Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 8x8 Romanesc
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4
Ov
Voi vorbi aici de un aro m461c din 1974 si de un aro 243 din 1978

Ambele masini luate anul trecut de la dl Pantelimon, ambele vehicul istoric, ambele in stare buna de functionare.

Evident au mai aparut mici probleme, dar cu timpul le-am rezolvat si ii dam inainte.

La aro am facut pana acum urmatoarele:
- revizie: uleiuri, frane, gresat - multumesc ydaniel
- la rece imi arunca garnitura de la filtrul de ulei. Dupa multi litri de ulei dati in cartofii lu' socra-miu am facut un bypass in locul unde din fabrica venea radiatorul de ulei si am scapat de suprapresiunea la rece (cel mai probabil canalul de retur din bloc e infundat).
- schimbat cuplajele de pe fata
- o planetara rupta
- semnale noi
- cauciucuri noi
- multe mici nimicuri gen revizuit instalatia electrica, fise tesla, capac nou delcou, montat centuri, refacut un scaun, astupat gauri "tehnologice"

De facut:
- ar merge o vopsea. Masina a stat pana acum "petrolata", dar tratamentul a distrus stratul superior de vopsea. Vopseaua originala, aflata sub stratul actual de vopsea, arata impeciabil acolo unde a reaparut dupa cojirea stratului de deasupra, dar nu cred ca exista vreo posibilitate sa curat vopseaua "noua" sa ramana cea veche. Dezavantajul la un vopsit nou ar fi ca as fi mai retinut la bagat in boscheti si crengi.
- ar trebui sa mai aranjez si interiorul si anume podeaua care-i cam jerpelita/zgariata/cojita
- ar trebui curatat si pe dedesubt unde prezinta rugina de suprafata, pasivizat si dat cu ceva protector
- trebuie sa-i fac banchete in spate. Am materiale (vinilin, burete, scanduri), am poze, n-am timp. Un nene la dezmembrari mi-a cerut 500 de lei pe 2 banchete si am zis pas.

O poza cu Ursu' in stadiul actual:
[attachmentid=1627946683]
si un filmulet (l-am mai pus in topicul cu 2000-ul)



Si acum IMS-ul:

Pana saptamana asta nu prea m-am ocupat de el, doar am mers, si-am mers, si-am mers smile.gif Masina e bestiala si-ti intra in suflet imediat. Nu credeam c-o sa-mi placa atat de mult si recunosc ca traiesc aceleasi sentimente ca si in 1300. In plus cand ies cu el la plimbare toata lumea isi suceste gaturile smile.gif
Din ce-am facut de cand am luat-o amintesc revizie generala (uleiuri/frane/gresare - multumesc ydaniel), aprindere electronica (sar'na dok pt o zi pierduta cu mine), spalare carburator, fise tesla, mici arcuri, arculete, garniturele, stergatoare, piuieli la semnalizare (sa nu le mai uit pornite), capace la roti, etc

In weekendul asta (prelungit pana luni tongue.gif), m-am ocupat putin mai mult, si anume am curatat podeaua, pasivizat, vopsit (cu protecta 3 in 1), astupat gauri tehnologice (astia la armata aveau o obsesie cu gaurit masina), schimbat faruri (multumesc bucatzel pt procurare si cristith pt livrare), schimbat semnale, mici retusuri cu pensula pe la vopsea, confectionat diverse capace metalice si pt el si pentru 243.

De facut:
- si aici ar merge o vopsea, dar tot asa, mi-e nitel teama ca daca o fac tipla n-o sa-mi mai arda de bagat la mozoleala
- desi cauciucurile sunt relativ bune sunt 2 de-un fel si 2 de-un alt fel. Mai am inca unul in plus, dar nu-i gasesc perechea ca sa pot face un set de 4. E vorba de un Barum NB62 7.5R16. Daca ma poate ajuta cineva raman vesnic recunoscator
- plimbare cat cuprinde smile.gif

Cateva poze de la surubareala din weekend cu Mufasa (nume pus de nevasta):
[attachmentid=1627946694] [attachmentid=1627946695] [attachmentid=1627946696] [attachmentid=1627946697] [attachmentid=1627946698] [attachmentid=1627946699] [attachmentid=1627946701] [attachmentid=1627946702] [attachmentid=1627946703]
DACIOTUL_97
Se prezinta foarte bine masinile.Adevarate comori care merita toata grija si atentia.Bafta in continuare ! wink.gif
alex462
Chapeau! Bravo, domnule!
mariusciprian78
ce "carbelitoare" ai pe ele?
banchete spate ptr 243 stiu pe cineva care are 2 noi.daca esti interesat iti dau nr lui de tel.
Ov
Carfil dublu corp sincron w207 pe ims si w250 pe 243, adica fix cele cu care veneau din fabrica. Am uitat sa mentionez ca aro-ul are vreo 24.000km si ims-ul 9000.

