa-l aprinzi din tester cu DDT-ul. Daca nu se aprinde este clar ca este o defectiune.
*



Am inteles de atunci si iti multumesc inca o data, dar nu stiam unde e ecu. Deocamdata il las asa, dar trebuie la un moment dat sa desfac mufa si sa curat pe acolo cu spray de contacte. La mufa de la ceasuri nu ma bag, ca nu as vrea sa desfac bordul. Oricum eu sunt cam atehnic, dar cred ca la mufa calculatorului de injectie ma bag sa o desfac si sa o dau cu spray. Ai niste sfaturi cu privire la aceasta operatiune? Sa o fac eu sau recomanzi un meserias?
gabi_g
Ce mai astepti da-i bataie! Vezi ca ecu ca are o clapeta neagra, tragi de ea si scoti calculatorul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.