QUOTE(Ov @ 21 May 2014, 10:04)
anul trecut ims-ul pe traseul bucuresti -> bran -> plimbarica prin munti -> campulung -> bucuresti a scos o medie de ~15
aro-ul ar trebui teoretic sa ia cu 2-3% mai putin (cica), dar in afara de drumuri scurte n-am apucat sa merg sa apuc sa fac plin-plin (90L are scarba
)
Eu am avut la serviciu un Aro 243 benzinar. Cand l-am luat carburatorul era varza: motorul se ineca des, consuma 38l/100 km. Am avut acasa un carburator de Bucegi, aproape nou (motorul de Aro e juma' de Buceaga, adica Ford 8V). Am gasit la acea vreme (1996) un tabel cu cotele de fabrica a jiglerelor. Am luat un set de reparatie jiglere (de la o tancheta ruseasca...) si am recalibrat jiglerele. Apoi am reglat nivelul benzinei in camerele de nivel constant. Am reglat aprinderea dupa semnul de pe fulia de la distributie la CO 90. Degeaba scriau la pompa ca e CO 92, de fapt era 89-90. Am reglat avansul din delco si aerul la ambele camere. La sfarsit am reusit sa am consum de 16,5 l/100 km. in traficul de atunci din Timisoara (daca conduceam ca un bosorog), iar in cartea masinii scria ca in trafic de oras consumul e 17,5 l/100 km.
Dupa stilul meu de condus - mai rapidut - consumul era de 21-25 l/100 km. urban. In extraurban am reusit un consum de 10,5/100 km. pe traseul Moldova Noua-Moravita-Timisoara (cateva travesari de podisuri, serpentine), cu 8 persoane si bagaje, viteza de drum 80 km/h, rar 90 km/h. Nu mi-a venit sa cred ce consum mic a avut in aceste conditii !
Daca depaseam viteza de 80 km/ora, consumul crestea sensibil. Viteza maxima cu care am mers a fost de 125 km/h, cu rapoartele 33/8 in grupuri. Daca ar fi fost 44/11 poate ar fi mers ceva mai repede. Avea anvelope inguste si inalte, nu mai stiu cotele.
Per general mi-a placut mult utilajul. A pornit iarna la -14 gr. C la la rece, la prima manivela, dupa ce am "rupt" vascozitatea uleiului cu vreo 4 ture de manivela. Atunci am castigat un pariu baban.
Am intrat intamplator intr-o zona muiata dupa o perioada cu ploaie bacoviana, puntile radeau pamantul, dar ARO-ul nu s-a dat batut, am iesit cu 4x4 pe mic.
Iarna am intrat cu utilajul intr-o zapada groasa si densa (ninsese succesiv si se indesase) de radeam cu bara, tot cu 8 oameni in cabina. Am mers fara probleme, cu anvelope de vara... Consumul a fost de 33 l/100 km., dar era nerelevant avand in vedere conditiile si faptul a am ajuns unde avea firma treaba.
Iarna, cand utilajele de deszapezit formau troiene de zapada pe banda 1 si nimeni nu gasea loc de parcare, eu intram direct in troiene si parcam. Mai greu era cu deschisul usii, trebuia sa imping un pic si cu bocancul, sa rad zapada din treimea superioara a troienelor...
Mi-e dor de acel ARO...