Banchete am mai gasit, dar mult prea scumpe pentru cat consider eu ca merita (500 de vinilin, 200 de stofa). In plus niste banchete "actuale" sunt imbracate in stofa si mie imi trebuie in vinilin, asa ca oricum ar trebui sa le modific. Vinilinul il am deja, am avut si buretele, dar a sfarsit in alte aplicatii si scandura am la tara cat cuprinde (si circular s-o tai tongue.gif)
UXE
Cam care ar fi consumul? nedumerire.gif
espacern
Consuma...cat bagi in rezervor!

IMS-ul este super!

@+
Ov
anul trecut ims-ul pe traseul bucuresti -> bran -> plimbarica prin munti -> campulung -> bucuresti a scos o medie de ~15

aro-ul ar trebui teoretic sa ia cu 2-3% mai putin (cica), dar in afara de drumuri scurte n-am apucat sa merg sa apuc sa fac plin-plin (90L are scarba tongue.gif)
tarzy
bravo domnu' Ov, bine ai venit in randul AROgantilor smile.gif

imi place solutia gasita pentru semnalizarile fata lsa ARO ....

am 2 sau 3 bucati jante pe 16 disponibile si vre-o 2 anvelope mai uzate dimensiunu 650 R16 .... daca iti folosesc le fac cadou
Ov
Sigur, merg de rezerva ca și așa nu prea am. Sa mi zici cum pot sa le iau. Mulțumesc

nu înțeleg la ce te referi la semnalizări, ca nu le am facut nimic
tarzy
La ARO de obicei semnalizarea fata este pozitionata in bara fata .... lucru destul de enervant pentru ca nu-ti permite sa dai jos bara (pentru a mari unghiul de atac), le mai si trosnesti .... merg si aiurea (intra apa, namol, etc)

solutii semnalizarea pozitionata direct pe caroserie, cum ai tu e foarte oki, cum e de exemplu aici (ARO negru) .... e expusa la interactiuni posibil daunatoare cu obsatcole din teren (crengi, etc)

La masina mea (ARO rosu) am o solutie cat de cat decenta .... dar in mod clar si mult prea evident nu se incadreaza la modificari autorizate.

Jantele si anvelopele le am la tara, daca e oki ptr tine le aduc in w/e, stabilim detalii pe PM



harby ;))
QUOTE(tarzy @ 21 May 2014, 11:09)
La ARO de obicei semnalizarea fata este pozitionata in bara fata .... lucru destul de enervant pentru ca nu-ti permite sa dai jos bara (pentru a mari unghiul de atac), le mai si trosnesti .... merg si aiurea (intra apa, namol, etc)

solutii semnalizarea pozitionata direct pe caroserie, cum ai tu e foarte oki, cum e de exemplu aici (ARO negru) .... e expusa la interactiuni posibil daunatoare cu obsatcole din teren (crengi, etc)

La masina mea (ARO rosu) am o solutie cat de cat decenta .... dar in mod clar si mult prea evident nu se incadreaza la modificari autorizate.

Jantele si anvelopele le am la tara, daca e oki ptr tine le aduc in w/e, stabilim detalii pe PM
*


Da, doar ca dl. Ovidiu are un model mai vechi si nu masina, in proiectarea sa, nu a avut semnalizarile in bari ! biggrin.gif
mariusciprian78
w250 asta de pe 243 al tau am si eu pe 244 si sa dea naiba daca mergea el bine pana nu am aj cu el la nea pantelimon.
pana la gulia langa bucuresti si cat l-am frecat pe acolo a papat 30l de benzina.inapoi in bucuresti a ajuns doar la sufa biggrin.gif biggrin.gif
@tarzy ;nu gasesc si eu cumva un sup de proiector sa cumpar?cel de pe dreapta.
iustin_uap
La M ar merge un numar patrat pe spate.

Poza
quick
Ov up.gif
4x4 rupe tot.
CT-05-DGP
Salut Ov,

Misto 243-ul, cum ai intrat in posesia lui? Care a fost pretul?
De mult vreme caut sa cumpar un 243..
tarzy
QUOTE(mariusciprian78 @ 21 May 2014, 22:05)
....
@tarzy ;nu gasesc si eu cumva un sup de proiector sa cumpar?cel de pe dreapta.
*



banuiesc ca te referi la suportul care vine la fereasta .... ma uit si daca gasesc (slabe sperante) te anunt
Ov
da' un suport de roata de rezerva (d'ala de se pune pe plafon) nu-ti iese in cale? icon_mrgreen.gif
tarzy
suport mai caut si eu .... cu toate ca am deja 2 smile.gif
mariusciprian78
@tarzy-exact la ala de pe stalp unde vine proiectoru.ok merci frumos.ast un pm sau poate ma suna cristidi biggrin.gif
Ov
QUOTE(CT-05-DGP @ 23 May 2014, 09:17)
Salut Ov,

