Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum Symbol 2012
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
potilevi
Salut tuturor!
In Iunie 2012 am cumparat un Renault Symbol 1.2 16v 75cp de la reprezentanta din Cluj.
Pana in momentul respectiv am in jur de 8000 km.
De la inceput am observat ca are un consum enorm. La reprezentanta mi-ai spus ca ma pot duce cel putin 10 km; m-am dus la petromul de pe calea turzii, si in timp ce asteptam la rand, mi-a murit motorul. Am crezut ca am scapat-o din ambreiaj dar nu a mai pornit, a ramas total fara benzina.( Distanta este cam 1 km pt necunoscatori)
Cel mai mic consum, am reusit sa-l scot vara fara clima pornita, si cu un trafic de vara foarte lejer, 9l/100km.
Iarna consumul la 100 urca pana la 13-14l/100km; pornesc motorul, pun clima pe caldura automata, si pana curat masina de zapada o las sa mearga, sa se incalzeasca motorul, dupa las clima pe prima pozitie de putere 21 grade.
Vara de obicei, de la plin la plin in oras parcurg in jur de 400km....
Am constatat consumul la reprezentanta si mi-au spus ca totul este ok din punct de vedere tehnic (verificat calculator, noxe, motor, etc).
Modul de conducere, nu este unul agresiv pentru ca 90% cand masina este in miscare o am pe fiica-mea de 3 ani in spate care este sensibila la franari bruste, accelerari bruste, si condus agresiv --> nu conduc agresiv, schimb intre 2500-3000, deci nu fortez nici motorul.
La momentul respectiv am 500 km parcursi de la ultima resetare, cu un consum mediu de 11l/100km. Km respectivi au fost parcurse din ianuarie, pana in mai in oras (nu circul pe calea turzii, deci nu urc, sau cobor, majoritatea drum drept). la 300 km consumul era inca 12.5l/ 100km. din martie a inceput sa scada consumul si in 24.5.2014 consumul a ajuns la 11.1-11l/100km conform calulatorului de bord.
Ce as putea sa fac, pentru ca in conditiile existente nu imi permit sa folosesc masina, numai pentru a merge la cumparaturi, sau Doamne fereste la urgente cu fiica-mea.
A venit timpul sa fac si ITP-ul, oare trebuie sa-l fac la reprezentanta? Si mai trebuie sa fac si verificarea anuala, pentru ca este inca in garantie.
Trebuie sa mentionez ca un coleg cu un Logan 1.2 16v 75CP, din 2010 are consum de vara in oras intre 7 si 8.5l/100km.
Masina la drum lung consuma bine; ex: 4persoane cu bagaje, tur al transilvaniei de nord, am scos 6.2l/100 km.
Nu se poate compara cu masiana mea de firma, un Kangoo de 1.5 Dci, care incarcata cu juma de tona, si un condus semi-agresiv am scos max 6.5l in oras...
Sa nu spun ca am ales masina noua in favoarea unuia second hand, pentru ca ii nou nu ar trebui sa creeze probleme, motor nou si mic consum mai mic, etc.
Consumul din brosura este de 7-8.2 in oras .
Va multumesc anticipat!
espacern
Motorul 1.2 este "gurmand" din cauza normei de depoluare...trebuia sa te informezi inainte de achizitie.
Daca pentru calculul consumului te uiti doar la bord trebuie sa stii ca se pot inregistra erorii...cea mai buna metoda este sa faci plinul rulezi si apoi faci iar plinul.
Masina este inca nerulata si poate in timp o sa mai scada consumul....un pic.
Ca sfat de reducere consul:calitate conbustibil/bujii calitate/filtre curate/ulei recomandat.....sau montezi instalatie GPL si platesti mai putin la consum aproape identic.
ITP-ul poti sa-l faci la orice statie omologata RAR....dar verificarea anuala este recomandat la reprezentanta in perioada garantie.
Comparatiile reale cu alte masinii nu se pot face deoarece au alte cutii de viteza/greutati/etc....doar cu ceva similar cu a ta.

@+
argon
Loganul ala din 2010 care-l dai exemplu e euro 4, a ta e euro 5. Cel mai reusit motor 1.2 16v a fost euro 3, consuma infim, dar l-au adus la euro 5 si l-au nenorocit.
vallixx
Niciodata in nicio situatie nu se va scoate consumul din brosura, in realitate.

Pe de alta parte, este cunoscut....sau ar trebui sa fie....ca motoarela mici tind sa consume mult.
Explicatia e simpla. Motor mic, putere putina, o tona de masina de carat cu putere putina......rezultat, ca sa reusesti sa deplasezi tona aia decent, trebuie sa calci hotarat pedala din dreapta.

