Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 8x8 Romanesc
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4
Ov
ultima data mergea tot smile.gif)
in weekend merg la tara si sper sa termin terosonarea la aro si sa repar si electrica la ims. Mult de lucru smile.gif
mariusciprian78
Te pricepi?
Am chemat si eu un nene electrician la al meu care a lucrat in fabrica.....m a albit instant cand a zis suma 166.gif 166.gif bash.gif
Ov
Sa faci de la 0 o instalatie iti ia fenomenal de mult timp. Nu e imposibil, dar cu siguranta daca pui pe cineva s-o faca pt tine costurile ar fi foarte mari. Daca ai probleme de ce nu incerci sa le izolezi si sa le remediezi? Eu unde am gasit inventii (la 1300 si la 2000), am dat jos tot ce era in plus, verificat cabluri/papuci, inlocuit ce era nasol, apoi verificat ce nu merge, cautat motivul si remediat.
dizzy
Daca o faci de la zero, prima chestie care iti trebuie e schema eventual cu lungimi, grosimi si culori, un morman de fire de culorile si grosimile necesare, papuci, relee, socluri, manete apoi multa rabdare si ceai cald.
mariusciprian78
"te "mas pe el si pe tot.......toata lucrarea la instalatia electrica ma costa in jur de 700/750 lei 183.gif 251.gif death.gif
ORIUNDE ,ORICAND numai bani sa bagi in el 166.gif
Ov
daca implica absolut toata instalatia refacuta de la zero (manopera+materiale) eu zic ca-i pomana curata wink.gif

Pe de alta parte cred ca pt aro-uri mai noi mai gasesti instalatii electrice in magazin, doar ca trebuie sa iei la pas locuri prin campulung.
mariusciprian78
Instalația mea ii buna numai ca fostu proprietar când la vândut a luat cam tot de pe el si a lăsat o grămadă de fire atârnate pe acolo..
Da a venit cu materialele lui da nu prea are ce sa schimbe.
Mai nasol e ca de la niste proiectoare care au in ele si poziție el a anulat o. mad.gif
Ov
Pai iei fiecare fir atarnat in parte, vezi unde se leaga la capatul neatarnat, il desfaci si izolezi smile.gif Nu-ti trebuie electrician pentru asta.

Apoi daca vrei pozitie la proiectoare trebuie sa mai tragi un fir (+ -ul ca masa si-o ia probabil direct din proiector) din blocul de lumini, sau de la pozitiile din fata/spate, adica de unde ti se pare tie mai usor.
Ov
Am terminat de mozolit aro-ul pe dedesubt. Dupa ce-am terminat cu terosonarea am suflat si 4 cutii de ceara peste.


La IMS, dupa ce am schimbat regulatorul de tensiune si alternatorul am constatat ca saraca nu incarca din cauza unei sigurante arse icon_mrgreen.gif
mariusciprian78
Acest videoclip este privat........dupa mozolit nu ar fi fost mai bine de dat o vopsea inainte de ceara?
de restu ce sa zic......aruncale icon_mrgreen.gif
Ov
acum ar trebui sa fie vizibil


20 Oct 2014, 13:23:
ceara am bagat evident si prin toate gaurelele care le-am gasit prin caroserie/sasiu
maho
Nu stiu daca a mai fost (aici n-am vazut), istoria ARO.
tarzy
cand vii cu noi pe coclauri?

https://plus.google.com/u/0/109209495228787...495228787707007
Ov
nu cred ca fac fata la asa ceva smile.gif
tarzy
tu poate ca nu .... dar masina sigur se descurca smile.gif

Ov
n-am pomenit nicaieri nimic de masina smile.gif
Cosmin.nova
Ov, masinile astea bag caldurica iarna decent?biggrin.gif
Ov
da
in aro chiar si ramane smile.gif
mariusciprian78
L ai scos pe careva la plimbare?
Ov
N-am avut timp sa ma mai ocup de ele. La aro n-am in continuare frane.
Ov
Azi am scos aro ul la o scurta plimbare. Ferodouri noi, toti cilindrii noi, lichid nou. Am frane beton. In poza m am oprit cu frana de mana smile.gif