Misto 243-ul, cum ai intrat in posesia lui? Care a fost pretul?
De mult vreme caut sa cumpar un 243..
*



3000€ a fost agregatul

Cu potențial de vehicul istoric sunt foarte rare. De anul trecut de când l am luat eu a mai fost la vânzare un 241în stare mai rea ca al meu și un 240 cu probleme la acte (adică fără impozit plătit). Norocul meu a fost că mașinile au fost merse și asta de cineva care s a priceput wink.gif
Ov
Si-a mai trecut un weekend (prelungit) de surubareala + plimbare. Pe scurt:

[attachmentid=1627948570] a mers ce-a mers si s-a oprit, invartea da' nu pornea. Dupa o scurta constatare a venit si diagnosticul [attachmentid=1627948569] - fara benzina (poveste lunga, pe scurt m-a mancat undeva sa umblu la tija de la sonda, mi se parea ca arata prea putin tongue.gif), prin urmare a urmat un drum pana la semnal si apoi altul pana la masina de interventie. Intr-un final a venit si licoarea [attachmentid=1627948571] [attachmentid=1627948572] si-am plecat mai departe pana am dat in [attachmentid=1627948573] . Am iesit si de aici cu ajutorul catorva crengi plasate strategic si am incheiat ziua de mozoleala.

A 2-a zi m-am apucat de confectionatul banchetelor, dar n-am terminat. Am pierdut toata ziua confectionand suporturile, umbland dupa scandura la dimensiune si taind cutiile care erau prinse in podea. Pe viitor o sa dau o vopsea si la interior, dar deocamdata arata cam asa: [attachmentid=1627948574]

Apoi am mai bagat o plimbarica prin padure [attachmentid=1627948580] [attachmentid=1627948576] , ne-am bucurat de un apus frumos [attachmentid=1627948577] si ne-am intors la barlog [attachmentid=1627948578]
quick
ov ce-i cu balta aia? eu am impresia ca-ti trebuie niste simexi:D
[attachmentid=1627948668]
glumesc....
Ov
Da, m-am lamurit si eu ca fara simex si troliu n-ai ce cauta prin noroaie. Am iesit si eu sa vad cum e smile.gif N-o sa mai vada asa ceva de acum inainte.
quick
e si pacat ca astfel de exemplare sa le noroiesti....
mariusciprian78
protecta aia 3 in 1 e buna de ceva?ai mai folosit-o si inainte?
Ov
N-am mai folosit. Ydaniel mi-a recomandat.
diesel_power
E buna. Am folosit eu la un set de jante de tabla pentru anvelopele de iarna. Rezista cu spor zapezii si sarii.
mariusciprian78
Ce o fi patit de nu a recomandat el vaselina? wacko.gif
eu am folosit acid fosforic si dupa kelfos ptr podea.sa vedem in timp ce si cum o fi.
Ov
pai inainte de protecta si eu am dat cu ceva asemanator (evipass)
referitor la vaselina si acum dupa 2-3 miscari pe langa masina ma murdaresc de pe undeva de vaselina, dar asta inseamna sanatate pentru rablele astea icon_mrgreen.gif
maho
QUOTE(mariusciprian78 @ 6 Jun 2014, 19:04)
eu am folosit acid fosforic

Coca-cola da rezultate asemanatoare.
Azi am vazut pe strada un Aro de armata (inclusiv Nr A...), asemanator, se uita lumea dupa el ca dupa urs wub.gif
mariusciprian78
ov-o fi sanatate ptr ele dar mie de la vaselina sa luat terosonu de pe sasiu.il luam cu unghia pur si simplu
maho-acidu asta fosforic nu are treaba cu coca.este in concentratie de 85%,se combina cu puitina apa inainte de a da pe rugina,sfaraie rugina in contact cu el.

6 Jun 2014, 20:50:
asta-i taraboanta mea.mai am de lucrat la el o gramada
maho
QUOTE(mariusciprian78 @ 6 Jun 2014, 21:46)
maho-acidu asta fosforic nu are treaba cu coca.este in concentratie de 85%,se combina cu puitina apa inainte de a da pe rugina,sfaraie rugina in contact cu el.

Ca aici, exact ce spuneam. Pare-se ca da rezultate excelente si la desfundat radiatoare, si alte tevarii infundate (iti dai seama ce "minuni" face pt. organism).
Ov
Acidul fosforic transforma oxidul de fier (rugina) într o sare. Mă îndoiesc ca același lucru îl poate face și cola.

Marius, se pare ca ai o mașină belea. N ar strica mai multe poze.