Asta cu "motor mic ca sa consume putin" e treaba de merketing.

Iar Renault e unul dintre producatorii care a luat-o pe aratura binisor, au dus treaba asta cu downsizingul mult prea la extrem. Au scos niste motoare noi, pana si la aspiratorul de acasa cred ca am motor un pic mai mare deact astea noi de Logan - Clio.

Dar na, trebuie si petrolistii sa traiasca.

Whatever, pentru initiatorul topiclui, ce sa zic.
Mai asteapta cateva mii de km, motorul se va mai roda si consumul o sa mai scada.
Incearca sa fii atent cu pedala de acceleratie, nu o calca prea tare, lasa masina sa accelereze usurel, in ritmul ei. Anticipeaza cat mai bine traficul astfel incat sa nu franezi cand nu e nevoie.

Cand vezi in departare semafor pe rosu sau stii ca va urma sa opresti nu scoate masina pe liber.
Taie gazul dar las-o in frana de motor pana cand va trebui sa opresti de tot.

Nu subtura motorul, dupa ca ca n-are putere prea mare, daca il tii si jos in ture n-ai facut nimic.
Nu-l tine nici prea in ture ca iar nu e bine, 16V-ul iti da intr-adevar performanta cea mai buna in ture, dar atunci mananca si cel mai mult.

Incearca sa cari cat mai putina greutate, nu cara prin masina lucruri nenecesare.
Ai de grija sa ai tot timpul rotile umflate la presiunea normala.

Baga carburant de calitate, fa reviziile la zi, nu folosi AC-ul cand n-ai nevoie de el, dar daca e cazul nu face nici sauna in masina pentru ~0.8L / 100km.

Si pe cat posibil evita orele de maxim trafic sau zonele aglomerate, cu multe semafoare.
De multe ori, traseul cel mai ok nu este cel care e cel mai scurt.
alexgeogabriel
Sfaturi utile dar... asta inseamna mers economic, el are o problema si nu vor sa o recunoasca cei din reprezentata, fie 8000 Km sunt inca putini desi rodajul se incheie pe la ~3000 km.
helldriver11
Eu am 1,416V si m-am confruntat de la inceput cu problema consumului...
Tot ceea ce au spus colegii forumsti e perfect adevarat. Ce as vrea sa mai adaug eu, din proprie experienta e faptul ca nici dupa ce motorul "se lasa" (adica se rodeaza), consumul nu scade semnificativ, poate cu 0,2-0,3 l. la 100 km., care se simt cam dupa 4-5000 km.
Faptul ca extraurban are un consum decent ne demonstreaza ca, totusi, nu este o problema a masinii; daca avea un defect, consuma exagerat indiferent de locul unde ruleaza.
Media este influentata semnficativ si de stilul de condus. Din postarea ta am mai sesizat ceva: faptul ca iarna lasi motorul sa se incalzeasca stationand. Daca la fiecare pornire il lasi sa mearga in gol 3-4 minute, media ti-a crescut cu 0,5 l la 100 km.
bylexus
eu scot 6.5 l/100km in oras, cu symbol-ul cu acelasi motor 1.2 16V din vara lui 2012. Cu un plin eu fac 750 km.
R E M U S
Asa, si? Viteza medie este?
bylexus
30 km/h...
R E M U S
Te invit in bucuresti sa ne arati ce consum o sa ai la max 15km/h viteza medie. imbratisare.gif
bylexus
Eu sunt multumit de consumul masinii, iar valorile indicate de Renault cu privire la consum pot fi realizate.
al1n
aceleasi discutii...oras,stil de condus, ore de trafic. consumul poti sa il scoti, is curios cu alt benzinar cu acelasi stil de condus si traseu cat scoti consum.
BannedHost
9 % in oras cu clima si trafic, aproape ca in Bucuresti .. IN afara undeva intre 5.5 si 6.5 depinde de viteza.
vallixx
QUOTE(alexgeogabriel @ 24 May 2014, 20:56)
asta inseamna mers economic
*


Vrei consum mic......atunci...mergi economic. Cat se poate, ma rog.

QUOTE(alexgeogabriel @ 24 May 2014, 20:56)
el are o problema si nu vor sa o recunoasca cei din reprezentata, fie 8000 Km sunt inca putini desi rodajul se incheie pe la ~3000 km.
*


La mine s-a lasat mai greu motorul, dupa 10 mii.
Cam cu aproape 0.8 - 1l / 100 km scot mai putin acum, decat cand era motorul mai nou.