Am pregatit un delcou nou cu senzor si aprindere gotronic. Fisele sunt deja tesla noi. Sambata il pun pe masina si fugaresc iepurasul cu el biggrin.gif
DACIOTUL_97
Se tine foarte bine batranul.Spor la fugareli laugh.gif
ydaniel
wub.gif
Ma bucur ca ai saboti noi,avm noi,anvelope noi:)
Mai ai nevoie de esapament inox wink.gif
Ov
cand o pica asta (care e nou) ma mai gandesc

deocamdata mi-ar placea sa-i trag o vopsea noua ... studiem smile.gif
maho
Daca-i tragi vopsea noua, iti mai vine sa-l fugaresti (banuiesc ca pe coclauri) ?
Ov
pai cam asta-i singurul motiv care ma tine in loc smile.gif
Ov
Victor3001
Foarte frumos. Pe ce post si la ce ora va fi difuzat?
sobolan
foarte fain....fa-ma sa inteleg un lucru,243-ul tau e benzinar ??? biggrin.gif stiu ca au fost o serie facute asa pentru armata si stiu ca si IMS-urile aveau varianta pe benzina.....nu ma pricep la aro,nu da cu paru' biggrin.gif
Ov
Da, e benzina. Aro pe benzina (L25) s-a fabricat pana s-a inchis fabrica.

Filmul intreg e aici: http://masinistul.ro/clasice/video-aro-243...ru-posteritate/
sobolan
aaaa....L-eu smile.gif ,da.....fain,nu prea am multe experiente cu ARO dar la "tavalela" prin namol/montan stiu ca poate.....da' poate bine....benzinarul tre' sa fie un pic mai plin de viata poate.....eu m-am dat de cateva ori prin padure cu un 2500TD(motor de peugeot ,asa aveau din fabrica,asta avea si ac si geamuri electrice ).......
maho
Ovidiu, langa actuala colectie n-ar merge si un "PCR"?
B-01-PCR
MuciX
Cel care o vinde e la fel de desprins de realitate pe cat devenise Ceasusescu prin anii 80 - vrea 30k euro pentru masina aia.
maho
Poate vrea doar sa-si faca reclama, cine stie.. in orice caz, o licitatie poate merge si in jos.
Ov
Sincer nu mi se pare exagerat pretul pe care il cere nenea ala, atata tot ca personal nu-mi permit.

Cautati voi ARO din anii 70 in mintile lui si dupa ce o sa observati ca nu gasiti nici d'ala normal, inchipuiti-va cat ar costa unu' cu piele, a/c, serie foarte foarte limitata (practic o mana de masini facute la comanda) si in care si-a plimbat curu' tovar'su.
maho
Masina cu siguranta e f. interesanta, si ar merita (ca investitie, nu speculatie) o restaurare ca la carte, facuta de un profesionist. Cine si-o permite...
MuciX
Pai asta este si parerea mea. Daca era refacuta, sa zicem ca merita, desi si aici pot exista discutii.
bucatzel
Man, in materie de vechituri, odata ce se poate asocia vechitura in cauza la un nume celebru, pretul nu mai prea are treaba cu obiectul in cauza.
La fel, si daca-i vorba de un unicat. Dreptu-i, in materie de masini romanesti, se poate argumenta ca fiecare-i unicat biggrin.gif

Or acisilea sunt valabile ambele.
MuciX
Corect si asta, numai ca aici vorbim de o strutocamila incropita de catre un producator cvasi-cunoscut (aro a avut ceva succese pe afara in competitiile de tip la vremea lui) care de fapt nu are nicio treaba nici cu luxul, nici cu A\C-ul si care avea unele probleme de fiablitate chiar si la modelele de serie. Sa nu mai spun ca piese de calitate nu prea se mai gasesc nici pentru Aro de serie, daramite pentru asta.
Singura solutie ar fi fabricarea unor piese, dar asta este cosititoare si dificila din lipsa de documentatie despre model, ori sa te apuci sa improvizezi si sa modifici la asa ceva echivalentul unui sacrilegiu in randul colectionarilor.
Ov
Este evident ca asta nu e o masina care i se adreseaza oricui smile.gif

Eu i-as vedea locul mai degraba intr-un muzeu.
MuciX
Tot la asta ma gandeam si eu, sau intr-o colectie privata, cum e cea a lui Tiriac.
Totusi, masina nu este inca demna de muzeu, este de lucru la ea, iar asta va iesi din buzunarul muzeului, pe langa pretul de achizitie deja mare.
Ceva imi spune ca masina a fost cumparata de la stat pe bani infinit mai putini, ceea ce mie imi indicamai degraba un oportunist, decat un "pasionat". In functie de conditiile de depozitare masina risca sa se degradeze mai mult tocmai din cauza pretului prea mare. Cam la fel cum se intampla cu brazii de craciun.
Ov
nu cred ca a costat 3 lei nici la inceput. In 2003 Tender a dat pe o bucata vreo 450 de meleoane (si erau mai tari meleoanele atunci decat acum).