Luni cred ca fac schimbul intre Purcica și Mufasa smile.gif
mariusciprian78
O belea pe cap mare mad.gif
mai dureaza pana o sa arate belea icon_mrgreen.gif
harby ;))
QUOTE(Ov @ 7 Jun 2014, 18:18)
Acidul fosforic transforma oxidul de fier (rugina) într o sare.  Mă îndoiesc ca același lucru îl poate face și cola.

Marius, se pare ca ai o mașină belea.  N ar strica mai multe poze.

Luni cred ca fac schimbul intre Purcica și Mufasa smile.gif
*


Cola doar inlatura stratul superior de rugina . Merge foarte bine pe bari, inlatura punctuletele doar ca trebuie sa dai calumea .
Ov
Cam asa arata suportii de banchete pentru 243: [attachmentid=1627949362]

Am mai facut rost de cateva chestii pentru 243 cum ar fi:

Capac volan nou nout pentru aro: [attachmentid=1627949360]
Caseta si semicaseta de directie pt aro: [attachmentid=1627949361]

Si pentru IMS:

Burduf schimbator: [attachmentid=1627949363]
Burdufe balama parbriz: [attachmentid=1627949364]

Burdufele le-am siliconat bine si arata excelent, dar n-am mai facut poze.


Am adus si IMS-ul "acasa" smile.gif [attachmentid=1627949365] [attachmentid=1627949366] [attachmentid=1627949367]
tarzy
QUOTE(Ov @ 5 Jun 2014, 08:22)
Da, m-am lamurit si eu ca fara simex si troliu n-ai ce cauta prin noroaie .....
*




ei .... sa nu exageram .... merge si ceva MT (Pneusuri resapate) si talpa .... dar subscriu ... e mult mai confortabil sa te stii pe Simex-uri si la o adica sa nu-ti para rau ca ai dat banii pe cabestan

https://www.facebook.com/cristian.ionita.77...e=3&uploaded=35

Ov
Dupa 2 saptamani de sapaturi dupa ce tip de ulei sa folosesc la agregate, primul pe lista fiind Mufasa (ce acum "contine" petrom 20w40), avem un castigator: [attachmentid=1627951372] ... si un pierzator: portofelul meu mad.gif
cezarmad
How much costa licoarea binefacatoare?
Ov
77 de lei 2 L
mariusciprian78
bub,bun asa.parca d-asta am bagat si eu.data viitoarr cred ca bag 20w50.de unde l-ai luat?de pe metalurgiei?
Tommi.
Eu iti recomand Ravenol , pot spune din propria experienta adica a masinii familiei mele , Audi A4 '97 , ca a avut Castrol 10W-40 si manca 1L pe 1000km wacko.gif , acum de cand am pus Ravenol nu consuma un gram si pot baga mana in foc ca este Ulei GERMAN. Atasez si o poza daca nu-i problema:
Ov
l-am luat de la ulei-motul.ro (sebastian-razoare), dar intre timp mi s-a comunicat alta sursa
mariusciprian78
pol distribution?au si vaselina(ptr ydaniel)smile.gif s am mai vaz eu ca au si o sol care se pune in benzina ca inlocuitor de plumb
Ov
goodies pentru mufasa wub.gif
Diac
QUOTE(Tommi. @ 24 Jun 2014, 20:49)
Ulei GERMAN
*



Câteodata, rar ce-i drept, un produs frantuzesc poate fi mai bun.
4x4
Nu am stiu unde sa postez asa ca ma folosesc de jurnalul tau unsure.gif

[attachmentid=1627952449]

Inca este in productie si costa in jur de 3000 de euro.

Sunt tacanit tare la cap daca vreau unul?

Prima frica e motorul benzinar de 2.7, dar am vazut ca exista si cu GPL. Euro 4 chiar. Servo, ABS.

A doua ar fi procesul de cumparare. Ar trebui sa il iau din cehia, banuiesc ca tot acolo ar trebui sa merg pentru revizii sau cumparat piese.


A mers cineva cu asa o bestie? Ce parere aveti?
andri1940
Nu am mers niciodata cu asa ceva, dar banui ca e destul de asemanator cu TV-ul romanesc. UAZ Bukhanka e la fel de renumit ca IMS-ul la noi, numai ca inca se produce!

Uite aici ce stie unul relativ nou:

http://www.thetruthaboutcars.com/2014/06/b...he-gobi-desert/
quick
QUOTE(4x4 @ 3 Jul 2014, 17:11)
Sunt tacanit tare la cap daca vreau unul?

*



tacanit tare nu, dar putin cam da:D.....
in primul rand la ce ti-o fi buna? sau la ce vrei s-o folosesti? in al doilea rand, daca o iei de noua, nu este o masina veche, cu istoric, incat sa te lauzi ca ai un UAZ din 80 si vrei sa-l reconditionezi.
piese gasesti si prin moldova....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.