Reprezentanta ce vrei sa-ti zica cand ei vand motoare de 0.8 - 1.2 ?
Ce sa-ti zica? " Ia-motor mic ca o sa consume mult si o sa te rogi de el".....
SandelBS
Dupa vreo ceva mai multe zeci de mii de km, consumul e la fel ca la 10000, nu am sesizat mare diferenta fata de rodaj.

Recent am facut un drum Budapesta - Bucuresti, vreo 850 km, consum CB 6,6%, deci real 6.2 in conditii de vreo 350 km autostrada, clima in arsita naibii, bagaje etc. La mers pe un drum normal, de campie, fara pretentii, la 90 , pe CB consuma 5.3- max 5.5, deci real, se apropie de cifrele oficiale. Am testat de multe ori cu plin, CB si cam asta e diferenta. Motorul meu e E4, vad ca se pune accent pe chestia asta.

LA intitiator a spus ca a facut 400 km de la un plin la altul si e mult. Nu cred ca e mult din prisma faptului ca merge putin, motor rece si plus ca rezervorul e de 50 litri, dar cand a facut plinul s-a oprit la 43.

Daca tot suntem la consumuri astronomice, la 60 km/h treapta 5, pe CB apare 4,3- 4,4 (constant). Dar pt mine e orientativ consumul pe CB, cu metoda plinului si corect facut (adica la primul plin te-ai oprit la primul semn de la pistol, la urmatorul faci la fel) e relevant.

Daca va plangeti la motor mic caroserie mare, consum mare, la Symbol ce sa mai zic de Opel Astra cu motor 1.4? Buc - Sibiu a consumat 9%, in conditiile in care cu Symbol nu trec de 7. Evident, puturos opelul fata de symbol.
potilevi
Mersi frumos de solutii.
Intre timp m-am dus sa mai fac si ITP si revizie. Logic, am mentinat consumul, si au vazut si cei de la reprezentanta, la 524 de km parcuris consum de 11...
In fine, au legat masina la computer sa verifice daca softul injectoarelor este ok si daca este up to date, mi-au facut iarasi test de noxe, si au spus ca totul este foarte bine si ar trebui sa consume normal, nu cu 3-4 litri mai mult...
Acum astept sa vad ce rezultate va da cu ulei nou si filtre noi.
O zi faina.
Alexul
Potilevi...nici 1.6 16 valve meu dupa laguna nu consuma atat ! Recomandare !! Treci pe GPL ! ...CHIAR daca la inceput pare o suma mare de bani (intre 2200 lei si 2500 lei) dupaia o sa amortizezi destul de repede investitia. O sa mergi cu un consum de 9-10-11 % pe gpl...cost cam 36 lei pe suta de km ..cam cat un diesel care consuma 5 %.
titilev
Traseu Motru-Timisoara si retur.Am condus fara sa fortez,in limitele legale, traseul a fost prea putin aglomerat.Cuvintele sunt de prisos. Urmariti filmuletul.
https://www.youtube.com/watch?v=Yi4VuPokTTE...em-upload_owner
adrian2011
ai adus-o tractata? biggrin.gif
glumeam,normal. se poate scoate astfel de consum doar daca mergi linistit.dar ce te faci cand te grabesti?
gaborumihai
Si eu am aceeasi problema , rupe benzina in doua masinuta asta fara nici o explicatie plauzibila. Am un symbol din decembrie 2011 nu sa mers urat cu el ii sa respectat rodajul cu strictete , revizie facuta la reprezentante , ba chiar la ultima revizie , a doua la numar am explicat mecanicilor ca am probleme cu masina ; adica imi fluctueaza relantiul putin dar e deranjant sa faca asa la o masina noua are 9000 de km , in punctul cand scade in turatie ajunge pana baraie motorul de zici ca e disel apoi urca , daca dau drumu la avarii face ca o sorcova urca scade urca scade , leam spus ca am probleme cu ac-ul numai baga rece sa il verifice si ei ca si asa trebuie verificat scrie in carte din doi in doi ani..miau zis poi ce ca e complicat trebuie sa imi scoata freonu sa il puna la loc si costa suplimentar nu face parte din revizie de parca pe aia au facuto gratis , cu relantiul mia spus ca au pus testerul pe calculatorul de injectie si functioneaza in parametri impus de producator , leam poi bun poate o avea altceva au zis ca nu are ce sa fie merge bine masina au testato si ei la un drum scurt cica , bine fara sa imi ceara acordul , si cu consumul ie motorul micut si asa consuma astea..dreaku daca stiam ca consuma 12 la suta imi luam polo sau fiesta si alea au motoare de 1.2 si consuma 4-5 sau um logan...