http://www.curierulnational.ro/Eveniment/2...entru+Ceausescu

la cursul de atunci asta inseamna vreo 12000 de euro, si cred ca astia sunt fara tva. Sa nu uitam ca atunci iti cam luai un apartament cu banii astia wink.gif
Dodone
QUOTE(Ov @ 21 May 2014, 10:04)
anul trecut ims-ul pe traseul bucuresti -> bran -> plimbarica prin munti -> campulung -> bucuresti a scos o medie de ~15

aro-ul ar trebui teoretic sa ia cu 2-3% mai putin (cica), dar in afara de drumuri scurte n-am apucat sa merg sa apuc sa fac plin-plin (90L are scarba tongue.gif)
*


Eu am avut la serviciu un Aro 243 benzinar. Cand l-am luat carburatorul era varza: motorul se ineca des, consuma 38l/100 km. Am avut acasa un carburator de Bucegi, aproape nou (motorul de Aro e juma' de Buceaga, adica Ford 8V). Am gasit la acea vreme (1996) un tabel cu cotele de fabrica a jiglerelor. Am luat un set de reparatie jiglere (de la o tancheta ruseasca...) si am recalibrat jiglerele. Apoi am reglat nivelul benzinei in camerele de nivel constant. Am reglat aprinderea dupa semnul de pe fulia de la distributie la CO 90. Degeaba scriau la pompa ca e CO 92, de fapt era 89-90. Am reglat avansul din delco si aerul la ambele camere. La sfarsit am reusit sa am consum de 16,5 l/100 km. in traficul de atunci din Timisoara (daca conduceam ca un bosorog), iar in cartea masinii scria ca in trafic de oras consumul e 17,5 l/100 km.
Dupa stilul meu de condus - mai rapidut - consumul era de 21-25 l/100 km. urban. In extraurban am reusit un consum de 10,5/100 km. pe traseul Moldova Noua-Moravita-Timisoara (cateva travesari de podisuri, serpentine), cu 8 persoane si bagaje, viteza de drum 80 km/h, rar 90 km/h. Nu mi-a venit sa cred ce consum mic a avut in aceste conditii !
Daca depaseam viteza de 80 km/ora, consumul crestea sensibil. Viteza maxima cu care am mers a fost de 125 km/h, cu rapoartele 33/8 in grupuri. Daca ar fi fost 44/11 poate ar fi mers ceva mai repede. Avea anvelope inguste si inalte, nu mai stiu cotele.
Per general mi-a placut mult utilajul. A pornit iarna la -14 gr. C la la rece, la prima manivela, dupa ce am "rupt" vascozitatea uleiului cu vreo 4 ture de manivela. Atunci am castigat un pariu baban.
Am intrat intamplator intr-o zona muiata dupa o perioada cu ploaie bacoviana, puntile radeau pamantul, dar ARO-ul nu s-a dat batut, am iesit cu 4x4 pe mic.
Iarna am intrat cu utilajul intr-o zapada groasa si densa (ninsese succesiv si se indesase) de radeam cu bara, tot cu 8 oameni in cabina. Am mers fara probleme, cu anvelope de vara... Consumul a fost de 33 l/100 km., dar era nerelevant avand in vedere conditiile si faptul a am ajuns unde avea firma treaba.
Iarna, cand utilajele de deszapezit formau troiene de zapada pe banda 1 si nimeni nu gasea loc de parcare, eu intram direct in troiene si parcam. Mai greu era cu deschisul usii, trebuia sa imping un pic si cu bocancul, sa rad zapada din treimea superioara a troienelor... 04.gif
Mi-e dor de acel ARO... wub.gif
dizzy
si daca in loc de ARO era un Pajero ar fi fost mai slab in teren?
iustin_uap
QUOTE(Ov @ 15 Jan 2016, 14:58)


Foarte interesant articolul! Aia de la Aro voiau sa-l cumpere, dar ei erau in faliment.
Ov
in weekend ne-am distrat nitel laugh.gif biggrin.gif
250km cu 38L = 15,2 la suta icon_mrgreen.gif
[attachmentid=1628037869] [attachmentid=1628037870] [attachmentid=1628037871]
[attachmentid=1628037872] [attachmentid=1628037873] [attachmentid=1628037874]
[attachmentid=1628037875]
b76bgaarh
how muci, fu distractia?
Ov
a fost in cadrul Retromobil Fest: https://www.retromobilfest.ro

taxa de participare la 4x4 a fost 80 de lei
b76bgaarh
merci.
ydaniel
Ce rapid ai fost!!
Data viitoare pun motor de la DT 1010!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.