Concluzia .......parerea mea nu va luati asa ceva ca masina nu poate fi numita , sa numai zic de vopsea sau materialele din care e facuta sunt mai decente la logan...mia zis mie un prieten bah e fabricata in turcia nu are nimic in ea cu calitate renault mai asteapta sa mai pui 1500 sa imi iei un fiesta , mare dreptate a avut.

alexgeogabriel
Bine "bah", intr-adevar se pare ca e maricel consumul dar nu ai mentionat in ce conditii ti-a consumat atat.
lucianm
Cand i-au vandut-o sigur nu i-au zis de motorul micut care consuma mult sleep.gif

Relativ la problema ta, as banui una din sondele lambda. O valoare incorecta la una din ele poate avea ca efect consum mai mare decat normal, si o variatie a relanti-ului.

Daca variaza relanti-ul un functie de consumatorii din masina ( avarii, faza lunga.. etc ) un contact prost la borna de la baterie, sau borna care se leaga de caroserie.
titilev
@adrian2011 "ai adus-o tractata? biggrin.gif
glumeam,normal. se poate scoate astfel de consum doar daca mergi linistit.dar ce te faci cand te grabesti?"
Am incercat sa ma grabesc in limita vitezei legale 60 km/h in localitate si 100-110 km/h in afara localitatilor,doar in unele depasiri am urcat la 120 km/h
Pt cei care au vazut filmuletul pe youtube pot sa vada si alte consumuri obtinute de mine cu diferite ocazii.
https://www.youtube.com/watch?v=FYC_Ong6mmU
Eu sunt multumit de consumul masinii. 5.4 de la mare acasa in conditiile in care masina a fost incarcata la refuz cu bagaje si 4 persoane in masina(2 adulti si 2 copii)iar pe autostrazi am mers cu 120-125km/h,medie orara pina acasa 75km/h deci "m-am grabit" un pic.
razvantrc

@gaborumihai
ce-mi plac mie astia care intai cumpara masina si pe urma se vaita de ea...
Duduie internetul de forumuri despre masini si cat consuma fiecare/probleme etc.
"Vindeo" (sa fie pe intelesul tau) si ia-ti fiesta/logan (parca loganul are acelasi motor nu?)
titilev
QUOTE(razvantrc @ 10 Jun 2014, 11:33)
@gaborumihai
ce-mi plac mie astia care intai cumpara masina si pe urma se vaita de ea...
Duduie internetul de forumuri despre masini si cat consuma fiecare/probleme etc.
"Vindeo" (sa fie pe intelesul tau) si ia-ti fiesta/logan (parca loganul are acelasi motor nu?)
*


eu cred ca, si nu vreau sa jignesc pe nimeni cu asta, ca cei care au consum mare la aceasta masina ori nu stiu sa conduca aceasta masina ori au ceva probleme tehnice,mecanice la masina,ori ne dau noua date eronate pt a denigra aceasta masina
date mai clare despre consum decit am dat eu in filmulete nu cred ca se pot da iar din film se vede clar consumul
ca daca ma grabesc apare un consum mai mare, este ceva normal, cred ca si la alte masini se intimpla acelasi lucru
NU cred ca se poate ca virgula conducind in mod sportiv o masina sa ai consum de masina pe "baterii solare"
argon
QUOTE(lucianm @ 8 Jun 2014, 09:47)
Cand i-au vandut-o sigur nu i-au zis de motorul micut care consuma mult sleep.gif
*



Daca motorul ala pe aceasi masina de aceasi greutate era euro 3, ar fi consumat acceptabil, problema e ca au luat un motor vechi de 13 ani conceput sa fie euro 3, si l-au gatuit sa iasa euro 5, cand trebuia gandit de la zero un motor nou, ca sunt destule motoare mici de generatie noua euro 5 care consuma rezonabil.
SandelBS
Consum cu metoda plinului:

Facut plinul in B, apoi traseu Braila (+imprejurimi) - Focsani 403 km - 24l = 6l/100km (autostrada 140 in bord iar Slobozia - Braila - 130 extra - 50-90 localitate), AC, 2 persoane, bagaje

Urmatorul plin la Radauti dupa 516 km - 30l = 5.8l/100km, 3 persoane, bagaje mai multe, AC, unde s-a putut pe E85 130-140, in rest mai putin, dar cel putin 110 extra, 7-80 loc.

Ultimul plin la Buhusi, intoarcere din N moldovei, 420km, si mai multe bagaje, AC, viteza ceva mai mica , 24l,= 5.7l/100km.

Apoi n-am mai facut plinul pana la Bucuresti, dar tot p-acolo ar fi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.